Δοκιμάζουμε το μεσαίο από τα...μικρά Duke, το μοντέλο των 250 κυβικών. Πόσο καλό είναι και πόσο τιμά την παράδοση της εξαιρετικής συμπεριφοράς των Duke;
Τιμή: 4.390 ευρώ
+: Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά
-: Απόδοση κινητήρα στις χαμηλές σ.α.λ, αρχικό δάγκωμα μπροστινού φρένου
Το όνομα Duke είναι συνώνυμο της οδηγικής ευχαρίστησης και κάθε μοτοσυκλέτα που ονομάζεται έτσι, οφείλει να έχει τα βασικά χαρακτηριστικά που αγαπήσαμε στην πρώτη εμφάνιση του μοντέλου αρκετά χρόνια πριν. Η πρόκληση εμφανίζεται όταν τα παραπάνω πρέπει να συνδυαστούν με τη δυνατότητα για οικονομική καθημερινή μετακίνηση, αλλά η KTM φαίνεται να έχει τη λύση, παρουσιάζοντας και στη χώρα μας το DUKE 250.
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε Duke μικρού κυβισμού, καθώς το downsizing έχει καθιερωθεί πλέον σε όλες τις κατηγορίες μοτοσυκλετών και η KTM το ακολουθεί, δίνοντας την ευκαιρία σε νέους αναβάτες και όχι μόνο, να εισέλθουν στον κόσμο των 2 τροχών. Εφόσον όμως τις δάφνες στην κατηγορία διπλώματος Α2 διεκδικεί με αξιώσεις ο μεγάλος αδερφός 390, ποιος ο λόγος για λιγότερα κυβικά; Σίγουρα ο βασικότερος είναι η τιμή, καθώς τα 1.300 ευρώ επιπλέον που κοστίζει το 390 για κάποιους μπορεί να είναι απαγορευτικά. Επίσης για πολλούς η μετάβαση από το όριο των 15 ίππων του διπλώματος Α1, στους 44 του Duke 390 φαντάζει απότομη, οπότε οι 30 ίπποι του 250 αναλαμβάνουν να καλύψουν αυτό το κενό και να διώξουν το άγχος των νέων κυρίως αναβατών. Δεν είναι όμως μόνο τα κυβικά που διαφέρουν ανάμεσα στα δύο μοντέλα. Παρακάτω θα δούμε τις αλλαγές και αν τα 250 κυβικά αρκούν για να προσφέρουν όλα όσα προσδοκούμε οδηγώντας ένα Duke.
+: Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά
-: Απόδοση κινητήρα στις χαμηλές σ.α.λ, αρχικό δάγκωμα μπροστινού φρένου
Το όνομα Duke είναι συνώνυμο της οδηγικής ευχαρίστησης και κάθε μοτοσυκλέτα που ονομάζεται έτσι, οφείλει να έχει τα βασικά χαρακτηριστικά που αγαπήσαμε στην πρώτη εμφάνιση του μοντέλου αρκετά χρόνια πριν. Η πρόκληση εμφανίζεται όταν τα παραπάνω πρέπει να συνδυαστούν με τη δυνατότητα για οικονομική καθημερινή μετακίνηση, αλλά η KTM φαίνεται να έχει τη λύση, παρουσιάζοντας και στη χώρα μας το DUKE 250.
Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε Duke μικρού κυβισμού, καθώς το downsizing έχει καθιερωθεί πλέον σε όλες τις κατηγορίες μοτοσυκλετών και η KTM το ακολουθεί, δίνοντας την ευκαιρία σε νέους αναβάτες και όχι μόνο, να εισέλθουν στον κόσμο των 2 τροχών. Εφόσον όμως τις δάφνες στην κατηγορία διπλώματος Α2 διεκδικεί με αξιώσεις ο μεγάλος αδερφός 390, ποιος ο λόγος για λιγότερα κυβικά; Σίγουρα ο βασικότερος είναι η τιμή, καθώς τα 1.300 ευρώ επιπλέον που κοστίζει το 390 για κάποιους μπορεί να είναι απαγορευτικά. Επίσης για πολλούς η μετάβαση από το όριο των 15 ίππων του διπλώματος Α1, στους 44 του Duke 390 φαντάζει απότομη, οπότε οι 30 ίπποι του 250 αναλαμβάνουν να καλύψουν αυτό το κενό και να διώξουν το άγχος των νέων κυρίως αναβατών. Δεν είναι όμως μόνο τα κυβικά που διαφέρουν ανάμεσα στα δύο μοντέλα. Παρακάτω θα δούμε τις αλλαγές και αν τα 250 κυβικά αρκούν για να προσφέρουν όλα όσα προσδοκούμε οδηγώντας ένα Duke.
- Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής: Ακολουθώντας το DNA
Είναι κάτι περισσότερο από εμφανές ότι το Duke 250 βασίζεται στο 390 και αυτό μόνο κακό δεν είναι, αφού η κοινή σχεδιαστική φιλοσοφία όλων των γυμνών KTM χαρακτηρίζεται από την σύγχρονη επιθετική σχεδίαση με τις έντονες γωνίες . Έτσι, πρέπει να κοιτάξεις πιο προσεκτικά για να διαπιστώσεις ότι το 250 δεν φέρει Led προβολέα στο μπροστινό μέρος αλλά μόνο DRL φώτα ημέρας και οθόνη LCD αντί για την έγχρωμη TFT του 390. Η γενικότερη εικόνα αποπνέει έντονο δυναμισμό και σε αυτό συμβάλλουν τόσο ο συνδυασμός χρωμάτων - γραφικών, όσο και η έντονη αντίθεση που κάνει το πορτοκαλί υποπλαίσιο.
Όπως και ο μεγαλύτερος αδερφός του, διατίθεται σε δύο χρωματισμούς που περιλαμβάνουν το λευκό της δοκιμής και το κλασικό πορτοκαλί το οποίο έρχεται κατευθείαν στο μυαλό μας όταν ακούμε KTM . Οι ορκισμένοι Fan του πορτοκαλί πλαισίου ίσως απογοητευτούν καθώς δεν συναντάται σε καμία επιλογή, αυτό όμως είναι καθαρά υποκειμενικό και σίγουρα ο συνδυασμός μαύρου πλαισίου – πορτοκαλί υποπλαισίου δεν πρόκειται να αφήσει κανέναν ασυγκίνητο. Η ποιότητα των μηχανικών μερών, των πλαστικών και της βαφής βρίσκεται σε αρκετά υψηλό επίπεδο αν αναλογιστούμε την τιμή, καλύπτοντας τα στάνταρ της κατηγορίας.
- Άνεση – Εργονομία: Κάθε μέρα, όλη μέρα
Το Duke 250 συνδυάζει άριστα τη σπορ και ταυτόχρονα ξεκούραστη θέση οδήγησης, η οποία είναι ιδανική για την αστική και περιαστική μετακίνηση που προορίζεται το μοντέλο. Παρά τις μικρές του διαστάσεις, θα δεχθεί χωρίς παράπονα κάθε ανάστημα, τοποθετώντας το σώμα σε σχετικά όρθια θέση με τα χέρια αρκετά ανοικτά λόγω του φάρδους του τιμονιού και τα πόδια να ¨κουμπώνουν¨ στις εσοχές του (13,4 λίτρων) ρεζερβουάρ, χωρίς ενοχλητικές γωνιές. Σε συνδυασμό με το αφρώδες της ευρύχωρης σέλας που βρίσκεται στα 830χιλ από το έδαφος, παρέχει στον αναβάτη και το συνεπιβάτη ό,τι χρειάζεται, ακόμα και για πολύωρες μετακινήσεις.
H εντυπωσιακή έγχρωμη TFT οθόνη του 390 και του 125 απουσιάζει στο 250, αφού στη θέση της βρίσκεται μια LCD με πορτοκαλί φωτισμό, η οποία αναλαμβάνει να πληροφορήσει τον αναβάτη με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις όπως ταχύμετρο, στροφόμετρο, θερμοκρασία κινητήρα, ολικό και μερικούς χιλιομετρητές, δείκτη επιλεγμένης ταχύτητας, ένδειξη κατανάλωσης βενζίνης αλλά και shift light. Τέλος, μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια που παρατηρείς μόνο το βράδυ αλλά δεν συναντάς συχνά στην κατηγορία, είναι οι φωτιζόμενοι και απλοί στη χρήση τους διακόπτες.
- Κινητήρας: 250 γενναία κυβικά
Μπορεί τα 248,8 κυβικά για μερικούς να μην ακούγονται πολλά, όμως ο τετράχρονος μονοκύλινδρος κινητήρας με τις 4βαλβίδες και τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, αποδίδει 30 ίππους στις 9000 σ.α.λ., ικανούς να κινήσουν με αξιοπρέπεια το ελαφρύ σύνολο ειδικά στη μεσαία περιοχή των στροφών. Η τροφοδοσία μέσω ψεκασμού είναι βασική πλέον προϋπόθεση ενισχύοντας παράλληλα και την οικονομία (στη διάρκεια της δοκιμής μετρήσαμε μέση κατανάλωση 4.0λτ/100χλμ), ενώ για να μειωθούν όσο το δυνατόν οι ανεπιθύμητοι κραδασμοί (χαρακτηριστικό των μονοκύλινδρων) έχει χρησιμοποιηθεί αντικραδασμικός άξονας. Ένα Duke που σέβεται τον εαυτό του δεν θα μπορούσε να μην έχει συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης. Έτσι τον συναντάμε και εδώ για να περιορίσει τα ανεπιθύμητα μπλοκαρίσματα του πίσω τροχού στα απότομα κατεβάσματα ταχυτήτων, χαρίζοντας επίσης ελαφριά αίσθηση όταν χρησιμοποιείς την αριστερή μανέτα για να αλλάξεις σχέση στο 6τάχυτο κιβώτιο.
- Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα: Κατευθείαν από το 390
Ο παραπάνω τίτλος μιλάει μόνος του. Το Duke 250 δανείζεται το πλαίσιο από ατσάλινο χωροδικτύωμα, το αφαιρούμενο υποπλαίσιο, τις αναρτήσεις αλλά και τα φρένα (εκτός του εμπρός δίσκου) από τον μεγαλύτερο αδερφό του, καλύπτοντας έτσι με το παραπάνω τα στάνταρ της κατηγορίας. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα ανεστραμμένο open catridge πιρούνι 43χιλ της WP και από ένα αμορτισέρ της ίδιας εταιρίας που εδράζεται χωρίς μοχλικό στο εντυπωσιακό αλουμινένιο ψαλίδι και ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Στον τομέα των φρένων ο μικρός Δούκας εξοπλίζεται με μια τετραπίστονη δαγκάνα της Bybre (θυγατρική της Brembo) και έναν δίσκο 300χιλ μπροστά, ενώ πίσω αναλαμβάνουν ένας δίσκος 230 χιλ και μια δαγκάνα μονού εμβόλου. Φυσικά υπάρχει και σύστημα ABS για να μην μπλοκάρουν ποτέ οι τροχοί των 17 ιντσών.
- Οδηγώντας
Όπως προαναφέραμε, το όνομα Duke είναι συνώνυμο της οδηγικής διασκέδασης, οπότε οι απαιτήσεις σε αυτόν τον τομέα ήταν κάτι παραπάνω από υψηλές. Θέτοντας τον κινητήρα σε λειτουργία με ένα στιγμιαίο πάτημα της μίζας και κάνοντας τα πρώτα μέτρα σε χαλαρούς ρυθμούς, παρατηρείς ότι η απόκριση και η δύναμη στις χαμηλές στροφές δεν είναι αυτή που περιμένεις όταν έχεις 30 ίππους. Αυτό βέβαια αλλάζει άρδην όταν το στροφόμετρο φτάσει τις 5.500σ.α.λ όπου αρχίζει και η μεταμόρφωση. Αισθάνεσαι αμέσως τη διαφορά και το Duke επιταχύνει δυνατά, ζητώντας γρήγορα την επόμενη σχέση στο θετικό κιβώτιο ταχυτήτων μέσω του shift light. Κρατώντας τον κινητήρα στο φάσμα μεταξύ 5.500 – 8.500σ.α.λ μπορείς να κινείσαι απρόσμενα γρήγορα στην πόλη, εκμεταλλευόμενος φυσικά και το σωστό στήσιμο της μοτοσυκλέτας. Το βάρος με τη σειρά του δεν αποτελεί εμπόδιο και το μοναδικό στοιχείο που ίσως δυσκολέψει στην πυκνή κίνηση του αστικού περιβάλλοντος είναι το φάρδος του τιμονιού, το οποίο όμως κόβει αρκετά βοηθώντας στους επιτόπιους ελιγμούς.
Παρά τα 250 κυβικά του δεν θα πει όχι στον αυτοκινητόδρομο, αφού μπορεί να κινείται άνετα με ταχύτητες κοντά στα 120 χλμ/ώρα, ενώ τους φυσιολογικούς κραδασμούς για μονοκύλινδρο θα τους αισθανθείς στα πόδια σου πάνω από τις 8.000 σ.α.λ. Αν επιμείνεις η τελική που θα δεις στο κοντέρ θα αγγίξει τα 150 χλμ/ώρα και θα σε ενοχλεί μόνο ο αέρας, αφού η μοτοσυκλέτα είναι απόλυτα σταθερή σε όλες τις ταχύτητες. Και πώς να μην είναι, αφού το πλαίσιο είναι ικανό να διαχειριστεί με άνεση ακόμα και μεγαλύτερη ιπποδύναμη, όχι μόνο από τους 30 αλλά και από τους 44 ίππους του 390. Στο ίδιο επίπεδο κυμαίνονται και οι αναρτήσεις, ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ συμπεριφορά. Περνάς ατσαλάκωτος από τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, ενώ όταν θες να κινηθείς γρήγορα δεν έχεις να αντιμετωπίσεις ασάφεια και τάσεις πλεύσης, αλλά ένα άκαμπτο σύνολο που ανάλογα τις ορέξεις μπορεί να οδηγηθεί ακόμα και με στυλ supermotard προσφέροντας όπως κάθε Duke, διασκέδαση στην καθημερινή σου ρουτίνα.
Έτσι οι σούζες και τα endo που είδαμε στο επίσημο βίντεο της KTM μπαίνουν στο καθημερινό πρόγραμμα, αν και στα τελευταία θα διαπιστώσεις ότι τα φρένα θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, καθώς λείπει το αρχικό δάγκωμα και η δύναμη έρχεται απότομα. Φυσικά το ABS κάνει καλά τη δουλειά του και δεν αφήνει τέτοιου είδους παιχνίδια χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι ενοχλητικά παρεμβατικό, όμως υπάρχει τρόπος να απενεργοποιηθεί πατώντας ένα κρυφό κουμπί στο κάτω αριστερά μέρος της οθόνης.
- Η άποψή μας
Με τιμή χαμηλότερη από το αντίστοιχο 125, το DUKE 250 είναι μια από τις καλύτερες επιλογές αν διαθέτεις δίπλωμα Α2 και το budget σου για να μπεις στον κόσμο τον δύο τροχών έχει όριο τις 4.500 ευρώ. Αιχμηρή εμφάνιση, κοφτερή συμπεριφορά και δυνατότητα για άνετη καθημερινή μετακίνηση είναι τα δυνατά του σημεία και τα όπλα του για να σε κερδίσει από την πρώτη στιγμή που θα το οδηγήσεις.
Κινητήρας | ||||
Τύπος | 4T, 1Κ, Υ/Ψ, 4β | |||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 248,8 | |||
Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) | 72 Χ 61,1 | |||
Συμπίεση (:1) | Δ.Α | |||
Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.) | 30/9000 | |||
Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) | / | |||
Τροφοδοσία | Ηλ.Ψεκασμός | |||
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 13,4 | |||
Κατανάλωση (δοκιμής λτ./100χλμ.) | 4 | |||
Πλαίσιο - Αναρτήσεις - Φρένα | ||||
Τύπος | Ατσάλινο χωροδικτύωμα | |||
Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις | Ανεστραμμένο πιρούνι WP 43χιλ | |||
Διαδρομή (χλστ.) | 142 | |||
Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις | Μονό αμορτισέρ WP, ΠΕ | |||
Διαδρομή (χλστ.) | 150 | |||
Φρένα Ε (χλστ.) | Δ/300, 4Ε, ABS | |||
Φρένα Π (χλστ.) | Δ/230, 1Ε, ABS | |||
Τροχοί - Ελαστικά | ||||
Ελαστικό Ε | 110/70-17 | |||
Ελαστικό Π | 150/60-17 | |||
Διαστάσεις / Βάρος | ||||
Μήκος (χλστ.) | 2002 | |||
Πλάτος (χλστ.) | 873 | |||
Μεταξόνιο (χλστ.) | 1357 | |||
΄Ύψος σέλας (χλστ.) | 830 | |||
Βάρος (κιλά) | 147 | |||
Εξοπλισμός | ||||
ABS / Ρυθμ. | N/O | |||
Τraction Control / Ρυθμ. | O | |||
Στροφόμετρο | N | |||
Immobilizer | N | |||
Yπολογιστής ταξιδιού | N | |||
Μερικός χιλιομετρητής | N | |||
Ένδειξη βενζίνης | N | |||
Δείκτης θερμοκρασίας | N | |||
Θερμοκρασία περιβάλλοντος | Ο | |||
Ζελατίνα / Ρυθμ. | O | |||
Ρυθμιζόμενες μανέτες Σ/Φ | N | |||
Πλάγιο σταντ | N | |||
Κεντρικό σταντ | Ο | |||
Χειρολαβές / Σχάρα | O | |||
Ρυθμιζόμενες αναρτησεις Ε/Π | O/N |
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου