• Latest News

    Τελικά, οι μοτοσυκλετιστές μισούν τα scooters;


    Μύθος ή αλήθεια ότι οι μοτοσυκλετιστές απεχθάνονται τα scooters; Αγοράζουν ή όχι τα συμπαθή δίκυκλα οι… σκληροπυρηνικοί αναβάτες; Τι είναι τελικά σωστός τρόπος σκέψης;

    Ένας από τους πιο γνωστούς «αστικούς μύθους» που κυκλοφορεί επί χρόνια στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, είναι ότι οι «καθαρόαιμοι» αναβάτες μοτοσυκλέτας δεν αρέσκονται στο να οδηγούν scooters. Ωστόσο, από την εμφάνιση αυτής της… παραφιλολογίας, έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια και πάρα πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Σήμερα λοιπόν, τι ισχύει;

    Τέτοιο σνομπάρισμα είναι οπισθοδρομική πρακτική

    Έχουμε ένα μειονέκτημα σαν λαός, ενσωματωμένο στην νοοτροπία μας: Πολλές φορές σνομπάρουμε ή αμφισβητούμε κάτι, χωρίς να γνωρίζουμε για αυτό ή να έχουμε εμπειρία. Κάπως έτσι, ειδικά τα πρώτα χρόνια της διάδοσής τους, τα scooters «σημαδεύτηκαν» από πολλούς αναβάτες μοτοσυκλέτας, για… διάφορους λόγους. Κακά τα ψέμματα, ένας από τους βασικότερους ήταν η έλλειψη κιβωτίου ταχυτήτων και η «άνοιξε γκάζι και φύγε» φιλοσοφία, που τσίγκλησε πολλούς –κάτι σαν την αποδοχή των αυτόματων κιβωτίων στα αυτοκίνητα. Αυτό είναι και ένα από τα επιχειρήματα που οι πολέμιοι των scooters συνεχίζουν να χρησιμοποιούν μέχρι σήμερα. Ωστόσο, δεν είναι και πολύ έγκυρο επιχείρημα, να απορρίπτεις κάτι χωρίς να έχει εμπειρία πάνω σε αυτό, έτσι απλά και «οπαδικά» και τέτοιες πρακτικές είναι μάλλον ξεπερασμένες. ¶λλωστε…

    Μοτοσυκλέτα και scooter, είναι διαφορετικά οχήματα με διαφορετικούς ρόλους

    Θα ήταν ανόητο να ισχυριστεί κανείς, ότι είτε το ένα όχημα είτε το άλλο επικρατεί απόλυτα, στην σημερινή πολύπλευρη αγορά. Μια μοτοσυκλέτα και ένα scooter είναι δύο διαφορετικά οχήματα, με διαφορετικό πακέτο πλεονεκτημάτων το καθένα. Αν ένας αναβάτης το επιθυμεί, μπορεί να κινείται είτε με ένα από τα δύο σε μόνιμη βάση, αλλά κάλλιστα να χρησιμοποιεί και τα δύο οχήματα, ανάλογα με το τι θέλει να κάνει την εκάστοτε φορά.  Δεν είναι λοιπόν, δύο επιλογές που αναιρούν η μία την άλλη, απλά πρόκειται για διαφορετικές εναλλακτικές.

    Φυσικά και οι μοτοσυκλετιστές αγοράζουν scooters…και το αντίστροφο!

    Είναι πραγματικότητα, ότι τελικά κάθε αναβάτης κλίνει περισσότερο προς την μία ή την άλλη πλευρά… όσον αφορά όμως το όχημα που θα ικανοποιήσει τον κύριο «όγκο» των επιθυμιών του. Οι αναβάτες που ξεκινούν από την μοτοσυκλέτα, έχουν αρκετά χρόνια εμπειρίας ή οδηγούν σπορ ή μεγάλες on-off μπορούν κάλλιστα να αποκτήσουν και ένα scooter –για καθημερινή χρήση ή γιαλίγο περισσότερη πρακτικότητα, για παράδειγμα- χωρίς να χάσουν την αγάπη τους για την μεγαλύτερη «καλή» τους. Παράλληλα, πολλοί αναβάτες, ξεκινώντας από scooters ως μια προσιτή πρώτη επιλογή, αγάπησαν τα δίκυκλα και μετέπειτα μεταπήδησαν σε μοτοσυκλέτα, χωρίς όμως να πάψουν να χρησιμοποιούν το scooter. Με λίγα λόγια… όλα αυτά είναι απλά, κάποιοι όμως συνεχίζουν να τα κάνουν περίπλοκα!

     Τι πιστεύετε εσείς;

    Μοτοσυκλέτα και scooter…ταιριάζουν; Σνομπάρουν ακόμα οι «hardcore» αναβάτες τα scooters; Μια συμβίωση με ένα τέτοιο όχημα μπορεί να αλλάξει την γνώμη τους;


    Πηγή: mototriti

    Suzuki GSX-R1000: Από του χρόνου μόνο για πίστα


     «Κύκνειο άσμα» για ένα από τα σημαντικότερα sportbikes της ιστορίας: Σύμφωνα με πληροφορίες μας, από του χρόνου το Gixxer θα πωλείται αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση.

    Το 2017, το Suzuki GSX-R 1000 έμπαινε στην L7 γενιά του, με ριζική ανανέωση και κοιτώντας ξανά τις εποχές της δόξας του. Όμως οι εξελίξεις στην βιομηχανία, αλλά και η εισαγωγή των προδιαγραφών Euro 5, ανάγκασαν πολλές εταιρείες να σκεφτούν ξανά τις κινήσεις τους. Πριν από λίγο, πληροφορηθήκαμε ότι το Suzuki GSX-R ετοιμάζεται να περάσει σε μια νέα εποχή από του χρόνου.

     Πιο συγκεκριμένα, από το 2021 το GSX-R 1000 θα είναι διαθέσιμο χωρίς έγκριση Euro 5, άρα αυτομάτως και αποκλειστικά για χρήση εντός πίστας. Αυτό σημαίνει ότι η επετειακή έκδοση που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό αποτελεί και την τελευταία ενσάρκωση του Suzuki GSX-R 1000 ως μοντέλο ευρείας κυκλοφορίας, για την αγορά μας.

     Μείνετε συντονισμένοι, καθώς αν και η πληροφορία μας ήρθε απευθείας από την «πηγή», αναμένεται και η τελεσίδικη επιβεβαίωση της. Σίγουρα με αυτές τις εξελίξεις, η τελευταία και επετειακή έκδοση της GSX-R αποκτά επιπρόσθετη αξία, βαμμένη και στα χρώματα της πρωταθλήτριας GSX- RR! Κυρίες και κύριοι, προλάβετε…

    Πηγή: mototriti

    Νέο Ducati Monster 2021


     Ιδού το πιο τολμηρό Ducati Monster στην ιστορία του μοντέλου – εμφανισιακά και όχι μόνο!

    Το Ducati Monster 2021 είναι γεγονός και αλλάζει σελίδα για την εταιρεία. Μετά από 27 χρόνια, το μοντέλο έρχεται χωρίς το παραδοσιακό πλαίσιο-χωροδικτύωμα και φέρει πολλές αλλαγές, καθώς υποδέχεται την νέα δεκαετία. Πάμε να δούμε αναλυτικά.
     

    Ξεκινώντας από το πλαίσιο, το χωροδικτύωμα αντικαθιστάται από μια αλουμινένια κατασκευή τύπου «Front Frame», εμπνευσμένη από την Panigale V4. Το πλαίσιο πακτώνεται πάνω στις κεφαλές του κινητήρα, χρησιμοποιώντας τον ως ενεργό στοιχείο, ενώ το βάρος του σε σχέση με το trellis πλαίσιο είναι μειωμένο κατά 60% (!), αγγίζοντας μόλις τα 3 κιλά! Ακόμα, και το υποπλαίσιο κατασκευάζεται πλέον από πολυμερές με fiberglass χάνοντας 1,9 κιλό, το ψαλίδι είναι ελαφρύτερο κατά 1,6 κιλά, αλλά και οι ζάντες κατά 1,7 κιλά. Συνολικά η μοτοσυκλέτα δηλώνεται στα 166 κιλά άνευ υγρών, κατά 18 κιλά ελαφρύτερη από το απερχόμενο μοντέλο.
     

    Η σχεδίαση του μοντέλου είναι εντελώς νέα
    , με φουτουριστικές νότες από τον εμπρός LED προβολέα, αλλά και την άμεση αναφορά στην προηγούμενη γενιά χάρη στο σχήμα του ρεζερβουάρ. Νέα σχεδίαση έχει η ουρά, με τις εξατμίσεις να απολήγουν από την δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας σε διπλό τελικό. Μεγάλη έμφαση δόθηκε στην μείωση των διαστάσεων του μοντέλου, ώστε ο αναβάτης να τοποθετεί ευκολότερα τα πόδια του στο έδαφος. Η σέλα έχει ύψος 820 χιλιοστών, ενώ μπορεί να μειωθεί στα 800 χιλιοστά με ειδικό κιτ. Παράλληλα, η γωνία του τιμονιού έχει αυξηθεί κατά 7 μοίρες, φτάνοντας τις 36, για ευκολότερες μανούβρες σε χαμηλές ταχύτητες και σε επιτόπιους χειρισμούς. Η θέση οδήγησης είναι πιο όρθια, με την σέλα πιο κοντά στο τιμόνι κατά 65 χιλιοστά, τα μαρσπιέ χαμηλότερα κατά 10 χιλιοστά και πιο πίσω κατά 35 χιλιοστά, ενώ το τιμόνι βρίσκεται πιο κοντά στον αναβάτη κατά 70 χιλιοστά.
     
    Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα πιρούνι USD 43 χιλιοστών με διαδρομή 130 χιλιοστών, ενώ το πίσω αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενο, προσφέρει διαδρομή 140 χιλιοστών και συνδέεται απευθείας στο ψαλίδι, χωρίς μοχλικό, κάνοντας χρήση ενός ελατηρίου διπλής σταθεράς. Την πέδηση αναλαμβάνουν τετραπίστονες δαγκάνες Brembo M4-32 εμπρός με δίσκους 320 χιλιοστών, ενώ πίσω χρησιμοποιείται δίσκος 245 χιλιοστών και συνεργάζεται με μονοπίστονη δαγκάνα Brembo. To υλικό στα τακάκια είναι νέο, ενώ η τρόμπα του εμπρός φρένου είναι πλέον ακτινική.
     

    Ο κινητήρας είναι ο γνωστός Testastretta των 937 κυβικών, που για την περίσταση αποδίδει 111 ίππους και 9,7 kgm ροπής, στις 9.250 και 6.000 στροφές αντίστοιχα, περνώντας παράλληλα και τις προδιαγραφές Euro 5. Σε σχέση με το μοτέρ των 821 κυβικών, είναι κατά 2,4 κιλά ελαφρύτερος. Μεγάλη προσοχή δόθηκε στην πλούσια διαθέσιμη ροπή στις χαμηλές στροφές για αυξημένη ελαστικότητα, ενώ θα γίνει διαθέσιμη και έκδοση 35 kW για κατόχους διπλώματος A2.
     
    Τα ηλεκτρονικά του Monster περιλαμβάνουν  ρυθμιζόμενο Cornering ABS (σε 3 επίπεδα), Traction Control και Wheelie Control σε 8 επίπεδα, Launch Control και Riding Modes. Όλες οι ενδείξεις απεικονίζονται σε μια οθόνη TFT 4,3 ιντσών.
     
    Η μοτοσυκλέτα θα γίνει διαθέσιμη και στην έκδοση Plus, η οποία θα φέρει εξτρά εξοπλισμό με κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη και ζελατίνα, ενώ η Ducati δίνει την δυνατότητα στον ιδιοκτήτη της Monster να το τροποποιήσει με πακέτα αυτοκολλήτων και βαμμένων πλαστικών, αλλά και μια εκτενή σειρά αξεσουάρ.
     
    Το μοντέλο θα γίνει διαθέσιμο σε 3 χρώματα: Ducati Red, Aviator Grey και Dark Stealth.

     


    Πηγή: mototriti

    Οθόνες ή αναλογικά όργανα; Εσύ τι προτιμάς;


     Έγχρωμος πίνακας οργάνων ή αναλογικά όργανα με ψηφιακές ενδείξεις; Μήπως οι τετράγωνες ταμπλέτες δεν ταιριάζουν με την αισθητική της μοτοσυκλέτας; Είναι τελικά μόδα και θα περάσει ή μήπως είναι η επόμενη μέρα στην οποία πρέπει να συνηθίσουμε;

    Αρκετά είναι πλέον τα μοντέλα στην αγορά που έχουν αντικαταστήσει τελείως τα αναλογικά όργανα με τους δείκτες, με ψηφιακά. Και δεν συμβαίνει μόνο στις μεγάλες και ακριβές κατηγορίες, αλλά το συναντάμε όλο και πιο συχνά μέχρι και σε commuter καθημερινής μετακίνησης. Και δεν εννοούμε απλά για ψηφιακές ενδείξεις αλλά για έγχρωμες οθόνες που μοιάζουν με μικρές ταμπλέτες. Ταιριάζουν όμως με την αισθητική της μοτοσυκλέτας;
     
    Οι περισσότεροι είναι υπέρ, καθώς βρίσκουν ομοιότητες μεταξύ της τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε στο σπίτι, στην δουλειά, στην καθημερινότητά μας, και αυτής που επιτέλους υπάρχει στις μοτοσικλέτες. Βλέπεις, όταν το μάτι έχει συνηθίσει σε μεγάλες οθόνες υψηλής ευκρίνειας, όταν ακόμη και τα φθηνότερα κινητά μπορούν να παίζουν ταινίες σαν τηλεοράσεις, όταν η αφή είναι ο κατεξοχήν τρόπος χειρισμού οποιαδήποτε συσκευής, πως μπορεί να δεις έναν πίνακα με αναλογικά όργανα, βελόνες και λαμπάκια, και να τον θεωρήσεις σύγχρονο;
     
    Για αρκετούς αναβάτες λοιπόν, μια έγχρωμη οθόνη σε στιλ ταμπλέτας στη θέση του πίνακα οργάνων είναι ότι καλύτερο έχει δει η μοτοσυκλέτα από πλευράς άνεσης και ασφάλειας τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τόσο η ποιότητα της εικόνας που είναι απαράμιλλη, αλλά η πληροφόρηση που μπορεί να προσαρμόζεται συνεχώς στις ανάγκες του αναβάτη, να είναι εργονομική, όμορφη και πλούσια. Δεν υπάρχει σύγκριση στις δυνατότητες μιας σύγχρονης οθόνης σε σχέση με έναν κλασσικό πίνακα που έχει δύο, τρεις ή τέσσερις βελόνες και ένα σωρό λαμπάκια.
     
    Υπάρχει βέβαια και μια μερίδα αναβατών που βρίσκουν τις οθόνες αυτές παράταιρες. Που δεν τους αρέσει όλος αυτός ο τετράγωνος όγκος στο πάνω άκρο του τιμονιού. Αυτοί που θεωρούν πως τα όργανα πρέπει υποτυπωδώς να μοιάζουν με όργανα και όχι με ταμπλέτες κολλημένες στο τιμόνι. Ή τουλάχιστον να συνδυάζουν αναλογικές όργανα με ψηφιακές ενδέιξεις ώστε να μην χαθεί η αίγλη του παρελθόντος. Υπάρχουν και οι ακόμη πιο παραδοσιακοί, που επιμένουν στις βελόνες και τα λαμπάκια γιατί έτσι θεωρούν ότι πρέπει να είναι μια μοτοσυκλέτα.
     
    Γίνεται όμως να επιμένουμε σε τεχνολογίες του περασμένου αιώνα, όταν αυτές δεν υπάρχουν πλέον πουθενά αλλού στην καθημερινότητά μας; Γίνεται να επιμένουμε να έχουμε λιγότερη πληροφόρηση ή λιγότερη συνδεσιμότητα, ψυχαγωγία και ασφάλεια στη μοτοσυκλέτα, όταν ένα κινητό τηλέφωνο τα παρέχει όλα αυτά απλόχερα;
     
    Εσείς τι λέτε; Είστε υπέρ των οθονών και των προτερημάτων που αυτές προσφέρουν; Ή μήπως επιμένετε παραδοσιακά σε αναλογικά κοντέρ με βελόνες και λαμπάκια;


    Πηγή: mototriti

    Φώτα ημέρας: Θέμα ασφάλειας ή τάση της μόδας;


    Είναι τα φώτα ημέρας ένα μέτρο αυξημένης ασφάλειας των μοτοσυκλετών έναντι των άλλων χρηστών του δρόμου ή αποτελεί απλώς μια υπερβολή των κατασκευαστών στο μέτρο του εκμοντερνισμού που δεν προσφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα;


    Υπήρχαν εποχές που το να έχεις αναμμένα φώτα το πρωί φαινόταν ως κάτι οξύμωρο και χαρακτηριζόσουν αφηρημένος, ενώ υπήρχαν σίγουρα ειδοποιήσεις από τους άλλους οδηγούς ότι έχεις ξεχάσει τα φώτα σου αναμμένα ντάλα μεσημέρι. Συνήθως η ειδοποίηση από τους άλλους οδηγούς ήταν μάλλον κάλεσμα προς επαναφορά στην τάξη, στη λογική που λέει ότι όταν έχει ντάλα ήλιο, και στην Ελλάδα έχουμε πολύ, τα φώτα είναι περιττά. Είναι έτσι όμως;

    Βλέπεις μια μοτοσυκλέτα με αναμμένα φώτα ξεχωρίζει από μια άλλη με σβηστά γιατί αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι κινείται ή θα κινηθεί. Τα φώτα στη διάρκεια της ημέρας δεν είναι για να βλέπουμε εμείς, αλλά για να μας βλέπουν οι άλλοι. Όπως τα φώτα στοπ. Είναι πίσω, κόκκινα, και σίγουρα δεν φέγγουν για να βλέπουμε πίσω καλύτερα, αλλά ειδοποιούν τους άλλους ότι επιβραδύνουμε. Όπως ειδοποιούν και τα φλας ότι στρίβουμε. Και τα φλας φώτα είναι, δεν μας είπε κανείς να τα σβήσουμε γιατί βλέπουμε. Το ίδιο πλέον ισχύει και με τα κανονικά φώτα. Οι νέες μοτοσυκλέτες έχουν τα φώτα ημέρας, που είναι πλέον υποχρεωτικά στις περισσότερες χώρες ακριβώς για αυτόν τον λόγο, ώστε δηλαδή να ξεχωρίζουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα που κινούνται.

    Στα παλιότερα μοντέλα, οι οδηγοί τους ενθαρρύνονται να ανάβουν τα φώτα πορείας και την ημέρα για τον ίδιο λόγο. Στην πάροδο του χρόνου οι εταιρείες αποφάσισαν να κατασκευάζουν μοτοσυκλέτες με μόνιμα αναμμένα τα φώτα ώστε αυτές να γίνονται αντιληπτές λόγω του μικρού τους όγκου σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο. Απλά τυγχάνει αυτά τα φώτα να έχουν τη διπλή χρήση, και να φέγγουν για να βλέπουμε το βράδυ, και να τα βλέπουν οι άλλοι για να ξέρουν τι κάνουμε. Δεν είναι λοιπόν καινούργια η ιδέα.
     
    Εσείς τι λέτε; Γιατί μερικοί οδηγοί ακόμα ενοχλούνται και αντιδρούν; Είναι συνήθεια ή απλά αντίθεση με τη λογική της χρήσης τους στη διάρκεια της ημέρας; Τελικά τα φώτα ημέρας προστατεύουν ή συμβάλουν μόνο στον εκμοντερνισμό των μοντέλων;


    Πηγή: mototriti
     

    3 χρήσιμα tips συντήρησης για τον χειμώνα


     

    Δες τώρα πώς θα βοηθήσεις τη μοτοσυκλέτα σου να περάσει τον χειμώνα χωρίς φθορές και προβλήματα.


    Ο χειμώνας δεν είναι δύσκολος μόνο για τον αναβάτη, αφού οι χαμηλές θερμοκρασίες, το νερό και η υγρασία επηρεάζουν και τη μοτοσυκλέτα. Αφιερώνοντας όμως λίγο χρόνο και ακλουθώντας απλές συμβουλές θα τη βοηθήσεις να περάσει αυτή τη δύσκολη εποχή του χρόνου χωρίς προβλήματα.

    1. Απόφυγε τη διάβρωση



    Ένας από τους κύριους κινδύνους κατά τη διάρκεια του χειμώνα είναι η διάβρωση και το αποτέλεσμα που αυτή έχει στην εμφάνιση, την αξία, την απόδοση, την ασφάλεια και τη μακροζωία της μοτοσυκλέτας σου. Μην αφήσεις το νερό, τη βρωμιά και το αλάτι που μπορεί να υπάρχει στον δρόμο να εισχωρήσει στα ενδότερα. Στην αγορά υπάρχουν ειδικά σφραγιστικά προϊόντα όπως φυσικά ή συνθετικά κεριά και κεραμικές επιστρώσεις, τα οποία μπορεί να μην είναι φθηνά, αλλά θα προστατεύσουν αποτελεσματικά τη βαφή και τα πλαστικά μέρη της μοτοσυκλέτας. Μια πιο ερασιτεχνική, αλλά επίσης αποτελεσματική προσέγγιση, είναι η χρήση γράσου για την επικάλυψη των εξαρτημάτων του πλαισίου, το οποίο βέβαια είναι πιο δύσκολο να καθαριστεί αργότερα.

    2. Αγάπησε τη λίπανση



    Η λίπανση της μοτοσυκλέτας σου είναι ακόμα πιο σημαντική κατά τους χειμερινούς μήνες. Τα λιπαντικά προϊόντα δεν βοηθούν μόνο στην αποβολή του νερού, αλλά διασφαλίζουν ότι όλα λειτουργούν σωστά και με ασφάλεια, καθώς τα σημεία περιστροφής που δεν έχουν λιπανθεί εμποδίζουν τον καλό έλεγχο. Βεβαιώσου ότι καλώδια και ντίζες κινούνται ελεύθερα, καθάρισε και λίπανε με ειδικά προϊόντα μοτοσικλέτας τις αρθρώσεις και τα κινούμενα μέρη όπως σταντ, μανέτες, λεβιέδες κλπ. Κάνε έναν προσεκτικό έλεγχο της μοτοσυκλέτας και αντικατέστησε εξαρτήματα που μπορεί να παρουσιάζουν φθορά. Έχε κατά νου ότι και τα ρουλεμάν υποφέρουν το χειμώνα, οπότε αφιέρωσε λίγο χρόνο στον έλεγχο και τη λίπανσή τους αν υπάρχει η δυνατότητα.

    3. Προστατεύστε τις ηλεκτρικές συνδέσεις



    Τα σύγχρονα ηλεκτρικά εξαρτήματα των μοτοσικλετών είναι αρκετά ανθεκτικά, αλλά δεν είναι ακόμα 100% αδιάβροχα. Χρησιμοποίησε ειδικά προϊόντα για μοτοσυκλέτα που θα βρείς σε εξειδικευμένα καταστήματα με είδη μοτοσικλέτας και αναβάτη, όπως ένα διηλεκτρικό γράσο ή ένα ποιοτικό σπρέι απομάκρυνσης νερού, σε οποιαδήποτε σύνδεση, ακροδέκτη, βύσμα ή σημείο γείωσης που μπορείτε να έχετε πρόσβαση. Μην ξεχάσεις να προστατεύσεις τα ευάλωτα και εκτεθειμένα ηλεκτρικά εξαρτήματα, όπως τους διακόπτες του τιμονιού και του πλαϊνού σταντ. Είναι απλά και φτηνά εξαρτήματα, αλλά μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό πονοκέφαλο σε περίπτωση δυσλειτουργίας μια κρύα, σκοτεινή νύχτα.  

    Αυτό και πολλά ακόμα χρήσιμα άρθρα για την μοτοσυκλέτα θα βρείτε στο www.toofast.gr.


    Πηγή: mototriti
    Scroll to Top