motoGP

  • Latest News

    Κατοστάρα...πεταμένα λεφτά;




    Βάζεις και εσύ ακριβή βενζίνη στην μοτοσυκλέτα νομίζοντας ότι κάνεις οικονομία και κερδίζεις δύναμη; Λάθος… και δες γιατί.

    Η «κατοστάρα» ή premium βενζίνη, όπως αλλιώς λέγεται, μπορεί να φαίνεται ως κάτι καλύτερο για πολλούς αναβάτες και όχι μόνο, ως επιλογή στην αντλία. Όμως, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που την καθιστούν υπερβολή για τις περισσότερες μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν! Και όμως, παρά αυτό το γεγονός, πολλοί αναβάτες πιστεύουν ότι βάζοντας τέτοια βενζίνη, κερδίζουν και σε οικονομία, και σε απόδοση. Κανένα από αυτά τα δύο δεν ισχύει!

    Με τα ίδια λεφτά, απλά βάζεις λιγότερο καύσιμο

    Αλήθεια, πόσοι από εμάς πηγαίνουμε στο πρατήριο και βάζουμε βενζίνη με το λίτρο και όχι με τα ευρώ; Σχεδόν κανένας. Αρα, με την διαφορά τιμής που οι δύο βενζίνες έχουν στην αντλία, βάζοντας την ακριβή 100άρα, απλά ξοδεύεις περισσότερα χρήματά. Με τις προ κορωνοϊού τιμές να φτάνουν το 1.60 για την απλή βενζίνη και το 1.90 για την 100άρα, μιλάμε ότι για συγκεκριμένο ποσόν, βάζεις περίπου 15% λιγότερη βενζίνη αν επιλέξεις την κατοστάρα. Και οι περισσότεροι ισχυρισμοί για «περισσότερο οικονομική οδήγηση» και «περισσότερα χιλιόμετρα» από την καλή βενζίνη είναι κατά κόρον υπερβολές. Σε καμία περίπτωση δεν θα δεις 15% μείωση κατανάλωσης, μόνο βάζοντας διαφορετικό καύσιμο!

    Το πιθανότερο είναι ότι δεν κερδίζεις τίποτα σε δύναμη

    Η συζήτηση σχετικά με το κατά πόσο συμμετέχει η βενζίνη στην ισχύ που παράγει ο κινητήρας μπορεί να γίνει τεράστια, δυσκατανόητη για τους περισσότερους αναβάτες. Με πολύ απλά λόγια, εμείς θα σας πούμε ότι τα οκτάνια δεν βελτιώνουν το πόσο καλή για την δύναμη είναι μια βενζίνη, αλλά πόσο δύσκολα αυταναφλέγεται. Αντίθετα, η ισχύ ενός καυσίμου εκφράζεται με την θερμογόνο δύναμη, μια παράμετρο που δεν διαφημίζεται. Αν μια βενζίνη έχει μικρό αριθμό οκτανίων, όταν συμπιεστεί μέσα στον κινητήρα πάνω από ένα σημείο, θα «βαρέσει πειράκια», μια κατάσταση επικίνδυνη για τον κινητήρα. Οι σημερινοί κινητήρες έχουν υψηλές συμπιέσεις σε σχέση με το παρελθόν, αλλά δεν απαιτούν όλοι την χρήση κατοστάρας βενζίνης για να λειτουργήσουν. Μόνο σε μοτοσυκλέτες που ξεπερνούν το 13:1 συμπίεση και λειτουργούν με εξεζητημένο προγραμματισμό τροφοδοσίας, μπορεί να χρειάζεται η 100άρα και ο κατασκευαστής αυτό θα το αναφέρει σαφώς. Και αυτό, όχι για να βγαίνει περισσότερη ισχύς, αλλά για να εξασφαλιστεί ότι το μοτέρ θα λειτουργεί σωστά σε όλες του τις πτυχές. Τώρα, οι περισσότερες καθημερινές μοτοσυκλέτες και ακόμα περισσότερο τα scooters και τα παπιά, δεν κερδίζουν καθόλου σε ισχύ με την 100άρα. Μην ξεχνάμε ότι η ισχύς ενός κινητήρα εξαρτάται άμεσα από την σχέση συμπίεσής του –η οποία δεν θα αλλάξει, ότι καύσιμο και να του βάλουμε.

    Σου λένε ότι έχει μέσα «βελτιωτικά πρόσθετα». Το ξέρεις;

    Ας μιλήσουμε ωμά: Ο καθένας καθημερινός αναβάτης μοτοσυκλέτας, πρακτικά δεν γνωρίζει την σύνθεση του καυσίμου που βάζει στο δίκυκλό του. Οι περισσότερες 100άρες βενζίνες διαφημίζονται ότι περιέχουν «καθαριστικά» και «βελτιωτικά» πρόσθετα για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Αρα, αν αυτό ισχύει, αγοράζεις ακόμα λιγότερο καθαρό καύσιμο από όσο εξηγήσαμε και παραπάνω. Πέρα από αυτό, πως μπορείς να είσαι σίγουρος ότι οι ισχυρισμοί ισχύουν, αν δεν τεστάρεις το καύσιμο στο εργαστήριο; Και όμως, είναι πολλοί οι αναβάτες και οι οδηγοί αυτοκινήτων, που πέφτουν σε αυτή την παγίδα, πιστεύοντας ότι θα καθαρίσει εσωτερικά ο κινητήρας τους… Πράγμα το οποίο για να το διαπιστώσεις αμετάκλητα, πρέπει να τον λύσεις στα εξ ων συνετέθη!

    Εσύ ξέρεις τι βενζίνη χρησιμοποιεί η μοτοσυκλέτα σου;

    Σας ακούμε ήδη να απαντάτε: «Έλα τώρα Moto Τρίτη, τι ερώτηση είναι αυτή;» Και όμως, έχει βάση. Συγκεκριμένα, έχετε διαβάσει το manual οδηγιών, στο σημείο που ο κατασκευαστής συνιστά τον τύπο καυσίμου που πρέπει να χρησιμοποιείται; Εκεί βρίσκεται και η «επίσημη απάντηση» στο τι καύσιμο πρέπει να χρησιμοποιείται στον κινητήρα της μοτό σας. Απλά, αν το εργοστάσιο δεν συνιστά κάτι άλλο, εκτός από την γνωστή μας 95άρα, τα καύσιμα που ξεπερνούν αυτό τον αριθμό οκτανίων είναι «περιττά» - όχι απαραίτητα πεταμένα λεφτά, αλλά ο κινητήρας μπορεί να δουλέψει και με τα απλά! 

    Τι πιστεύετε εσείς; Η 100άρα είναι πραγματικά καλύτερη ή είναι ένα marketing trick; Ξέρετε τι βενζίνη συνιστά ο κατασκευαστής του δικύκλου σας; Στο πρατήριο, τι επιλέγετε;


    Πηγή: mototriti
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Κατοστάρα...πεταμένα λεφτά; Rating: 5 Reviewed By: moto-Steki
    Scroll to Top