Ο δυνατός άνεμος αποτελεί ένα ακόμη από τα καιρικά φαινόμενα, που δε συμμαχούν με τους μοτοσικλετιστές και μπορεί να αποδειχθεί από απλά ενοχλητικός έως και πολύ επικίνδυνος.
Για το λόγο αυτό, η οδήγηση σε δυνατό άνεμο, ειδικά σε ταξίδι -εκεί θα γίνει πιο εμφανής ο κίνδυνος- χρειάζεται μια μικρή προετοιμασία, αλλά και ιδιαίτερη προσοχή. Ειδικά όταν η μοτοσικλέτα είναι ελαφριά ή το κέντρο βάρους της βρίσκεται σχετικά ψηλά, οι ριπές του ανέμου μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά της. Παραθέτουμε 9 Τips, που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τον δυνατό άνεμο με ασφάλεια.
1. Ακόμη κι αν κινείστε με λίγα χιλιόμετρα, έχετε κλειστή τη ζελατίνα του κράνους, διαφορετικά τα μάτια σας κινδυνεύουν να γεμίσουν με σκουπιδάκια και σκόνη, εμποδίζοντας την ορατότητά σας.
2. Σε περίπτωση που η μοτοσικλέτα σας είναι εξοπλισμένη με βαλίτσες ή έστω top case, καλό είναι να τα αφαιρέσετε, ειδικά αν δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσετε. Με αυτόν τον τρόπο, θα ενισχυθεί σημαντικά η σταθερότητα της μοτοσικλέτας σας ενάντια στις ριπές του ανέμου.
3. Τα ρούχα σας δεν πρέπει να είναι φαρδιά, ειδικά σε μέρα με δυνατό άνεμο, καθώς θα "πεταρίζουν" συνεχώς και θα επηρεάζουν τη συγκέντρωσή σας.
4. Καλό είναι, επίσης, να μην αφήνετε κορδόνια, ιμάντες κ.λπ. από τα ρούχα σας ή τις τσάντες σας να κινούνται ελεύθερα, καθώς θα σας τιμωρήσουν με άφθονο… μαστίγωμα!
5. Έχετε το νου σας στα δεντράκια στην άκρη του δρόμου, ώστε να υπολογίσετε την κατεύθυνση και την ένταση του ανέμου.
6. Σε περίπτωση που προσπερνάτε φορτηγό ή λεωφορείο, υπολογίστε τα ρεύματα αέρα, τα οποία αρχικά θα σας τραβήξουν προς το μέρος του και έπειτα θα σας διώξουν. Αν και συνήθως είναι ελεγχόμενα (slipstreaming κανείς;), σε δυνατό αέρα είναι καλό να αποφεύγονται.
7. Διατηρήστε το στροφόμετρο σε υψηλή τιμή, ώστε να εκμεταλευτείτε στο μέγιστο το γυροσκοπικό φαινόμενο των περιστρεφόμενων μηχανικών μερών, που θέλουν να κρατήσουν τη μοτοσικλέτα σε όρθια θέση.
8. Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή, όταν κινείστε με δίκυκλο που διαθέτει μεγάλες επιφάνειες, όπως π.χ. mega scooter. Οι ριπές του ανέμου θα επηρεάσουν σε μεγαλύτερο βαθμό τη σταθερότητά του.
9. Έχετε υπόψη σας, είτε κινείστε στην πόλη είτε έξω από αυτήν, ότι ένα άνοιγμα (μεταξύ κτιρίων ή βουνών ή γενικότερα φυσικών εμποδίων) σημαίνει και μια γενναιόδωρη ριπή αέρα, οπότε φροντίστε να είστε προετοιμασμένοι.
1. Ακόμη κι αν κινείστε με λίγα χιλιόμετρα, έχετε κλειστή τη ζελατίνα του κράνους, διαφορετικά τα μάτια σας κινδυνεύουν να γεμίσουν με σκουπιδάκια και σκόνη, εμποδίζοντας την ορατότητά σας.
2. Σε περίπτωση που η μοτοσικλέτα σας είναι εξοπλισμένη με βαλίτσες ή έστω top case, καλό είναι να τα αφαιρέσετε, ειδικά αν δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσετε. Με αυτόν τον τρόπο, θα ενισχυθεί σημαντικά η σταθερότητα της μοτοσικλέτας σας ενάντια στις ριπές του ανέμου.
3. Τα ρούχα σας δεν πρέπει να είναι φαρδιά, ειδικά σε μέρα με δυνατό άνεμο, καθώς θα "πεταρίζουν" συνεχώς και θα επηρεάζουν τη συγκέντρωσή σας.
4. Καλό είναι, επίσης, να μην αφήνετε κορδόνια, ιμάντες κ.λπ. από τα ρούχα σας ή τις τσάντες σας να κινούνται ελεύθερα, καθώς θα σας τιμωρήσουν με άφθονο… μαστίγωμα!
5. Έχετε το νου σας στα δεντράκια στην άκρη του δρόμου, ώστε να υπολογίσετε την κατεύθυνση και την ένταση του ανέμου.
6. Σε περίπτωση που προσπερνάτε φορτηγό ή λεωφορείο, υπολογίστε τα ρεύματα αέρα, τα οποία αρχικά θα σας τραβήξουν προς το μέρος του και έπειτα θα σας διώξουν. Αν και συνήθως είναι ελεγχόμενα (slipstreaming κανείς;), σε δυνατό αέρα είναι καλό να αποφεύγονται.
7. Διατηρήστε το στροφόμετρο σε υψηλή τιμή, ώστε να εκμεταλευτείτε στο μέγιστο το γυροσκοπικό φαινόμενο των περιστρεφόμενων μηχανικών μερών, που θέλουν να κρατήσουν τη μοτοσικλέτα σε όρθια θέση.
8. Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή, όταν κινείστε με δίκυκλο που διαθέτει μεγάλες επιφάνειες, όπως π.χ. mega scooter. Οι ριπές του ανέμου θα επηρεάσουν σε μεγαλύτερο βαθμό τη σταθερότητά του.
9. Έχετε υπόψη σας, είτε κινείστε στην πόλη είτε έξω από αυτήν, ότι ένα άνοιγμα (μεταξύ κτιρίων ή βουνών ή γενικότερα φυσικών εμποδίων) σημαίνει και μια γενναιόδωρη ριπή αέρα, οπότε φροντίστε να είστε προετοιμασμένοι.
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου