Ομάδα γιατρών πραγματοποίησε μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα για την εξωπραγματική όραση των αναβατών MotoGP.
Αν πριν από μερικά χρόνια μας έλεγε κάποιος ότι οι αναβάτες αγώνων μοτοσικλέτας θα μπορούσαν να προπονήσουν ακόμα και τα... μάτια τους θα τον κοιτάζαμε περίεργα. Και όμως, βρισκόμαστε στην εποχή όπου η κάθε λεπτομέρεια μετράει και η όραση είναι μια από τις βασικές λειτουργίες του ανθρώπου ιδιαίτερα όταν οδηγεί με μεγάλες ταχύτητες που μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο.
Η ομάδα LCR Honda σε συνεργασία με την SIFI, μια ομάδα έρευνας οφθαλμιάτρων στην Ιταλία, ξεκίνησαν μια έρευνα πίσω στο 2015 που αφορούσε την όραση των αναβατών. Αρχικά με τον Κάλ Κράτσλοου και έπειτα με τον Τάκα Νακαγκάμι (αργότερα με όλους τους αναβάτες MotoGP, Moto2 και Moto3) η ομάδα γιατρών αξιολογούσε με διάφορες μεθόδους την όραση των αναβατών. Οι μετρήσεις λαμβάνονταν μισή ώρα πριν τον αγώνα και μισή ώρα μετά τον αγώνα.
Ίσως, το πιο σημαντικό στοιχείο που αναδείχτηκε μετά το τέλος της έρευνας - ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2021 - είναι το πόσο αραιά ανοιγοκλείνουν τα μάτια τους οι αναβάτες του MotoGP. Σχεδόν όλοι οι αναβάτες που πήραν μέρος στην έρευνα ανοιγόκλειναν τα μάτια τους πολύ πάνω από τον μέσο όρο ενός απλού ανθρώπου που είναι τα 4-6 δευτερόλεπτα. Μάλιστα ένας αναβάτης MotoGP κατάφερε να κρατήσει ανοιχτά τα μάτια του για 9 ολόκληρα λεπτά, κάτι εξωπραγματικό.
Για να καταλάβουμε τη σημασία του να ανοιγοκλείνεις τα μάτια σου πιο αραιά θα πάρουμε ένα παράδειγμα. Ο Ζοάν Ζαρκό το 2021 κατάφερε να αγγίξει τα 362Km/h, κάτι που μεταφράζεται σε 100 μέτρα απόστασης ανά δευτερόλεπτο. Αν αναλογιστούμε ότι ο μέσος όρος χρόνου που ανοιγοκλείνουμε τα μάτια μας είναι 0,15 δευτερόλεπτα τότε σε αυτές τις ταχύτητες ο αναβάτης μένει ουσιαστικά τυφλός για περίπου 15 μέτρα απόστασης! Αντιλαμβάνεται κανείς λοιπόν ότι οι αναβάτες MotoGP έχουν προσαρμόσει το σώμα τους και τα μάτια τους πλήρως σε αυτές τις ακραίες συνθήκες.
Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι επίσης ότι οι αναβάτες Moto2 και Moto3 είχαν χαμηλότερες μετρήσεις από εκείνους του MotoGP. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι ακόμα και μετά το τέλος του αγώνα, μισή ώρα μετά την καρό σημαία, η όραση και οι αισθήσεις των αναβατών MotoGP παραμένουν σε εγρήγορση κάτι που σημαίνει ότι μένουν σε "Race Mode" αρκετή ώρα μετά τον αγώνα.
Το επόμενο βήμα για την ομάδα της SIFI είναι να παρουσιάσει ένα πρόγραμμα προπόνησης της όρασης των αναβατών. Μάλιστα από το 2022 θα ενταχθούν κάποιοι αναβάτες σε αυτό το πρόγραμμα για να διαπιστωθεί αν μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις μπορεί η όραση να βελτιωθεί με στόχο το 2023 να ακολουθήσουν όλοι οι αναβάτες το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Πηγή: gazzetta.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου