motoGP

  • Latest News

    Τί συμβαίνει με τη Honda και την Kalex;


     Του Θάνου Κυλάφη 

    Πέντε μέρες έχουν περάσει από την εμφάνιση ενός άθρου που τάραξε περαιτέρω τα ήδη ταραγμένα νερά των τελευταίων ημερών πριν την εναρξη της σεζόν. Η Honda ζήτησε από την Kalex να της φτιάξει το πλαίσιο για την RC213V! Η πληροφορία αυτή εμφανίστηκε στον αυστριακό ιστότοπο Speedweek.com, από τον Gunther Wiesinger, ο οποίος όμως δεν κατονομάζει τις πηγές του.

    Αναμένοντας λίγες μέρες μετά το ξέσπασμα, ώστε να αξιολογηθεί η πληροφορία και να δωθεί χρόνος επικοινωνίας και ανάλυσης από περισσότερες πλευρές και πηγές, φτάνουμε σήμερα, 20/3, να μην έχουμε εν τέλει καθόλου πιο ξεκάθαρη εικόνα. Δεν αναμενόταν βεβαίως κάποια επίσημη ανακοίνωση ακόμα από τις 2 εταιρίες, Kalex και Honda, καθώς, αν αληθεύει η πληροφορία, θα έχουν υπογράψει κάποιο συμφωνητικό πάνω στη μυστικότητα αυτής της συνεργασίας επί του παρόντος.
     
     

    Άλλωστε η Honda γενικά είναι πολύ φειδωλή με την ποσότητα πληροφοριών που επιθυμεί να βγαίνει προς τα έξω για τις μοτοσυκλέτες της. Το θέμα με την είσοδο των δημοσιογράφων στην πίστα κατά το τεστ της Sepang είναι ένα δείγμα.

    Φαίνεται ότι και οι υπόλοιποι συνάδελφοι στο εξωτερικό, άνθρωποι με χρόνια παρουσία μέσα στο paddock δεν μπορούν να αποσπάσουν περαιτέρω πληροφορίες, όπως μπορούμε να καταλάβουμε από το άρθρο του Simon Patterson, ο οποίος απλώς ερμηνεύει με τα δικά του ερμηνευτικά εργαλεία την είδηση του Speedweek.com, ή από την έλλειψη οποιασδήποτε αναφοράς μέχρι τώρα από τον Mat Oxley.
     
    Για να δούμε όμως τί γίνεται. Η Honda βρίσκεται σε αδιέξοδο αυτή τη στιγμή με τη μοτοσυκλέτα της. Πολλές δοκιμές, πολλά νέα εξαρτήματα, 4 διαφορετικές μοτοσυκλέτες για τον Marc Marquez στη Sepang. Στο Portimao, σύμφωνα με τα λόγια του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, είχαν στο τέλος την ίδια μοτοσυκλέτα με την οποία τελείωσαν το τεστ της Μαλαισίας, κάτι που σημαίνει ότι τα νέα ανταλλακτικά που ήρθαν στο Portimao δεν πέρασαν το τεστ. Φαίνεται επίσης ότι οι μηχανικοί της Honda δυσκολεύονται επί του παρόντος να λύσουν τα προβλήματα που ανακύπτουν.
     

    Ο Marc Marquez έχει δηλώσει ανοικτά ότι θέλει να μείνει στη Honda, αλλά αυτό θα γίνει μόνο αν έχει μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα με την οποία να μπορεί να παλέψει για το Πρωτάθλημα. Μεγάλη πίεση λοιπόν υπάρχει για τον Ιάπωνα γίγαντα ώστε να κρατήσει το αστέρι του. Και η μεγάλη πίεση οδηγεί πολλές φορές σε ακραίες λύσεις.
     
    Και εδώ μπαίνει στην εξίσωση η Kalex. H γερμανική εταιρεία από το Bobingen ιδρύθηκε το 2008 και από το 2010 ξεκίνησε να προμηθεύει ομάδες της Moto2 με δικά της πλαίσια, ενώ πλέον έχει φτάσει στο σημείο του να είναι οριακά αποκλειστικός προμηθευτής (τη σεζόν του 2022 26 από τις 30 μοτοσυκλέτες της Moto2 χρησιμοποιούσαν δικά της πλαίσια). Είναι ασφαλές το συμπέρασμα ότι αυτή η πολυετής εμπειρία έχει κάνει την Kalex ειδική στην κατασκευή παλισίων. Η συνεργασία της με την Honda έχει ήδη ξεκινήσει από το τεστ του Misano πέρυσι, όταν η γερμανική εταιρεία προμήθευσε τους Ιάπωνες με ένα αλουμινένιο ψαλίδι. Η βάση λοιπόν της συνεργασίας υπάρχει, το ίδιο και ο λόγος για την επέκτασή της.
     
     
    "Δεν γνωρίζω πόσο καιρό θα μας έπαιρνε να φτιάξουμε μια μοτοσυκλέτα (πλαίσιο) MotoGP", είχε αναφέρει τον Οκτώβρη ο Managing Director της Kalex, Alex Baumgärtel. "Πάντα εξαρτάται από τη συνεργασία. Την πρώτη φορά στη Moto2 χρειαστήκαμε 9 μήνες".

    Από τότε βέβαια και η τεχνογνωσία και το ανθρώπινο δυναμικό έχουν αυξηθεί στην Kalex. Σύμφωνα πάντα με το Speedweek, το νέο πλαίσιο θα είναι έτοιμο προς δοκιμή στο Grand Prix της Jerez στα τέλη Απριλίου, όπου ο Stefan Bradl (συμμετοχή wild card) θα το ετοιμάσει ώστε ο Marc Marquez να το χρησιμοποιήσει στο τεστ της Jerez την 1η Μαΐου.

    Διαβάζοντάς το ακούγεται λογικό. Η Honda έχει πρόβλημα και δεν θέλει να χάσει το αστέρι της και η Kalex έχει μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή πλαισίων. Η συνεργασία υπάρχει ήδη στο επίπεδο του ψαλιδιού. Τον Οκτώβρη ο Baumgärtel είχε ερωτηθεί από το ίδιο το Speedweek για το αν ετοιμάζουν πλαίσιο για την Honda. "Δεν μπορώ να πω τίποτα για τη Honda", ήταν η απάντησή του.
     
    Τί μπορεί να σημαίνει για έναν τόσο μεγάλο κατασκευαστή το να στρέφεται σε μια άλλη εταιρεία για την κατασκευή ενός τόσο βασικού κομματιού της μοτοσυκλέτας; Από τίποτα μέχρι τα πάντα, ανάλογα πως θέλει να το ερμηνεύσει ο καθένας. Υπάρχει η άποψη ότι τα MotoGP είναι το πεδίο ανταγωνισμού των εταιρειών για τεχνολογικές καινοτομίες και επιτεύγματα. Υπάρχουν φωνές που λένε ότι η Honda, με το να στρέφεται στην Kalex για το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας της, ουσιαστικά παύει να είναι Honda.
     
    Φωτογραφία από την επίσκεψη του Δημήτρη Διατσίδη και του mgp.gr στο εργαστήριο-βιοτεχνία της Kalex, τον Ιούλιο του 2018, όπου πραγματοποιήθηκε και συνάντηση/συνέντευξη με τον Alex Baumgärtel.

     
    Πού τελειώνει όμως η μοτοσυκλέτα; Πού μπορούν να αρχίσουν να μπαίνουν άλλοι κατασκευαστές; Τί σημαίνει το όνομα κάθε εταιρείας και σε ποιό σημείο αρχίζει να σημαίνει κάτι άλλο; Όλοι χρησιμοποιούν τα ίδια ηλεκτρονικά για παράδειγμα, τα οποία δεν κατασκευάζουν οι ίδιοι. Αυτό κάνει την M1 λιγότερο Yamaha; Ή η Ducati, όταν εξαγοράστηκε από την Audi έχασε τον χαρακτήρα της; Δεν είναι πλέον Ducati; Ή, για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, όταν επί Dall'Igna η Ducati πέρασε στο πλαίσιο δέλταμποξ-αλουμινίου και χρησιμοποίησε τις υπηρεσίες της Kalex, έπαψε να είναι Ducati; Στους αγώνες πραγματικά το μόνο που μετράει είναι το αποτέλεσμα και από ότι φαίνεται, αν η πληροφορία αληθεύει, η Honda κοιτάει αυτή τη στιγμή το δάσος και όχι το δέντρο και αποδεικνύεται λιγότερο αρτηριοσκληρωτική από πολλούς οπαδούς της.


    Δυστυχώς παρά το προσεκτικό ψάξιμο και ψάρεμα αυτές τις ημέρες οι πληροφορίες ήταν ελάχιστες. Το μόνο λοιπόν που μπορούμε να κάνουμε πραγματικά είναι υποθέσεις και να περιμένουμε τον Μάιο και τη Jerez. Πάντως οι πηγές του Speedweek.com έχουν δείξει αρκετά έμπιστες, καθώς οι Αυστριακοί ήταν οι πρώτοι που είχαν ανακοινώσει την χρήση του ψαλιδιού Kalex από τη Honda. 

    Πηγή: motograndprix.gr

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Τί συμβαίνει με τη Honda και την Kalex; Rating: 5 Reviewed By: moto-Steki
    Scroll to Top