Είναι τα φώτα ημέρας ένα μέτρο αυξημένης ασφάλειας των μοτοσυκλετών έναντι των άλλων χρηστών του δρόμου ή αποτελεί απλώς μια υπερβολή των κατασκευαστών στο μέτρο του εκμοντερνισμού που δεν προσφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα;
Υπήρχαν εποχές που το να έχεις αναμμένα φώτα το πρωί φαινόταν ως κάτι οξύμωρο και χαρακτηριζόσουν αφηρημένος, ενώ υπήρχαν σίγουρα ειδοποιήσεις από τους άλλους οδηγούς ότι έχεις ξεχάσει τα φώτα σου αναμμένα ντάλα μεσημέρι. Συνήθως η ειδοποίηση από τους άλλους οδηγούς ήταν μάλλον κάλεσμα προς επαναφορά στην τάξη, στη λογική που λέει ότι όταν έχει ντάλα ήλιο, και στην Ελλάδα έχουμε πολύ, τα φώτα είναι περιττά. Είναι έτσι όμως;
Βλέπεις μια μοτοσυκλέτα με αναμμένα φώτα ξεχωρίζει από μια άλλη με σβηστά γιατί αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι κινείται ή θα κινηθεί. Τα φώτα στη διάρκεια της ημέρας δεν είναι για να βλέπουμε εμείς, αλλά για να μας βλέπουν οι άλλοι. Όπως τα φώτα στοπ. Είναι πίσω, κόκκινα, και σίγουρα δεν φέγγουν για να βλέπουμε πίσω καλύτερα, αλλά ειδοποιούν τους άλλους ότι επιβραδύνουμε. Όπως ειδοποιούν και τα φλας ότι στρίβουμε. Και τα φλας φώτα είναι, δεν μας είπε κανείς να τα σβήσουμε γιατί βλέπουμε. Το ίδιο πλέον ισχύει και με τα κανονικά φώτα. Οι νέες μοτοσυκλέτες έχουν τα φώτα ημέρας, που είναι πλέον υποχρεωτικά στις περισσότερες χώρες ακριβώς για αυτόν τον λόγο, ώστε δηλαδή να ξεχωρίζουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα που κινούνται.
Στα παλιότερα μοντέλα, οι οδηγοί τους ενθαρρύνονται να ανάβουν τα φώτα πορείας και την ημέρα για τον ίδιο λόγο. Στην πάροδο του χρόνου οι εταιρείες αποφάσισαν να κατασκευάζουν μοτοσυκλέτες με μόνιμα αναμμένα τα φώτα ώστε αυτές να γίνονται αντιληπτές λόγω του μικρού τους όγκου σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο. Απλά τυγχάνει αυτά τα φώτα να έχουν τη διπλή χρήση, και να φέγγουν για να βλέπουμε το βράδυ, και να τα βλέπουν οι άλλοι για να ξέρουν τι κάνουμε. Δεν είναι λοιπόν καινούργια η ιδέα.
Εσείς τι λέτε; Γιατί μερικοί οδηγοί ακόμα ενοχλούνται και αντιδρούν; Είναι συνήθεια ή απλά αντίθεση με τη λογική της χρήσης τους στη διάρκεια της ημέρας; Τελικά τα φώτα ημέρας προστατεύουν ή συμβάλουν μόνο στον εκμοντερνισμό των μοντέλων;
Βλέπεις μια μοτοσυκλέτα με αναμμένα φώτα ξεχωρίζει από μια άλλη με σβηστά γιατί αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι κινείται ή θα κινηθεί. Τα φώτα στη διάρκεια της ημέρας δεν είναι για να βλέπουμε εμείς, αλλά για να μας βλέπουν οι άλλοι. Όπως τα φώτα στοπ. Είναι πίσω, κόκκινα, και σίγουρα δεν φέγγουν για να βλέπουμε πίσω καλύτερα, αλλά ειδοποιούν τους άλλους ότι επιβραδύνουμε. Όπως ειδοποιούν και τα φλας ότι στρίβουμε. Και τα φλας φώτα είναι, δεν μας είπε κανείς να τα σβήσουμε γιατί βλέπουμε. Το ίδιο πλέον ισχύει και με τα κανονικά φώτα. Οι νέες μοτοσυκλέτες έχουν τα φώτα ημέρας, που είναι πλέον υποχρεωτικά στις περισσότερες χώρες ακριβώς για αυτόν τον λόγο, ώστε δηλαδή να ξεχωρίζουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα που κινούνται.
Στα παλιότερα μοντέλα, οι οδηγοί τους ενθαρρύνονται να ανάβουν τα φώτα πορείας και την ημέρα για τον ίδιο λόγο. Στην πάροδο του χρόνου οι εταιρείες αποφάσισαν να κατασκευάζουν μοτοσυκλέτες με μόνιμα αναμμένα τα φώτα ώστε αυτές να γίνονται αντιληπτές λόγω του μικρού τους όγκου σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο. Απλά τυγχάνει αυτά τα φώτα να έχουν τη διπλή χρήση, και να φέγγουν για να βλέπουμε το βράδυ, και να τα βλέπουν οι άλλοι για να ξέρουν τι κάνουμε. Δεν είναι λοιπόν καινούργια η ιδέα.
Εσείς τι λέτε; Γιατί μερικοί οδηγοί ακόμα ενοχλούνται και αντιδρούν; Είναι συνήθεια ή απλά αντίθεση με τη λογική της χρήσης τους στη διάρκεια της ημέρας; Τελικά τα φώτα ημέρας προστατεύουν ή συμβάλουν μόνο στον εκμοντερνισμό των μοντέλων;
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου