H Suzuki V-Strom 250: Θα είναι αυτή η μοτοσυκλέτα η αρχή μιας νέας κατηγορίας; |
Επί περίπου ένα χρόνο, η μοτοσυκλετιστική επικαιρότητα είναι κυριολεκτικά γεμάτη από ειδήσεις που αφορούν μοντέλα μιας κατηγορίας η οποία είχε ουσιαστικά εκλείψει, τουλάχιστον από το προσκήνιο. Μιλάμε, φυσικά, για τα μικρού κυβισμού on-off.
Ήδη, η Suzuki παρουσίασε το V-Strom 250, ενώ περιμένουμε και ένα ακόμη μοντέλο από την BMW, στα 300 κ.εκ. Ακόμα, όλα δείχνουν ότι και η Kawasaki ετοιμάζει την δική της επίθεση με ένα μικρό Versys, αλλά και η ΚΤΜ μας απασχολεί επί μήνες με το επικείμενο 390 Adventure και η Honda παρουσίασε το CBF190X πριν λίγες ημέρες… Είναι προφανές ότι η κατηγορία έχει πάρει φωτιά!
Σε αυτό το σημείο, είναι ενδιαφέρον να θυμηθούμε και ολίγη προϊστορία. Πριν από 20-30 χρόνια, μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού της κατηγορίας, όπως τα Yamaha XT 250, Honda Dominator και AX-1, Suzuki DR 250 και άλλες, κατέκλυζαν τους δρόμους και όχι μόνο. Τα μοντέλα αυτά, όντας πολυχρηστικά, εξυπηρετούσαν στα πάντα: Οι αναβάτες τις χρησιμοποιούσαν για καθημερινή μετακίνηση, για αποδράσεις διασκέδασης και φυσικά για το χώμα!
Ωστόσο, οι τεχνολογικές εξελίξεις οδήγησαν τελικά, σε ένα κενό στην αγορά. Πλέον, όποιος θέλει να αγοράσει adventure bike –όπως πλέον ονοματίζεται η κατηγορία-, θα πρέπει να ξεκινήσει από τουλάχιστον 650 κ.εκ., ενώ οι περισσότερες προτάσεις ξεπερνούν το λίτρο! Επιπλέον, η τάση των μοντέλων αυτών να προσανατολίζονται προς στην άσφαλτο είναι ολοένα και πιο έντονη, ενώ οι διαστάσεις, το βάρος και φυσικά οι τιμές έχουν πάρει… την ανιούσα! Συνεπώς, μιλάμε και για μια αναπόφευκτη μείωση της χρηστικότητας τους, έτσι δεν είναι;
Τα τελευταία χρόνια είναι κάτι παραπάνω από προφανής, η στροφή των αναβατών σε μοντέλα μικρότερου κυβισμού. Οι λόγοι, το μικρότερο κόστος χρήσης, οι χαμηλότερες καταναλώσεις, η ευκολία στη χρήση αλλά και κάτι πολύ σημαντικό: οι περιορισμοί των διπλωμάτων για τους νεότερους αναβάτες. Φαίνεται λοιπόν ότι οι κατασκευαστές μελέτησαν τις τάσεις της αγοράς και συνειδητοποίησαν το εξής: Εάν συνδυάσουν τα πολύ δημοφιλή –διότι είναι- adventure bikes με κινητήρες μικρότερου κυβισμού, τότε μιλάμε για μια νέα κατηγορία, με προδιαγραφές να κάνει ακόμα και πάταγο! Χαρακτηριστικά, με την ανακοίνωση της παρουσίασης του V-Strom 250, οι αναγνώστες μας το υποδέχθηκαν θερμότατα, με απόψεις να μιλούν ακόμη και «για την πιο κατάλληλη κατηγορία μοτοσυκλέτας για την Ελλάδα»
Υπάρχει όμως και ένα ακόμα ερώτημα… Μήπως, τελικά, ο μικρότερος κυβισμός, αντί για τον μεγαλύτερο, είναι ο σωστός προσανατολισμός για μία πραγματικά on-off μοτοσυκλέτα; Σκεφτείτε ότι για χρήση στο χώμα, είναι απολύτως απαραίτητα στοιχεία όπως το μικρό βάρος, η ευελιξία, οι μεγάλοι τροχοί αλλά και ισχύς που δεν θα είναι υπερβολική. Μήπως λοιπόν τα νέα μοντέλα που έρχονται πετυχαίνουν «διάνα» αυτόν τον στόχο;
Εσάς, ποια είναι η γνώμη σας; Μπορούν τα νέα, μικρού κυβισμού adventure bikes να γίνουν μια νέα κατηγορία; Θα πετύχουν στην αγορά η οι αναβάτες θα συνεχίσουν να προτιμούν την δοκιμασμένη, μεγαλύτερη συνταγή; Θα αγοράζατε εσείς μια adventure μικρού κυβισμού; Και εν τέλει, πως πρέπει να είναι το «σωστό» on-off;
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου