Ο χρόνος ζωής μιας μοτοσυκλέτας εξαρτάται άμεσα από τη συντήρησή της, όμως πόσο επηρεάζει αυτό την τσέπη μας και πόση βαρύτητα δίνουμε στα προβλεπόμενα διαστήματα service;
Αγοράζοντας μια μοτοσυκλέτα, πέρα από το κόστος αγοράς, επωμίζεστε επιπλέον και τα κόστη χρήσης όπως τέλη, καύσιμα, ασφάλεια, καθώς επίσης και τα κόστη συντήρησης, δηλαδή τα προγραμματισμένα service που πρέπει να κάνετε, τα οποία ορίζονται από τον κατασκευαστή και αναφέρονται στο εγχειρίδιο του κάθε μοντέλου.
Έχει μεγάλη σημασία να γνωρίζετε πως το service της κάθε μοτοσυκλέτας έχει χρονικό και χιλιομετρικό όριο. Τι σημαίνει αυτό; Πως ο κάθε κατασκευαστής έχει προκαθορίσει συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων στον οποίο πρέπει να γίνονται οι εργασίες συντήρησης. Δηλαδή ακόμα και αν κάνετε αυτά τα χιλιόμετρα μέσα σε ένα μήνα, τότε θα πρέπει να πάτε το αυτοκίνητό σας για service. Αντίστοιχα ακόμα και αν μέσα σε ένα χρόνο δεν έχετε κάνει ούτε ένα χιλιόμετρο, πάλι θα πρέπει να κάνετε τις εργασίες συντήρησης που ορίζει ο κατασκευαστής.Αν θέλετε η μοτοσυκλέτα σας να είναι αξιόπιστη και ασφαλής τότε θα πρέπει να τηρείτε με συνέπεια τα διανυθέντα χιλιόμετρα ή τα χρονικά διαστήματα του service, όπως αυτά προβλέπονται από τον κατασκευαστή τους και είναι διαφορετικά σε κάθε μοντέλο.
Στη σημερινή εποχή όπου ο οικογενειακός προϋπολογισμός είναι πιο μικρός, το κόστος service είναι ένας τομέας που έχει αποκτήσει μεγαλύτερη βαρύτητα αφού θέλεις να το περιορίσεις, και η διάρκεια που κρατάς τη μοτοσυκλέτα σου είναι μεγαλύτερη. Αυτό το έχουν αφουγκραστεί από την πλευρά τους οι εταιρείες, με αποτέλεσμα να εφαρμόζουν ολοένα καλύτερες τεχνολογίες ώστε να αυξήσουν τα προβλεπόμενα διαστήματα συντήρησης
Για παράδειγμα, η Ducati εξέλιξε τον κινητήρα του Multistrada V4 πετυχαίνοντας τα μεγαλύτερα διαστήματα service στην κατηγορία του παγκοσμίως. Χάρη στην εμπεριστατωμένη τεχνογνωσία που απόκτησε η Ducati στη χρήση υλικών, επεξεργασιών και τεχνικών λύσεων που αναπτύχθηκαν γύρω από το Desmodromic σύστημα, εφάρμοσε ένα σύστημα με ελατήρια για το κλείσιμο των βαλβίδων, το οποίο καταπονεί λιγότερο τα εξαρτήματα σε σύγκριση με το Desmo, δημιουργώντας ένα μοναδικό ορόσημο, χωρίς προηγούμενο εφαρμογής σε κινητήρα μοτοσικλέτας. Το πλάνο συντήρησης του V4 Granturismo προβλέπει αντικατάσταση του λαδιού, έλεγχο του φίλτρου αέρα κάθε 30.000 χλμ. και φίλτρου κινητήρα κάθε 15.000 χλμ. ή 2 χρόνια. Ο έλεγχος και η ενδεχόμενη ρύθμιση του διάκενου των βαλβίδων και η αντικατάσταση των μπουζί προγραμματίζονται κάθε 60.000 χλμ.!
Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η επιλογή ενός μοντέλου εξαρτάται άμεσα και από το πόσο μεγάλα είναι τα διαστήματα που μεσολαβούν ανάμεσα σε κάθε service, αφού για παράδειγμα ένα μοντέλο με ανάγκη για συντήρηση κάθε 6.000-7.000 χλμ. θα χρειαστεί να περάσει 4-5 φορές παραπάνω την πόρτα του συνεργείου σε σχέση με ένα Ducati Multistrada V4 στα ίδια χιλιόμετρα, με ότι συνεπάγεται αυτό σε θέμα κόστους.
Λάδια κάθε 30.000χλμ και μπουζί κάθε 60.000χλμ είναι δυνατόν;
Στα ίδια χιλιόμετρα 5 λιγότερα service
Μείωση έως και 50% στο ετήσιο κόστος συντήρησης
Εσύ κάθε πότε κάνεις service; Ακολουθείς ότι λέει ο κατασκευαστής;
Πηγή: mototriti.gr