Γυρίζοντας την ιστορία της μοτοσυκλέτας προς τα πίσω, ένα είναι το βέβαιο. Κάποια στιγμή, στο τέλος του 19ου αιώνα, τουλάχιστον 3 χώρες πειραματίστηκαν στο νέο όχημα.
Κατά πολλούς, επίσημους και μη, η πρώτη μοτοσυκλέτα του κόσμου κατασκευάστηκε στην Γερμανία: Μιλάμε για την μοτοσυκλέτα Daimler, του 1885. Το μοντέλο έφερε κινητήρα βενζίνης, ενώ κάποιοι αμφισβητούν την ορολογία της ως μοτοσυκλέτα, καθώς στην πραγματικότητα είχε… 4 τροχούς: 2 κύριους και 2 βοηθητικές ρόδες. Για την πρώτη «πραγματική» μοτοσυκλέτα, πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο 1868…
Το ατμοκίνητο ποδήλατο Michaux-Perraux
Αν θεωρήσουμε ότι «μοτοσυκλέτα» είναι οποιοδήποτε μηχανοκίνητο δίκυκλο ως γενικότερο ορισμό, τότε τα μοντέλα που διεκδικούν την πρωτιά στην ιστορία, είναι δύο. Ένα από αυτά είναι και το Michaux-Perraux που βλέπετε παραπάνω. Πρόκειται για το αποτέλεσμα του παντρέματος ενός ποδήλατου με μια μικρή μηχανή ατμού, που πραγματοποιήθηκε στην Γαλλία το 1867.
Η ιστορία λέει ως εξής: Η Micheaux ήταν μια ήδη καταξιωμένη κατασκευάστρια εταιρεία ποδηλάτων στην Γαλλία, η οποία αποφάσισε να εξοπλίσει ένα ποδήλατο με μια μικρή μονάδα ατμοκινητήρα, από τον Louis-Guillaume Perraux. Το όχημα που προέκυψε διεκδικεί τα πρωτεία ως μοτοσυκλέτα, αφού ήταν ένα από τα πρώτα μηχανοκίνητα δίκυκλα. Ο ατμοκινητήρας του απέδιδε περίπου 1-2 ίππους, σύμφωνα με όσα είναι γνωστά, ενώ φημολογείται ότι το μοντέλο είχε μια ταχύτητα της τάξης των 16 χλμ/ώρα. Το βάρος του ανερχόταν σε περίπου 80 κιλά. Φυσικά, με την ανάπτυξη των δικύκλων με κινητήρα βενζίνης και την σταδιακή εκτόπιση των ατμομηχανών, το μοντέλο δεν είχε κάποιο εμπορικό μέλλον.
Ο «σφετεριστής» και οι αμφισβητίες
Η Michaux-Perraux δεν είναι η μόνη μοτοσυκλέτα που διεκδικεί τον τίτλο της πρώτης στην ιστορία, καθώς εκτός από την Daimler, την πατρότητα του οχήματος διεκδικεί και ένα αμερικανικό μοντέλο: Το Steam Velocipede, που κατασκευάστηκε επίσης το 1867 στην Αμερική. Όμως, η Michaux-Perraux αντιμετωπίσει και κύμα αμφισβήτησης της ίδιας της της ταυτότητας αφού, όπως ισχυρίζονται ιστορικοί και δημοσιογράφοι, δεν νοείται ως αληθινός πρόγονος της μοντέρνας μοτοσυκλέτας. Και αυτό διότι ο ατμοκινητήρας της δεν χρησιμοποιήθηκε ξανά, σε εμπορικά επιτυχημένη μοτοσυκλέτα στο μέλλον, σε αντίθεση με τον βενζινοκινητήρα της μοτοσυκλέτας του Daimler.
Πηγή: mototriti.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου