motoGP

  • Latest News

    Νέο Honda Monkey 2018. Η επιστροφή ενός ακόμα Θρύλου


    Ο «μπόμπος» γυρίζει με τον πλέον επίσημο τρόπο και με νέο μοντέλο για το 2018! Διαβάστε τα πάντα για την μικρή μοτοσυκλέτα που άφησε εποχή και θέλει να το ξανακάνει.


    Και ποιος δεν ξέρει το Honda Monkey ή αλλιώς «μπόμπο»!  Η mini bike της Honda, με την  ιδιαίτερη προσωπικότητά της, σαγήνευσε τους αναβάτες των προηγούμενων δεκαετιών και έγινε εργαλείο διασκέδασης για τους νέους… κάθε ηλικίας! Τώρα το μοντέλο επιστρέφει σε νέα ενσάρκωση για το 2018 και παρακάτω μπορείτε να  διαβάσετε αναλυτικά, από το δελτίο τύπου της Honda, όλα όσα σας ενδιαφέρουν για αυτό.

    1. Εισαγωγή  
     
    Το Honda Monkey - περισσότερο γνωστό σαν ένα θρυλικό δίτροχο που άφησε εποχή τη δεκαετία 1970 – παρουσιάστηκε το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963, με εντυπωσιακό χρωμιωμένο ρεζερβουάρ, σπαστό τιμόνι και τροχούς διαμέτρου 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις.

    Η δημοτικότητά του οφείλεται σε μία χαριτωμένη, αξιαγάπητη σχεδίαση, στις λιλιπούτειες διαστάσεις, και στο πολύ χαμηλό βάρος, που το έκανε άκρως απολαυστικό στην πόλη. Μέχρι το 1969, οι διαστάσεις των τροχών του είχαν αυξηθεί στις 8 ίντσες και από το 1970 έγινε ακόμα πιο δημοφιλές χάρη στην προσθήκη αποσπώμενου με ταχυσύνδεσμο πιρουνιού, ώστε να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου.

    Μέχρι το 1978 – χρονιά που σηματοδότησε το ξεκίνημα μιας ένδοξης εποχής για το Monkey - είχε επανασχεδιαστεί με ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας, και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές σε πολλούς κατόχους αυτοκινούμενων τροχόσπιτων RV (Recreational Vehicle) που ήθελαν ένα βολικό μέσο μεταφοράς για χρήση όσο είχαν το όχημά τους σταθμευμένο. Aπό εκεί και μετά το τολμηρό Monkey εδραιώθηκε στις καρδιές εκατομμυρίων οδηγών. Με το τριτάχυτο κιβώτιο και τον φυγοκεντρικό συμπλέκτη του (άρα δεν απαιτούσε γνώσεις χειρισμού μοτοσικλέτας) χάρισε σε χιλιάδες αναβάτες την πρώτη τους εμπειρία από μηχανοκίνητο δίτροχο.

    Λόγω του απολαυστικού και ευκολοδήγητου χαρακτήρα του, κατάφερε να κάνει δημοφιλή τη φιλοσοφία των μοτοσυκλετών σε ένα ευρύτερο κοινό ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο δίτροχο. Με φαρδιά ελαστικά, τιμόνι σε στυλ ΅chopperΆ, μικρό ρεζερβουάρ καυσίμου και μεγάλη, μαλακή σέλα η εμφάνιση του Monkey είναι αναμφίβολα μοντέρνα και διαχρονική – όσο και η αγάπη που του έδειξε ο κόσμος.


    2. Παρουσίαση μοντέλου
     
    • Κομψά, βαμμένα και χρωμιωμένα εξαρτήματα παραπέμπουν στο πρώτο μοντέλο
    • Αερόψυκτος κινητήρας 125cc αποδίδει 9,4 ίππους, ροπή 11Nm και κατανάλωση 67km/l
    • Ατσάλινο πλαίσιο, μοντέρνο ανεστραμμένο πιρούνι USD, δύο πίσω αμορτισέρ και ελαστικά διαμέτρου 12-ιντσών
    • Βάρος με τα υγρά 107kg, με μεταξόνιο 1155mm και ύψος σέλας 775mm
    • Premium φώτα All-LED

     Μετά την επιτυχία του δυναμικού MSX125, που ικανοποιεί την ανάγκη για ένα μοντέρνο, μικρό δίτροχο πόλης, ήρθε η ώρα για την επιστροφή του Monkey που έμελλε να ξαναγεννηθεί και να ετοιμαστεί για την πόλη του 21ου αιώνα.

    Όπως είναι φυσικό, το στυλ του κλασικού Monkey έπρεπε να αποτελέσει έμπνευση για το νέο μοντέλο. Μία τραπεζοειδής σιλουέτα αναδεικνύει το συμπαγές μήκος, προσθέτοντας βάθος και ουσία στη σχεδίαση του. Απλές καμπύλες επιφάνειες είναι σχεδιασμένες ανεξάρτητα μεταξύ τους.
      
    Το γυαλιστερό ρεζερβουάρ καυσίμου 5.6L, βαμμένο στην ίδια απόχρωση με το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα πίσω αμορτισέρ, προσελκύει το βλέμμα ενώ φέρει με υπερηφάνεια ένα ιστορικό 3-D λογότυπο Old Wing Honda. Χρωμιωμένα ατσάλινα εμπρός και πίσω, ψηλά φτερά, το χαρακτηριστικό ανάγλυφο κάλυμμα  της εξάτμισης, οι στρογγυλοί καθρέπτες και το ψηλό τιμόνι – όλα αποτίουν φόρο τιμής στο πρώτο μοντέλο.

    Η σύγχρονη τεχνολογία δίνει το παρών στη νέα εκδοχή μιας κλασικής φιλοσοφίας: ψηφιακό LCD όργανο περιλαμβάνει ταχύμετρο (που χαιρετά με το άνοιγμα του κεντρικού διακόπτη, διπλός χιλιομετρητής ταξιδιού και δείκτης στάθμης καυσίμου, φώτα LED, κλειδί κυματοειδούς κοπής  (που επίσης φέρει το έμβλημα Old Wing) περιλαμβάνει σύστημα ΅απόκρισηςΆ με  τα φώτα να αναβοσβήνουν μέσω ενός μπουτόν για εύκολο εντοπισμό σε πολυσύχναστα πάρκινγκ. Το μονοκάναλο  ABS λειτουργεί μέσωIMU για να μειώσει την ανύψωση του πίσω τμήματος σε ισχυρό φρενάρισμα.
      
    Αναφορικά με τον κινητήρα, πιστός στις ρίζες του, ο οριζόντιος μονοκύλινδρος SOHC 125cc του Monkey είναι απλός, ανθεκτικός και ρυθμισμένος για ωφέλιμες επιδόσεις στην πόλη. Αερόψυκτος, με διάμετρο και διαδρομή 52.4 x 57.9mm και λόγο συμπίεσης 9.3:1, τροφοδοσία  PGM-FI, αποδίδει 9,4 ίππους στις 7,000rpm και 11Nm στις 5.250rpm. Το κιβώτιο είναι 4-τάχυτο, ενώ η κατανάλωση καυσίμου υπολογίζεται στα 67km/l (WMTC mode).

    Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς του Monkey έχει ρυθμιστεί για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ακαμψίας και άνεσης – ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται σε ποικίλες συνθήκες που θα συναντά καθημερινά. Με οβάλ διατομή, το ψαλίδι παραπέμπει στο κυκλικό σχεδιαστικό θέμα που κυριαρχεί σε όλη τη μοτοσικλέτα.
      

    Το μεταξόνιο είναι 1155mm, με κάστερ/ίχνος στα 25°/82mm και ελάχιστη ακτίνα στροφής μόλις 1,9m. Το βάρος μαζί με τα υγρά (Wet weight) είναι μόλις 107kg, με ύψος σέλας 775mm. Η πολυτελής σέλα κατασκευάζεται από υψηλής πυκνότητας ουρεθάνη για μέγιστη άνεση.
      

    Το εμπρός ανάποδο ψαλίδι USD φέρει premium φινίρισμα Alumite και συνδυάζεται με δύο πίσω αμορτισέρ με διαδρομή άξονα 104mm. Η μέγιστη απόσταση από το έδαφος είναι 160mm. Ένας μονός εμπρός δίσκος 220mm και ένας πίσω 190mm παρέχουν αξιόπιστο φρενάρισμα το οποίο διαχειρίζεται σύστημα ABS βασισμένο σε IMU. Φαρδιά block pattern ελαστικά 12 ιντσών προσφέρουν άνεση στο ταξίδι με διαστάσεις 120/80-12 65J μπροστά και 130/80-12 69J πίσω.

    Το 2018 Monkey 125 θα διατίθεται σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς:
    Banana Yellow/Ross White
    Pearl Nebula Red/Ross White
    Pearl Shining Black/Ross White

    3. Ορόσημα Monkey 

    1961
    Πρώτο μοντέλο – προοριζόταν για χρήση σε πάρκα αναψυχής, με τροχούς 5 ιντσών, χωρίς αναρτήσεις, σπαστό τιμόνι και κινητήρα 3.1kW 49cc. 

    1963
    Το πρώτο μοντέλο δρόμου– εξάγεται σε Β. Αμερική και Ευρώπη.

    1967
    Το πρώτο μοντέλο που πωλείται στην Ιαπωνία – με αναδιπλούμενη σέλα

    1970
    Αποσπώμενη εμπρός ανάρτηση με ταχυσύνδεσμο για να χωρά στο πορτμπαγκάζ ενός μικρού αυτοκινήτου

    1978
    Το πρώτο μοντέλο με ειδικό (custom) ρεζερβουάρ καυσίμου σε σχήμα σταγόνας

    1984
    Μοντέλο περιορισμένης έκδοσης παραγωγής ΅GoldΆ

    1987
    Μοντέλο ΅RΆ με πλαίσιο twin tube και υδραυλικό εμπρός δισκόφρενο

    1991
    Μοντέλο ΅BajaΆ, off-road στυλ με διπλούς προβολείς

    2004 Special
    Με χρώματα της CB750F που κατέκτησε τη νίκη στον αγώνα Daytona 100 στα χέρια του Freddie Spencer

    2009 Monkey Ltd.
    Η πρώτη έκδοση ψεκασμού καυσίμου με ολισθητήρες στα κοκοράκια βαλβίδων και έκκεντρο κύλινδρο

    2017 
    Νέα επετειακή έκδοση για τα 50 χρόνια πωλήσεων στην Ιαπωνία

    4. Τεχνικά χαρακτηριστικά
     
    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 
    ΤύποςΑερόψυκτος SOHC 4-χρονος 2-βάλβιδος
    Κυβισμός125cc
    Διάμετρος x Διαδρομή52.4 x 57.9mm
    Λόγος Συμπίεσης9.3:1
    Μέγιστη Ισχύς6.9kW @ 7,000rpm
    Μέγιστη Ροπή11Nm @ 5,250rpm
    Χωρητικότητα ΛαδιούΠάνω1,1 L, κάτω0,9 L
    ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ 
    ΤροφοδοσίαPGM-FI ηλεκτρονικός ψεκασμός
    Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ5.6 L
    Κατανάλωση καυσίμου67km/litre (WMTC mode)
    ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 
    ΜίζαΗλεκτρική
    Μπαταρία YTZ5S
    ΜΕΤΑΔΟΣΗ 
    Τύπος ΣυμπλέκτηΥγρός πολύδισκος
    Τύπος Κιβωτίου4 τάχυτο
    ΠΛΑΙΣΙΟ 
    ΤύποςΑτσάλινο, τύπου ραχοκοκαλιάς
    Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)1.710 x 755 x 1.029mm
    Μεταξόνιο1.155mm
    Γωνία Κάστερ25°
    Ίχνος82mm
    Ύψος Σέλας776mm
    Απόσταση από το Έδαφος160mm
    Ακτίνα Στροφής1,9m
    Βάρος γεμάτο107kg
    ΑΝΑΡΤΗΣΗ 
    ΕμπρόςΑνάποδο πιρούνι USD, διαδρομής 100mm
    ΠίσωΔύο αμορτισέρ, διαδρομής 104mm
    ΤΡΟΧΟΙ 
    Τύπος Εμπρός10-μπράτσαχυτό αλουμίνιο
    Τύπος Πίσω10-μπράτσα χυτό αλουμίνιο
    Ελαστικά Εμπρός120/80-12 65J
    Ελαστικά Πίσω130/80-12 69J
    ΦΡΕΝΑ 
    ΕμπρόςΜονός υδραυλικός δίσκος 220 mm με ABS βασισμένο σε IMU
    ΠίσωΜονός υδραυλικός δίσκος 190mm
    ΦΩΤΑ 
    ΠροβολέαςLED
    Πίσω ΦωςLED
    Πηγή: mototriti
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Νέο Honda Monkey 2018. Η επιστροφή ενός ακόμα Θρύλου Rating: 5 Reviewed By: moto-Steki
    Scroll to Top