Στο βωμό της προσωπικής σου ικανοποίησης, μήπως θυσιάζεις την ηρεμία των υπολοίπων; Οι θορυβώδεις εξατμίσεις και ο δυνατός τους ήχος, επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα ζωής και οδηγούν σε σύγχυση.
Θεωρητικά ο θόρυβος έπρεπε να ελέγχεται στο ΚΤΕΟ, όμως όπως και να έχει όλοι ξέρουμε πως συχνά το ντιλίβερι το ακούμε από χιλιόμετρα μακριά πριν φτάσει στην πόρτα μας. Και δεν είναι μόνο τα παπιά. Πόσες μοτοσικλέτες με βελτιωμένες εξατμίσεις δεν ακούγονται σαν αεροπλάνα σε απογείωση; Τα ντεσιμπέλ δεν είναι απλά πολλά, ξεπερνάνε κάθε όριο λογικής.
Σε πρόσφατη μελέτη του βρετανικού συστήματος υγείας, η διαταραχή του ύπνου αλλά και η ηχορύπανση, βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις στις αιτίες άγχους, στρες και προβλημάτων ψυχικής υγείας. Ο θόρυβος δεν είναι απλά ενοχλητικός, αλλά μειώνει την ποιότητα ζωής μας και κάνει το περιβάλλον μας ανυπόφορο. Δημιουργεί νεύρα, οικιακές συγκρούσεις και οδηγεί σε πολλαπλές πηγές σύγχυσης. Δεν είναι δηλαδή απλά κακοπέραση, είναι θέμα υγείας.
Ήδη στην Αγγλία και στην Γαλλία τοποθετούνται κάμερες με μικρόφωνα που μετρούν τον ήχο και κόβουν πρόστιμο αναγνωρίζοντας τις πινακίδες. Αυτό βέβαια στην Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει εύκολα αφού τα περισσότερα μηχανάκια που ηχορυπαίνουν κυκλοφορούν με παραμορφωμένες, παραποιημένες ή απλά χωρίς πινακίδες. Ενώ και στο εξωτερικό δεν είναι λίγα τα φαινόμενα βανδαλισμού των μέτρων αστυνόμευσης τέτοιου τύπου, κάτι που δείχνει τις αντίδραση των αναβατών στην τακτική Big Brother.
Ο αντίλογος έχει ως επιχείρημα ότι μια εξάτμιση κάνει τη μοτοσικλέτα περισσότερο "ορατήΆ"από τους οδηγούς αυτοκινήτων που απρόσεκτα παραβιάζουν στοπ προτεραιότητες και μιλούν στο κινητό. Όμως οι πεζοί και όσοι ξεκουράζονται στο σπίτι τους τι φταίνε; Όλες οι υπόλοιπες εστίες ηχορύπανσης δεν σας απασχολούν; Και έχετε ρίξει όλες σας τις ευαισθησίες στην μοτοσικλέτα; Είναι το αμέσως επόμενο επιχείρημα όσων αρέσκονται να ακούνε ντεσιμπέλ να ξεπηδάνε από το τελικό της εξάτμισης σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού.
Ο ΚΟΚ προβλέπει πολύ συγκεκριμένα όρια εκπομπών θορύβου όμως η εφαρμογή του νόμου είναι η αχίλλειος πτέρνα του συστήματος. Ο μόνος τρόπος που μπορεί να γίνει η αστυνόμευση είναι με μπλόκα και συντονισμένη εκστρατεία ενημέρωσης και καταστολής. Φαίνεται όμως πως την ηχορύπανση δεν την παίρνουμε ακόμη στα σοβαρά.
Εσείς τι λέτε; Έχετε ξυπνήσει ποτέ από το θόρυβο μίας μηχανής; Σας έχει ενοχλήσει μία φασαριόζα εξάτμιση; Θεωρείτε πως υπάρχει λόγος να γίνει κάτι για την πάταξη του προβλήματος του θορύβου;
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου