• Latest News

    Πόσο μετράει η μοτοσυκλέτα να έχει μεγάλα διαστήματα service;


     Ο χρόνος ζωής μιας μοτοσυκλέτας εξαρτάται άμεσα από τη συντήρησή της, όμως πόσο επηρεάζει αυτό την τσέπη μας και πόση βαρύτητα δίνουμε στα προβλεπόμενα διαστήματα service;

    Αγοράζοντας μια μοτοσυκλέτα, πέρα από το κόστος αγοράς, επωμίζεστε επιπλέον και τα κόστη χρήσης όπως τέληκαύσιμαασφάλεια, καθώς επίσης και τα κόστη συντήρησης, δηλαδή τα προγραμματισμένα service που πρέπει να κάνετε, τα οποία ορίζονται από τον κατασκευαστή και αναφέρονται στο εγχειρίδιο του κάθε μοντέλου.

    Έχει μεγάλη σημασία να γνωρίζετε πως το service της κάθε μοτοσυκλέτας έχει χρονικό και χιλιομετρικό όριο. Τι σημαίνει αυτό; Πως ο κάθε κατασκευαστής έχει προκαθορίσει συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων στον οποίο πρέπει να γίνονται οι εργασίες συντήρησης. Δηλαδή ακόμα και αν κάνετε αυτά τα χιλιόμετρα μέσα σε ένα μήνα, τότε θα πρέπει να πάτε το αυτοκίνητό σας για service. Αντίστοιχα ακόμα και αν μέσα σε ένα χρόνο δεν έχετε κάνει ούτε ένα χιλιόμετρο, πάλι θα πρέπει να κάνετε τις εργασίες συντήρησης που ορίζει ο κατασκευαστής.
    Αν θέλετε η μοτοσυκλέτα σας να είναι αξιόπιστη και ασφαλής τότε θα πρέπει να τηρείτε με συνέπεια τα διανυθέντα χιλιόμετρα ή τα χρονικά διαστήματα του service, όπως αυτά προβλέπονται από τον κατασκευαστή τους και είναι διαφορετικά σε κάθε μοντέλο.
     
    Στη σημερινή εποχή όπου ο οικογενειακός προϋπολογισμός είναι πιο μικρός, το κόστος service είναι ένας τομέας που έχει αποκτήσει μεγαλύτερη βαρύτητα αφού θέλεις να το περιορίσεις, και η διάρκεια που κρατάς τη μοτοσυκλέτα σου είναι μεγαλύτερη. Αυτό το έχουν αφουγκραστεί από την πλευρά τους οι εταιρείες, με αποτέλεσμα να εφαρμόζουν ολοένα καλύτερες τεχνολογίες ώστε να αυξήσουν τα προβλεπόμενα διαστήματα συντήρησης

    Για παράδειγμα, η Ducati εξέλιξε τον κινητήρα του Multistrada V4 πετυχαίνοντας τα μεγαλύτερα διαστήματα service στην κατηγορία του παγκοσμίως. Χάρη στην εμπεριστατωμένη τεχνογνωσία που απόκτησε η Ducati στη χρήση υλικών, επεξεργασιών και τεχνικών λύσεων που αναπτύχθηκαν γύρω από το Desmodromic σύστημα,  εφάρμοσε ένα σύστημα με ελατήρια για το κλείσιμο των βαλβίδων, το οποίο καταπονεί λιγότερο τα εξαρτήματα σε σύγκριση με το Desmo, δημιουργώντας ένα μοναδικό ορόσημο, χωρίς προηγούμενο εφαρμογής σε κινητήρα μοτοσικλέτας. Το πλάνο συντήρησης του V4 Granturismo προβλέπει αντικατάσταση του λαδιού, έλεγχο του φίλτρου αέρα κάθε 30.000 χλμ. και φίλτρου κινητήρα κάθε 15.000 χλμ. ή 2 χρόνια. Ο έλεγχος και η ενδεχόμενη ρύθμιση του διάκενου των βαλβίδων και η αντικατάσταση των μπουζί προγραμματίζονται κάθε 60.000 χλμ.!
     
    Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η επιλογή ενός μοντέλου εξαρτάται άμεσα και από το πόσο μεγάλα είναι τα διαστήματα που μεσολαβούν ανάμεσα σε κάθε service, αφού για παράδειγμα ένα μοντέλο με ανάγκη για συντήρηση κάθε 6.000-7.000 χλμ. θα χρειαστεί να περάσει 4-5 φορές παραπάνω την πόρτα του συνεργείου σε σχέση με ένα Ducati Multistrada V4 στα ίδια χιλιόμετρα, με ότι συνεπάγεται αυτό σε θέμα κόστους.

    Λάδια κάθε 30.000χλμ και μπουζί κάθε 60.000χλμ είναι δυνατόν;
    Στα ίδια χιλιόμετρα 5 λιγότερα service
    Μείωση έως και 50% στο ετήσιο κόστος συντήρησης 
    Εσύ κάθε πότε κάνεις service; Ακολουθείς ότι λέει ο κατασκευαστής;


    Πηγή: mototriti.gr

    Πρόγραμμα αγώνων MotoGP™ 2022


     Μετά από δύο χρονιές με περιορισμούς στις μετακινήσεις λόγω Covid-19, ακύρωση αγώνων και περιορισμό στους 13 (2020) και 19 γύρους (2021), το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσυκλετών επιστρέφει στην κανονικότητα.

    Ιδού και το Πρόγραμμα για το 2022...



    Enduro: Μια συνεχώς αυξανόμενη τάση


     Η Ελλάδα φημίζεται για την φυσική της ομορφιά και είμαστε αρκετά τυχεροί που έχουμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε κάθε σπιθαμή της. Δεν υπάρχουν πολλές χώρες όπου μπορείς να ανέβεις στη μοτοσυκλέτα σου και να πάρεις τα βουνά όποτε θέλεις. Αυτό το συνειδητοποιούν όλο και περισσότεροι αναβάτες τα τελευταία χρόνια και έτσι το Enduro βρίσκεται και πάλι σε ανάκαμψη.

    Δεν χρειάζεσαι απαραίτητα ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό για να γνωρίσεις τον κόσμο του Enduro
    Πολλοί αναβάτες, επηρεασμένοι από αγωνιζόμενους που κάνουν τα αδύνατα δυνατά στο Youtube πιστεύουν ότι για να ξεκινήσουν το Enduro  πρέπει να οδηγούν νέα μοτοσυκλέτα με εξελιγμένο πλαίσιο, τις καλύτερες αναρτήσεις και τον δυνατότερο κινητήρα της κατηγορίας. H αλήθεια όμως είναι ότι ελάχιστοι έχουν τις ικανότητες για να εκμεταλλευτούν στο έπακρο ένα τέτοιο σύνολο. Οκ, αν οι βλέψεις σου είναι στο πρωτάθλημα όλα τα παραπάνω αναμφίβολα θα σε βοηθήσουν, αν όμως θες να κάνεις το χόμπι σου, μπορείς να απολαύσεις την οδήγηση στα βουνά ακόμη και με μια μοτοσυκλέτα 20ετίας, αρκεί φυσικά να είναι σωστά συντηρημένη. Δεν χρειάζονται πολλά άλογα, ούτε πολλά κυβικά. Αν μάθεις να εκμεταλλεύεσαι πλήρως τις δυνατότητες ενός 125 (ακόμη και παλαιότερου μοντέλου) θα δεις ότι όχι μόνο θα μπορείς να ακολουθείς αλλά και να περνάς πολύ ακριβότερα και δυνατότερα μοντέλα στο βουνό.



    Ένα κλασικό δίλλημα που πολλές φορές βασανίζει όσους αποφασίσουν να ξεκινήσουν το endurο είναι η επιλογή ανάμεσα σε δίχρονο ή τετράχρονο. Στις καινούργιες μοτοσυκλέτες η ψαλίδα που χωρίζει τις δύο σχολές έχει μειωθεί αρκετά, αφού οι δίχρονες γίνονται συνεχώς πιο φιλικές και οικολογικές, ενώ οι τετράχρονες πιο ελαφριές και αποδοτικές. Σε γενικές γραμμές, τα δίχρονα έχουν αρκετά πιο απλή και φθηνή συντήρηση, είναι πιο βολικά στα σφιχτά μονοπάτια, ενώ ο ήχος και ο τρόπος απόδοσης τους πάντα θα έχουν φανατικό κοινό, όπως και η χαρακτηριστική μυρωδιά του λαδιού που καίγεται μαζί με τη βενζίνη. Ένα μοντέλο 200 ή 250 κυβικών είναι ίσως η καλύτερη επιλογή για να ξεκινήσει κάποιος με δίχρονο, καθώς έχει αρκετή ροπή για να μην χρειάζεται να το ξεζουμίζεις για να ανέβεις μια δύσβατη ανηφόρα, μικρό βάρος, αλλά και δύναμη που δεν θα σου φανεί ποτέ λίγη. Με ένα τετράχρονο ίδιων κυβικών θα πας πιο εύκολα γρήγορα ειδικά σε ανοιχτά τερέν αλλά και πιο ξεκούραστα χάρη στη γραμμική απόδοση και το φρένο του κινητήρα, θα γλιτώσεις το κόστος επισκευής της εξάτμισης σε πτώση (εκεί υποφέρουν τα δίχρονα), όμως σε περίπτωση εκτεταμένης ζημιάς στον κινητήρα το κόστος θα είναι πολλαπλάσιο.

    Πριν την τελική επιλογή καλό θα είναι να οδηγήσεις και τα δύο για να δεις ποιος τύπος κινητήρα σου ταιριάζει, αφού κανένα προτέρημα δεν έχει σημασία αν δεν ευχαριστιέσαι στο 100 % την οδήγηση. Υπάρχουν φυσικά μοτοσυκλέτες για κάθε ηλικία και επίπεδο ικανοτήτων, αλλά και μοντέλα που συνδυάζουν τις off-road δυνατότητες με την καθημερινή μετακίνηση και είναι ιδανικά για όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για δύο μοτοσυκλέτες. Σίγουρα σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται παραχωρήσεις στους ανάλογους τομείς, κάποια dual-purpose μοντέλα όμως είναι ικανά να πατήσουν με αξιοπρέπεια στο χώμα.
     
    Στο βουνό πάντα με παρέα και με σωστό εξοπλισμό
    Πριν ξεκινήσεις ακόμη και για μια φαινομενικά χαλαρή βόλτα στο βουνό, χρειάζεσαι φίλους που θα είναι δίπλα σου σε περίπτωση ανάγκης. Από ένα απλό κόλλημα σε δύσβατο σημείο ή μια επισκευή της στιγμής, μέχρι την παροχή πρώτων βοηθειών, ένα άτομο παραπάνω και μερικά απλά εργαλεία θα κάνουν τη διαφορά. Επίσης, αν και αυτονόητο, μερικοί ξεχνούν ότι δεν πρέπει να βγαίνεις από το σπίτι χωρίς τον απαραίτητο προστατευτικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει τουλάχιστον κράνος-μάσκα, θώρακα, επιγονατίδες, μπότες και γάντια. Υπάρχουν επιλογές για όλα τα βαλάντια και όπως σε κάθε αγορά τις περισσότερες φορές ισχύει το ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Το σίγουρο είναι πως ένας ποιοτικός εξοπλισμός, εκτός από την αυξημένη προστασία που παρέχει θα σε συντροφεύει για πολλά χρόνια ακόμα και αν έχεις αλλάξει μοτοσυκλέτα. Οι τραυματισμοί μπορεί να είναι μέσα στο παιχνίδι όπως σε όλα τα αθλήματα, αλλά με τον σωστό εξοπλισμό τις περισσότερες φορές είναι μικρής έκτασης.
     

    Τα οφέλη της οδήγησης στο χώμα είναι πολλά περισσότερα εκτός από τη διασκέδαση
    Η οδήγηση μοτοσυκλέτας στον δρόμο μπορεί να αποτελεί ήπια σωματική άσκηση, όμως οδηγώντας στο χώμα γυμνάζεις συνεχώς κάθε μυ επάνω στο σώμα σου, με τα πόδια και τα χέρια να δραστηριοποιούνται περισσότερο. Οι καρδιακοί παλμοί αυξάνονται σε ρυθμούς που ξεπερνούν το τζόκινγκ, η αντοχή μεγαλώνει, ενώ το μυαλό βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση την οποία επιβάλλουν οι συνεχείς αλλαγές του περιβάλλοντος. Σε κάθε χωμάτινη διαδρομή, το τερέν αλλάζει συνεχώς ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες ή τα περάσματα άλλων μοτοσυκλετών, ζητώντας από εσένα την επιλογή του ιδανικού ¨πατήματος¨ για να κινηθείς όσο το δυνατόν ταχύτερα αλλά και ασφαλέστερα, ελέγχοντας  τα γλιστρήματα που είναι αναπόσπαστο κομμάτι. Σε συνδυασμό με την απαιτούμενη αρμονία σώματος-μοτοσυκλέτας, γίνεσαι καλύτερος οδηγός και στην άσφαλτο. Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν όλοι οι οδηγοί Moto GP εντάσσουν το ΜΧ στην προπόνησή τους. Χρόνος, όρεξη και σωστή καθοδήγηση είναι τα μόνα απαιτούμενα για να χαρείς έναν τελείως διαφορετικό κόσμο μοτοσυκλέτας.

    Έχεις την ευκαιρία να ανακαλύψεις κάθε κρυμμένη ομορφιά της χώρας μας
    Δεν χρειάζεσαι απαραίτητα ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό
    Στο βουνό πάντα με παρέα και με σωστό εξοπλισμό
    Η οδήγηση στο χώμα σε κάνει καλύτερο οδηγό στο δρόμο
    Θες να ανακαλύψεις τον κόσμο της εκτός δρόμου οδήγησης ή δεν σε απασχολεί τι βρίσκεται εκεί που τελειώνει ο δρόμος;


    Πηγή: mototriti.gr

    Ποια παλιά σου μοτοσυκλέτα θα αγόραζες πάλι σήμερα;


     Με τόσα νέα σχέδια και με τόση τεχνολογία στα χέρια σου, γιατί θα επέλεγες και πάλι την παλιά σου μοτοσυκλέτα; Ποιο μοντέλο είναι αυτό που σε σημάδεψε;

    Πόσο άλλαξαν οι μοτοσυκλέτες τα τελευταία χρόνια, και τελικά πόσο είναι αυτή η αλλαγή στα δικά σου μάτια προς το καλύτερο; Είναι κάθε καινούργιο μοντέλο καλύτερο από οποιοδήποτε παλιό, ή μήπως υπάρχει αυτό το ένα που κάποτε αγόρασες, που ακόμη και σήμερα είναι ό,τι καλύτερο θα μπορούσες να αγοράσεις καινούργιο;
    Είναι κοινώς αποδεκτό, ότι τόσες μεγάλες τεχνολογικές αλλαγές δεν είναι ευπρόσδεκτες από όλους τους αναβάτες. Η νέα τεχνολογία είναι δύσκολη και περίεργη, με αποκορύφωμα τα ηλεκτρικά που σε βάζουν σε μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία. Εκτός αυτού, είναι ακριβή, και απόμακρη στην απόκτηση της με τις τιμές να έχουν πάρει για τα καλά την ανηφόρα. Είναι λοιπόν λογικό, ένα μέρος των αναβατών να μην θέλει κάποιο από αυτά τα καινούργια, αλλά ένα από αυτά που ξέρει, αγάπησε και αγόρασε.

    Από το 2000 μέχρι σήμερα είχαμε σειρά μοντέλων που έκλεψαν την καρδιά της ελληνικής αγοράς, από τα Yamaha XT και TDM, το Suzuki V-Strom, το BMW GSKawasaki ZHonda Transalp και Varadero ως και το Ducati Monster και το Triumph Tiger. Το περίεργο είναι πως όλα αυτά τα μοντέλα παράγονται σήμερα με τα ίδια ή παρόμοια ονόματα και δεν είναι ούτε ηλεκτρικά, ούτε περίεργα. Όμως και πάλι οι παλιότερες εκδόσεις τους φαίνεται πως παραμένουν δημοφιλείς, όχι μόνο γιατί κυκλοφορούν ακόμη, αλλά γιατί οι ιδιοκτήτες τους θα τις ξαναγόραζαν ως καινούργιες μοτοσυκλέτες σήμερα.

    Όπως και να έχει υπάρχουν αναβάτες που προτιμούν την παλιά. Και μπορεί να ήταν όντως πιο γρήγορη, μπορεί και όχι. Μπορεί όμως να είχε έναν χαρακτήρα που να τους ταίριαζε και να τους άρεσε. Να αισθάνονταν άνετα μαζί της και να τους άρεσε το στιλ της.

    Εσύ ποια παλιά σου μοτοσυκλέτα θα ξαναγόραζες καινούργια σήμερα; Τι είναι αυτό που την κάνει καλύτερη σε σχέση με τα σημερινά καινούργια;
     
    Ο νέος είναι ωραίος αλλά ο παλιός είναι αλλιώς!
    Καλή η τεχνολογία αλλά έφερε ακριβότερες τιμές
    Οι παλιότερες εκδόσεις παραμένουν ακόμα και σήμερα δημοφιλείς
    Ποια παλιά σου μοτοσυκλέτα θα ξαναγόραζες καινούργια σήμερα;


    Πηγή: mototriti.gr

    Honda Africa Twin (1988-2003): Ίσως η πιο αγαπημένη Adventure


     Την δεκαετία του 1980, ο αγώνας Paris-Dakar ήταν πολύ διαφορετικός από σήμερα. Πράγματι, το ράλι γινόταν κυριολεκτικά ανάμεσα στις δύο πόλεις από τις οποίες πήρε το όνομα του (Παρίσι, Γαλλία-Ντακάρ, Σενεγάλη) και δεν γινόταν σε μία μόνο χώρα.

    Παράλληλα, το πρεστίζ του αγώνα ώθησε πολλούς κατασκευαστές να διεκδικήσουν την νίκη και να περάσουν την αγωνιστική τεχνογνωσία στα μοντέλα παραγωγής. Μια τετραετής επιτυχία της Honda στην δεκαετία του 80, έδωσε το έναυσμα για την δημιουργία μιας από τις πιο πετυχημένες Adventure μοτοσυκλέτες όλων των εποχών.

    NXR750 – Η πρώτη υγρόψυκτη μοτοσυκλέτα που κέρδισε Dakar

    Ο πρόγονος της Africa Twin, είναι η αγωνιστική Honda NXR750, που κατέβηκε για πρώτη φορά στον αγώνα Paris-Dakar το 1986. Επρόκειτο για μια εντυπωσιακή off-road κατασκευή, με δικύλινδρο κινητήρα 779 κ.εκ., απόδοσης άνω των 70 ίππων και υγρόψυξη. Η μοτοσυκλέτα μπορούσε να χωρέσει έως και 59 λίτρα καύσιμο! Από το 1986 μέχρι και το 1989, η NXR750 κατέκτησε το ράλι Paris-Dakar στα χέρια των Cyril Neveu, Edi Orioli και Gilles Lalay και έγινε η πρώτη υγρόψυκτη μοτοσυκλέτα που κέρδισε τον αγώνα. Φυσικά, μετά από τόσα χρόνια, η υγρόψυξη είναι πλέον κανόνας σε κάθε μοτοσυκλέτα που συμμετάσχει στον αγώνα αυτό και όχι μόνο…
     



    XRV 650 Africa Twin – Η πρώτη και πιο δυσεύρετη εκδοχή της

    Η τάση της αγοράς ήταν σαφής, με την δημοτικότητα του ράλλυ Paris-Dakar: Μοτοσυκλέτες με ψηλές αναρτήσεις, χορταστικά ρεζερβουάρ και αγωνιστική εμφάνιση. Η Honda, αντλώντας την τεχνογνωσία της NXR750 και με έμπνευση από το όλο στυλ της, παρουσίασε την πρώτη Africa Twin, το 1988. Η ονομασία της, φυσικά αναφέρεται στην Αφρική, την ήπειρο στην οποία τερμάτιζε το ράλι, και στον δικύλινδρο κινητήρα της. Το αρχέτυπο Africa Twin 650 έμοιαζε πάρα πολύ στην 4πλή νικήτρια NXR750, ενώ οι «σκληροτράχηλες» πινελιές ήταν παντού: Διπλό στρογγυλό φανάρι, σπιράλ προστασίας για τα καλάμια του πιρουνιού, αλουμινένια ποδιά κινητήρα, προστατευτικά καλύμματα στα δισκόφρενα, χούφτες στο τιμόνι. Η XRV 650 απέδιδε 57 ίππους, όμως παρήχθη μόνο δύο χρόνια, παραδίδοντας την σκυτάλη στην… 

    XRV 750 Africa Twin – Αντικείμενο λατρείας!

    Η 750άρα Africa, έκανε την εμφάνιση της το 1990. Στυλιστικά, η Africa Twin 750 έμεινε πολύ πιστή στην αρχική σχεδιαστική ταυτότητα της Honda, επισφραγίζοντας ένα άμεσα αναγνωρίσιμο Look. Η νέα XRV 750 είχε πάρει 5 άλογα παραπάνω στην ισχύ της, φτάνοντας τα 62, ενώ παράλληλα εξοπλίστηκε με δεύτερο δισκόφρενο εμπρός. Η επιτυχία της Africa Twin 750 ήταν παροιμιώδης. Ένα από τα μεγάλα μυστικά που κρύβεται πίσω από την επιτυχία του Africa είναι και η αισθητική του. Διαθέτοντας σμιλεμένες επιφάνειες με τέτοιο τρόπο που ακόμα και στις μέρες μας καταφέρνουν να συγκινούν, αποτελεί μία από τις πλέον διαχρονικές μοτοσικλέτες. Ο κινητήρας του XRV 750 θα μείνει στην ιστορία τόσο για την ελαστικότητά του όσο και για τη μεγάλη του αξιοπιστία. Οδηγικά, η μοτοσυκλέτα απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, έτοιμη να αντιμετωπίσει τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου κομμάτια. Ήταν τόσο μπροστά για την εποχή του, που ακόμα και στις μέρες μας το αισθάνεται κανείς σύγχρονο! H Honda διέκοψε την παραγωγή του το 2003, μετά από 15 χρόνια δόξας… όμως, δεν ήταν αυτό το τέλος!

    Η μεγάλη επιστροφή το 2016

    Η αστείρευτη δίψα του μοτοσυκλετιστικού κόσμου για το… ρετρό, οδήγησε την Honda στην απόφαση να επαναφέρει στην ζωή το όνομα του Africa Twin, παρουσιάζοντας την ολοκαίνουργια CRF 1000L, το 2016. Με εμφάνιση που είχε στοχευμένες αναφορές στην Africa 650 και 750, μια τολμηρή απουσία ρύγχους που την διαφοροποίησε από τα σημερινά Adventure, έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα με 2 κυλίνδρους σε σειρά και την επιλογή κιβωτίου DCT, η νέα Africa Twin συμπλήρωσε με περγαμηνές το ένδοξο βιβλίο της ιστορίας του.

    Πηγή: mototriti.gr
    Scroll to Top