Την δεκαετία του 1980, ο αγώνας Paris-Dakar ήταν πολύ διαφορετικός από σήμερα. Πράγματι, το ράλι γινόταν κυριολεκτικά ανάμεσα στις δύο πόλεις από τις οποίες πήρε το όνομα του (Παρίσι, Γαλλία-Ντακάρ, Σενεγάλη) και δεν γινόταν σε μία μόνο χώρα.
Παράλληλα, το πρεστίζ του αγώνα ώθησε πολλούς κατασκευαστές να διεκδικήσουν την νίκη και να περάσουν την αγωνιστική τεχνογνωσία στα μοντέλα παραγωγής. Μια τετραετής επιτυχία της Honda στην δεκαετία του 80, έδωσε το έναυσμα για την δημιουργία μιας από τις πιο πετυχημένες Adventure μοτοσυκλέτες όλων των εποχών.
NXR750 – Η πρώτη υγρόψυκτη μοτοσυκλέτα που κέρδισε Dakar
Ο πρόγονος της Africa Twin, είναι η αγωνιστική Honda NXR750, που κατέβηκε για πρώτη φορά στον αγώνα Paris-Dakar το 1986. Επρόκειτο για μια εντυπωσιακή off-road κατασκευή, με δικύλινδρο κινητήρα 779 κ.εκ., απόδοσης άνω των 70 ίππων και υγρόψυξη. Η μοτοσυκλέτα μπορούσε να χωρέσει έως και 59 λίτρα καύσιμο! Από το 1986 μέχρι και το 1989, η NXR750 κατέκτησε το ράλι Paris-Dakar στα χέρια των Cyril Neveu, Edi Orioli και Gilles Lalay και έγινε η πρώτη υγρόψυκτη μοτοσυκλέτα που κέρδισε τον αγώνα. Φυσικά, μετά από τόσα χρόνια, η υγρόψυξη είναι πλέον κανόνας σε κάθε μοτοσυκλέτα που συμμετάσχει στον αγώνα αυτό και όχι μόνο…XRV 650 Africa Twin – Η πρώτη και πιο δυσεύρετη εκδοχή της
Η τάση της αγοράς ήταν σαφής, με την δημοτικότητα του ράλλυ Paris-Dakar: Μοτοσυκλέτες με ψηλές αναρτήσεις, χορταστικά ρεζερβουάρ και αγωνιστική εμφάνιση. Η Honda, αντλώντας την τεχνογνωσία της NXR750 και με έμπνευση από το όλο στυλ της, παρουσίασε την πρώτη Africa Twin, το 1988. Η ονομασία της, φυσικά αναφέρεται στην Αφρική, την ήπειρο στην οποία τερμάτιζε το ράλι, και στον δικύλινδρο κινητήρα της. Το αρχέτυπο Africa Twin 650 έμοιαζε πάρα πολύ στην 4πλή νικήτρια NXR750, ενώ οι «σκληροτράχηλες» πινελιές ήταν παντού: Διπλό στρογγυλό φανάρι, σπιράλ προστασίας για τα καλάμια του πιρουνιού, αλουμινένια ποδιά κινητήρα, προστατευτικά καλύμματα στα δισκόφρενα, χούφτες στο τιμόνι. Η XRV 650 απέδιδε 57 ίππους, όμως παρήχθη μόνο δύο χρόνια, παραδίδοντας την σκυτάλη στην…XRV 750 Africa Twin – Αντικείμενο λατρείας!
Η 750άρα Africa, έκανε την εμφάνιση της το 1990. Στυλιστικά, η Africa Twin 750 έμεινε πολύ πιστή στην αρχική σχεδιαστική ταυτότητα της Honda, επισφραγίζοντας ένα άμεσα αναγνωρίσιμο Look. Η νέα XRV 750 είχε πάρει 5 άλογα παραπάνω στην ισχύ της, φτάνοντας τα 62, ενώ παράλληλα εξοπλίστηκε με δεύτερο δισκόφρενο εμπρός. Η επιτυχία της Africa Twin 750 ήταν παροιμιώδης. Ένα από τα μεγάλα μυστικά που κρύβεται πίσω από την επιτυχία του Africa είναι και η αισθητική του. Διαθέτοντας σμιλεμένες επιφάνειες με τέτοιο τρόπο που ακόμα και στις μέρες μας καταφέρνουν να συγκινούν, αποτελεί μία από τις πλέον διαχρονικές μοτοσικλέτες. Ο κινητήρας του XRV 750 θα μείνει στην ιστορία τόσο για την ελαστικότητά του όσο και για τη μεγάλη του αξιοπιστία. Οδηγικά, η μοτοσυκλέτα απέσπασε διθυραμβικές κριτικές, έτοιμη να αντιμετωπίσει τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου κομμάτια. Ήταν τόσο μπροστά για την εποχή του, που ακόμα και στις μέρες μας το αισθάνεται κανείς σύγχρονο! H Honda διέκοψε την παραγωγή του το 2003, μετά από 15 χρόνια δόξας… όμως, δεν ήταν αυτό το τέλος!Η μεγάλη επιστροφή το 2016
Η αστείρευτη δίψα του μοτοσυκλετιστικού κόσμου για το… ρετρό, οδήγησε την Honda στην απόφαση να επαναφέρει στην ζωή το όνομα του Africa Twin, παρουσιάζοντας την ολοκαίνουργια CRF 1000L, το 2016. Με εμφάνιση που είχε στοχευμένες αναφορές στην Africa 650 και 750, μια τολμηρή απουσία ρύγχους που την διαφοροποίησε από τα σημερινά Adventure, έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα με 2 κυλίνδρους σε σειρά και την επιλογή κιβωτίου DCT, η νέα Africa Twin συμπλήρωσε με περγαμηνές το ένδοξο βιβλίο της ιστορίας του.Πηγή: mototriti.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου