Η αντικατάσταση του φίλτρου αέρα είναι μια πολύ συνηθισμένη βελτίωση. Δες τώρα πώς ένα after market, θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τη δύναμη του κινητήρα σου και ταυτόχρονα να γλιτώσεις χρήματα.
Ο κινητήρας ρουφάει συνεχώς μεγάλες ποσότητες αέρα. Το φίλτρο αποτρέπει την εισροή σωματιδίων που θα μπορούσαν να του προκαλέσουν ζημιά. Ταυτόχρονα όμως, πρέπει να μην εμποδίζει τη ροή του αέρα για να μην επηρεάζεται η απόδοση. Η αντικατάσταση του εργοστασιακού φίλτρου με κάποιο after market είναι μια πολύ συνηθισμένη μετατροπή. Ποια τα θετικά όμως και ποια τα αρνητικά;
Αλλάζοντας το φίλτρο αέρα έχεις αυξημένη ροή. Η καύση είναι αποδοτικότερη και μπορεί ο κινητήρας σου να βγάλει περισσότερα άλογα και μεγαλύτερη ροπή.
Ένα after market φίλτρο βελτιώνει την αναπνοή του κινητήρα, αφού επιτρέπει μεγαλύτερη ποσότητα αέρα να περάσει και να φτάσει στον θάλαμο καύσης. Ο αέρας αυτός είναι απαραίτητος για τη βέλτιστη καύση του μείγματος. Η αποδοτικότερη καύση έχει ως αποτέλεσμα ο κινητήρας να αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ και ροπή.
Οι κινητήρες έχουν αισθητήρες και καταλαβαίνουν ότι παίρνουν περισσότερο αέρα. Έτσι ρυθμίζουν μόνοι τους την αναλογία του μείγματος για να έχεις τη βέλτιστη απόδοση, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις περισσότερες μετατροπές.
Ένας σύγχρονος κινητήρας με τροφοδοσία από ηλεκτρονικό ψεκασμό, διαθέτει αισθητήρες οι οποίοι μετρούν την ποσότητα αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα και την περιεκτικότητα των καυσαερίων σε οξυγόνο. Έτσι, μπορεί να ρυθμίζει αυτόματα την αναλογία αέρα – καυσίμου, ώστε κάθε στιγμή να είναι η βέλτιστη για τις εκάστοτε συνθήκες που επικρατούν. Δεν χρειάζεται να προχωρήσεις σε περαιτέρω μετατροπές ή ρυθμίσεις, αν απλά άλλαξες το φίλτρο αέρα.
Τα after market φίλτρα αέρα είναι πιο ακριβά, αλλά δεν είναι μιας χρήσεως. Μπορείς να τα πλύνεις και να τα χρησιμοποιήσεις ξανά.
Ένα after market φίλτρο μπορεί να κοστίζει πολύ παραπάνω από το εργοστασιακό. Όμως, δεν είναι μιας χρήσεως, αφού μπορείς να το καθαρίσεις και να το χρησιμοποιήσεις ξανά. Υπάρχουν ειδικά κιτ καθαρισμού που περιλαμβάνουν και το ειδικό λάδι, που βοηθάει στην αιχμαλώτιση των σωματιδίων. Είναι, λοιπόν, κατανοητό ότι ένα after market φίλτρο έχει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με το εργοστασιακό.
Τα περισσότερα εργοστασιακά φίλτρα είναι χάρτινα για να είναι πιο φθηνά, αλλά περιορίζουν αρκετά τη ροή του αέρα. Τα after market είναι από βαμβάκι, που προσφέρει αυξημένη ροή αέρα και ταυτόχρονα το μέγιστο δυνατό φιλτράρισμα.
Οι κατασκευαστές επιλέγουν φίλτρα αέρα για τις μοτοσυκλέτες τους με βάση το κόστος και την αξιοπιστία. Προτεραιότητα είναι το αποδοτικότερο φιλτράρισμα του αέρα και το χαμηλό κόστος αντικατάστασης. Τα φίλτρα που χρησιμοποιούν είναι συνήθως από χαρτί, το οποίο περιορίζει τη ροή του αέρα αρκετά. Τα after market φίλτρα στοχεύουν στο να προσφέρουν αυξημένη ροή αέρα και ταυτόχρονα, το καλύτερο δυνατό φιλτράρισμα σωματιδίων. Το υλικό κατασκευής που επιτρέπει τον συνδυασμό αυτών των δυο και χρησιμοποιείται συχνότερα στην κατασκευή after market φίλτρων, είναι το βαμβάκι.
Αλλάζοντας το φίλτρο αέρα έχεις αυξημένη ροή. Η καύση είναι αποδοτικότερη και μπορεί ο κινητήρας σου να βγάλει περισσότερα άλογα και μεγαλύτερη ροπή.
Ένα after market φίλτρο βελτιώνει την αναπνοή του κινητήρα, αφού επιτρέπει μεγαλύτερη ποσότητα αέρα να περάσει και να φτάσει στον θάλαμο καύσης. Ο αέρας αυτός είναι απαραίτητος για τη βέλτιστη καύση του μείγματος. Η αποδοτικότερη καύση έχει ως αποτέλεσμα ο κινητήρας να αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ και ροπή.
Οι κινητήρες έχουν αισθητήρες και καταλαβαίνουν ότι παίρνουν περισσότερο αέρα. Έτσι ρυθμίζουν μόνοι τους την αναλογία του μείγματος για να έχεις τη βέλτιστη απόδοση, χωρίς να χρειάζεται να κάνεις περισσότερες μετατροπές.
Ένας σύγχρονος κινητήρας με τροφοδοσία από ηλεκτρονικό ψεκασμό, διαθέτει αισθητήρες οι οποίοι μετρούν την ποσότητα αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα και την περιεκτικότητα των καυσαερίων σε οξυγόνο. Έτσι, μπορεί να ρυθμίζει αυτόματα την αναλογία αέρα – καυσίμου, ώστε κάθε στιγμή να είναι η βέλτιστη για τις εκάστοτε συνθήκες που επικρατούν. Δεν χρειάζεται να προχωρήσεις σε περαιτέρω μετατροπές ή ρυθμίσεις, αν απλά άλλαξες το φίλτρο αέρα.
Τα after market φίλτρα αέρα είναι πιο ακριβά, αλλά δεν είναι μιας χρήσεως. Μπορείς να τα πλύνεις και να τα χρησιμοποιήσεις ξανά.
Ένα after market φίλτρο μπορεί να κοστίζει πολύ παραπάνω από το εργοστασιακό. Όμως, δεν είναι μιας χρήσεως, αφού μπορείς να το καθαρίσεις και να το χρησιμοποιήσεις ξανά. Υπάρχουν ειδικά κιτ καθαρισμού που περιλαμβάνουν και το ειδικό λάδι, που βοηθάει στην αιχμαλώτιση των σωματιδίων. Είναι, λοιπόν, κατανοητό ότι ένα after market φίλτρο έχει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σχέση με το εργοστασιακό.
Τα περισσότερα εργοστασιακά φίλτρα είναι χάρτινα για να είναι πιο φθηνά, αλλά περιορίζουν αρκετά τη ροή του αέρα. Τα after market είναι από βαμβάκι, που προσφέρει αυξημένη ροή αέρα και ταυτόχρονα το μέγιστο δυνατό φιλτράρισμα.
Οι κατασκευαστές επιλέγουν φίλτρα αέρα για τις μοτοσυκλέτες τους με βάση το κόστος και την αξιοπιστία. Προτεραιότητα είναι το αποδοτικότερο φιλτράρισμα του αέρα και το χαμηλό κόστος αντικατάστασης. Τα φίλτρα που χρησιμοποιούν είναι συνήθως από χαρτί, το οποίο περιορίζει τη ροή του αέρα αρκετά. Τα after market φίλτρα στοχεύουν στο να προσφέρουν αυξημένη ροή αέρα και ταυτόχρονα, το καλύτερο δυνατό φιλτράρισμα σωματιδίων. Το υλικό κατασκευής που επιτρέπει τον συνδυασμό αυτών των δυο και χρησιμοποιείται συχνότερα στην κατασκευή after market φίλτρων, είναι το βαμβάκι.
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου