Επειδή πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση των ικανοτήτων μας, σε όποιο επίπεδο και αν βρίσκονται αυτές , δείτε παρακάτω 5 συνηθισμένα λάθη που κάνουμε και θα πρέπει να τα αποφεύγουμε.
1) Οδήγηση πάνω από τα προσωπικά μας όρια: Πολλές φόρες προσπαθούμε να οδηγήσουμε γρήγορα, καθώς μας φαίνεται διασκεδαστικό είτε μειώνει το χρόνο που κάνουμε για να φτάσουμε στο σημείο που θέλουμε. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πόσο γρήγορα πηγαίνουμε, έως ότου πανικοβληθούμε στη θέα κάποιας στροφής, είτε αγχωθούμε επειδή πλησιάζουμε προπορευόμενα οχήματα πιο γρήγορα από ότι υπολογίζαμε. Σκεφτείτε μια ομαλή στροφή, για παράδειγμα, μπορεί να μας φανεί αυξημένης δυσκολίας μειώνοντας τα περιθώρια αντίδρασης και οδηγούμαστε είτε στην αντίθετη λωρίδα, είτε εκτός δρόμου. Οδηγούμε στο ρυθμό που μας κάνει να αισθανόμαστε άνετα και συμβαδίζει με τις ικανότητές μας. Αν κάποιος από την παρέα είναι πιο γρήγορος, δεν πρέπει να παρασυρόμαστε και να προσπαθούμε να τον φτάσουμε, απλά συνεχίζουμε να οδηγούμε στον δικό μας ρυθμό.
2) Λάθος εκτίμηση μιας στροφής: Είναι ένα λάθος που μπορεί να συμβεί ακόμα κ σε πεπειραμένους αναβάτες, καθώς την ώρα που στρίβουμε έχουμε να υπολογίσουμε διάφορους παράγοντες. Μια λάθος εκτίμηση στην ταχύτητα εισόδου, στην γραμμή που επιλέγουμε, στο είδος της στροφής και στην προσέγγιση που πραγματοποιούμε, είναι ικανή να μας στείλει βαθιά στην είσοδο, αναγκάζοντας μας να φρενάρουμε και να χαλάσουμε την γραμμή μας. Για να αποφύγουμε μια τέτοια κατάσταση, επιλέγουμε την κατάλληλη σχέση στο σασμάν και φρενάρουμε πριν την είσοδο της στροφής, έχοντας μια ταχύτητα που επιτρέπει διορθώσεις. Τοποθετούμε σωστά το σώμα μας, ώστε να έχουμε επαρκή ορατότητα του σημείου εκμηδενίσεως και να ξέρουμε πότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το γκάζι.
3) Κακή προσέγγιση των συνθηκών: Είναι ζωτικής σημασίας να μπορούμε να διαβάζουμε το δρόμο και να εκτιμούμε τις καταστάσεις. Αν αναπτύσσουμε ταχύτητα σε ένα πολυσύχναστο δρόμο, δεν μπορούμε να δούμε με ακρίβεια όσα συμβαίνουν γύρω μας. Πρέπει να ελαττώσουμε ταχύτητα για να μπορούσε να δούμε την συμπεριφορά των υπολοίπων οδηγών. Περίεργη απότομη κυκλοφοριακή συμφόρηση , απότομοι ελιγμοί χωρίς τη χρήση φλας και γενικά σπασμωδικές κινήσεις οδηγών αυτοκίνητων θα πρέπει να μας θέσουν σε εγρήγορση. Το πόσο καλοί οδηγοί είμαστε εξαρτάται από τον βαθμό που αντιλαμβανόμαστε τους κινδύνους.
4) Νομίζουμε ότι μας βλέπουν: Δεν οδηγούμε έχοντας στο μυαλό μας ότι όλοι οι χρήστες του δρόμου μας προσέχουν και μας βλέπουν. Οι περισσότεροι οδηγοί είναι απορροφημένοι με προσωπικά προβλήματα, είτε μιλάνε στο κινητό τους τηλέφωνο ή ακόμα, προσέχουν το παιδί στο πίσω κάθισμα. Κόρνες και δυνατές εξατμίσεις ίσως να μην αρκούν, οπότε πρέπει να υποθέτουμε, για την δική μας ασφάλεια, ότι κανείς δεν μας έχει δει και να προσπαθούμε να προβλέψουμε τι θα κάνουν. Θα δούμε τότε ότι αποφεύγουμε πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις.
5) Υπέρμετρος εγωισμός: Πολλοί από μας, φοράνε τον κακό του τους εαυτό όταν οδηγούν. Δεν μας ανήκει ο δρόμος και πρέπει, ανά πάσα στιγμή, να σκεφτόμαστε ποσό εκτεθειμένοι είμαστε.Ο αμοιβαίος σεβασμός με τους άλλους οδηγούς καθώς και η τήρηση του οδικού κώδικα πρέπει να είναι στην καθημερινό μας λεξιλόγιο. Είναι ανθρώπινο να γίνουν λάθη και πρέπει να συγχωρούμε τους άλλους οδηγούς, χωρίς να έχουμε εγωιστική συμπεριφορά απέναντί τους γιατί σε αντίθετη περίπτωση γινόμαστε νευρικοί δημιουργώντας επικίνδυνες καταστάσεις. Είναι άλλωστε κοινή λογική ότι καλύτερα να προσπεράσουμε μια λάθος οδηγική συμπεριφορά, παρά να εμπλακούμε σε κάποιο ατύχημα.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου