motoGP

  • Latest News

    Δοκιμή: Harley Davidson Fat Bob 114



    Με κυβισμό και ροπή που ακουμπάει τα όρια της υπερβολής και εμφάνιση που μοιάζει να ξεπήδησε από το sequel της επόμενης ταινίας του Ghostrider, το νέο Fat Bob αποτυπώνει την ανανεωμένη φιλοσοφία της Harley στα naked σπορ cruiser.


    Τιμή: 24.200 ευρώ

    +: Ροπή, ανάρτηση, σπορ συμπεριφορά 
    -: Τέλη κυκλοφορίας, χωρητικότητα ρεζερβουάρ


    Η Harley είναι μια εταιρεία με 115 χρόνια ιστορίας, που ακόμα και η μαμά σου την έχει ακουστά. Αυτό σημαίνει ότι έχει δημιουργήσει την δική της ξεχωριστή παράδοση στον χώρο, χωρίς επ΄ουδενί να την διακρίνει η στασιμότητα στο μοτοσυκλετιστικό γίγνεσθαι. Απόδειξη, η ανακοίνωση το περασμένο έτος ότι οι Αμερικάνικοι έχουν στόχο την επόμενη δεκαετία να εισάγουν 100 νέα μοντέλα στην αγορά, με σκοπό να φέρουν νέους αναβάτες στην αγκαλιά της Harley. Για το 2018, η νέα σειρά Softail θέλησε να κάνει μικρά αλλά σταθερά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, μέρος της οποίας είναι το εκσυγχρονισμένο Fat Bob. Ας δούμε τι έχει να αντιπαραθέσει, ενάντια στον ευρωπαϊκό και όχι μόνο, ανταγωνισμό.

    Σχεδιασμός – Ποιότητα κατασκευής – Ο φουσκωτός της παρέας


    Tο νέο μοντέλο εντάσσεται στα γενικότερα πλαίσια της Harley αισθητικής, εντούτοις μοιάζει σαν να έχει υποστεί ένα πιο σύγχρονο makeover. Η σιλουέτα χαρακτηρίζεται από όμορφες καμπύλες αν και στο πίσω μέρος η ουρά κόβεται λιγάκι άκομψα. Το μαύρο φόρεμα ταιριάζει γάντι στο τσαμπουκαλεμένο Fat Bob, καθώς το παραδοσιακό χρώμιο απουσιάζει, ενώ το ρεζερβουάρ είναι τραβηγμένο προς τα επάνω για να αφήνει όσο το δυνατόν πιο μεγάλο μέρος του κινητήρα σε κοινή θέα. 
    Ο μυώδης χαρακτήρας τονίζεται από τα φαρδιά ελαστικά, το κοντό εμπρός φτερό και την 2 σε 1 σε 2 εξάτμιση, με τους bronze σωλήνες και την διατομή που θυμίζει καλοταϊσμένο πύθωνα. Τις εντυπώσεις κλέβει το μπροστινό φανάρι. Δεν έχει το κλασικό στρογγυλό σχήμα, αλλά έχει ορθογώνια διάταξη και είναι τόσο φαντεζί, που ενδεχομένως να αποτελέσει μέρος customαρισμένων κατασκευών. 
    Στο εσωτερικό του έχει συστοιχίες LED, που εκτός από το απίστευτό look που παρέχουν, αποδίδουν αρκετά ικανοποιητική δέσμη φωτός. Η ένσταση μου έχει να κάνει με τα προειδοποιητικά φλάς και το πίσω φανάρι που δεν είναι τύπου LED και δεν συνάδουν με το φρέσκο σχεδιασμό. Ίσως εδώ η Harley επέλεξε λανθασμένα, ένα πιο συντηρητικό μονοπάτι. Η όλη κατασκευή αναδύει ποιότητα, όσον αφορά τα υλικά, τη συναρμογή και την βαφή των επιμέρους μερών.  Καλωδιώσεις και άλλα συναφή δεν προεξέχουν  και είναι επιμελώς τακτοποιημένα, δίνοντας μια ΅ΆκαθαρήΆΆ εικόνα.


    Άνεση – Εργονομία – Την είδε..Σπορ


    Διαφοροποίηση από τις κλασικές νόρμες της Αμερικάνικης φιλοσοφίας, έχουμε και στην εργονομία του Fat Bob. Φυσικά δεν έχει χαθεί η ταυτότητα του cruiser, όμως η Harley έχει κάνει άνοιγμα και στη σπορ πλευρά της οδήγησης. Η θέση οδήγησης έχει αναθεωρηθεί, με το εργονομικό τρίγωνο να συμβάλει σε μια αθλητική στάση του σώματος. Η σέλα είναι χαμηλή στα 710 χιλιοστά από το έδαφος, αλλά δεν νιώθεις ότι τα οπίσθια σου θα ξύσουν το έδαφος. 
    Το αφρώδες υλικό είναι αρκετό ώστε να παραμείνεις ξεκούραστος για αρκετή ώρα, ενώ το σκαλοπατάκι δίνει μια επιπλέον στήριξη στη μέση. Για τον συνεπιβάτη δεν γίνεται λόγος για μεγάλες αποστάσεις, καθώς εκτός από το μικρό τμήμα που του αναλογεί, έχει να αντιμετωπίσει και την ροπή του κινητήρα, κάτι που σε συνδυασμό με την απουσία χειρολαβών, φαντάζει δύσκολο επίτευγμα. Το τιμόνι είναι φαρδύ προσφέροντας καλό χειρισμό, με τους διακόπτες να έχουν την κλασική παραδοσιακή διάταξη και λειτουργία και τους καθρέπτες να μην προεξέχουν, αλλά να αφήνουν ορισμένο χώρο για τα χέρια. 
    Ανασταλτικό σημείο ότι οι μανέτες του φρένου και του συμπλέκτη δεν ρυθμίζονται. Για τους gadget τύπους, στο λαιμό του τιμονιού έχει τοποθετηθεί μια θύρα USB για τη φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών. Τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα μπροστά αλλά δεν φέρνουν τα πόδια σε μεγάλη γωνία. Έτσι η στάση του κορμού δεν είναι σε καμία περίπτωση ξαπλωτή, αλλά κάθεσαι σε όρθια στάση που μπορεί να γίνει και ελαφρώς σκυφτή προς τα εμπρός όταν το θελήσεις. O μινιμαλισμός της naked αισθητικής, έχει φέρει τον στρογγυλό πίνακα οργάνων στο εμπρός τμήμα του ρεζερβουάρ. Πρόκειται για ένα αναλογικό στροφόμετρο, με μια ενσωματωμένη οθόνη πολλαπλών ψηφιακών ενδείξεων στο κάτω μέρος του. Είναι ευανάγνωστος και παρέχει αρκετές πληροφορίες όπως ταχύτητα, μερικούς και ολικό χιλιομετρητή, στάθμη καυσίμου, αυτονομία και σχέση κιβωτίου. 


    Κινητήρας – Τραβάει και τροχόσπιτο


    Χαράς Ευαγγέλια για τους φαν της ροπής, αποτελεί ο Milwaukee 8, που έχει τοποθετηθεί στα σωθικά του Fat Bob. Πρόκειται για ένα 4βάλβιδο αεροελαιόψυκτο κινητήρα, με το ψυγείο να φωλιάζει ανάμεσα στους σωλήνες του πλαισίου, διπλής ανάφλεξης, στον οποίο έχουν τοποθετηθεί διπλοί αντικραδασμικοί άξονες, με στόχο την μείωση των κραδασμών. Αυτό δεν σημαίνει ότι έχει χάσει τον V-Twin χαρακτήρα του, απλώς έχει γίνει πιο ομαλός και κατάλληλος για ξεκούραστη οδήγηση. Η συμμόρφωση με τους κανονισμούς Euro 4, επετεύχθη χάρη στην βελτιστοποίηση της επικάλυψης των βαλβίδων και τον έλεγχο της θερμοκρασίας καύσης. Το 114 στο καπάκι του κινητήρα υποδεικνύει την χωρητικότητα του μοτέρ και οι 114 κυβικές ίντσες μεταφράζονται σε 1863 κυβικά! Η υποτετράγωνη φύση του κινητήρα με τα έμβολα διαμέτρου 102 χιλιοστών και 114.3 χιλιοστών διαδρομής, παράγουν 93 ίππους στις 5.020σαλ και μέγιστη ροπή 15,76κιλά μόλις στις 3.500σαλ. Η κίνηση από το 6-τάχυτο κιβώτιο φτάνει στον πίσω τροχό, μέσω ενός ιμάντα μετάδοσης. Η μέση τιμή  των 8,3 λίτρων καυσίμου στα 100 χιλιόμετρα είναι λογική τιμή αν αναλογιστούμε τα κυβικά που έχουν να ταΐσουν, όμως αν είστε συνεχώς με το γκάζι ανοιχτό, ο ανεφοδιασμός θα έρθει αρκετά γρήγορα, δεδομένης και της χωρητικότητας των 13,6 λίτρων του ρεζερβουάρ.


    Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα – Βήματα μπροστά


    Το χαρακτηριστικό γύρω από το οποίο έχει δομηθεί το νέο πλαίσιο του Fat Bob είναι αυτό της δυναμικής απόδοσης. Η ατσάλινη σωληνωτή διάταξη προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία κατά  35%, ενώ έχουν αυξηθεί και οι γωνίες κλίσης, κάτι που επιβεβαιώνεται και στην πράξη. Το μπροστινό ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών προέρχεται από την Showa, ενώ στο πίσω μέρος τοποθετήθηκε μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση του ελατηρίου. Μάλιστα η ρύθμιση μπορεί να γίνει εύκολα μέσω ενός υδραυλικού συμπιεστή 5 θέσεων. Για την επιβράδυνση του νέου μοντέλου της Harley, φροντίζουν δύο δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων με πλευστούς δίσκους στο εμπρός μέρος και μια διπίστονη δαγκάνα με μονό δίσκο στο πίσω. Αν και δεν είναι ακτινικές, ανταπεξέρχονται επάξια στο ρόλο τους. Το διακριτικό ABS ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό. Οι επιβλητικοί τροχοί 16 ιντσών από κράμα αλουμινίου, πατούν πάνω σε φαρδιά Dunlop ελαστικά, διαστάσεων 150/80 μπροστά και 180/70 πίσω.


    Στο δρόμο – Σμιλεμένο διαμάντι

     
    Μερικά πράγματα στη ζωή δεν αγοράζονται, αλλά αποκομίζονται και αυτό το καταλαβαίνεις όταν βρεθείς στη σέλα του δίτροχου Αμερικάνου μποντιμπιλντερά. Η αίσθηση ότι έχεις τόσα κυβικά κάτω και ανάμεσα από τα πόδια σου, είναι αρκετή για να σε συναρπάσει. Ίσως αυτό να φαντάζει σε ορισμένους  ως αποτρεπτικός παράγοντας κίνησης στην πόλη, αλλά κάτι τέτοιο δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Μπορεί ο Bob να είναι Fat, ή καλύτερα εύσωμος, αλλά παρόλα τα 306 συνολικά κιλά του, εκτελεί άφοβα ρυθμικές κινήσεις και ελιγμούς, χωρίς να σε προβληματίζει. Το καλοζυγισμένο πλαίσιο συνηγορεί σε αυτή την ιδιότητα, με αποτέλεσμα το Fat Bob να ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού. Περιορισμοί; Ελάχιστοι, όπως για παράδειγμα το μικρό κόψιμο του τιμονιού και η αδυναμία μεταφοράς δεύτερου ατόμου. 

    Όμως δεν φτιάχτηκε γι αυτό. Στον ανοιχτό δρόμο θα απολαύσεις την δεινή ικανότητα cruising που κουβαλάει από τα γεννοφάσκια του. Ο κινητήρας αν και V-Twin είναι αρκετά ομαλός σε σύγκριση με παλαιότερους ίδιου τύπου, αλλά και πιο ήσυχος. Και αν το πρώτο με βρίσκει σύμφωνο, στο θέμα του θορύβου έχω σοβαρές ενστάσεις. Γίνεται να έχεις μια τόσο ωραία φωνή και να μην σου δίνουν την δυνατότητα να τραγουδήσεις; ¶τιμο Euro4! Ευτυχώς υπάρχει ελεύθερη εξάτμιση στον επίσημο κατάλογο της εταιρίας. Όσο για το διαθέσιμο ηχόχρωμα από 1865 κυβικά, το αφήνω στη φαντασία σας. Ο συμπλέκτης είναι βαρύς και το κιβώτιο κλασικό Harley με θετικά θορυβώδη κουμπώματα. Και από απόδοση; Στο γύρισμα του δεξιού καρπού, γίνεσαι θιασώτης του bigger is better και τα τεράστια αποθέματα ροπής, σε εξωθούν στο να απονείμεις ωδή στο Αμερικάνικο όνειρο. Δεν είναι τόσο η ιπποδύναμη, όσο τα σχεδόν 16 κιλά ροπής, τα οποία εμφανίζονται μόλις από τις 3.500σαλ. και τα οποία θα τεντώσουν τα άνω σου άκρα, κάνοντας σε να νιώθεις σαν σύγχρονος τιραμόλα. ¶ψογος ψεκασμός, άμεση απόκριση και αστείρευτη επιτάχυνση μέχρι και σε ταχύτητες άνω των 180 χιλιομέτρων. Η συνολική γεωμετρία στοχεύει την σπορ οδική συμπεριφορά και σε γρήγορους ρυθμούς, οι πραγματικές δυνατότητες του Fat Bob θα απογυμνωθούν μπροστά σου. Το Fat Bob έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Είναι ικανό για μεγαλύτερες γωνίες κλίσεις όμως τα εμπρός τοποθετημένα μαρσπιέ δεν επιτρέπουν το κάτι παραπάνω. Οι αναρτήσεις εξασφαλίζουν άψογο χειρισμό και σταθερότητα σε κάθε πεδίο. Δίνουν μια στιβαρή αλλά σαφή αίσθηση στον οδηγό, ενώ η απορρόφηση των ανωμαλιών είναι ικανοποιητική. Το πίσω αμορτισέρ δεν τερματίζει σε απότομες λακκούβες και ανωμαλίες. Το μεγάλο μεταξόνιο από την μια σου επιτρέπει να ξεκινήσεις τάπα στα φανάρια χωρίς χαζοσπιναρίσματα και από την άλλη αποτρέπει καταστάσεις υποστροφής στην έξοδο της στροφής. Ίσως κάπου εδώ δικαιολογώ ως ένα σημείο την απουσία traction control. Τα φρένα ανταποκρίνονται στο ρόλο τους και δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης ακόμα και μετά από έντονη χρήση. Υποδειγματική η λειτουργιά του ABS, που με ανάγκασε πολλές φορές να ψάξω να δω αν δουλεύει ή απλώς σταμάτησε να λειτουργεί. 


    Η άποψή μας



    Μόνο αφού συνειδητοποιήσεις ότι το Fat Bob είναι ένα παραδοσιακό Harley, που μπορεί να υπολείπεται σε ηλεκτρονικές ευκολίες σε σχέση με τον ανταγωνισμό αλλά προσφέρει κάτι μοναδικό, είσαι έτοιμος να αρχίσεις να ξετυλίγεις το κουβάρι της μεταστροφής σε μια πιο αμιγώς σπορ φιλοσοφία, των μοντέλων της Αμερικάνικης εταιρίας. Ναι, το Fat Bob είναι μια cruiser κατασκευή, αλλά με σαφείς βλέψεις στην σπορ πλευρά της οδήγησης και το επιδεικνύει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο που δεν εντάσσεται στα πλαίσια της κατηγορίας. Η Pure American muscle περιβολή, ο κινητήρας θηρίο και τα σπορτίφ περιφερειακά, συνθέτουν ίσως το καλύτερο σε χειρισμό και συμπεριφορά Harley έως τώρα. Σε μια εποχή που η απουσία ηλεκτρονικών αφορίζει κάθε προσπάθεια για την επίτευξη του διαφορετικού, το Fat Bob σου δίνει την ευκαιρία να ζήσεις το Αμερικάνικο όνειρο.

    Κινητήρας  
    Τύπος 4T, 2K, V-Twin 45o, A/E
    Κυβισμός (κ.εκ.) 1868
    Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.)102 X 114,3
    Συμπίεση (:1)10.5
    Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.) 93/5.020
    Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) 15,76/3.500
    Τροφοδοσία Ηλ.Ψεκασμός
    Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα) 13.6
    Κατανάλωση (λτ./100χλμ.)8.3
    Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 200+
      
    Πλαίσιο - Αναρτήσεις - Φρένα  
    Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
    Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις Ανεστραμμένο πιρούνι 43χιλ
    Διαδρομή (χλστ.) Δ/Α
    Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Monoshock, ΠΕ, ΑΕ 
    Διαδρομή (χλστ.) Δ/Α
    Φρένα Ε (χλστ.)2Δ, 4Ε, ABS
    Φρένα Π (χλστ.)Δ, 2Ε, ABS
      
    Τροχοί - Ελαστικά  
    Ελαστικό Ε150/80-16
    Ελαστικό Π180/70-16
      
    Διαστάσεις / Βάρος  
    Μήκος (χλστ.)2340
    Πλάτος (χλστ.)Δ/Α
    Μεταξόνιο (χλστ.)1615
    ΄Ύψος σέλας (χλστ.)710
    Βάρος (κιλά) 306
      
    Εξοπλισμός  
    ABS / Ρυθμ.Ν/Ο
    Τraction Control / Ρυθμ. Ο
    ΣτροφόμετροΝ
    Immobilizer Ν
    Yπολογιστής ταξιδιού Ν
    Μερικός χιλιομετρητής Ν
    Ένδειξη βενζίνης Ν
    Δείκτης θερμοκρασίας Ο
    Θερμοκρασία περιβάλλοντος Ο
    Ζελατίνα / Ρυθμ. Ο/Ο
    Ρυθμιζόμενες μανέτες Σ/ΦΟ/Ο
    Πλάγιο σταντ Ν
    Κεντρικό σταντ Ο
    Χειρολαβές / Σχάρα Ο/Ο
    Ρυθμιζόμενες αναρτησεις Ε/Π Ο/Ν

    Πηγή: mototriti
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Δοκιμή: Harley Davidson Fat Bob 114 Rating: 5 Reviewed By: moto-Steki
    Scroll to Top