• Latest News

    Quartararo: Ήταν ο καλύτερος αγώνας της καριέρας μου


    "Ειλικρινά, είναι σαν να έχουμε κερδίσει τον αγώνα του Mugello τώρα δύο συνεχόμενα χρόνια".

    Είναι ασυνήθιστο να βλέπεις τον πρώην αρχιμηχανικό ενός Παγκόσμιου Πρωταθλητή να είναι τόσο χαρούμενος με μια δεύτερη θέση, αλλά ο Lin Jarvis θα ξέρει, όπως όλοι, ότι ο αναβάτης του, Fabio Quartararo, κανονικά δεν θα μπορούσε να κάνει αυτό που έκανε στο Ιταλικό Grand Prix. 

    Ο Quartararo αναμενόταν να έχει έναν τελείως απογοητευτικό αγώνα από την έκτη θέση στη σχάρα εκκίνησης, πίσω από πέντε Ducati που θεωρητικά θα μπορούσαν να εξαφανίσουν την Yamaha στην ευθεία των 1.141 μέτρων του Mugello. 

    Αντ 'αυτού, o Quartararo ξεκίνησε δυνατά, κέρδισε την αρχική του μονομαχία με τον Aleix Espargaro και στη συνέχεια πέρασε από την αρμάδα της Ducati. Δεν μπόρεσε να αντισταθεί στον Francesco Bagnaia, αλλά κατάφερε να μην τον αφήσει να ξεφύγει πολύ.

    Από καθαρά περιγραφική άποψη ίσως δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο – αλλά πολύ λίγα στοιχεία από αυτά που είχαμε νωρίτερα το Σαββατοκύριακο υπονοούσαν ότι ο Quartararo θα μπορούσε να πάρει ένα βάθρο εδώ, πόσω μάλλον μια δεύτερη θέση. 

    Ο ρυθμός του αγώνα του φαινόταν εντάξει, αλλά όχι θεαματικός, και φαινόταν προορισμένος να κολλήσει πίσω από μια τυχαία Ducati ή KTM στις χαμηλότερες θέσεις της πρώτης 10άδας.

    Αντίθετα, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021 ξεπέρασε λίγο-πολύ τις μικτές συνθήκες στις κατατακτήριες, παίρνοντας την έκτη θέση και στη συνέχεια είχε μια εκπληκτική απόδοση στον αγώνα. Το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα διπλασιάζεται και έχει 41 βαθμούς προβάδισμα έναντι του σημερινού νικητή του αγώνα, Francesco Bagnaia.

    "Ήταν βασικά ο καλύτερος αγώνας της καριέρας μου, για να είμαι ειλικρινής", παραδέχτηκε ο Quartararo.  "Ένιωθα άσχημα όλο το Σαββατοκύριακο (πριν τον αγώνα). Έκανα ένα καταπληκτικό ξεκίνημα, το καλύτερο, και μετά έκανα προσπεράσεις, χάνοντας το μπροστινό, χάνοντας το πίσω, οι Ducati προσπερνούσαν στην ευθεία, εγώ προσπερνούσα μετά – νομίζω ότι ήταν ο καλύτερος αγώνας".

    "Πριν τον αγώνα ήμουν "ΟΚ, δεν έχω τίποτα να χάσω" γιατί ήξερα ότι ο ρυθμός μου δεν ήταν τόσο καλός. Για να είμαι ειλικρινής, έκανα την καλύτερή μου οδήγηση σήμερα".

    Ο αυτοέπαινος του Quartararo είναι μια μάλλον οικεία εικόνα για το 2022, και μπορεί να  νευριάσει κάποιους οπαδούς. Πολλές φορές υπάρχει υπερβολή στα λογια του, καθώς υποδηλώνει έντονα ότι έχει περάσει κάθε γύρο κάθε μεμονωμένης περιόδου δοκιμών στο όριο της μοτοσυκλέτας.

    Αλλά αν αυτό το επίπεδο αυτοπεποίθησης είναι αυτό που ωθεί τον Quartararo να επιδεικνύει την φόρμα που επιδεικνύει στις αρχές του 2022, τότε ας είναι έτσι, γιατί ήταν πραγματικά εξαιρετικός – και ίσως πουθενά περισσότερο από ό,τι στο Mugello αυτή την Κυριακή, με μια μοτοσυκλέτα που μπήκε οριακά στις ΚΑΤ2.

    Το προφανές σημείο αναφοράς για τον Quartararo είναι ότι κανένας από τους άλλους αναβάτες της Yamaha δεν πήρε βαθμούς στο Mugello. Σαφώς, συμβαίνει κάτι περίεργο στη Yamaha με τις μοτοσυκλέτες εργοστασιακών προδιαγραφών, καθώς ο Franco Morbidelli και ο Andrea Dovizioso ταπεινώθηκαν (βάση αποτελεσμάτων), όχι μόνο από τον Quartararo αλλά από τον rookie, Darryn Binder, ο οποίος τερμάτισε μπροστά και από τους δύο στη Yamaha παλαιότερων προδιαγραφών του, παρόλο που εξέτισε μια ποινή μεγάλου γύρου. 

    Αλλά υπάρχει και κάτι άλλο – ο Quartararo δεν κάνει μεγάλα λάθη. Πιέζει, αλλά δεν πέφτει. Βασικά έχει συγκεντρώσει σχεδόν κάθε διαθέσιμο βαθμό που θα μπορούσε να συγκεντρώσει αυτή τη σεζόν.

    Αναμφισβήτητα, στο Mugello πήρε  ακόμη και μερικούς «μη διαθέσιμους» βαθμούς. Ο Quartararo πιστεύει ότι μια επαναφορά στο "κανονικό φέρινγκ" του έδωσε την δυνατότητα να είναι καλύτερος στον αγώνα, αλλά ακόμη και ένας απλός τερματισμός στην πεντάδα θα ήταν αξιοπρεπής, και αντ' αυτού έφτασε στην δεύτερη θέση, μόλις ένα δευτερόλεπτο μακριά από τον νικητή του αγώνα.
    Ό,τι πορεία και να πάρει τελικά το Πρωτάθλημα φέτος, είναι εμφανές ότι ο Quartararo θα  είναι ένας αναβάτης που ήρθε για να μείνει και αυτή η χρονιά θα είναι καθοριστική για την πορεία του Παγκόσμιου Πρωταθλητή του 2021.


    Πηγή: motograndprix.gr

    Bagnaia: Θα πρέπει να οδηγώ σαν μηχανή Αν θέλω να κερδίσω το Πρωτάθλημα


    O Bagnaia έχει δύο πτώσεις σε αγώνες το 2022 μέχρι στιγμής, μια στο εναρκτήριο Grand Prix του Qatar τον Μάρτιο και μια στο γαλλικό Grand Prix πριν από δύο εβδομάδες, ενώ πάλευε για τη νίκη με τον Enea Bastianini της Gresini.

    Αυτό τον άφησε 46 βαθμούς πίσω στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος ερχόμενοι στο γύρο του Mugello αυτό το Σαββατοκύριακο, αν και η ψαλίδα έκλεισε τώρα τους 41 μετά τη νίκη του την Κυριακή.

    Όταν ρωτήθηκε αν αυτός, ο Fabio Quartararo και ο Aleix Espargaro – που μαζί του ανέβηκαν στο βάθρο σήμερα– είναι οι κύριοι διεκδικητές του τίτλου τώρα, ο Bagnaia απάντησε: "Έκανα περισσότερα λάθη, επομένως πρέπει να είμαι περισσότερο σαν μηχανή ήδη από αυτόν τον αγώνα. Μπορώ να πω ναι (εμείς οι τρεις είμαστε τα φαβορί), αλλά θα ήθελα να βάλω και τον Enea σε αυτή την ομάδα".

    Το λάθος του Bagnaia στο Le Mans ήρθε σε ένα σημείο όπου είχε κάνει επιτέλους ένα σημαντικό βήμα μπροστά με την Ducati του 2022, έχοντας ένα δύσκολο ξεκίνημα στην σεζόν για να βρει ένα καλό στήσιμο στη νέα του μοτοσυκλέτα.

    Με το Mugello να είναι τυπικά μια δυαντή πίστα για την Ducati, ο Bagnaia αναμενόταν να είναι φαβορί για τη νίκη στον αγώνα της Κυριακής.

    Όμως, παρά το πλήγμα που έφερε η πτώση του στο Le Mans στις ελπίδες του για τον τίτλο, ο Bagnaia λέει ότι δεν ένιωθε πρόσθετη πίεση στον Mugello.

    "Σίγουρα για το Πρωτάθλημα ήταν σημαντικό να πάρουμε βαθμούς σε αυτόν τον αγώνα", πρόσθεσε ο Bagnaia. "Αλλά πρέπει να πω ότι δεν ένιωθα μεγαλύτερη πίεση. Η πίεση είναι πάντα εκεί, κάνουμε μια δουλειά που πρέπει να ζήσεις με την πίεση".

    "Αλλά λάθη μπορούν να συμβούν. Το καλό όμως είναι να κάνεις επανεκκίνηση και να μην σκέφτεσαι τα προβλήματά σου. Απλά να σκέφτεσαι μόνο τα πράγματα που απολαμβάνεις και μου άρεσε πολύ αυτό το Σαββατοκύριακο".

    "Δεν είναι πάντα εύκολο γιατί μερικές φορές μπορείς να είσαι θυμωμένος, όπως ήμουν χθες το απόγευμα μετά τις κατατακρήριες. Αλλά πρέπει να είσαι πάντα θετικός και να αναγνωρίζεις ότι μπορεί να συμβούν λάθη".


    Πηγή: motograndprix.gr

    O αριθμός 46 θα αποσυρθεί από τα MotoGP με μια τελετή στο Mugello


     Ο αριθμός 46 θα αποσυρθεί από τη χρήση  για την κατηγορία των MotoGP στο Autodromo Internazionale del Mugello. Ταυτισμένο με τον εννέα φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή και τον θρύλο των MotoGP, Valentino Rossi, ο αριθμός θα αποσυρθεί με στυλ στο επερχόμενο Gran Premio d'Italia Oakley.

    Η τελετή αποχώρησης θα πραγματοποιηθεί στην κύρια ευθεία το Σάββατο, λίγο πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Rossi θα είναι παρών καθώς τιμάται η κληρονομιά του και ο αριθμός αποσύρεται, έχοντας αγωνιστεί με τον αριθμό 46 για 26 σεζόν επιτυχίας - δημιουργώντας μια από τις πιο αναγνωρίσιμες εικόνες στον παγκόσμιο αθλητισμό.

    Ο «Doctor» πήρε εννέα Παγκόσμια Πρωταθλήματα, 115 νίκες και 235 βάθρα σε όλες τις κατηγορίες, καθώς έπαιξε βασικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό του αθλήματος για εκατομμύρια θαυμαστές σε όλο τον κόσμο. Αποσυρόμενος στο τέλος της σεζόν του 2021, εισήχθη στο MotoGP Legends Hall of Fame στη Valencia και ο αριθμός του θα τον συνοδεύει πλέον ως θεατής που απολαμβάνει το ταχύτερο πρωτάθλημα αγώνων μοτοσυκλέτας στον κόσμο.


    Πηγή: motograndprix.gr

    Le Mans: MotoGP KAT O Bagnaia οδηγεί το 1-2 της εργοστασιακής Ducati με νέο ρεκόρ γύρου


     Από τις ΚΑΤ1 κατάφεραν να περάσουν οι Jorge Martin και Joan Mir αφού κατάφεραν να πάρουν την πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα στο τέλος των πρώτων τους γύρων και κατάφεραν να παραμείνουν εκεί μέχρι το τέλος, με τον Martin να κάνει χρόνο 1:30.804 το τελευταίο λεπτό, εκθρονίζοντας τον Mir, ο οποίος είχε ανέβει λίγο πριν στην κορυφή με 1:30.933. Πολύ κοντά έφτασε και ο Marco Bezzechi, ο οποίος δεν κατάφερε να πάρει την πρόκριση στις ΚΑΤ2 για μόλις 7 χιλιοστά του δευτερολέπτου. 

    Μάλιστα ο Bezzechi είχε μια έξοδο αντίστοιχη του Zarco από την πρώτη στροφή και επανήλθε αργότερα στην τρίτη στροφή. Ο Bezzechi θα ξεκινήσει λοιπόν από την 13η θέση της εκκίνησης, δίπλα στους Maverick Vinales και Luca Marini. O Fabio Di Giannantonio θα ξεκινήσει αύριο από την 16η θέση, ενώ ο Miguel Oliveira θα είναι η κορυφαία ΚΤΜ μόλις στην 17η θέση. 

    Στις ΚΑΤ2, μια υπέροχη απόδοση από τον Francesco Bagnaia τον είδε να εξασφαλίζει δύο διαδοχικές pole position για πρώτη φορά αυτή τη σεζόν στο Le Mans. Ο Ιταλός αναβάτης σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου, με το 1:30.450 να είναι ο ταχύτερος γύρος με δύο τροχούς που έχει δει η πίστα του Le Mans. Είναι διπλή απόλαυση για την ομάδα της Ducati Lenovo, καθώς ο Jack Miller έκανε το 1-2 για την Ducati, με την αξιοσημείωτη πορεία του Aleix Espargaro της Aprilia να συνεχίζεται. Ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia θα ξεκινήσει από την πρώτη σιερά της εκκίνησης για τρίτη  συνεχόμενη φορά. 
    H μάχη για την pole position ξεκίνησε με τους Fabio Quartararo και Francesco Bagnaia να κάνουν ανταλλαγή στις πρώτες θέσεις. 

    Και οι δύο αναβάτες ήθελαν να κάνουν έναν καλό γύρο από νωρίς, και ήταν ο Ιταλός που χτύπησε πρώτος με ένα εντυπωσιακό 1:30,6 για να βρεθεί στην κορυφή. Ωστόσο, ο Quartararo δεν άργησε να απαντήσει κάνοντας έναν γύρο 0,011 δευτερόλεπτα ταχύτερο στην επόμενη προσπάθειά του. Οι πρώτες προσπάθειες των αναβατών είχαν δώσει την πρώτη θέση στον Quartararo. 

    Καθώς οι αναβάτες επέστρεφαν στην άσφαλτο, άρχισαν να κλείνουν την διαφορά προς την κορυφή. Ο Zarco ήταν ο πρώτος που βελτιώθηκε και τέθηκε προσωρινά στην πρώτη σειρά, ενώ ο Enea Bastianini ήταν ταχύτερος του Bagnaia στους τρεις πρώτους τομείς. Δυστυχώς για τον αναβάτη της Gresini, έχασε αρκετό χρόνο στον τελευταίο τομέα και βρέθηκε στην τρίτη θέση. 

    Καθώς ο χρόνος τελείωνε, ο Bagnaia ανέβασε τον ρυθμό του για άλλη μια φορά, κάνοντας έναν ταχύτατο γύρο για να σπάσει το ρεκόρ όλων των εποχών στο Le Mans, φέρνοντας μαζί του και τον Miller στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Λίγες στιγμές αργότερα, ο Aleix Espargaro ανέβηκε στην πρώτη σειρά μετά από μια τρομερή προσπάθεια με την RS-GP, και όλα τα βλέμματα ήταν πλέον στραμμένα στον Quartararo.

    Η πίεση βάραινε πλέον στον αναβάτη της Yamaha, και παρά τους τρομερούς δύο πρώτους τομείς στην τελευταία του επίθεση χρόνου, έχασε χρόνο στον τρίτο πριν χάσει ακόμα περισσότερο χρόνο στον τέταρτο, καταλήγοντας στην 4η θέση. Μαζί του στη δεύτερη σειρά θα είναι ο συμπατριώτης του, Johann Zarco, με τον Bastianini να χωρίζει τους δύο Γάλλους, έχοντας την πέμπτη θέση. 

    Ο Joan Mir κατάφερε, παιρνόντας από τις ΚΑΤ1 να πάρει την έβδομη θέση, με τον ομόσταυλό του, Alex Rins να βρίσκεται δίπλα του στην όγδοη θέση. Την τρίτη σειρά της εκκίνησης συμπληρώνει ο Jorge Martin. 

    O Marc Marquez θα ξεκινήσει από την 10η θέση, με τον Pol Espargaro να χάνει την ευκαιρία για έναν γρήγορο γύρο λόγω μιας παρολίγο σύγκρουσης με τον Johann Zarco και θα ξεκινήσει αύριο από την 11η θέση. Την τέταρτη σειρά της εκκίνησης συμπληρώνει ο Takaaki Nakagami. 

    Bagnaia: Νιώθω ότι έχω γυρίσει στην καλύτερή μου φόρμα Θέλουμε να συνεχίσουμε έτσι

    Ο Francesco Bagnaia  είχε μια βαριά πτώση κατά τη διάρκεια των προκριματικών για τον γύρο του Portimao το περασμένο Σαββατοκύριακο και έπρεπε να πάει στο νοσοκομείο για ελέγχους στον δεξί του ώμο.

    Αν και δεν βρέθηκαν κατάγματα, ο Bagnaia εξακολουθούσε να παλεύει με τον πόνο μέχρι να πάρει την όγδοη θέση σε εκείνον τον αγώνα και συνέχισε να παρεμποδίζεται από τον τραυματισμό αυτό το Σαββατοκύριακο στην Ισπανία.

    Απέκρουσε τον Fabio Quartararo της Yamaha για να κερδίσει την πρώτη του νίκη στη σεζόν έχοντας προηγηθεί από την αρχή μέχρι το τέλος από την pole position, αλλά παραδέχεται ότι ο πόνος που ένιωσε στον ώμο του κατά το ζέσταμα του προκάλεσε ανησυχίες.

    "Ανησυχούσα πολύ για τον αγώνα γιατί σήμερα το πρωί στο ζέσταμα ήμουν χωρίς παυσίπονα και δυσκολευόμουν", είπε ο Bagnaia όταν ρωτήθηκε για τον ώμο του. "Αλλά τότε η Clinica Mobile έχει πάντα κάτι καλό να μου δώσει και αυτό με βοήθησε. Μόνο το τελευταίο μέρος του αγώνα ήταν δύσκολο γιατί όλο το φρενάρισμα είναι στα δεξιά εκτός από την τελευταία στροφή. Στην έκτη στροφή ήταν πολύ δύσκολο να σταματήσω τη μοτοσυκλέτα γιατί ήταν σαν να ασκούσε πίεση (στον ώμο) μου και ήταν επώδυνο".

    Η νίκη του Bagnaia σηματοδότησε την πρώτη για τη εργοστασιακή ομάδα της Ducati αυτή τη σεζόν, με τις άλλες δύο νίκες της εταιρίας να προέρχονται από τον Enea Bastianini της Gresini στη μοτοσυκλέτα προδιαγραφών 2021.

    Η GP22 είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν, αλλά ο Bagnaia αισθάνεται στους τελευταίους γύρους ότι άρχισε να καταλαβαίνει την μοτοσυκλέτα και να ανακαλύπτει ξανά την αίσθηση που είχε στο μπροστινό με την GP21.

    Ο Bagnaia είπε ότι το καλύτερο πράγμα που έκανε η Ducati ήταν να σταματήσει να προσπαθεί να προσαρμόσει τη μοτοσυκλέτα στο στυλ του και να τον αφήσει να την καταλάβει μόνος του.

    "Ήμουν πιο αισιόδοξος κατά τη διάρκεια των δοκιμών (πριν την σεζόν), αλλά φτάνοντας στον πρώτο αγώνα η πραγματικότητα ήταν λίγο διαφορετική και άρχισα να δυσκολεύομαι λίγο", είπε ο Bagnaia. "Αλλά νομίζω ότι κάναμε το σωστό που σταματήσαμε να προσπαθούμε να προσαρμόσουμε αυτή τη μοτοσυκλέτα σε εμένα και απλώς αφήσαμε τη μοτοσυκλέτα ίδια. Σίγουρα αυτή η μοτοσυκλέτα χρειαζόταν διαφορετικό στυλ οδήγησης γιατί τώρα μπορώ να είμαι πιο γρήγορος στις στροφές. Λοιπόν, είναι λίγο διαφορετικό. Αλλά τελικά σκέφτομαι ότι έχω επιστρέψει στην καλύτερή μου φόρμα όπως ήμουν πέρυσι και θα ήθελα να συνεχίσω έτσι τώρα, χωρίς να χάνω βαθμούς".


    Πηγή:  motograndprix.gr

    Μοτοσυκλέτα στην Ευρώπη: Θα κρατήσει η ανοδική πορεία;


     Από το 2020 και το ξέσπασμα της πανδημίας, η παγκόσμια αγορά της μοτοσυκλέτας έγινε επίκεντρο εξελίξεων που δεν έχουν συμβεί ποτέ ξανά στην ιστορία.

    Οι πωλήσεις μοτοσυκλετών συνεχίζουν να αυξάνονται και στο 2022

    Πολλοί ειδικοί προέβλεψαν ότι η αγορά μοτοσυκλέτας θα σημείωνε δραστική άνοδο, στον απόηχο των lockdowns και πράγματι, αυτό έγινε σε πολλά μέρη του κόσμου όπως και στην Ευρώπη. Στην χώρα μας, οι μοτοσυκλέτες σημείωσαν ρεκόρ πωλήσεων 10ετίας, ενώ η τάση για αύξηση στην δημοτικότητα τους εντός και εκτός Ελλάδος, είναι εμφανείς. Σύμφωνα με τα στατιστικά, το 2022 μπαίνει με ανοδική πορεία, αφού η Ευρωπαϊκή αγορά σημειώνει μια αύξηση πωλήσεων κατά 8,1%, σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2021.

    Ανησυχία από ενεργειακή κρίση – πληθωρισμό – εφοδιαστική αλυσίδα

    Αν και η πορεία της αγοράς είναι ανοδική, κάποιοι ειδικοί ανησυχούν ότι η αγορά ίσως χάσει την φόρα της στο υπόλοιπο του έτους. Πιο συγκεκριμένα, η αγορά έδειξε μια έντονη ανοδική τάση τον Ιανουάριο, με αύξηση 22%, αλλά σταδιακά υποχώρησε στο 8,1% που καταγράφεται για το τρίμηνο.  Η Ευρώπη, μετά από το πρωτόγνωρο σοκ της πανδημίας και την κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα, έχει τώρα να αντιμετωπίσει μια ενεργειακή κρίση, αλλά και μεγάλα επίπεδα πληθωρισμού.

    Η μεγαλύτερη αύξηση στην Ιταλία, μεγαλύτερη αγορά αυτή της Γαλλίας

    Η Γαλλία σημείωσε τις περισσότερες ταξινομήσεις στην Ευρώπη, στο επίπεδο των 300.000 κομματιών για το 2021, όμως η Ιταλία αποδείχθηκε η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά με αύξηση ταξινομήσεων κατά 20,9%. Αξιοσημείωτη είναι η τρομακτική αύξηση μεριδίου αγοράς που πέτυχε η Zontes, η οποία έγραψε ένα +332%, ενώ ο «ηγέτης» της αγοράς του 2021 ήταν η Honda, με πωλήσεις 235.750 κομματιών.


    Πηγή: mototriti.gr

    Scroll to Top