Το 2ο μέρος της ιστορίας της μοτοσυκλέτας από την πολύ όμορφη δουλεία του Θανάση Μυλωνόπουλου.
Δείτε την ΕΔΩ
Το 2ο μέρος της ιστορίας της μοτοσυκλέτας από την πολύ όμορφη δουλεία του Θανάση Μυλωνόπουλου.
Δείτε την ΕΔΩ
Ένα αφιέρωμα στην ιστορία της κατασκευής Αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στην Ελλάδα μέσα από την καταπληκτική δουλειά του Θανάση Μυλωνόπουλου.
Δείτε ΕΔΩ
Σύμφωνα με τα τελευταία νέα από την υπόθεση Αττική Οδός, θα καταβληθούν αποζημιώσεις ύψους 2.000 ευρώ, σε κάθε έναν από τους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό από την επέλαση της κακοκαιρίας Ελπίδα. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, μετά από τις ανάλογες συσκέψεις, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ζήτησε από την εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού, την καταβολή του παραπάνω ποσού, ανά εγκλωβισμένο αυτοκίνητο. Η εταιρεία το αποδέχθηκε
Αθηνών - Κορίνθου
Κανονικά διεξάγεται, για την ώρα, η κυκλοφορία των οχημάτων στην Αθηνών - Κορίνθου, αν και οι κάτοικοι σε Ασπρόπυργο, Μαγούλα και Μάνδρα αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα.Αν πριν από μερικά χρόνια μας έλεγε κάποιος ότι οι αναβάτες αγώνων μοτοσικλέτας θα μπορούσαν να προπονήσουν ακόμα και τα... μάτια τους θα τον κοιτάζαμε περίεργα. Και όμως, βρισκόμαστε στην εποχή όπου η κάθε λεπτομέρεια μετράει και η όραση είναι μια από τις βασικές λειτουργίες του ανθρώπου ιδιαίτερα όταν οδηγεί με μεγάλες ταχύτητες που μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο.
Η ομάδα LCR Honda σε συνεργασία με την SIFI, μια ομάδα έρευνας οφθαλμιάτρων στην Ιταλία, ξεκίνησαν μια έρευνα πίσω στο 2015 που αφορούσε την όραση των αναβατών. Αρχικά με τον Κάλ Κράτσλοου και έπειτα με τον Τάκα Νακαγκάμι (αργότερα με όλους τους αναβάτες MotoGP, Moto2 και Moto3) η ομάδα γιατρών αξιολογούσε με διάφορες μεθόδους την όραση των αναβατών. Οι μετρήσεις λαμβάνονταν μισή ώρα πριν τον αγώνα και μισή ώρα μετά τον αγώνα.
Ίσως, το πιο σημαντικό στοιχείο που αναδείχτηκε μετά το τέλος της έρευνας - ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2021 - είναι το πόσο αραιά ανοιγοκλείνουν τα μάτια τους οι αναβάτες του MotoGP. Σχεδόν όλοι οι αναβάτες που πήραν μέρος στην έρευνα ανοιγόκλειναν τα μάτια τους πολύ πάνω από τον μέσο όρο ενός απλού ανθρώπου που είναι τα 4-6 δευτερόλεπτα. Μάλιστα ένας αναβάτης MotoGP κατάφερε να κρατήσει ανοιχτά τα μάτια του για 9 ολόκληρα λεπτά, κάτι εξωπραγματικό.
Για να καταλάβουμε τη σημασία του να ανοιγοκλείνεις τα μάτια σου πιο αραιά θα πάρουμε ένα παράδειγμα. Ο Ζοάν Ζαρκό το 2021 κατάφερε να αγγίξει τα 362Km/h, κάτι που μεταφράζεται σε 100 μέτρα απόστασης ανά δευτερόλεπτο. Αν αναλογιστούμε ότι ο μέσος όρος χρόνου που ανοιγοκλείνουμε τα μάτια μας είναι 0,15 δευτερόλεπτα τότε σε αυτές τις ταχύτητες ο αναβάτης μένει ουσιαστικά τυφλός για περίπου 15 μέτρα απόστασης! Αντιλαμβάνεται κανείς λοιπόν ότι οι αναβάτες MotoGP έχουν προσαρμόσει το σώμα τους και τα μάτια τους πλήρως σε αυτές τις ακραίες συνθήκες.
Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι επίσης ότι οι αναβάτες Moto2 και Moto3 είχαν χαμηλότερες μετρήσεις από εκείνους του MotoGP. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι ακόμα και μετά το τέλος του αγώνα, μισή ώρα μετά την καρό σημαία, η όραση και οι αισθήσεις των αναβατών MotoGP παραμένουν σε εγρήγορση κάτι που σημαίνει ότι μένουν σε "Race Mode" αρκετή ώρα μετά τον αγώνα.
Το επόμενο βήμα για την ομάδα της SIFI είναι να παρουσιάσει ένα πρόγραμμα προπόνησης της όρασης των αναβατών. Μάλιστα από το 2022 θα ενταχθούν κάποιοι αναβάτες σε αυτό το πρόγραμμα για να διαπιστωθεί αν μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις μπορεί η όραση να βελτιωθεί με στόχο το 2023 να ακολουθήσουν όλοι οι αναβάτες το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Πηγή: gazzetta.gr
DUCATI: κλείσε τώρα ένα test ride με Multistrada V4
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Ducati Multistrada V2 | Ducati Multistrada V4 | Ducati Multistrada 1260 Enduro |
---|---|---|---|
Ισχύς (ίπποι) | 113/9000 | 170/10500 | 158/9500 |
Ροπή (kg-m) | 9,8/7750 | 12,75/7500 | 13,2/7500 |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λίτρα) | 20 | 22 | 30 |
Βάρος (κιλά στεγνή) | 199 | 215 | 225 |
Τιμή (ευρώ) | Ανάμενεται | Από 20600 | Από 23900 |
Είναι πολύ πιθανό οι περισσότεροι που αγοράζουν μοτοσυκλέτα να έχουν στην κατοχή τους ήδη ένα αυτοκίνητο. Υπάρχει όμως και ένα ποσοστό αυτοκινητιστών που θέλει να κάνει αυτή τη μετάβαση στους δύο τροχούς και εξαιτίας ορισμένων παραγόντων δεν το τολμά. Αν προσπαθήσουμε να αναλύσουμε τις αιτίες, ίσως καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι τα μειονεκτήματα που συγκεντρώνουν, τους απωθούν. Είναι όμως έτσι και στην πραγματικότητα;
Εκτός ότι σου λύνει τα χέρια, η οδήγηση μοτοσυκλέτας προσφέρει και απόλαυση
Η ενδεδειγμένη λύση για κάποιον που δεν έχει προηγούμενη εμπειρία, είναι να καταφύγει στην αγορά ενός παπιού ή ενός scooter μικρού κυβισμού που έχει αυτόματη μετάδοση, ώστε να είναι ευέλικτα και εύκολα διαχειρίσιμα λόγω του μικρού τους βάρους συγκριτικά με μια μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα. Ο καλύτερος τρόπος για να απολαύσεις την οδήγηση στους 2 τροχούς είναι να οδηγείς τη μοτοσυκλέτα, συμπεριλαμβανομένων και των scooter και των παπιών, όταν εσύ θες και όχι όταν αναγκάζεσαι. Υπάρχουν όμως και αρκετοί που χρησιμοποιούν τη μοτοσυκλέτα ως ένα πρακτικό μεταφορικό μέσο, ειδικά σε πόλεις με κυκλοφοριακή συμφόρηση. Είναι επομένως θέμα επιλογής αλλά και ανάγκης.
Η μοτοσυκλέτα είναι φθηνότερη, καίει λιγότερο και φθάνεις πιο γρήγορα στον προορισμό σου
Στον αντίποδα, το κόστος απόκτησης μιας μοτοσυκλέτας είναι μικρότερο, ενώ και το κόστος συντήρησης είναι σημαντικά μειωμένο. Η οικονομία καυσίμου είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα που θα σας αποζημιώσει, ειδικά αν κάνετε αρκετά χιλιόμετρα τη μέρα μέσα στην πόλη. Θα σας γλιτώσει από το κυκλοφοριακό κομφούζιο και θα μειώσει τους χρόνους για την μετακίνηση στο αστικό πεδίο με την ευελιξία του και τους ελιγμούς ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Το θέμα παρκινγκ που ταλανίζει πολλούς με το αυτοκίνητο, θα πάψει να αποτελεί πρόβλημα. Ακόμα και σε ταξίδι μπορεί να μεταφέρει μερικές αποσκευές, αλλά κάποιος που ταξιδεύει με μοτοσυκλέτα είναι ήδη έτοιμος να ανταλλάξει τις παραχωρήσεις που πιθανόν θα χρειαστεί να κάνει, με την εμπειρία που τελικά αποκομίζει. Ρωτήστε τους φίλους σας που έχουν ταξιδέψει με μοτοσυκλέτα. Σίγουρα θα έχουν κάτι συναρπαστικό να σας πουν.
Η διασκέδαση και η ελευθερία που νιώθεις σε μια μοτοσυκλέτα, δε συγκρίνεται
Για όποιο λόγο και αν σκέφτεται κάποιος να μεταβεί από το αυτοκίνητο στη μοτοσυκλέτα, είναι σίγουρο ότι η μοτοσυκλέτα αποτελεί ένα διαφορετικό, μαγικό κατά τη γνώμη μας χώρο, που μπορεί από τη μία πλευρά να έχει τους κινδύνους της, αντιτάσσει από την άλλη πλευρά τη διασκέδαση και την ελευθερία να κινείσαι σε 2 τροχούς.
Εσείς τι λέτε; Πρέπει κάποιος να τολμάει τη μετάβαση από το αυτοκίνητο στη μοτοσυκλέτα; Είναι τελικά τα πλεονεκτήματα της μοτοσυκλέτας αρκετά για προσελκύσουν τους οδηγούς των 4 τροχών;
Πηγή: mototriti.gr
Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί αν υπάρχει έστω και ένας, καλός οδηγός σε αυτή τη χώρα που μαστίζεται από πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα; Η αλήθεια είναι ότι ένα τέτοιο συμπέρασμα δεν μπορεί να υποστηριχθεί, αφού όσα βλέπουμε γενικά στους δρόμους είναι κακή οδήγηση, πλημμελέστατη τήρηση του Κ.Ο.Κ. και εφαρμογή του… νόμου της ζούγκλας! Μπορούμε όμως έτσι να ρίξουμε όλους τους οδηγούς και αναβάτες στο ίδιο καζάνι του… χάους;
Φυσικά και υπάρχουν καλοί οδηγοί και αναβάτες
Όχι, δεν μπορούμε να βάλουμε όλους τους χρήστες του δρόμου στο ίδιο τσουβάλι. Εννοείται ότι υπάρχουν καλοί οδηγοί αυτοκινήτου και αναβάτες μοτοσυκλέτας, οι οποίοι όμως αξίζει να σημειωθεί ότι οφείλουν το επίπεδό τους, κυρίως στην προσωπική τους διάθεση για βελτίωση εαυτών. Δεν νιώθουν να αναμετρώνται στην αρένα του δρόμου αλλά οδηγούν αμυντικά έχοντας πάντα στο μυαλό τους και τους άλλους χρήστες του δρόμου.
Ο καλός περνάει απαρατήρητος, ο κακός τραβάει την προσοχή
Ένας από τους λόγους που οι καλοί οδηγοί δεν ξεχωρίζουν στο δρόμο, είναι γιατί απλά… δεν προσελκύουν την προσοχή. Ο καλός οδηγός ή αναβάτης θέτει ως προτεραιότητα να φτάσει στον προορισμό του με ασφάλεια, δεν παραβαίνει τον ΚΟΚ και δεν οδηγεί επικίνδυνα. Ξέρει δηλαδή να «κρύβεται» και να προστατεύεται, παράλληλα αποφεύγοντας τις κακοτοπιές που κάνουν οι άλλοι οδηγώντας μετρημένα και με μεγάλη προσοχή. Για σκεφτείτε όμως: Ποιοι είναι οι οδηγοί ή οι αναβάτες που παρατηρούμε στο δρόμο; Φυσικά, οι κακοί: Αυτός που θα μας «κόψει» στη λωρίδα μας, αυτός που τρέχει πάρα πολύ, αυτός που δεν βγάζει φλας, που πετάγεται από STOP και πόσα άλλα παραδείγματα. Μπορείτε να θυμηθείτε καμία φορά που είδατε κάποιο χρήστη του δρόμου, τον παρατηρήσατε και είπατε: «αυτός είναι καλός»;
Ο καλός οδηγός δεν φτάνει πρώτος. Φτάνει πάντα.
Είναι μια συχνή παρανόηση ότι ο καλός οδηγός ταυτίζεται με τον γρήγορο οδηγό, αυτό όμως δεν ισχύει. Ένας γρήγορος οδηγός μπορεί να είναι και απερίσκεπτος ή να αγαπά το ρίσκο και για αυτό να είναι γρήγορος. Ένας καλός οδηγός μπορεί να μην πηγαίνει πάντα γρήγορα, αλλά θα ξέρει να το κάνει σωστά και έχοντας επίγνωση των ορίων του και του οχήματός του. Εξου και η φράση «ο γρήγορος φτάνει πρώτος, ο καλός φτάνει πάντα». Και εδώ λοιπόν φαίνεται ότι πρώτος θα φανεί στο γυμνό μάτι, ένας οδηγός που προκαλεί στο δρόμο παρά κάποιος που αξιολογεί προσεκτικά την κατάσταση και φροντίζει να μετακινηθεί όσο πιο συνετά γίνεται.
Είναι δική μας δουλειά, να είμαστε καλοί οδηγοί και αναβάτες
Η αλήθεια είναι ότι πάντα υπάρχουν… πολλές δικαιολογίες για όλα. Δεν είναι λοιπόν θέμα εκπαίδευσης, οδηγικής πραγματικότητας, κατάστασης δρόμων ή οχημάτων και λοιπά: Κάποιος, αν θέλει να είναι καλός οδηγός ή αναβάτης, πρέπει να βελτιώνεται μόνος του. Στην δική μας περίπτωση, αυτό σημαίνει τουλάχιστον ένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας, καλή εξοικείωση με τις δυνατότητες και τα όρια του δικύκλου μας και φυσικά… χιλιόμετρα, χιλιόμετρα, χιλιόμετρα. Καλός οδηγός και αναβάτης γίνεσαι με την εμπειρία, την οποία αποκτάς με πολλή και προσεκτική οδήγηση και αυτοεκπαίδευση, σε πρακτικό αλλά και σε θεωρητικό επίπεδο. Μην ξεχνάμε ότι οι πληροφορίες και τα βιβλία που είναι διαθέσιμα και αφορούν οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι πάρα πολλά και, με ένα κλικ, μπορούμε να τα φέρουμε στην οθόνη μας!
Εσείς τι λέτε; Υπάρχουν καλοί οδηγοί ή είναι είδος… προς εξαφάνιση; Ποιο είναι τελικά το οδηγικό επίπεδο στην Ελλάδα; Πως μπορεί η κατάσταση να βελτιωθεί;
Πηγή: mototriti.gr
Οι σχεδιαστές της Ducati έδωσαν έμφαση στις αναλογίες και τη συμπαγή αίσθηση της μοτοσυκλέτας, για να τελειοποιήσουν το συνδυασμό αισθητικής και λειτουργικότητας. Αυτό το γεγονός είναι άμεσα αντιληπτό από τους κυρίαρχους όγκους στο μπροστινό μέρος με μυώδεις αλλά ελκυστικές γραμμές για την ενσωμάτωση του νέου ρεζερβουάρ 22 λίτρων, σε συνδυασμό με το λεπτό πίσω μέρος που επιτρέπει τη βέλτιστη θέση οδήγησης ακόμα και όταν ο αναβάτης στέκεται όρθιος σε τμήματα εκτός δρόμου. Παράλληλα, η μελέτη των αεροδυναμικών ροών είχε ως στόχο να εγγυηθεί τη μέγιστη δυνατή άνεση για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη.