Αυτό φαίνεται να αποκαλύπτουν πατέντες που κατοχυρώθηκαν από την Big-H, για επερχόμενο μοντέλο! Δείτε περισσότερα…
Ας προσέξουμε όμως τεχνικά, τα σχέδια του συστήματος που κατατέθηκαν. Όπως βλέπετε, μιλάμε και εδώ για εκκεντροφόρους με διπλά έκκεντρα, σε ένα σύστημα που θυμίζει το φρέσκο Shift Cam της BMW, που τοποθετήθηκε στα R1250 και S1000RR. Τα δύο έκκεντρα εναλλάσσονται στις ενεργές θέσεις, μετακινούμενα κατά μήκος του εκκεντροφόρου με κατάλληλο μηχανισμό. Μια διαφορά που βλέπουμε σε σχέση με το σύστημα της BMW, είναι ότι ο μηχανισμός που κατέθεσε η Honda λειτουργεί και στους δύο εκκεντροφόρους, εισαγωγής και εξαγωγής.
Το σύστημα θα χρησιμοποιεί 8 διαφορετικούς ενεργοποιητές εναλλαγής των εκκέντρων –ένα για κάθε ζευγάρι βαλβίδων, 2 ανά κύλινδρο-, όπως φαίνεται από μια πιο αναλυτική ματιά στα σχέδια, καθώς προκειμένου να αλλάξει η θέση των εκκέντρων, οι αντίστοιχες βαλβίδες πρέπει να είναι κλειστές. Το σύστημα φαίνεται ότι θα χρησιμοποιεί την πίεση του λαδιού για την λειτουργία του, θυμίζοντας το κλασικό VTEC –σε αντίθεση και πάλι, με την ηλεκτρομηχανική ενεργοποίηση του Shift Cam στην BMW.
Με μια τέτοια τεχνολογία, οι εταιρείες μπορούν όχι μόνο να συνεχίσουν στην αναζήτηση της μέγιστης απόδοσης, αλλά με τις αυστηρότατες Euro5 προδιαγραφές ρύπων να χτυπούν την πόρτα, νέες στρατηγικές διαχείρισης κινητήρα πρέπει να παρουσιαστούν. Με τις μέχρι τώρα τάσεις λοιπόν, μην εκπλαγείτε αν το επόμενο Fireblade που θα εμφανιστεί π.χ. κάπου το 2020 (αν όχι στο τέλος της φετινής χρονιάς) θα έχει VTEC…
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου