Με μια επίδοση αδιανόητη για την εποχή, η Hayabusa ήταν η τελευταία «γρηγορότερη μοτοσυκλέτα του κόσμου» για πολλά χρόνια… Δείτε ένα αφιέρωμα στο Ιαπωνικό «Γεράκι», που σχεδόν… απαγόρευσε τις supersport σε όλη την Ευρώπη!
Προς τα τέλη της δεκαετίας του 90, ο απόλυτος στόχος των κατασκευαστών ήταν να έχουν στη γκάμα τους, την γρηγορότερη μοτοσυκλέτα του κόσμου. Μέχρι την στιγμή εκείνη, τον τίτλο κατείχε σταθερά και υπερήφανα, η Honda και η CBR1100XX Blackbird. Με 287,3 χιλιόμετρα την ώρα, το μοντέλο της Honda είχε την ονομασία του μαχητικού αεροσκάφους SR-71 της Lockheed, το οποίο ήταν επίσης κάτοχος ρεκόρ ταχύτητας. Ωστόσο, η Suzuki είχε μεγάλα σχέδια…
Το «γεράκι» που τρέφεται με μαυροπούλια!
Όταν η Suzuki παρουσίασε την Hayabusa το 1999, πολλοί ήταν αυτοί που… απέστρεψαν το βλέμμα τους, καθώς η μοτοσυκλέτα ήταν κάθε άλλο παρά εντυπωσιακή σε εμφάνιση. Το κτηνώδες νέο μοντέλο, όμως, είχε απίστευτη δουλειά κάτω από τα fairing της –αλλά και στα ίδια-, καθώς είχε σχεδιαστεί αποκλειστικά με σκοπό να κερδίσει τον τίτλο της ταχύτερης μοτοσυκλέτας του πλανήτη. Έφερε κινητήρα 1.299 κυβικών, 4 κυλίνδρων και απόδοσης 173 ίππων, αριθμοί που τον έκαναν τον μεγαλύτερο και ισχυρότερο κινητήρα μοτοσυκλέτας παραγωγής, για την εποχή. Τα fairing είχαν σχεδιαστεί αεροδυναμικά, για την μικρότερη δυνατή αντίσταση και το ξεχωριστό φτερό στον εμπρός τροχό, υποβοηθούσε σε αυτό ακριβώς το σημείο. Οι μηχανικοί του Hamamatsu ήξεραν τι έκαναν: Η Hayabusa έγραψε 312 χιλιόμετρα την ώρα, συντρίβοντας την επίδοση του Honda Blackbird. Εδώ έρχεται και η ιστορία του ονόματός της: Το «Hayabusa» στα Ιαπωνικά, σημαίνει «peregrine falcon», ένα είδος γερακιού, το οποίο αναπτύσσει ταχύτητες πτήσης έως 322 χιλιόμετρα την ώρα και τρέφεται με… μαυροπούλια! Κατάλαβε κανείς την σύνδεση; :D
H παρά τρίχα απαγόρευση!
Καθώς οι Ιάπωνες κατασκευαστές ανταγωνίζονταν… ξεδιάντροπα για το ποιος θα καταφέρει να φτιάξει την γρηγορότερη μοτοσυκλέτα στη Γη, οι Ευρωπαίοι πολιτικοί ανησυχούσαν έντονα για την ασφάλεια των αναβατών. Με φόβο ότι τόσο γρήγορες μοτοσυκλέτες σε κυκλοφορία θα προκαλούσαν πανικό και σοβαρά ατυχήματα στους δρόμους, οι Ευρωπαίοι ουσιαστικά απείλησαν τους Ιάπωνες κατασκευαστές με παύση εισαγωγών μοτοσυκλετών… Καταλαβαίνοντας τις καταστρεπτικές συνέπειες μιας τέτοιας εξέλιξης, οι 4 Ιάπωνες κατασκευαστές συμφώνησαν ανεπίσημα, ότι καμία από τις μοτοσυκλέτες τους πλέον δεν θα ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα την ώρα. Λίγο πριν από την ανεπίσημη συμφωνία, η Kawasaki με το ZX-12R της, προσπάθησε το 2000 να ξεπεράσει την ταχύτητα της Hayabusa, αλλά δεν τα κατάφερε κάνοντας… μόλις 301 χιλιόμετρα την ώρα. Έτσι, η πρώτη Hayabusa κέρδισε άμεσα την φήμη του «θρύλου» παραμένοντας η ταχύτερη μοτοσυκλέτα στον κόσμο για πολλά χρόνια και έγινε μία από τις πιο επιθυμητές παγκοσμίως.
Η διάδοχη κατάσταση
Η Hayabusa, μετά την πρώτη της γενιά, ουδέποτε κυνήγησε ξανά τις απόλυτες ταχύτητες. Στην ανεπίσημη συμφωνία συμμορφώθηκαν όλοι οι κατασκευαστές, μέχρι την στιγμή που η MV Agusta παρουσίασε την F4 312R. Ο αριθμός αυτός σηματοδοτούσε την τελική ταχύτητα της μοτοσυκλέτας, η οποία προερχόταν από… ευρωπαϊκό εργοστάσιο και «έφτυνε κατάμουτρα» την ανεπίσημη συμφωνία. Σήμερα, οι περισσότερες μοτοσυκλέτες επιδόσεων τέτοιου είδους, ξεπερνούν τα 300 χλμ/ώρα, αν και τα περισσότερα κοντέρ σταματούν ακόμα στα 299…
Το «γεράκι» που τρέφεται με μαυροπούλια!
Όταν η Suzuki παρουσίασε την Hayabusa το 1999, πολλοί ήταν αυτοί που… απέστρεψαν το βλέμμα τους, καθώς η μοτοσυκλέτα ήταν κάθε άλλο παρά εντυπωσιακή σε εμφάνιση. Το κτηνώδες νέο μοντέλο, όμως, είχε απίστευτη δουλειά κάτω από τα fairing της –αλλά και στα ίδια-, καθώς είχε σχεδιαστεί αποκλειστικά με σκοπό να κερδίσει τον τίτλο της ταχύτερης μοτοσυκλέτας του πλανήτη. Έφερε κινητήρα 1.299 κυβικών, 4 κυλίνδρων και απόδοσης 173 ίππων, αριθμοί που τον έκαναν τον μεγαλύτερο και ισχυρότερο κινητήρα μοτοσυκλέτας παραγωγής, για την εποχή. Τα fairing είχαν σχεδιαστεί αεροδυναμικά, για την μικρότερη δυνατή αντίσταση και το ξεχωριστό φτερό στον εμπρός τροχό, υποβοηθούσε σε αυτό ακριβώς το σημείο. Οι μηχανικοί του Hamamatsu ήξεραν τι έκαναν: Η Hayabusa έγραψε 312 χιλιόμετρα την ώρα, συντρίβοντας την επίδοση του Honda Blackbird. Εδώ έρχεται και η ιστορία του ονόματός της: Το «Hayabusa» στα Ιαπωνικά, σημαίνει «peregrine falcon», ένα είδος γερακιού, το οποίο αναπτύσσει ταχύτητες πτήσης έως 322 χιλιόμετρα την ώρα και τρέφεται με… μαυροπούλια! Κατάλαβε κανείς την σύνδεση; :D
H παρά τρίχα απαγόρευση!
Καθώς οι Ιάπωνες κατασκευαστές ανταγωνίζονταν… ξεδιάντροπα για το ποιος θα καταφέρει να φτιάξει την γρηγορότερη μοτοσυκλέτα στη Γη, οι Ευρωπαίοι πολιτικοί ανησυχούσαν έντονα για την ασφάλεια των αναβατών. Με φόβο ότι τόσο γρήγορες μοτοσυκλέτες σε κυκλοφορία θα προκαλούσαν πανικό και σοβαρά ατυχήματα στους δρόμους, οι Ευρωπαίοι ουσιαστικά απείλησαν τους Ιάπωνες κατασκευαστές με παύση εισαγωγών μοτοσυκλετών… Καταλαβαίνοντας τις καταστρεπτικές συνέπειες μιας τέτοιας εξέλιξης, οι 4 Ιάπωνες κατασκευαστές συμφώνησαν ανεπίσημα, ότι καμία από τις μοτοσυκλέτες τους πλέον δεν θα ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα την ώρα. Λίγο πριν από την ανεπίσημη συμφωνία, η Kawasaki με το ZX-12R της, προσπάθησε το 2000 να ξεπεράσει την ταχύτητα της Hayabusa, αλλά δεν τα κατάφερε κάνοντας… μόλις 301 χιλιόμετρα την ώρα. Έτσι, η πρώτη Hayabusa κέρδισε άμεσα την φήμη του «θρύλου» παραμένοντας η ταχύτερη μοτοσυκλέτα στον κόσμο για πολλά χρόνια και έγινε μία από τις πιο επιθυμητές παγκοσμίως.
Η διάδοχη κατάσταση
Η Hayabusa, μετά την πρώτη της γενιά, ουδέποτε κυνήγησε ξανά τις απόλυτες ταχύτητες. Στην ανεπίσημη συμφωνία συμμορφώθηκαν όλοι οι κατασκευαστές, μέχρι την στιγμή που η MV Agusta παρουσίασε την F4 312R. Ο αριθμός αυτός σηματοδοτούσε την τελική ταχύτητα της μοτοσυκλέτας, η οποία προερχόταν από… ευρωπαϊκό εργοστάσιο και «έφτυνε κατάμουτρα» την ανεπίσημη συμφωνία. Σήμερα, οι περισσότερες μοτοσυκλέτες επιδόσεων τέτοιου είδους, ξεπερνούν τα 300 χλμ/ώρα, αν και τα περισσότερα κοντέρ σταματούν ακόμα στα 299…
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου