Σύμφωνα με έκθεση της ένωσης Ευρωπαίων κατασκευαστών μοτοσυκλετών (ACEM), τα συστήματα ασφαλείας και αποφυγής σύγκρουσης των αυτοκινήτων δεν αναγνωρίζουν μοτοσυκλέτες και μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τους δικυκλιστές.
Τα συστήματα αυτά μπορεί να είναι αποτελεσματικά στο να αποφευχθεί μια σύγκρουση αυτοκινήτου με άλλο αυτοκίνητο ή με πεζό, αλλά σύμφωνα με την ACEM δεν έχουν γίνει αρκετές δοκιμές προκειμένου να αντιλαμβάνονται τις μοτοσυκλέτες, ενώ τα αποτελέσματα μέχρι τώρα δεν είναι ενθαρρυντικά.
Μια μελέτη της αποτελεσματικότητας των συστημάτων έκτακτου φρεναρίσματος απέναντι σε μοτοσυκλέτες, έδειξε ότι στο 40% των περιπτώσεων, το σύστημα δεν κατάφερε να προσδιορίσει τη μοτοσυκλέτα, ενώ στο 17% την αγνόησε τελείως. Σε άλλες περιπτώσεις, την αναγνώρισε, όταν ήταν ήδη πολύ αργά και η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη.
Η ένωση των κατασκευαστών ελπίζει να γίνουν υποχρεωτικές οι δοκιμές τέτοιων συστημάτων απέναντι σε μοτοσυκλέτες κι όχι μόνο σε αυτοκίνητα, ποδήλατα ή πεζούς. Επίσης, προτείνει την περεταίρω εξέλιξη των συστημάτων «επικοινωνίας» μεταξύ οχημάτων, ώστε ένα αυτοκίνητο να γνωρίζει από πριν την ύπαρξη της μοτοσυκλέτας.
Μια μελέτη της αποτελεσματικότητας των συστημάτων έκτακτου φρεναρίσματος απέναντι σε μοτοσυκλέτες, έδειξε ότι στο 40% των περιπτώσεων, το σύστημα δεν κατάφερε να προσδιορίσει τη μοτοσυκλέτα, ενώ στο 17% την αγνόησε τελείως. Σε άλλες περιπτώσεις, την αναγνώρισε, όταν ήταν ήδη πολύ αργά και η σύγκρουση ήταν αναπόφευκτη.
Η ένωση των κατασκευαστών ελπίζει να γίνουν υποχρεωτικές οι δοκιμές τέτοιων συστημάτων απέναντι σε μοτοσυκλέτες κι όχι μόνο σε αυτοκίνητα, ποδήλατα ή πεζούς. Επίσης, προτείνει την περεταίρω εξέλιξη των συστημάτων «επικοινωνίας» μεταξύ οχημάτων, ώστε ένα αυτοκίνητο να γνωρίζει από πριν την ύπαρξη της μοτοσυκλέτας.
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου