• Latest News

    Η Ιστορία της Μοτοσυκλέτας μέρος 2ον

    Το 2ο μέρος της ιστορίας της μοτοσυκλέτας από την πολύ όμορφη δουλεία του Θανάση Μυλωνόπουλου.

    Δείτε την ΕΔΩ

     

    Η Ιστορία της Κατασκευής Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα

     


    Ένα αφιέρωμα στην ιστορία της κατασκευής Αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στην Ελλάδα μέσα από την καταπληκτική δουλειά του Θανάση Μυλωνόπουλου.

    Δείτε ΕΔΩ

    Αποζημίωση 2.000 ευρώ σε κάθε οδηγό που αποκλείστηκε στην Αττική οδό


     Είδηση της τελευταίας στιγμής! Δείτε και ποιοι δρόμοι της Αττικής θα παραμείνουν κλειστοί σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. για την ασφάλεια των οδηγών.

    Σύμφωνα με τα τελευταία νέα από την υπόθεση Αττική Οδός, θα καταβληθούν αποζημιώσεις ύψους 2.000 ευρώ, σε κάθε έναν από τους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό από την επέλαση της κακοκαιρίας Ελπίδα. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, μετά από τις ανάλογες συσκέψεις, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ζήτησε από την εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού, την καταβολή του παραπάνω ποσού, ανά εγκλωβισμένο αυτοκίνητο. Η εταιρεία το αποδέχθηκε

    Που διεξάγεται η κυκλοφορία και που όχι 

    Αθηνών - Κορίνθου 

    Κανονικά διεξάγεται, για την ώρα, η κυκλοφορία των οχημάτων στην Αθηνών - Κορίνθου, αν και οι κάτοικοι σε Ασπρόπυργο, Μαγούλα και Μάνδρα αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα. 

    Αθηνών - Λαμίας 
    Η ΕΛ.ΑΣ. εξέδωσε απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στο ρεύμα προς Λαμία, στο ύψος της γέφυρας Καλυφτάκη και από τον κόμβο των Οινόφυτων στο ρεύμα προς Αθήνα. Λόγω χιονόπτωσης τα υπόλοιπα οχήματα επιβάλλεται η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων. 

    Αθηνών-Θήβας 
    Απαγορεύτηκε η κυκλοφορία των φορτηγών οχημάτων και στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών-Θήβας, στο ρεύμα προς Θήβα από το ύψος του πρατηρίου CYCLON. 

    Επιπλέον η κυκλοφορία διεκόπη: 
    • Στην οδό Διονύσου, στο ρεύμα προς τον ¶γιο Πέτρο από το ύψος του 414 ΣΝΕΝ. 
    • Στη λεωφόρο Πάρνηθας και για τα δύο ρεύματα από το σημείο του τελεφερίκ

    Σύσταση για την χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων σε όλη την Αττική

    Από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώνεται ότι, την Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022 συνιστάται η κυκλοφορία οχημάτων στην Αττική, αποκλειστικά με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων. Οι πολίτες πρέπει να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις και εφόσον αυτό είναι απολύτως αναγκαίο, να πραγματοποιείται μόνο με αντιολισθητικές αλυσίδες.


    Πηγή: mototriti.gr

    Οι αναβάτες του MotoGP κάνουν μέχρι και 9 λεπτά να ανοιγοκλείσουν τα μάτια τους


    Ομάδα γιατρών πραγματοποίησε μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα για την εξωπραγματική όραση των αναβατών MotoGP.

    Αν πριν από μερικά χρόνια μας έλεγε κάποιος ότι οι αναβάτες αγώνων μοτοσικλέτας θα μπορούσαν να προπονήσουν ακόμα και τα... μάτια τους θα τον κοιτάζαμε περίεργα. Και όμως, βρισκόμαστε στην εποχή όπου η κάθε λεπτομέρεια μετράει και η όραση είναι μια από τις βασικές λειτουργίες του ανθρώπου ιδιαίτερα όταν οδηγεί με μεγάλες ταχύτητες που μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο.

    motogp

    Η ομάδα LCR Honda σε συνεργασία με την SIFI, μια ομάδα έρευνας οφθαλμιάτρων στην Ιταλία, ξεκίνησαν μια έρευνα πίσω στο 2015 που αφορούσε την όραση των αναβατών. Αρχικά με τον Κάλ Κράτσλοου και έπειτα με τον Τάκα Νακαγκάμι (αργότερα με όλους τους αναβάτες MotoGP, Moto2 και Moto3) η ομάδα γιατρών αξιολογούσε με διάφορες μεθόδους την όραση των αναβατών. Οι μετρήσεις λαμβάνονταν μισή ώρα πριν τον αγώνα και μισή ώρα μετά τον αγώνα.

    motogp

    Ίσως, το πιο σημαντικό στοιχείο που αναδείχτηκε μετά το τέλος της έρευνας - ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2021 - είναι το πόσο αραιά ανοιγοκλείνουν τα μάτια τους οι αναβάτες του MotoGP. Σχεδόν όλοι οι αναβάτες που πήραν μέρος στην έρευνα ανοιγόκλειναν τα μάτια τους πολύ πάνω από τον μέσο όρο ενός απλού ανθρώπου που είναι τα 4-6 δευτερόλεπτα. Μάλιστα ένας αναβάτης MotoGP κατάφερε να κρατήσει ανοιχτά τα μάτια του για 9 ολόκληρα λεπτά, κάτι εξωπραγματικό.

    motogp

    Για να καταλάβουμε τη σημασία του να ανοιγοκλείνεις τα μάτια σου πιο αραιά θα πάρουμε ένα παράδειγμα. Ο Ζοάν Ζαρκό το 2021 κατάφερε να αγγίξει τα 362Km/h, κάτι που μεταφράζεται σε 100 μέτρα απόστασης ανά δευτερόλεπτο. Αν αναλογιστούμε ότι ο μέσος όρος χρόνου που ανοιγοκλείνουμε τα μάτια μας είναι 0,15 δευτερόλεπτα τότε σε αυτές τις ταχύτητες ο αναβάτης μένει ουσιαστικά τυφλός για περίπου 15 μέτρα απόστασης! Αντιλαμβάνεται κανείς λοιπόν ότι οι αναβάτες MotoGP έχουν προσαρμόσει το σώμα τους και τα μάτια τους πλήρως σε αυτές τις ακραίες συνθήκες.

    motogp

    Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι επίσης ότι οι αναβάτες Moto2 και Moto3 είχαν χαμηλότερες μετρήσεις από εκείνους του MotoGP. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι ακόμα και μετά το τέλος του αγώνα, μισή ώρα μετά την καρό σημαία, η όραση και οι αισθήσεις των αναβατών MotoGP παραμένουν σε εγρήγορση κάτι που σημαίνει ότι μένουν σε "Race Mode" αρκετή ώρα μετά τον αγώνα.

    motogp

    Το επόμενο βήμα για την ομάδα της SIFI είναι να παρουσιάσει ένα πρόγραμμα προπόνησης της όρασης των αναβατών. Μάλιστα από το 2022 θα ενταχθούν κάποιοι αναβάτες σε αυτό το πρόγραμμα για να διαπιστωθεί αν μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις μπορεί η όραση να βελτιωθεί με στόχο το 2023 να ακολουθήσουν όλοι οι αναβάτες το συγκεκριμένο πρόγραμμα.


    Πηγή: gazzetta.gr

    Ducati Multistrada: Ποια έκδοση συμφέρει περισσότερο;

     

    Με 4 χρόνια εγγύση απεριορίστων χιλιομέτρων, χρηματοδοτικό πρόγραμμα Ducati 4U, και την έλευση του V2, ενός μοντέλου που θα διευρύνει το κοινό που απευθύνεται η Ducati, μοιάζει ως ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα στην αγορά, απευθύνεται σε ένα ευρώ κοινό από κατόχους Α2 διπλώματος ως και τους πιο απαιτητικούς για οδήγηση στο χώμα.

    DUCATI: κλείσε τώρα ένα test ride με Multistrada V4

    Με τις 3 διαθέσιμες επιλογές της Multistrada να καλύπτουν όλο το φάσμα αναβατών.
    • Ο πιο περιπετειώδης και μυημένος σε χωμάτινες διαδρομές θα επιλέξει την Multistrada 1260 Enduro.
    • Η ιδανική επιλογή που συνδυάζει επιδόσεις superbike και πληρέστατο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο είναι το Multistrada V4.
    • Τέλος, για την είσοδο σου στο μαγικό τουριστικό κόσμο της Ducati θα φροντίσει η νεότερη Multistrada V2 με ισορροπημένη απόδοση και  σύγχρονα ηλεκτρονικά βοηθήματα, ιδανική και για κατόχους διπλώματος Α2
    Τεχνικά χαρακτηριστικάDucati Multistrada V2Ducati Multistrada V4Ducati Multistrada 1260 Enduro
    Ισχύς (ίπποι)113/9000170/10500158/9500
    Ροπή (kg-m)9,8/775012,75/750013,2/7500
    Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λίτρα)202230
    Βάρος (κιλά στεγνή)199215225
    Τιμή (ευρώ)ΑνάμενεταιΑπό 20600Από 23900
      
    Multistrada V2
    Δεσμοδρομικός κινητήρας Testastretta με 113 ίππων με συντήρηση βαλβίδων κάθε 30.000 χλμ. Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα περιλαμβάνουν Cornering ABS, σύστημα Vehicle Hold Control για ευκολότερες εκκινήσεις σε ανηφόρες, Traction Control, 4 χαρτογραφήσεις ισχύος-λειτουργίας (Sport, Touring, Urban, Enduro) και αυτόματα φώτα πέδησης έκτακτης ανάγκης. Η έκδοση S περιλαμβάνει Cruise Control, πλήρη LED φωτιστικά με Cornering Lights, Quickshifter 2 κατευθύνσεων και TFT οθόνη 5 ιντσών. Ακόμα, η έκδοση S εξοπλίζεται με τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις, Ducati Skyhook Suspension EVO. To V2 θα έρχεται και σε έκδοση κατάλληλη για κατόχους Α2 διπλώματος. «φιμωμένο» σε ιπποδύναμη, αλλά με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα παρόντα. 
     
    Multistrada V4
    Η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που φέρει σύστημα ανίχνευσης με ραντάρ που επιτρέπει τη λειτουργία του Adaptive Cruise Control (ACC) και του Blind Spot Detection (BSD). Η Ducati έχει επίσης προσθέσει έλεγχο σταθερότητας όταν είναι ενεργοποιημένο το adaptive cruise control. Ο V4 Granturismo έχει χωρητικότητα 1.158 κ.εκ. και αποδίδει 170 ίππους στις 10.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 12,75 kg-m. στις 8.750 σ.α.λ. Η αλλαγή λαδιού προγραμματίζεται κάθε 15.000 χλμ. ενώ απαιτείται έλεγχος και ενδεχόμενη ρύθμιση βαλβίδων κάθε 60.000(!) χλμ., που αποτελεί ρεκόρ για μοτοσυκλέτα παραγωγής! Με αναρτήσεις Marzocchi και οθόνη 5 ιντσών στη βασική,  με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις και  έγχρωμη οθόνη των 6,5 ιντσών στην έκδοση S.
     
    Multistrada 1260 Enduro
    Ο κινητήρας των 1.262 κ.εκ. έχει  απόδοση  158 ίππων και 13 kg-m ροπής, με το 85% αυτής να είναι διαθέσιμη πριν τις 3.500 σαλ.  Στα ηλεκτρονικά της νέας μοτοσυκλέτας περιλαμβάνονται Riding Modes , quickshifter, εξελιγμένη τεχνολογία IMU 6 αξόνων από την Bosch, Wheelie Control, Cornering ABS και το Traction Control 8 επιπέδων και σύστημα VHC – Vehicle Hold Control, ημιενεργητικές αναρτήσεις της Sachs και φρένα από την Brembo.


    Πηγή: mototriti.gr

    Μοτοσυκλέτα, αυτοκίνητο ή και τα δύο;


    Αυτοκίνητο και μοτοσυκλέτα είναι δύο χώροι διαφορετικοί με κοινό γνώμονα τον οδηγό και σε συνάρτηση με τις ανάγκες που αυτός έχει, μπορεί τελικά να έχουν κοινές συνισταμένες. Πως μπορούν οι δύο αυτοί κόσμοι να συνδυαστούν;

    Είναι πολύ πιθανό οι περισσότεροι που αγοράζουν μοτοσυκλέτα να έχουν στην κατοχή τους ήδη ένα αυτοκίνητο.  Υπάρχει όμως και ένα ποσοστό αυτοκινητιστών που θέλει να κάνει αυτή τη μετάβαση στους δύο τροχούς και εξαιτίας ορισμένων παραγόντων δεν το τολμά. Αν προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τις αιτίες, ίσως καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι τα μειονεκτήματα που συγκεντρώνουν, τους απωθούν. Είναι όμως έτσι και στην πραγματικότητα;

    Με το αυτοκίνητο έχεις μεγαλύτερη ασφάλεια, άνεση και μεταφορικές δυνατότητες
    Πλεονεκτήματα υπάρχουν και από τις 2 πλευρές και το θέμα είναι ο καθένας να ζυγίσει την κατάσταση. Ένα αυτοκίνητο προσφέρει περισσότερη ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης, ειδικά σε ατυχήματα με μικρές ταχύτητες που τις περισσότερες φορές περιλαμβάνουν μόνο υλικές ζημιές. Μπορεί να μεταφέρει ολόκληρη την οικογένεια , καθώς και τις αποσκευές τους. Είναι επίσης λιγότερο ευάλωτο σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, προσφέροντας προστασία στον οδηγό και τους συνεπιβάτες και έχει μεγαλύτερη αυτονομία, αφού διαθέτει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου και δεν απαιτεί συχνούς ανεφοδιασμούς. Είναι περισσότερο άνετα, ειδικά όταν πρόκειται να καλύψετε αρκετά χιλιόμετρα απόστασης σε κάποιο ταξίδι.  

    Εκτός ότι σου λύνει τα χέρια, η οδήγηση μοτοσυκλέτας προσφέρει και απόλαυση
    Η ενδεδειγμένη λύση για κάποιον που δεν έχει προηγούμενη εμπειρία, είναι να καταφύγει στην αγορά ενός παπιού ή ενός scooter μικρού κυβισμού που έχει αυτόματη μετάδοση, ώστε να είναι ευέλικτα και εύκολα διαχειρίσιμα λόγω του μικρού τους βάρους συγκριτικά με μια μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα. Ο καλύτερος τρόπος για να απολαύσεις την οδήγηση στους 2 τροχούς είναι να οδηγείς τη μοτοσυκλέτα, συμπεριλαμβανομένων  και των scooter και των παπιών, όταν εσύ θες και όχι όταν αναγκάζεσαι. Υπάρχουν όμως και αρκετοί που χρησιμοποιούν τη μοτοσυκλέτα ως ένα πρακτικό μεταφορικό μέσο, ειδικά σε πόλεις με κυκλοφοριακή συμφόρηση. Είναι επομένως θέμα επιλογής αλλά και ανάγκης.
     
    Η μοτοσυκλέτα είναι φθηνότερη, καίει λιγότερο και φθάνεις πιο γρήγορα στον προορισμό σου
    Στον αντίποδα, το κόστος απόκτησης μιας μοτοσυκλέτας είναι μικρότερο, ενώ και το κόστος συντήρησης είναι σημαντικά μειωμένο. Η οικονομία καυσίμου είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα που θα σας αποζημιώσει, ειδικά αν κάνετε αρκετά χιλιόμετρα τη μέρα μέσα στην πόλη. Θα σας γλιτώσει από το κυκλοφοριακό κομφούζιο και θα μειώσει τους χρόνους για την μετακίνηση στο αστικό πεδίο με την ευελιξία του και τους ελιγμούς ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Το θέμα παρκινγκ που ταλανίζει πολλούς με το αυτοκίνητο, θα πάψει να αποτελεί πρόβλημα. Ακόμα και σε ταξίδι μπορεί να μεταφέρει μερικές αποσκευές, αλλά κάποιος που ταξιδεύει με μοτοσυκλέτα είναι ήδη έτοιμος να ανταλλάξει τις παραχωρήσεις που πιθανόν θα χρειαστεί να κάνει, με την εμπειρία που τελικά αποκομίζει. Ρωτήστε τους φίλους σας που έχουν ταξιδέψει με μοτοσυκλέτα. Σίγουρα θα έχουν κάτι συναρπαστικό να σας πουν. 

    Η διασκέδαση και η ελευθερία που νιώθεις σε μια μοτοσυκλέτα, δε συγκρίνεται
    Για όποιο λόγο και αν σκέφτεται κάποιος να μεταβεί από το αυτοκίνητο στη μοτοσυκλέτα, είναι σίγουρο ότι η μοτοσυκλέτα αποτελεί ένα διαφορετικό, μαγικό κατά τη γνώμη μας χώρο, που μπορεί από τη μία πλευρά να έχει τους κινδύνους της, αντιτάσσει από την άλλη πλευρά τη διασκέδαση και την ελευθερία να κινείσαι σε 2 τροχούς. 

    Εσείς τι λέτε; Πρέπει κάποιος να τολμάει τη μετάβαση από το αυτοκίνητο στη μοτοσυκλέτα;  Είναι τελικά τα πλεονεκτήματα της μοτοσυκλέτας αρκετά για προσελκύσουν τους οδηγούς των 4 τροχών;


    Πηγή: mototriti.gr

    Ξέρουν τελικά να οδηγούν οι Έλληνες;


    Ο καλός οδηγός γυρίζει πάντα σπίτι. Υπάρχουν πραγματικά καλοί οδηγοί στη χώρα μας που χαρακτηρίζεται από την κυκλοφοριακή κόλαση; Και αν ναι… που στο καλό είναι; Μήπως απλά δεν τους παρατηρούμε;

    Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί αν υπάρχει έστω και ένας, καλός οδηγός σε αυτή τη χώρα που μαστίζεται από πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα; Η αλήθεια είναι ότι ένα τέτοιο συμπέρασμα δεν μπορεί να υποστηριχθεί, αφού όσα βλέπουμε γενικά στους δρόμους είναι κακή οδήγηση, πλημμελέστατη τήρηση του Κ.Ο.Κ. και εφαρμογή του… νόμου της ζούγκλας! Μπορούμε όμως έτσι να ρίξουμε όλους τους οδηγούς και αναβάτες στο ίδιο καζάνι του… χάους;

    Φυσικά και υπάρχουν καλοί οδηγοί και αναβάτες

    Όχι, δεν μπορούμε να βάλουμε όλους τους χρήστες του δρόμου στο ίδιο τσουβάλι. Εννοείται ότι υπάρχουν καλοί οδηγοί αυτοκινήτου και αναβάτες μοτοσυκλέτας, οι οποίοι όμως αξίζει να σημειωθεί ότι οφείλουν το επίπεδό τους, κυρίως στην προσωπική τους διάθεση για βελτίωση εαυτών. Δεν νιώθουν να αναμετρώνται στην αρένα του δρόμου αλλά οδηγούν αμυντικά έχοντας πάντα στο μυαλό τους και τους άλλους χρήστες του δρόμου.

    Ο καλός περνάει απαρατήρητος, ο κακός τραβάει την προσοχή

    Ένας από τους λόγους που οι καλοί οδηγοί δεν ξεχωρίζουν στο δρόμο, είναι γιατί απλά… δεν προσελκύουν την προσοχή. Ο καλός οδηγός ή αναβάτης θέτει ως προτεραιότητα να φτάσει στον προορισμό του με ασφάλεια, δεν παραβαίνει τον ΚΟΚ και δεν οδηγεί επικίνδυνα. Ξέρει δηλαδή να «κρύβεται» και να προστατεύεται, παράλληλα αποφεύγοντας τις κακοτοπιές που κάνουν οι άλλοι οδηγώντας μετρημένα και με μεγάλη προσοχή. Για σκεφτείτε όμως: Ποιοι είναι οι οδηγοί ή οι αναβάτες που παρατηρούμε στο δρόμο; Φυσικά, οι κακοί: Αυτός που θα μας «κόψει» στη λωρίδα μας, αυτός που τρέχει πάρα πολύ, αυτός που δεν βγάζει φλας, που πετάγεται από STOP και πόσα άλλα παραδείγματα. Μπορείτε να θυμηθείτε καμία φορά που είδατε κάποιο χρήστη του δρόμου, τον παρατηρήσατε και είπατε: «αυτός είναι καλός»;

    Ο καλός οδηγός δεν φτάνει πρώτος. Φτάνει πάντα.

    Είναι μια συχνή παρανόηση ότι ο καλός οδηγός ταυτίζεται με τον γρήγορο οδηγό, αυτό όμως δεν ισχύει. Ένας γρήγορος οδηγός μπορεί να είναι και απερίσκεπτος ή να αγαπά το ρίσκο και για αυτό να είναι γρήγορος. Ένας καλός οδηγός μπορεί να μην πηγαίνει πάντα γρήγορα, αλλά θα ξέρει να το κάνει σωστά και έχοντας επίγνωση των ορίων του και του οχήματός του. Εξου και η φράση «ο γρήγορος φτάνει πρώτος, ο καλός φτάνει πάντα». Και εδώ λοιπόν φαίνεται ότι πρώτος θα φανεί στο γυμνό μάτι, ένας οδηγός που προκαλεί στο δρόμο παρά κάποιος που αξιολογεί προσεκτικά την κατάσταση και φροντίζει να μετακινηθεί όσο πιο συνετά γίνεται.

    Είναι δική μας δουλειά, να είμαστε καλοί οδηγοί και αναβάτες

    Η αλήθεια είναι ότι πάντα υπάρχουν… πολλές δικαιολογίες για όλα. Δεν είναι λοιπόν θέμα εκπαίδευσης, οδηγικής πραγματικότητας, κατάστασης δρόμων ή οχημάτων και λοιπά: Κάποιος, αν θέλει να είναι καλός οδηγός ή αναβάτης, πρέπει να βελτιώνεται μόνος του. Στην δική μας περίπτωση, αυτό σημαίνει τουλάχιστον ένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας, καλή εξοικείωση με τις δυνατότητες και τα όρια του δικύκλου μας και φυσικά… χιλιόμετρα, χιλιόμετρα, χιλιόμετρα. Καλός οδηγός και αναβάτης γίνεσαι με την εμπειρία, την οποία αποκτάς με πολλή και προσεκτική οδήγηση και αυτοεκπαίδευση, σε πρακτικό αλλά και σε θεωρητικό επίπεδο. Μην ξεχνάμε ότι οι πληροφορίες και τα βιβλία που είναι διαθέσιμα και αφορούν οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι πάρα πολλά και, με ένα κλικ, μπορούμε να τα φέρουμε στην οθόνη μας!

    Εσείς τι λέτε; Υπάρχουν καλοί οδηγοί ή είναι είδος… προς εξαφάνιση; Ποιο είναι τελικά το οδηγικό επίπεδο στην Ελλάδα; Πως μπορεί η κατάσταση να βελτιωθεί;


    Πηγή: mototriti.gr

    Ducati Multistada V4: Η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής με τεχνολογία ραντάρ


    Ιδανική για πόλη, ταξίδια, χωμάτινες και σπορ διαδρομές, η πολυτάλαντη Multistrada είναι η πιο προηγμένη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της με τεχνολογία ραντάρ ανίχνευσης κίνησης για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής.

    Οι σχεδιαστές της Ducati έδωσαν έμφαση στις αναλογίες και τη συμπαγή αίσθηση της μοτοσυκλέτας, για να τελειοποιήσουν το συνδυασμό αισθητικής και λειτουργικότητας. Αυτό το γεγονός είναι άμεσα αντιληπτό από τους κυρίαρχους όγκους στο μπροστινό μέρος με μυώδεις αλλά ελκυστικές γραμμές για την ενσωμάτωση του νέου ρεζερβουάρ 22 λίτρων, σε συνδυασμό με το λεπτό πίσω μέρος που επιτρέπει τη βέλτιστη θέση οδήγησης ακόμα και όταν ο αναβάτης στέκεται όρθιος σε τμήματα εκτός δρόμου. Παράλληλα, η μελέτη των αεροδυναμικών ροών είχε ως στόχο να εγγυηθεί τη μέγιστη δυνατή άνεση για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη.



    Ελαφρύς (66,7 κιλά) και compact, έχει μεγάλη ισχύ, αλλά αποδεικνύεται εξαιρετικά ομαλός και γλυκός χαμηλά, με άφθονη δύναμη στις μεσαίες και συναρπαστικός στις υψηλές στροφές. Ο V4 Granturismo έχει χωρητικότητα 1.158 κ.εκ. και αποδίδει 170 ίππους στις 10.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 125 12,7 χλγρμμ. στις 8.750 σ.α.λ.. Ο κινητήρας φέρει ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου με προσαρμοσμένη χαρτογράφηση που αλλάζει ανάλογα με την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, προκειμένου η απόδοση της ροπής να είναι πάντα όσο πιο γραμμική γίνεται. Επιπλέον, η τοποθέτηση αυτού του κινητήρα επιτρέπει σημαντική επιμήκυνση των διαστημάτων μεταξύ των εργασιών συντήρησης: στη Multistrada V4 η αλλαγή λαδιού προγραμματίζεται κάθε 15.000 χλμ., ενώ απαιτείται έλεγχος και ενδεχόμενη ρύθμιση βαλβίδων κάθε 60.000 χλμ.. που αποτελεί ρεκόρ για μοτοσυκλέτα παραγωγής.



    Multistrada V4 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο, που εξοπλίζεται με πομποδέκτες ραντάρ εμπρός και πίσω, που συνεργάζονται με σύστημα Adaptive Cruise Control και σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων: BSD. Το σύστημα ραντάρ είναι διαθέσιμο στο μοντέλο ανάλογα με το εξοπλιστικό πακέτο που θα επιλέξει ο αναβάτης (υπάρχει επιλογή ανάμεσα από 5) και δίνει την επιλογή διατήρησης σταθερής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα (σε συνεργασία με το ACC) και έγκαιρη προειδοποίηση για κίνδυνο από το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας (σε συνεργασία με το BSD).



    Το επίπεδο ηλεκτρονικών στη νέα Multistrada V4 είναι κορυφαίο: Cornering ABS, αισθητήρα IMU της Bosch, σύστημα Traction Control (DTC), περιορισμό σούζας DWC, χαρτογραφήσεις ισχύος  και μια οθόνη TFT για την απεικόνιση ενδείξεων. Η έκδοση S προσθέτει στα παραπάνω: Ηλεκτρονική ανάρτηση DSS – Ducati Skyhook Suspension, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, μεγαλύτερη οθόνη 6,5 ιντσών, Quickshifter και Cruise control, αλλά και σύστημα συγκράτησης του οχήματος στις ανωφέρειες – Vehicle Hold Control. Ακόμα, οι εκδόσεις S και S Sport φέρουν σύστημα σύνδεσης της μοτοσυκλέτας με Smartphone: Το Ducati Connect, με το οποίο ο αναβάτης μπορεί να χειριστεί το κινητό του τηλέφωνο μέσω Bluetooth και Wi-Fi και να προβάλλει πλοήγηση απευθείας στην οθόνη της Multistrada V4 και φυσικά να χειριστεί μουσική και κλήσεις.



    Το πλαίσιο της Ducati Multistrada V4 είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και είναι τύπου monocoque, ενώ στην πίσω ανάρτηση χρησιμοποιείται «κλειστό» ψαλίδι και όχι μονόμπρατσο. Οι διαδρομές των αναρτήσεων εμπρός και πίσω, ανέρχονται σε 170 και 180 χιλοστά, ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 220 χιλιοστά. Το πιρούνι, είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και διαμέτρου 50 χιλιοστών, που στις εκδόσεις S και S Sport φέρει το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου DSS – Ducati Skyhook Suspension. Το αμορτισέρ προέρχεται από την Marzocchi και, στην απλή έκδοση της μοτοσυκλέτας, ρυθμίζεται πλήρως (η προφόρτιση υδραυλικά εξ αποστάσεως), ενώ με το σύστημα DSS ελέγχεται εξολοκλήρου ηλεκτρονικά. Στα φρένα, υπάρχουν διαφορές μεταξύ των εκδόσεων: Η «απλή» έκδοση φέρει 2 δίσκους 320 χιλιοστών εμπρός με δαγκάνες Brembo M4.32, ενώ οι εκδόσεις S και S Sport εξοπλίζονται με δίσκους 330 χιλιοστών και δαγκάνες Brembo Stylema.

    Η νέα Ducati Multistrada V4 είναι διαθέσιμη με τιμή εκκίνησης τις 20.600 ευρώ.


    Πηγή: mototriti.gr
    Scroll to Top