motoGP

  • Latest News

    Η ιστορία της μοτοσυκλέτας Α' μέρος



    1790 Celerifere Mede de Sivrac


    Υπήρξαν μερικά ‘’προ-ποδήλατα" που εφευρέθηκαν πριν από την εμφάνιση του ποδήλατου. Το πρώτο από αυτά ήταν πιθανώς το "Celerifere" που αναπτύχθηκε από τον Γάλλο Mede de Sivrac το 1790. Αποτελούνταν από δύο τροχούς που συνδέονταν με δοκό και διακοσμήθηκαν για να μοιάζουν με ένα άλογο ή ένα λιοντάρι. Δεν υπήρχε μηχανισμός διεύθυνσης ή πετάλια και ήταν βασικά μια παιχνιδιάρικη καινοτομία με στόχο να διασκεδάσει τους πλούσιους
    ____________________



    1790 Draisienne Karl von Drais








    Το 1818, ο βαρόνος Karl von Drais της Γερμανίας επίδειξε το "Draisienne’’ του δημοσίως στο Παρίσι. Το Draisienne είχε τιμόνι, αλλά ακόμη δεν είχε πεντάλ









    ___________________________



    1839 Βουλκανισμός Charles Goodyear

    Το ελαστικό δεν ήταν πάντα τόσο χρήσιμο όσο είναι σήμερα. Παλιά το καουτσούκ δεν κρατούσε σταθερό σχήμα, ήταν κολλώδης στο ζεστό καιρό και γινόταν άκαμπτο στα κρύα. Το 1839 ο Αμερικανός Charles Goodyear ανακάλυψε τη διαδικασία βουλκανισμού. Βουλκανισμός είναι η διαδικασία της θέρμανσης καουτσούκ με θείο. Αυτό μετατρέπει το κολλώδες καουτσούκ σε εύπλαστο υλικό και δημιουργεί ένα τέλειο ελαστικό υλικό για τα ελαστικά. Παρά το γεγονός ότι αφιέρωσε ολόκληρη τη ζωή του στην επεξεργασία του καουτσούκ ποτέ δε θα επωφεληθεί από το έργο του και πέθανε πάμπτωχος. Σαράντα χρόνια αργότερα, μια εταιρία ελαστικών θα τιμήσει τη σκληρή εργασία του, χρησιμοποιώντας το όνομά του για τη νέα εταιρεία ελαστικών της.
    τα ελαστικά τότε ήταν από συμπαγές ελαστικό, ήταν ισχυρά, απορροφούσαν τους κραδασμούς και αντιστεκόταν στα κοψίματα και εκδορές. Αν και ήταν μια τεράστια βελτίωση, αυτά τα ελαστικά ήταν πολύ βαριά και δεν παρείχαν ομαλή κύλιση.
    ______________________________



    1860 velocipede Pierre Michaux


    Στη δεκαετία του 1860 ο Pierre Michaux, σε ένα σιδηρουργείο στο Παρίσι, ίδρυσε τη «Michaux et Cie» (‘’Michaux and company"), η πρώτη εταιρεία που κατασκευάζει ποδήλατα με πετάλια που τα ονομάζει velocipede ή "Michauline". Η πρώτη ατμοκίνητη μοτοσικλέτα, η velocipede ατμού Michaux-Perreaux, κατασκευάζεται το 1867, όταν ο γιος του Pierre Ernest Michaux τοποθετηθεί μια μικρή ατμομηχανή σε ένα από τα «velocipedes».
    _______________________________



    1864 Nicolaus August Ottο - Eugen Langen







    Οι Γερμανοί Nicolaus August Ottο (1832-1891) και ο Eugen Langen  κατασκευάζουν ένα ατμοσφαιρικό (δεν υπάρχει συμπίεση) κινητήρα φωτιστικού αερίου που βασίζεται στον κινητήρα του Lenoir. Ιδρύουν την εταιρεία NA Otto & Cie. η οποία είναι η πρώτη εταιρεία κατασκευής κινητήρων στον κόσμο. Το 1869 η εταιρία μεταφέρεται σε νέες εγκαταστάσεις, στα σύνορα της Deutz και Mülheim. Το 1872 ονομάζεται "Gasmotoren-Fabrik Deutz AG" (Gas Motor Deutz AG).








    _______________________________



    1866 το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ποδηλάτου Pierre Lallement


    Στις ΗΠΑ ο Pierre Lallement, ένας υπάλληλος της Michaux έκανε αίτηση για το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ποδηλάτου στο γραφείο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας στις ΗΠΑ το 1866.
    ___________________________________



    1868 δικύλινδρη velocipede ατμού Sylvester H. Roper


    Το 1868 ένας Αμερικανός, ο Sylvester H. Roper στο Roxbury,της Μασαχουσέτης ανέπτυξε μια δικύλινδρη velocipede ατμού, με λέβητα καύσης άνθρακα μεταξύ των τροχών.
    __________________________________



    1870 μεταλλικές ακτίνες προσαρμοσμένες σε θηλές






    Ο Βρετανός W.H.J. Grout κατοχυρώνει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τις μεταλλικές ακτίνες προσαρμοσμένες σε θηλές στη ρόδα του ποδηλάτου






    ________________________________



    1872 ρουλεμάν χάλυβα Friedrich Fischer





    Ο Γερμανός Friedrich Fischer κατασκευάζει το 1872 το πρώτο μαζικής παραγωγής ρουλεμάν χάλυβα, με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τον Jules Suriray το 1869. Το ρουλεμάν βρίσκεται σε όλους τους περιστρεφόμενους μηχανισμούς όπως τροχοί αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, ποδηλάτων, πλυντήρια, κινητήρες ακόμα και σκληρούς δίσκους.









    ______________________________



    1876 Τετράχρονος κινητήρας Nikolaus Otto - Eugen Langen

    Ο Otto ή Τετράχρονος κινητήρας αναπτύχθηκε από τους Γερμανούς Nikolaus Otto και Eugen Langen. Ο Otto και ο Langen λύνουν το πρόβλημα της καύσης εκρηκτικών που καταστρέφουν τον κινητήρα να παράγουν την πρώτη μηχανή που μπορεί να λειτουργεί με επιτυχία στο υγρό καύσιμο πετρέλαιο Ligroin. Ο Otto έλαβε δεκάδες πατέντες για την μηχανή του σε πολλές χώρες.
    _______________________________



    1881 2χρονη μηχανή Dugald Clerk


    Η εφεύρεση της 2χρονης μηχανής οφείλεται στον Σκώτο μηχανικό Dugald Clerk (1854 – 1932) ο οποίος το 1881 πατεντάρισε τον σχεδιασμό του, ο κινητήρας του έχει ένα ξεχωριστό κύλινδρο φόρτισης. Ο στροφαλοθάλαμος του κινητήρα, που αφορά την περιοχή κάτω από το έμβολο και που χρησιμοποιείται ως αντλία, οφείλεται στον Άγγλο Joseph Day (και ο Frederick Cock για την ελεγχόμενη με το πιστόνι θύρα εισόδου).
    _______________________________



    1881 Lucius Copeland



    Το 1881, ο Αμερικανός Lucius Copeland στο Φοίνιξ της Αριζόνα σχεδίασε ένα πολύ μικρότερο ατμολέβητα που θα μπορούσε να οδηγήσει το μεγάλο πίσω τροχό του 'farthing-penny' "Star’’ μια μοτοσυκλέτα με 12 mph. Το 1887 ο Copeland δημιούργησε τη Northrop Manufacturing Co. για να παράγει την πρώτη επιτυχημένη «μοτοσυκλέτα» (στην πραγματικότητα ήταν τρίκυκλη).
    ______________________________



    1883 Wilhelm Maybach και Gottlieb Daimler

     Wilhelm Maybach                                               Gottlieb Daimler

    Ο Otto απασχολεί δύο μηχανικούς για την ανάπτυξη της μηχανής του  τον Wilhelm Maybach και τον Gottlieb Daimler για να βοηθήσουν στο σχεδιασμό του κινητήρα Otto. Λόγω της επιμονής του Otto για κατασκευή μόνο μεγάλων βιομηχανικών κινητήρων τον εγκαταλείπουν και δημιουργούν τη δική τους επιχείρηση. Το 1883 παράγουν τον πρώτο υψηλής ταχύτητας κινητήρα βρίσκοντας λύση στο παλιό πρόβλημα της ανάφλεξης χρησιμοποιώντας το ελεγχόμενο σύστημα ανάφλεξης θερμού σωλήνα του Άγγλου Watson. Ο Daimler βασίζει η αίτησή του για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στις αρχές της εκρηκτικής ανάφλεξης και γρήγορη καύση σε αντίθεση με την αργή καύση του Otto.
    Η μηχανή ήταν 100 cc, έκαιγε το καύσιμο γνωστό ως Ligroin, 0,25 hp σε 600 rpm - τρεις φορές πιο γρήγορα από τους κινητήρες φυσικού αερίου του Otto .
    ___________________________________



    1883 αφαιρούμενο μπουζί Fernand Forest



    Ο Γάλλος Fernand Forest  κατοχυρώνει το 1883 με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τα Magneto και το αφαιρούμενο μπουζί
    ___________________________________________



    1885 Reitwagen η πρώτη μοτοσικλέτα

    Πιστεύεται ότι ο 17χρονος Paul γιος του Daimler ολοκλήρωσε την πρώτη διαδρομή σε βενζινοκίνητη μοτοσικλέτα από το Canstatt στο Untertürkheim και πίσω (περίπου 8 μίλια) στις 10 Νοεμβρίου 1885 ... η θερμότητα του κινητήρα πυρπόλησε τη σέλα.

    Η Reitwagen ήταν αναμφισβήτητα η πρώτη μοτοσικλέτα, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το 1885 από τους Γερμανούς εφευρέτες Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach στο Bad Cannstatt (από το 1905 είναι συνοικία της πόλης της Στουτγάρδης). Το πρώτο πετρελαιοκίνητο όχημα, ήταν ουσιαστικά ένα μηχανοκίνητο ποδήλατο, αν και Reitwagen σημαίνει "οδηγική μεταφορά". Δεν είχαν προσπαθήσει να δημιουργήσουν ένα νέο όχημα, αλλά να χτίσουν ένα πλαίσιο για τον κινητήρα, ο οποίος ήταν το επίκεντρο των προσπαθειών τους. Η μηχανή διαθέτει ένα ανεμιστήρα, είναι 264 cc, παράγει 0,5 hp στις 700 rpm με μέγιστη ταχύτητα 12 km/h.
    __________________________________



    1886 μαγνητο υψηλής τάσης Robert Bosch



    Σε ηλικία 25 ετών, ο Γερμανός Robert Bosch άνοιξε το πρώτο ηλεκτρικό εργαστήριο. Αμέσως μετά, ειδικευόμενος στα συστήματα ανάφλεξης για κινητήρες εσωτερικής καύσης - «το πρόβλημα των προβλημάτων» σύμφωνα με τον Carl Benz έχει καταγραφεί ως ένα από από τα πιο επιτυχημένα διπλώματα ευρεσιτεχνίας του. Η εφεύρεση του μαγνητο υψηλής τάσης αποτέλεσε ορόσημο στην καριέρα του Bosch και ξεκίνησε τον δρόμο προς την δόξα.
    _________________________________



    1888 πνευματικό ελαστικό John Boyd Dunlop


    Ο John Boyd Dunlop το 1887χρησιμοποιεί λεπτά φύλλα από καουτσούκ, κολλημένα μεταξύ τους πάνω από το στερεό ελαστικό περίβλημα, προσθέτοντας μία βαλβίδα από μπάλα ποδοσφαίρου και το ελαστικό αέρα γεννήθηκε. Κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας την ιδέα το 1888, και από 1889 ανοίγει εργοστάσια κατασκευής ελαστικών στο Δουβλίνο και το Μπέρμιγχαμ. Ένας άλλος τύπος πνευματικού ελαστικού εφευρέθηκε το 1845 από τον Robert William Thompson, αλλά το σύστημα του ήταν πάρα πολύ ακριβό για εμπορική παραγωγή. Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας του Dunlop ήταν φυσικά για τα ελαστικά ποδηλάτων. Τα λάστιχα αυτά 'clincher' ή 'beaded-edge' συγκρατούνταν στη ρόδα μόνο από την πίεση του αέρα, η απότομη μείωση της πίεσης ήταν καταστροφική. Χρησιμοποιήθηκαν στις μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα από το 1890 έως 1924.
    __________________________________



    1894 Hildebrand & Wolfmüller


    Το 1894, η Γερμανική Hildebrand & Wolfmüller ήταν η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής. Ωστόσο, μόνο μερικές εκατοντάδες κατασκευάστηκαν. Ο Heinrich Wilhelm και ο Hidebrand μηχανικοί ατμομηχανών ξεκίνησαν την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης, στο Μόναχο. Τη μοτοσικλέτα χαρακτήριζε ένας υδρόψυκτος κινητήρας (το ψυκτικό δοχείο είναι εμφανές πάνω και γύρω από τον πίσω τροχό), κίνηση με μπιέλα,1489cc,  δύο κυλίνδρων, 4χρονο κινητήρα, 2,5 hp στις 240 rpm  που κινούν βάρος 50 kg με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 45 km/h και ελαστικά Dunlop.
    _______________________________________



    1895 De Dion-Bouton



    Η Γαλλική De Dion-Bouton ιδρύθηκε το 1881 από τον Μαρκήσιο Jules-Albert de Dion, τον Georges Bouton και τον Charles Trépardoux για την κατασκευή αυτοκινήτων. Το 1895 κατοχυρώνει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα υψηλής ταχύτητας 137cc μονοκύλινδρο κινητήρα βενζίνης. Η De Dion Bouton πουλάει την άδεια για την κατασκευή του κινητήρα, καθώς και χιλιάδες έτοιμους κινητήρες, σε 150 διαφορετικές αυτοκινητοβιομηχανίες και βιομηχανίες μοτοσικλετών. Το 1899 παράγει την πρώτη δικιά της μοτοσικλέτα. Το 1900 η de Dion-Bouton ήταν η μεγαλύτερη στον κόσμο, παράγει 400 αυτοκίνητα και 3.200 μηχανές. Η εταιρία έκλεισε το 1930.
    ______________________________



    1895 EJ Pennington

    Το 1895 ένας εφευρέτης από τις Ηνωμένες Πολιτείες ο EJ Pennington έδειξε τη μοτοσυκλέτα με το δικό του σχεδιασμό στο Μιλγουόκι. Ο Pennington ισχυρίστηκε ότι η μηχανή του ήταν ικανή να αναπτύσσει ταχύτητα 58 mph (93 km/h), και πιστώνεται με την επινόηση του όρου «μοτοσικλέτα» για να περιγράψει τη μηχανή του.
    _____________________________




    1896 Sylvester Roper σε ποδηλατικό αγώνα





    Το 1895 ένας εφευρέτης από τις Ηνωμένες Πολιτείες ο EJ Pennington έδειξε τη μοτοσυκλέτα με το δικό του σχεδιασμό στο Μιλγουόκι. Ο Pennington ισχυρίστηκε ότι η μηχανή του ήταν ικανή να αναπτύσσει ταχύτητα 58 mph (93 km/h), και πιστώνεται με την επινόηση του όρου «μοτοσικλέτα» για να περιγράψει τη μηχανή του. 








    ______________________________




    1896 μπόξερ κινητήρας Karl Benz


    Ο Karl Benz κατοχυρώνει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την δύο κυλίνδρων σε αντίθεση οριζόντιο κινητήρα που είναι γνωστός ως μπόξερ κινητήρας. Ο Benz κάλεσε το σχέδιό του ως "κόντρα κινητήρα’’. Σήμερα μια επίπεδη μηχανή (boxer, οριζόντιος-σε αντίθεση κινητήρας) είναι μια μηχανή εσωτερικής καύσης με πολλαπλά έμβολα που κινούνται σε οριζόντιο επίπεδο. Οι  κύλινδροι είναι σε δύο ομάδες στις δύο πλευρές του ενιαίου στροφαλοφόρου άξονα (δεν μπορούν να είναι ακριβώς απέναντι ο ένας από τον άλλον), δεν πρέπει να συγχέεται με τα αντίθετα έμβολα με δύο έμβολα συμπίεσης σ’ έναν ενιαίο χώρο καύσης. Η BMW χρησιμοποίησε ένα αερόψυκτο flat-twin boxer σε όλες σχεδόν τις μοτοσικλέτες της, από το 1921 μέχρι το 1980 και εξακολουθεί τη χρησιμοποιεί σε πολλά μοντέλα μέχρι σήμερα
    _______________________


    1914 Humber 1896 Humber



    Το Autocar» της 6 Ιουν 1896, έγραφε «η πρώτη πρακτική μοτοσικλέτα που κατασκευάστηκε στη χώρα αυτή ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα, όταν η Humber & Co παρουσίασε ένα ποδήλατο εφοδιασμένο με μια Pennington 2hp



    Η Βρετανική Humber ξεκίνησε το 1868 την κατασκευή ποδηλάτων, και επεκτάθηκε στα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες. Η Humber ήταν διάσημη ως επίσημος προμηθευτής ποδηλάτων στην βασιλική οικογένεια. Το εργοστάσιο υποστηρίζεται μια αγωνιστική ομάδα στο Isle of Man TT το 1911, και κέρδισε το Junior TT (με τον PJ Evans). Η Humber κατασκεύασε μια 3 κύλινδρη με ένα κύλινδρο μπροστά και  δύο στο πίσω μέρος 6 hp στα 785cc! Το Rootes Group που δημιουργήθηκε το 1930 (μαζί με τις Sunbeam, Hillman, Singer, Commer, και Talbot) εγκατέλειψε τις μοτοσικλέτες.
     _____________________


    1896 British Excelsior






    Οι μοτοσικλέτες Excelsior ήταν διαθέσιμες για δοκιμαστική βόλτα σε μία έκθεση στο Crystal Palace πράγμα που πρώτη φορά συνέβαινε στη Βρετανία.







    Η British Excelsior το 1874 ονομαζόταν Bayliss, Thomas and Co και κατασκεύαζε ποδήλατα, μετονομάστηκε σε Excelsior and Eureka και το 1910 ονομάστηκε Excelsior Motor Co. Ήταν ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσικλετών της Μεγάλης Βρετανίας το 1896 με κινητήρες Minerva, De Dion, MMC και Condor 850cc. Το 1914, κατασκεύασαν μία με JAP δικύλινδρο. Μια συμφωνία για την προμήθεια στη Ρωσική αυτοκρατορική κυβέρνηση με μοτοσικλέτες έληξε με την Επανάσταση. Το 1919 παράγει μια σειρά μοτοσικλετών με το όνομα Monarch. Για να αποφευχθεί η σύγχυση με την αμερικανική εταιρεία με το ίδιο όνομα αυτοαποκαλείται ‘’British Excelsior". Οι Excelsior έτρεξαν σε πολλούς αγώνες ΤΤ και ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία τους ήταν η νίκη στο Ευρωπαϊκό Grand Prix μπροστά σε 200.000 θεατές στο Chemnitz της Γερμανίας το 1936.
    ____________________


    1897 Werner


    Ο Hippolyte Labitte κατασκεύασε ένα μικρό 4χρονο κινητήρα για τους Michel και Eugene Werner για την κίνηση των κινητοσκόπιων (φιλμ) που εισήγαν από την εταιρεία Edison αλλά αυτοί τον έβαλαν σε ποδήλατο.


    Οι αδελφοί Michel και Eugene Werner, Ρώσοι μετανάστες στο Παρίσι, κατασκεύασαν μια μοτοσικλέτα το 1897 βασισμένη σε ένα πλαίσιο ποδηλάτου. Είχε μια μηχανή τοποθετημένη πάνω από τον μπροστινό τροχό και έδινε κίνηση στην μπροστινή ρόδα με ιμάντα. Απέδειξε ότι είναι βαριά και δύσκολο να ελεγχθεί, έτσι ώστε ένα βελτιωμένο μοντέλο κατασκευάστηκε με τον κινητήρα τοποθετημένο χαμηλά στο πλαίσιο. Το 1900 το βελτιωμένο μοντέλο κυκλοφόρησε χρησιμοποιώντας μια de Dion 4χρονη μονοκύλινδρη 230cc, 1,5 hp που έδινε κίνηση στον πίσω τροχό με ιμάντα, τα πεντάλ διατηρήθηκαν για περίπτωση ανάγκης αλλά και για να αποκτήσει την αναγκαία ταχύτητα πριν το μοτέρ ξεκινήσει, δεδομένου ότι δεν υπήρχε συμπλέκτης. Οι κινητήρες ήταν μικροί, αλλά το πλαίσιο ήταν πολύ ελαφρύ, έτσι η Werner είχε μια καλή αναλογία δύναμης προς βάρος.
    ___________________


    1898 Ariel



    Η Βρετανική Ariel Motorcycles ιδρύθηκε το 1870 από τον James Starley και William Hillman και κατασκεύαζε ποδήλατα. Το όνομα προήλθε από το πρώτο ποδήλατο, που ήταν τόσο ελαφρύ που το έλεγαν Ariel "πνεύμα του αέρα". Συγχωνεύθηκε με την Westwood Manufacturing το 1896 και έκανε ένα τρίκυκλο το 1898 με κινητήρα de Dion. 

    Το 1902 η Ariel παρήγαγε την πρώτη της μοτοσικλέτα, η οποία είχε μια μηχανή Kerry με μια καινοτόμο μαγνητοανάφλεξη και float καρμπυρατέρ. Το 1905, την Ariel ανέλαβε ο Charles Sangster, ο οποίος κατασκεύασε μια μοτοσικλέτα 3 ταχυτήτων, 2χρονη που διατέθηκε στην αγορά ως ‘’Arielette“.
    __________________


    1899 Laurin Klement



    Η Αυστροουγγρική Laurin & Klement ιδρύθηκε το 1895 από τους Václav Laurin (1865 -1930), και τον Václav Klement (1868 - 1938) και άρχισε την κατασκευή μοτοσικλετών το 1899 στη Βοημία. Το 1902, η L&K νίκησε στον αγώνα στο Παρίσι – Βιέννη των 1430 km σε 31 ώρες.





    __________________


    1899 Coventry-Eagle



    Η Βρετανική Coventry-Eagle ξεκίνησε ως κατασκευαστής ποδηλάτων και το προηγούμενο όνομά της ήταν Hotchkiss, Mayo & Meek και άλλαξε το 1897 όταν ο John Meek αποχώρησε. Το 1899, παρήγαγε την πρώτη της μοτοσικλέτα που ήταν χειροποίητη, προσεκτικά κατασκευασμένη και αξιόπιστη χρησιμοποιούσε κινητήρες Villiers και JAP. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, τα μοντέλα μεταβάλλονται αναλόγως ποιοι κινητήρες ήταν διαθέσιμοι από προμηθεύτριες εταιρείες. Το Μοντέλο Flying 8 ήταν ίσως η πιο πετυχημένη μοτοσικλέτα που παρομοιαζόταν με την Brough Superior. Η παραγωγή συνεχίστηκε μέχρι την έναρξη του WWII το 1939.
    __________________


    1899 Raleigh


    Η Βρετανική Raleigh ιδρύθηκε από τον Sir Frank Bowden το 1887 στη Raleigh Street, στο Nottingham ως κατασκευάστρια ποδηλάτων και έγινε η μεγαλύτερη βιομηχανία ποδηλατου του κόσμου. Το 1899 Raleigh άρχισε να κατασκευάζει μοτοσικλέτες και το 1903 παρουσιάζει την Raleighette μια τρίκυκλη μοτοσικλέτα με τον επιβάτη μεταξύ των δύο εμπρός τροχών. Οικονομικές απώλειες είχαν αποτέλεσμα η παραγωγή να κρατήσει μόνο μέχρι το 1908.

    Το 1930 η εταιρία απέκτησε τα δικαιώματα για το Ivy Karryall, μια μοτοσικλέτα 598cc 

    με σκεπή και καρότσα. Οι κινητήρες της διατίθενται στις Allegro, Dunelt, Coventry-Eagle, Mars, Nestoria, Cotton, Soyer και Victoria.










    __________________


    1900 WMC - Orient
    Ο Αμερικανός Charles Herman Metz, ιδρύει την Waltham Manufacturing Company (WMC) το 1893 στη Μασαχουσέτη κατασκευάζοντας ποδήλατα. Το 1900 κατασκευάζει την πρώτη μοτοσικλέτα στις ΗΠΑ με κινητήρα DeDion-Buton 138cc μονοκύλινδρο 1/2 ίππου και συμμετείχε στο Charles River Race Track, τον Ιούλιο του 1900 με το "Orient-Aster" του, πετυχαίνοντας 7 λεπτά στα 5 μίλια. Σύντομα τα Orient εμφανίστηκαν για πώληση στο κοινό και γρήγορα απέκτησαν δημοτικότητα. Ο πρώτος Αμερικανικός μοτοσικλετιστικός αγώνας πραγματοποιήθηκε το Μάιο του 1901 στον 1 μίλι ιππόδρομο του Λος Άντζελες. Ο Ralph Hamlin, πάνω σε έναν Orient κέρδισε τις 3 άλλες συμμετοχές στον αγώνα των 10 γύρων σε 18,5 λεπτά.
    _________________



    1900 Ε. R. Thomas
    Η Αμερικανική Ε. R. Thomas Motor Company ιδρύθηκε το1896 από τον E.R. Thomas στη Νέα Υόρκη και κατασκεύαζε ποδήλατα, μηχανοκίνητα τρίκυκλα, μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα. Το 1897 ξεκίνησε να πουλά κιτ κινητήρες βενζίνης για προσαρμογή σε ποδήλατα. Το 1900 άρχισε την πώληση πλήρη ποδήλατα με ενσωματωμένο κινητήρα με την επωνυμία Auto-Bi. Το 1904 η Auto-Bi είχε ένα μονοκύλινδρο κινητήρα 2,5hp 4χρονο 442cc, με ιμάντα μετάδοσής κίνησης και τελική 59 km/h. Η Ε. R. Thomas κατασκεύασε την Auto-Tri, ένα τρίκυκλο και το Auto-Two Tri, μια μοτοσικλέτα που θα μπορούσε να μεταφέρει τρεις αναβάτες. Το 1905 η Ε. R. Thomas έσπασε το ρεκόρ για την διηπειρωτική διέλευση των ΗΠΑ σε 48 ημέρες. Το 1912, διέκοψε την παραγωγή.
    __________________


    1900 MAG - Motosacoche
    Η Ελβετική MAG (Motosacoche Acacias Genève) ιδρύθηκε το 1899 από τον Henri και Armand Dufaux. Το 1900 η Motosacoche παράγει ένα ποδήλατο με βοηθητική μηχανή, σε ένα υποπλαίσιο που θα μπορούσε να εγκατασταθεί σε ένα συμβατικό ποδήλατο. Αυτό έμοιαζε με μια μηχανή σε μια τσάντα, εξ ου και το όνομα Motosacoche, που σημαίνει "κινητήρας σε μια τσάντα’’. Η Motosacoche Acecas Geneve (MAG) ιδρύθηκε το 1909 για να πουλάει κινητήρες μοτοσικλετών σε άλλους κατασκευαστές. Οι Royal Enfield, Triumph, Ariel, και η ασύγκριτη Brough Superior γίνονται πελάτες της. Η Motosacoche είχε εργοστάσια στην Ελβετία, Γαλλία και Ιταλία, και οι MAG κινητήρες της προμηθεύουν τους Clement, Condor, Imperia, Neander και Monet  Goyon.
    ___________________


    1900 Peugeot

    Η Γαλλική Peugeot παρήγαγε το 1898 την πρώτη 239,5cc μονοκύλινδρη τρίκυκλη μοτοσυκλέτα. Μόνο οι τροχοί κατασκευάστηκαν από την Peugeot, όλα τα υπόλοιπα από την Dion Bouton. Το πρώτο τετράτροχο με κινητήρα της Peugeot (με σέλα) παρουσιάστηκε το 1900. Το 1901 παράγεται η "Motobicyclette’’ είχε ένα ελβετικό κινητήρα ZL (Zürcher και Lüthi) 1½ hp (198cc) ήταν τοποθετημένη σε ένα ενισχυμένο πλαίσιο ποδηλάτου μπροστά από το πεντάλ και η μετάδοση με ιμάντα. Πέντε Peugeot de 3 ½ hp συμμετείχαν στο Παρίσι-Μαδρίτη το 1903. Το 1914 η δικύλινδρη 500 cc με διπλό εκκεντροφόρο κερδίζει το ρεκόρ ταχύτητας με 122 km/h και πολλούς αγώνες μετά τον πόλεμο με αναβάτη τον Pean.
    ________________


    1900 Minerva
    Η Βελγική Minerva ιδρύθηκε από τον Ολλανδό Sylvain de Jong το 1897 στην Αμβέρσα. (Η Minerva είναι ρωμαϊκή θεά αντίστοιχη της Αθηνάς). Το 1900 αγόρασε έναν κινητήρα 172cc 0,75 hp από την Zόrcher & Lόthi και τον προσαρμόζει σε ποδήλατο. Λόγω της αξιοπιστίας του clip-on κινητήρα, η επιτυχία ήταν άμεση. Το κιτ μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα ποδήλατα χωρίς καμιά αλλαγή. Το 1901 χρησιμοποιεί 211cc κινητήρα 1 ½ hp στις 1500 στροφές με τελική 50 km/h. Το 1909 η παραγωγή των μοτοσικλετών σταμάτησε. Συνολικά περίπου 35,000 Minerva κατασκευάστηκαν.
    _________________


    Συνεχίζεται. . .
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Η ιστορία της μοτοσυκλέτας Α' μέρος Rating: 5 Reviewed By: misterS
    Scroll to Top