• Latest News

    BMW: Πατεντάρει...εμπρός ηλεκτροκίνηση!



    Σχέδια για τοποθέτηση ηλεκτρικών μοτέρ στον εμπρός τροχό μοτοσυκλετών κατοχυρώνει η BMW! Πως σας φαίνεται;


    Με σχέδια που το βρετανικό MoreBikes δημοσιεύει, φαίνεται ότι η BMW κατοχύρωσε ένα σύστημα ηλεκτρικού μοτέρ για εμπρός τροχό μοτοσυκλέτας, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σχεδόν αμέσως! Κάποιοι σχολαστικοί αναγνώστες ίσως θυμηθούν το υβριδικό σύστημα, το οποίο η εταιρεία παρουσίασε σε συνεργασία με την Wunderlich το 2015, αυτή η περίπτωση όμως είναι διαφορετική.

    Η πατέντα, αφορά έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα «ζει» στο κέντρο του εμπρός τροχού. Στόχος του, να υποβοηθά την κίνηση της μοτοσυκλέτας, σε συνθήκες ολισθηρότητας, μειωμένης πρόσφυσης του πίσω τροχού αλλά και υψηλού φορτίου. Όπως ίσως καταλάβατε ήδη, πρόκειται για μία εφαρμογή που απευθύνεται σε adventure ή τουριστικές μοτοσυκλέτες.



    Σε αντίθεση με το σύστημα του 2015, εδώ δεν γίνεται λόγος για «υβριδικό» σύστημα κίνησης, αλλά για αυτόματη ενεργοποίηση του ηλεκτροκινητήρα όταν χρειάζεται, με τον ρόλο του να παραμένει βοηθητικός. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Morebikes, το σύστημα είναι πολύ πιθανόν να εμφανιστεί, σε επόμενη γενιά μεγάλης Adventure ή Touring μοτοσυκλέτας, της Βαυαρικής φίρμας. Πάντως, δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε για εμφάνιση...αμιγώς εμπροσθοκίνητης μοτοσυκλέτας, καθώς κάτι τέτοιο αποκλείεται κατηγορηματικά -προς το παρόν! 


    πηγή: mototriti

    Νέα επιτυχία για τον Φουρθιώτη! Ακόμα ένα βάθρο για τον νεαρό Έλληνα στην Ιταλία!


    30/05/2018 – Ο FOURQUEZ28  σπάει τα χρονόμετρα στο Ιταλικό πρωτάθλημα  CNV MOTOASI.

    Άλλη μία επιτυχία ήρθε να προστεθεί στο βιογραφικό του μικρού Έλληνα FOURQUEZ28 (Σπύρος Μάριος Φουρθιώτης) που κατέλαβε την 3η θέση στον δεύτερο αγώνα του Ιταλικού πρωταθλήματος CNV MOTOASI στην κατηγορία Ohvale GP-0 110 4 speed που διεξήχθη στην πίστα Pomposa  της Ιταλίας  την Κυριακή 27 Μαΐου 2018.

    Ο μικρός FOURQUEZ28 έδειξε ότι ήταν σε καλή φόρμα από τα ελευθέρα δοκιμαστικά της Παρασκευής αφού κατέφερε να κυριαρχεί σε όλα τα δοκιμαστικά  καταφέρνοντας να βρίσκεται στην πρώτη θέση ανάμεσα σε 22 οδηγούς με διαφορά περίπου μισού δευτερολέπτου από τον δεύτερο.

    Τον ίδιο ρυθμό κράτησε και το Σάββατο σε όλα τα ελεύθερα δοκιμαστικά καταφέρνοντας να κάνει και τον ταχύτερο χρόνο όλου του τριημέρου και να κρατήσει το ρεκόρ πίστας.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι στην συγκεκριμένη πίστα βρέθηκε για πρώτη φορά και κατάφερε να είναι ταχύτατος και πολύ ανταγωνιστικός.

    Στα χρονομετρημένα αποτελέσματα δυστυχώς στον δεύτερο γύρο μια πτώση από κρύα ελαστικά δεν του επέτρεψε να κατακτήσει την πρώτη θέση και έτσι βρέθηκε να ξεκινά από την 3η θέση στη σχάρα της εκκίνησης.

    Στον πρώτο αγώνα της Κυριακής έκανε μια καλή εκκίνηση και κατάφερε να κρατήσει την 3η θέση πιέζοντας μάλιστα από την πρώτη στροφή τον δεύτερο.

    Δυστυχώς μια αστοχία υλικού του καρμπυρατέρ της μοτοσυκλέτας δεν τον άφησε να δώσει τη μάχη για τις πρώτες θέσεις με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει από τον πρώτο γύρο.

    Στον δεύτερο αγώνα της Κυριακής κατάφερε και πάλι να κάνει μια πολύ καλή εκκίνηση και να περάσει δεύτερος από την αρχή του αγώνα.

    Προσπαθώντας να κυνηγήσει τον πρωτοπόρο δέχτηκε μια προσπέραση και έμεινε τρίτος καθώς δεν είχε γρήγορο ρυθμό λόγο της εγκαταλείψεως του πρώτου αγώνα.

    Αμέσως ανέβασε ρυθμό κυνηγώντας τη δεύτερη θέση καταφέρνοντας  να κάνει τον ταχύτερο χρόνο αγώνα και τελικά  να βρεθεί στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανεβάζοντας για ακόμα μια φορά την ελληνική σημαία με υπερηφάνεια.

    Ένας ακόμα καταπληκτικός αγώνας ολοκληρώθηκε γεμίζοντας τον μικρό 10χρόνο FOURQUEZ28 με πολύτιμες εμπειρίες για το μέλλον και για το λόγο αυτό ευχαριστεί θερμά τους χορηγούς του για την υποστήριξη τους και την ευκαιρία πουτου δίνουν να αγωνίζεται στο Ιταλικό πρωτάθλημα CNV MOTOASI.


    Πηγή: motograndprix.gr

    TVS Apache RR 310: Πήρε έγκριση για Ευρώπη!


    Θα δούμε τελικά και στην γηραιά ήπειρο, την μικρή σπορ μοτοσυκλέτα της TVS;


    Η ινδική TVS είναι περισσότερο γνωστή στην Ευρώπη, ως ο τεχνικός συνεργάτης της BMW που κατασκευάζει τις μικρές μοτοσυκλέτες της σειράς G310: την G310R και την G310GS. Mέχρι τώρα, πιστεύαμε ότι η BMW θα παρουσίαζε, με την βοήθεια της TVS, μια τρίτη μοτοσυκλέτα στην σειρά αυτή, με την ονομασία G310RR  και σπορ «ντύσιμο», ωστόσο αυτό ίσως θα αλλάξει.

    Πιο συγκεκριμένα, Βρετανικά μέσα ενημέρωσης δημοσιεύουν ότι η Apache RR 310 πήρε έγκριση τύπου από την Ευρώπη και όχι ως μοντέλο BMW! Αυτό δηλαδή σημαίνει, ότι TVS ετοιμάζει… απόβαση σε μία από τις σημαντικότερες αγορές του κόσμου, όχι πίσω από ένα BMW μοντέλο αλλά ως ανεξάρτητη μάρκα με δική της γκάμα.

    Το ότι οι φήμες για επερχόμενη BMW G310RR δεν ευσταθούν, ενισχύεται περαιτέρω από το γεγονός ότι καμία κατασκοπευτική φωτό ή πληροφορία, δεν αποκαλύπτει κάτι τέτοιο να δοκιμάζεται, παρά το γεγονός ότι μοντέλα της BMW έχουν εμφανιστεί σε εικόνες κατασκόπων χωρίς να γίνεται ιδιαίτερη προσπάθεια απόκρυψης αυτών.



    Στην έγκριση τύπου, αναφέρονται και τα πρώτα χαρακτηριστικά του μοντέλου: Θα αποδίδει 34 ίππους και 2,7 kgm ροπής από τον κινητήρα των 313 κ.εκ. , ενώ οι διαστάσεις της μοτοσυκλέτας θα είναι μικρότερες από αυτές του G310R της BMW. Το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας είναι ατσάλινο τύπου trellis. Φυσικά καθώς μιλάμε για σπορ μοντέλο, θα υπάρχει πλήρες fairing που θα βοηθά και σε αεροδυναμικό επίπεδο –η τελική ταχύτητα του Apache RR310 αναφέρεται ότι θα αγγίζει τα 160 χιλιόμετρα την ώρα.



    Η Apache RR310 θα ανταγωνιστεί την ιδιαίτερα ισχυρή, πλέον, αγορά των supersport μοτοσυκλετών κυβισμού 300-400 κ.εκ. και ενδιαφέρον θα παρουσιάσει η τιμολόγηση του μοντέλου, για την οποία δεν γνωρίζουμε κάτι ακόμη. Ίδωμεν!


    Πηγή: mototriti

    BMW 9cento concept



    Ένα φουτουριστικό concept της BMW στο πνεύμα των σύγχρονων adventure sports και all-round μοτοσυκλετών με αρκετές νέες ιδέες. Πως σας φαίνεται;


    Κατά την διάρκεια της φετινής Concorso dΆEleganza Villa dΆEste, η BMW παρουσίασε το concept 9cento, που βλέπετε στις φωτογραφίες. Πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα στο πνεύμα των adventure sports ή street adventure, όπως αλλιώς είναι γνωστές, με φουτουριστική σχεδίαση που προτείνει μια διαφορετική φιλοσοφία για την κατηγορία.

    Σύμφωνα με τον Edgar Heinrich, επικεφαλής σχεδιασμού της BMW, «δεν χρειάζεται πάντα να είσαι μεγαλύτερος, πιο εντυπωσιακός και πιο λαμπερός στην σημερινή εποχή, καθώς αυτό το concept εστιάζει στην επίτευξη αίσθησης ισορροπίας». Ο Heinrich συνεχίζει λέγοντας: «Δημιουργήσαμε μια μοτοσυκλέτα με αξιόπιστες sport touring δυνατότητες και πάνω από όλα διασκεδαστική οδήγηση. Το 9cento είναι η εκδοχή μας στο μοντέρνο all-rounder μεσαίου κυβισμού»
     
    Τo 9cento ακολουθεί λεπτή και σπορ σχεδιαστική γραμμή , εστιάζοντας στην σπορ εμφάνιση που χαρακτηρίζεται από την μπροστινή «συγκέντρωση μαζών». Στην κατασκευή του πλαισίου έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά CFRP –προσέξτε τα δύο πλαϊνα φύλλα του fairing-που μειώνουν το βάρος της μοτοσυκλέτας αλλά και συνδέουν την εμπρός κατασκευή με το υποπλαίσιο αλουμινίου.

    Οι αναρτήσεις της μοτοσυκλέτας φέρουν μεγάλες διαδρομές και είναι εστιασμένες στην χρήση τουρισμού και την άνεση, ενώ η εργονομία της θέσης οδήγησης προσφέρει σπορ αίσθηση χωρίς να θυσιάζει την άνεση του αναβάτη στις μεγάλες αποστάσεις. Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί η μοτοσυκλέτα είναι ο νέος δικύλινδρος, που έχει τοποθετηθεί στις F750 και F850 GS, ο οποίος υποψιαζόμαστε ότι έχει δεχθεί έναν ελαρύ υπερκυβισμό για να φτάσει τα 900 κυβικά για την συγκεκριμένη εφαρμογή (από το 9cento)…
     
    Η νέα ιδέα που το 9cento φέρει είναι το μαγνητικό σύστημα συγκράτησης των βαλιτσών, στο πίσω μέρος. Η μοτοσυκλέτα παρουσιάστηκε με μία ειδικά σχεδιασμένη για αυτή, διπλή βαλίτσα, η οποία μπορεί να αφαιρείται και να τοποθετείται εύκολα και γρήγορα κατά βούληση, στηριζόμενη σε έναν ισχυρό ηλεκτρομαγνήτη. Με αυτό τον τρόπο τονίζεται ο διττός χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας, ενώ η εμφάνισή της δεν επηρεάζεται από τις λειτουργικές απαιτήσεις της.

    Προς το παρόν, δεν έχουμε κάποια π[ληροφορία, αν η μοτοσυκλέτα θα βγει και σε έκδοση παραγωγής. Είναι όμως κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, που σίγουρα θα φούντωνε εκ νέου τον συναγωνισμό, σε μία hot κατηγορία για αυτή την εποχή. Εσάς, πως σας φαίνεται;


    Πηγή: mototriti

    MotoGP 6ος Γύρος: Mugello Το GP που ξυπνά το πάθος!!


    Μετά το διάλειμμα που ακολούθησε μετά το Γαλλικό GP, πλησιάζει η ώρα για τον Αγώνα στο Mugello, μέσα στο σπίτι των RossiDoviIannone αλλά και της Ducati-Aprilia.

    Το Ιταλικό GP έρχεται σε μια σημαντική καμπή του Πρωταθλήματος, καθώς ο Marc Marquezπροέρχεται από τρεις συνεχόμενες νίκες και έχει κάνει διαφορά στη βαθμολογία.

    Το πρόβλημα για τους αντιπάλους του όμως δεν είναι μόνο αυτό. Η Honda φέτος είναι ανταγωνιστική και δυνατή σε κάθε πίστα, ειδικά στα χέρια του Marquez.

    Έτσι, παρά το γεγονός ότι το Mugello δεν είναι και πάλι μια από τις πιο δυνατές πίστες για την RC213V - πέρυσι ήταν 6ος ο Ισπανός - όλα είναι ανοιχτά για την Honda.

    Το αντίπαλο δέος του Marquez, ο Andrea Dovizioso, φτάνει στον εντός έδρας Αγώνα του μετά από δυο συνεχόμενες πτώσεις σε Ισπανία και Γαλλία.

    Πέρυσι, στο Mugello, ο Dovi έγραψε ιστορία καθώς έγινε ο πρώτος Ιταλός που κέρδισε στη μεγάλη κατηγορία με Ιταλική μοτοσυκλέτα στο Ιταλικό GP, μετά το 1974!

    Το ψηλότερο σκαλί του βάθρου είναι ο στόχος για τον αναβάτη της Ducati, ώστε να καλύψει το χαμένο έδαφος, ωστόσο τα πράγματα δεν θα είναι καθόλου εύκολα.

    Πέρα από τον Marquez, πολύ δυνατός στην Ιταλία είναι και ο Jorge Lorenzo που κέρδιζε εκεί από το 2011 μέχρι και το 2016, με εξαίρεση μόνο το ’14.

    Ο Ισπανός θέλει να κάνει επιτέλους έναν καλό Αγώνα με την Ducati και να πάρει το βάθρο, έχοντας παράλληλα να σκεφτεί και το μέλλον του στην κατηγορία.

    Αυτός όμως που θα είναι - και φέτος - ο πραγματικός πρωταγωνιστής όλο το τριήμερο, είναι σαφώς ο Valentino Rossi.

    Ο Ιταλός πήρε το βάθρο στο Le Mans και αυτό σίγουρα θα βοηθήσει τη ψυχολογία του, καθώς ετοιμάζεται για ένα από τα πιο αγαπημένα του GP.

    Ο κίτρινος λαός, με το ασίγαστο πάθος του για τον Rossi, θα πλημμυρίσει και πάλι την πίστα, περιμένοντας να θαυμάσει από κοντά το ίνδαλμά του. Και ο Rossi δεν θέλει να τους απογοητεύσει.

    Ο Vale έχει εφτά συνολικά νίκες στην πίστα και ήταν ο κυρίαρχος εκεί από το 2004 έως και το 2008.

    Ο ομόσταυλός του πάντως ήταν αυτός που είχε πάρει το βάθρο πέρυσι, πίσω από τον Dovi. Ο Vinales τερμάτισε δεύτερος, μπροστά από τον εντυπωσιακό Petrucci.

    Ο Danilo είναι το φαβορί για τη θέση του Lorenzo και μετά το Le Mans - και το βάθρο που πήρε - θέλει να κάνει έναν ακόμα καλό Αγώνα για να βοηθήσει την Ducati στην τελική της απόφαση.

    Και δεν είναι μόνο οι παραπάνω αναβάτες που αποτελούν απειλή. Ο Dani Pedrosa έχει κερδίσει στο παρελθόν στην πίστα, ενώ κι ο Crutchlow θα είναι πιο ανταγωνιστικός μετά την πτώση του στις ΚΑΤ1 της Γαλλίας.

    Ο Johann Zarco έχει πάντα το κίνητρο και την ταχύτητα για να παλέψει για το βάθρο και μετά την οδυνηρή του πτώση στην πατρίδα του θέλει να επιστρέψει δυνατός.

    Το ίδιο ισχύει και για τον Iannone, που μετά από δυο συνεχόμενα βάθρα έπεσε και αυτός στο Le Mans, ενώ και η Aprilia με τον Aleix Espargaro θέλει άλλη μια θέση μέσα στη δεκάδα.


    Πηγή: motograndprix.gr

    Ο 3ος Αγώνας του ΠΠΤ στις Σέρρες, 27/5


    Οι αγώνες θα διεξαχθούν με την ακόλουθη σειρά:
    ΝΕΩΝ, 
    ΟΡΕΝ, 
    RACING-SS 300, 
    SUPERSPORT, 
    SUPERBIKES

    Η εκκίνηση του πρώτου αγώνα θα γίνει στις 11:00.

    ΠΗΓΗ

    Nicky Hayden 1981-2017 Για πάντα στην καρδιά μας!



    Ένας από τους Θρύλους του MotoGP, ένας από τους ελάχιστους που έχουν νικήσει σε MotoGP και SBK, ένας οδηγός που όλοι όσοι τον γνώρισαν μόνο καλά λόγια έχουν να πουν, έφυγε σαν χθες πριν από ένα χρόνο....

    Τον Nicky Hayden χτύπησε ένα αυτοκίνητο σ’ ένα δρόμο της Ιταλίας, με τον Αμερικανό άσο να κάνει ποδήλατο, προπονούμενος για το Γύρο των SBK-Motul στο Donington Park.

    Τα τραύματά του ήταν πολύ σοβαρά σε κεφάλι και θώρακα και μετά από πέντε ημέρες στην ΜΕΘ, ο Αμερικανός υπέκυψε σ' αυτά.

    Ο καταπληκτικός αυτός Άνθρωπος, ο Nicky Hayden, έφυγε από κοντά μας μόλις στα 35 του χρόνια...

    Γεννηθείς το 1981, ο Hayden πέτυχε πολλά πράγματα στην αξιόλογη καριέρα του ενώ πανάξια είχε κερδίσει το σεβασμό πολλών τόσο στο paddock του MotoGP, όσο και σε αυτό των SBK-Motul.

    Για πολλούς από τους συναθλητές του, ήταν ο καλύτερος άνθρωπος στους αγώνες Grand Prix. Ένας αληθινός Πρωταθλητής, με απίστευτη αφοσίωση στο άθλημα και στην οικογένειά του.

    Από μικρό παιδί ονειρευόταν να γίνει επαγγελματίας και Πρωταθλητής και γι’ αυτό κόπιασε σε όλη του τη ζωή, με ζήλο, σκληρή δουλειά και αυταπάρνηση.

    Ξεκίνησε από τις χωμάτινες πίστες στην Αμερική, την πατρίδα του, αλλά γρήγορα τον κέρδισε η άσφαλτος και το 1999 κατέκτησε τον πρώτο του Τίτλο στην Supersport του Αμερικανικού Πρωταθλήματος.

    Η αρχή για τον Nicky Hayden είχε γίνει...!

    Μετά από λίγα χρόνια, το 2002, ήρθε ο Τίτλος στα Αμερικανικά SBK και μάλιστα είναι ο νεότερος σε ηλικία αναβάτης που έχει πάρει το Πρωτάθλημα στην πατρίδα του.

    To 2003 ήρθε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας Μοτοσυκλετών (MotoGP) και αρχίσαμε να τον μαθαίνουμε περισσότερο.

    Εκείνη τη χρονιά πήρε δυο βάθρα, στο Motegi και στο Phillip Islad, ως νεοφερμένος στο Πρωτάθλημα καθώς και τον Τίτλο του Rookie της σεζόν.

    Ακολούθησαν περισσότερα βάθρα το 2004, ενώ την επόμενη σεζόν πανηγύριζε την pole και τη νίκη μέσα στην πατρίδα του (Laguna Seca).

    Το 2006 ο “Kentucky Kid” έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής του MotoGP κερδίζοντας τον Valentino Rossi κι εξασφαλίζοντας τον Τίτλο μόλις στον τελευταίο Γύρο.

    Το 2009 πήγε στην ομάδα της Ducati και αργότερα, το 2015, στην ομάδα του Aspar στη μεγάλη κατηγορία. Αυτή ήταν και η τελευταία του χρονιά στο MotoGP.

    Ήταν τότε, το 2015, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στην Valencia, που αναδείχθηκε σε Θρύλο του αθλήματος.

    Η επόμενη πρόκληση της καριέρας του ήταν τα SBK-Motul, όπου ο Nicky πήρε μερικά βάθρα αλλά και την πρώτη του νίκη στο Πρωτάθλημα πέρυσι, την πρώτη του χρονιά.

    Ήταν στην πίστα της Sepang όταν, σε δύσκολες συνθήκες, έγινε ένας από τους λίγους αναβάτες που καταφέρνουν να πάρουν νίκη τόσο στο MotoGP, όσο και στα SBK.

    Παράλληλα το 2016, έγινε και ο πρώτος Θρύλος του MotoGP που επέστρεψε στο Πρωτάθλημα και αγωνίστηκε ως αντικαταστάτης σε δυο αγώνες, στην Aragon και το Phillip Island.

    Ο Hayden έδωσε τον τελευταίο του αγώνα στην Imola στις 14 Μαΐου του 2017....


    Πηγή: motograndprix.gr

    1000άρια On-Off και πας παντού!


    Μαζί τους θα ταξιδέψετε παντού, ακόμα και εκεί που τελειώνει ο δρόμος. Ικανές τόσο σε ασφάλτινες όσο και σε χωμάτινες διαδρομές, οι μοτοσυκλέτες On-Off 1000 κυβικών αποτελούν αδιαμφισβήτητα μια από τις πιο χρηστικές κατηγορίες μοτοσικλετών για τους δρόμους της χώρας μας.




    Ducati Multistrada 950: 14.500 ευρώ


    Το Multistrada 950 είναι μια μοτοσυκλέτα που μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο, υποπλαίσιο και ψαλίδι με το 1200 Enduro, παντρεμένα με τον κινητήρα από το Hypermotard. Συνδυάζει την άνεση, το στυλ και τις επιδόσεις με την ευκολία στην οδήγηση. Στόχος ήταν να δημιουργηθεί ένα πιο προσιτό μοντέλο, που θα εξακολουθεί να προσφέρει την απαραίτητη εμπειρία Multistrada. Ο δικύλινδρος υδρόψυκτος Testastretta, έχει τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και χωρητικότητα 937 κυβικών. Οι νέες δεσμοδρομικές κεφαλές κυλίνδρων αποδίδουν σχέση συμπίεσης 12,6:1 από 13,1:1. Τα σώματα της πεταλούδας είναι πλέον στα 53 χιλιοστά, ενώ ο εγκέφαλος της Bosch έχει νέο χάρτη ανάφλεξης για κάθε ένα από τα τέσσερα Riding modes, που είναι διαθέσιμα μέσω του ride by wire γκαζιού. Η ιπποδύναμη ανέρχεται στους 113 ίππους στις 9.000σαλ. με μέγιστη ροπή 9,7 κιλών στις 7.750σαλ. Περισσότερο από το 80% της διαθέσιμη ροπής, είναι διαθέσιμο από τις 3.500 έως τις 9.500 σαλ. και παρουσιάζει αρκετά καλή διασπορά για κινητήρα V-Twin. Στο Urban και το Enduro mode, η απόδοση μειώνεται στους 75 ίππους. Διαθέτει τέσσερα Riding modes, με 3 επίπεδα  ABS, καθώς και 8 επίπεδα Traction. Η χρήση του 950 ως καθημερινή μοτοσυκλέτα είναι μέσα στο range των δυνατοτήτων του και τα καταφέρνει αρκετά καλά. Το φαρδύ τιμόνι που κόβει αρκετά, σε συνδυασμό με τις compact διαστάσεις, κάνουν τη μοτοσυκλέτα να ελίσσεται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα μέσα στην κίνηση της πόλης. Το 950 είναι αρκετά ομαλό στις χαμηλές ταχύτητες, παρόλη την απουσία του μεταβλητού χρονισμού. Καταφέρνει και συγκεντρώνει όλα τα δυναμικά και ιδιαίτερα στοιχεία, από τα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς, ενώ η μικρότερη αλλά αρκετή ιπποδύναμη και η αυξημένη πρακτικότητα και ευχρηστία, το καθιστούν ενδεδειγμένη λύση για καθημερινή χρήση και για ταξίδια με περιπετειώδεις προορισμούς. Με τιμή και εξοπλισμό που αγχώνει τον ανταγωνισμό, το νέο Multistrada 950 είναι μια συναρπαστική μοτοσυκλέτα, που θα την ευχαριστηθεί ο αναβάτης περισσότερο από το 1200, καθώς δεν θέτει περιορισμούς. 




    Honda CRF 1000 Africa Twin DCT: 16.090 ευρώ

    Η έκφραση σαν να την οδηγάς χρόνια περιγραφεί την αίσθηση που εισπράττει κανείς όταν κάθεται στην νέα Africa. Η Honda τόλμησε να ενσωματώσει το σύστημα DCT σε On-Off και με την πληθώρα των ρυθμίσεων που προσφέρει για τους αυτοματισμούς και επί μέρους ηλεκτρονικά της συστήματα, δίνει στον οδηγό της την δυνατότητα να προσαρμόσει με ακρίβεια την μοτοσικλέτα στις εκάστοτε συνθήκες. O κινητήρας είναι δικύλινδρος και η απόδοση του ανέρχεται στους 94 ίππους στις 7.500σ.α.λ. και στα 10 kg-m ροπής στις 6.000σ.α.λ. Σκοπός δεν είναι η εκρηκτικότητα αλλά η εκπληκτική ελαστικότητα του και η γραμμική & γεμάτη απόδοση του σε όλο το φάσμα των στροφών. Η Africa δομείται γύρω από ένα ατσάλινο ημί-διπλο κλειστό πλαίσιο, το οποίο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ευελιξία για την πόλη, την σταθερότητα στο ταξίδι (με συνεπιβάτη και αποσκευές) και την στιβαρότητα και την αντοχή στο χώμα. Σε ότι αφορά στις αναρτήσεις, η Honda δεν «τσιγκουνεύτηκε», εξοπλίζοντας το Africa με πλήρως ρυθμιζόμενο USD πιρούνι της Showa μπροστά και μονό αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας πίσω, επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο. Στα φρένα δύο πλευστοί «wave» δίσκοι 310 χλστ. μπροστά με τετραπίστονες δαγκάνες και μονός επίσης «wave» δίσκος 256 χλστ, με μονή δαγκάνα πίσω, συμπληρώνουν την εικόνα. Η αίσθηση που σου δίνει η Africa είναι ότι πρόκειται για μια ελαφρύτερη και μικρότερη μοτοσικλέτα. Σε συνδυασμό με το πολύ καλό της ζύγισμα και την «αύρα φιλικότητας» που αποπνέει, μπορεί να κινηθεί με άνεση και χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό της, σε οποιοδήποτε ασφάλτινο πεδίο. Στην πόλη ελίσσεται με χαρακτηριστική άνεση ανάμεσα στα αυτοκίνητα, με την ψηλή θέση οδήγησης να προσφέρει πλήρη επόπτευση και τις αναρτήσεις να «σιδερώνουν» τα πάντα. Στο ταξίδι είναι εντυπωσιακά σταθερή, ενώ εξίσου εύκολα και χωρίς κόπο μπορεί να οδηγηθεί με γρήγορους ρυθμούς σε δρόμους με στροφές. Έτσι εκπληρώνει επάξια τους στόχους της και συνεχίζει στο δρόμο που έχει χαράξει το όνομα Africa Twin.




    KTM 1090 Adventure: 13.990 ευρώ

    Η Αυστριακή εταιρία χρησιμοποίησε την ίδια αλάνθαστη συνταγή, στην κατασκευή μοτοσυκλετών που προσφέρουν περιπετειώδη  χαρακτηριστικά και φρόντισε να την βελτιώσει στα σημεία, κάνοντάς την συνολικά καλύτερη. Στα σωθικά του 1090 βρίσκεται ο γνωστός δικύλινδρος LC8, αλλά πλέον αποδίδει 125 ίππους στις 8.500σαλ και 10,9kg ροπής στις 6.500σαλ. 30 επιπλέον ίπποι από το απερχόμενο μοντέλο και μάλιστα σε καιρούς που οι κανονισμοί του Euro4 είναι αυστηροί, δεν το λες και λίγο! Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο σε συνδυασμό με το σετ αναρτήσεων και το ελαφρύ αλουμινένιο ψαλίδι, προσφέρουν αυξημένη ακαμψία και σταθερότητα. Η WP είναι και εδώ η επιλογή της Αυστριακής εταιρίας για να εξοπλίσει το μοντέλο της. Ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών, που δεν δέχεται ρυθμίσεις, εδράζει στον μπροστά άξονα. Μπορεί να ξενίσει κάποιους η απουσία επιλογής ρυθμίσεων, όμως πιστέψτε μας, το 1090 συμπεριφέρεται ιδανικά σε κάθε περίσταση, κάνοντας την όποια επιλογή ρύθμισης να μοιάζει περιττή. Πίσω έχει τοποθετηθεί ένα μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση επαναφοράς. Στον τομέα της πέδησης, δύο δίσκοι 320 χιλιοστών συνεργάζονται με δαγκάνες 4 εμβόλων της Brembo, ενώ πίσω ένας μονός δίσκος 267 χιλιοστών συνεργάζεται με διπίστονη δαγκάνα.  Το δικάναλο ABS της Bosch 9M+ είναι πάντα έτοιμο να αναλάβει δράση σε περιπτώσεις που παραστεί ανάγκη. Το αρχικό δάγκωμα είναι ικανοποιητικό, ενώ η δύναμη είναι επαρκής για να σε σταματήσει σε κάθε περίπτωση. Η ατόφια αίσθηση που αποκομίζεις είναι υπέρμετρα απολαυστική  και σε ταξιδεύει μακριά από το αποστειρωμένο περιβάλλον του ανταγωνισμού. Περισσότερη διασκέδαση χωρίς παραχωρήσεις. Το 1090 είναι μια μοτοσυκλέτα, που απευθύνεται σε αναβάτες που αναζητούν ένα πολυεργαλείο για κάθε χρήση, αφού μπορεί να κινηθεί με την ίδια άνεση τόσο στο βουνό και τη θάλασσα, όσο στην πόλη και τα ταξίδια. Η ατόφια αίσθηση που αποκομίζεις είναι υπέρμετρα απολαυστική και σε ταξιδεύει μακριά από το αποστειρωμένο περιβάλλον του ανταγωνισμού. 




    Suzuki V-Strom 1000: 13.295 ευρώ

    Το V-Strom 1000 είναι  μια adventure μοτοσυκλέτα με ασφάλτινο κυρίως προσανατολισμό, και  με βασικά χαρακτηριστικά την πολυχρηστικότητα και τον ροπάτο κινητήρα. Ο δικύλινδρος V  των 1.037 κυβικών τίθεται σε λειτουργία με ένα στιγμιαίο πάτημα του κουμπιού, χάρη στο σύστημα easy start της Suzuki. Πλέον καλύπτει και τις προδιαγραφές euro 4, χωρίς όμως να υστερεί σε δύναμη, αποδίδοντας 100 ίππους στις 8.000σαλ. και 10,5 κιλά ροπής στις 4.000σαλ. Τα ηλεκτρονικά έκαναν και εδώ την εμφάνιση τους, αφού πέρα από το Traction Control 3 θέσεων, υπάρχει και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης (low rpm assist). Ανεβαίνουν αυτόματα οι στροφές όσο χρειάζεται, ώστε να ξεκινάς πάντα χωρίς το φόβο ενός σβησίματος. Το πλαίσιο συνεχίζει τη φιλοσοφία των  V-Strom και είναι αλουμινένιο περιμετρικό δύο δοκών με αφαιρούμενο υποπλαίσιο.  Στον τομέα των αναρτήσεων συναντάμε  ένα ανεστραμμένο πιρούνι  43 χιλ με ρυθμίσεις για την απόσβεση συμπίεσης, επαναφοράς και προφόρτισης ελατηρίου και ένα αμορτισέρ με μοχλικό, επίσης ρυθμιζόμενο ως προς την απόσβεση επαναφοράς και την προφόρτιση του ελατηρίου, που μπορεί να γίνει πολύ εύκολα χωρίς εργαλεία. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν 2 τετραπίστονες δαγκάνες της tokico μπροστά με δίσκους 310 χιλ και μια διπίστονη δαγκάνα πίσω με δίσκο 260χιλ.  που συνεργάζονται για πρώτη φορά με σύστημα cornering ABS. Μέσω του συστήματος IMU της Bosch, υπολογίζονται όλες οι παράμετροι, ώστε να μπορείς να φρενάρεις με ασφάλεια ακόμα και υπό κλίση, επωφελούμενος και από το σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Δεν χρειάζεται να σε απασχολεί πώς θα πας, αλλά πού θα πας αφού το V-strom 1000, είναι ικανό να σε ταξιδέψει με άνεση παντού. Μπορεί να μην έχει τις δυνατότητες Off Road, τον τουριστικό χαρακτήρα ή την ιπποδύναμη που έχουν κάποιοι ανταγωνιστές της κατηγορίας, αλλά έχει ό,τι ακριβώς χρειάζεται, ώστε να αποτελεί τη χρυσή τομή. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που έχει αγαπηθεί τόσο από το μοτοσυκλετιστικό κοινό.


    Πηγή: mototriti

    Δοκιμή: Harley Davidson Fat Bob 114



    Με κυβισμό και ροπή που ακουμπάει τα όρια της υπερβολής και εμφάνιση που μοιάζει να ξεπήδησε από το sequel της επόμενης ταινίας του Ghostrider, το νέο Fat Bob αποτυπώνει την ανανεωμένη φιλοσοφία της Harley στα naked σπορ cruiser.


    Τιμή: 24.200 ευρώ

    +: Ροπή, ανάρτηση, σπορ συμπεριφορά 
    -: Τέλη κυκλοφορίας, χωρητικότητα ρεζερβουάρ


    Η Harley είναι μια εταιρεία με 115 χρόνια ιστορίας, που ακόμα και η μαμά σου την έχει ακουστά. Αυτό σημαίνει ότι έχει δημιουργήσει την δική της ξεχωριστή παράδοση στον χώρο, χωρίς επ΄ουδενί να την διακρίνει η στασιμότητα στο μοτοσυκλετιστικό γίγνεσθαι. Απόδειξη, η ανακοίνωση το περασμένο έτος ότι οι Αμερικάνικοι έχουν στόχο την επόμενη δεκαετία να εισάγουν 100 νέα μοντέλα στην αγορά, με σκοπό να φέρουν νέους αναβάτες στην αγκαλιά της Harley. Για το 2018, η νέα σειρά Softail θέλησε να κάνει μικρά αλλά σταθερά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, μέρος της οποίας είναι το εκσυγχρονισμένο Fat Bob. Ας δούμε τι έχει να αντιπαραθέσει, ενάντια στον ευρωπαϊκό και όχι μόνο, ανταγωνισμό.

    Σχεδιασμός – Ποιότητα κατασκευής – Ο φουσκωτός της παρέας


    Tο νέο μοντέλο εντάσσεται στα γενικότερα πλαίσια της Harley αισθητικής, εντούτοις μοιάζει σαν να έχει υποστεί ένα πιο σύγχρονο makeover. Η σιλουέτα χαρακτηρίζεται από όμορφες καμπύλες αν και στο πίσω μέρος η ουρά κόβεται λιγάκι άκομψα. Το μαύρο φόρεμα ταιριάζει γάντι στο τσαμπουκαλεμένο Fat Bob, καθώς το παραδοσιακό χρώμιο απουσιάζει, ενώ το ρεζερβουάρ είναι τραβηγμένο προς τα επάνω για να αφήνει όσο το δυνατόν πιο μεγάλο μέρος του κινητήρα σε κοινή θέα. 
    Ο μυώδης χαρακτήρας τονίζεται από τα φαρδιά ελαστικά, το κοντό εμπρός φτερό και την 2 σε 1 σε 2 εξάτμιση, με τους bronze σωλήνες και την διατομή που θυμίζει καλοταϊσμένο πύθωνα. Τις εντυπώσεις κλέβει το μπροστινό φανάρι. Δεν έχει το κλασικό στρογγυλό σχήμα, αλλά έχει ορθογώνια διάταξη και είναι τόσο φαντεζί, που ενδεχομένως να αποτελέσει μέρος customαρισμένων κατασκευών. 
    Στο εσωτερικό του έχει συστοιχίες LED, που εκτός από το απίστευτό look που παρέχουν, αποδίδουν αρκετά ικανοποιητική δέσμη φωτός. Η ένσταση μου έχει να κάνει με τα προειδοποιητικά φλάς και το πίσω φανάρι που δεν είναι τύπου LED και δεν συνάδουν με το φρέσκο σχεδιασμό. Ίσως εδώ η Harley επέλεξε λανθασμένα, ένα πιο συντηρητικό μονοπάτι. Η όλη κατασκευή αναδύει ποιότητα, όσον αφορά τα υλικά, τη συναρμογή και την βαφή των επιμέρους μερών.  Καλωδιώσεις και άλλα συναφή δεν προεξέχουν  και είναι επιμελώς τακτοποιημένα, δίνοντας μια ΅ΆκαθαρήΆΆ εικόνα.


    Άνεση – Εργονομία – Την είδε..Σπορ


    Διαφοροποίηση από τις κλασικές νόρμες της Αμερικάνικης φιλοσοφίας, έχουμε και στην εργονομία του Fat Bob. Φυσικά δεν έχει χαθεί η ταυτότητα του cruiser, όμως η Harley έχει κάνει άνοιγμα και στη σπορ πλευρά της οδήγησης. Η θέση οδήγησης έχει αναθεωρηθεί, με το εργονομικό τρίγωνο να συμβάλει σε μια αθλητική στάση του σώματος. Η σέλα είναι χαμηλή στα 710 χιλιοστά από το έδαφος, αλλά δεν νιώθεις ότι τα οπίσθια σου θα ξύσουν το έδαφος. 
    Το αφρώδες υλικό είναι αρκετό ώστε να παραμείνεις ξεκούραστος για αρκετή ώρα, ενώ το σκαλοπατάκι δίνει μια επιπλέον στήριξη στη μέση. Για τον συνεπιβάτη δεν γίνεται λόγος για μεγάλες αποστάσεις, καθώς εκτός από το μικρό τμήμα που του αναλογεί, έχει να αντιμετωπίσει και την ροπή του κινητήρα, κάτι που σε συνδυασμό με την απουσία χειρολαβών, φαντάζει δύσκολο επίτευγμα. Το τιμόνι είναι φαρδύ προσφέροντας καλό χειρισμό, με τους διακόπτες να έχουν την κλασική παραδοσιακή διάταξη και λειτουργία και τους καθρέπτες να μην προεξέχουν, αλλά να αφήνουν ορισμένο χώρο για τα χέρια. 
    Ανασταλτικό σημείο ότι οι μανέτες του φρένου και του συμπλέκτη δεν ρυθμίζονται. Για τους gadget τύπους, στο λαιμό του τιμονιού έχει τοποθετηθεί μια θύρα USB για τη φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών. Τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα μπροστά αλλά δεν φέρνουν τα πόδια σε μεγάλη γωνία. Έτσι η στάση του κορμού δεν είναι σε καμία περίπτωση ξαπλωτή, αλλά κάθεσαι σε όρθια στάση που μπορεί να γίνει και ελαφρώς σκυφτή προς τα εμπρός όταν το θελήσεις. O μινιμαλισμός της naked αισθητικής, έχει φέρει τον στρογγυλό πίνακα οργάνων στο εμπρός τμήμα του ρεζερβουάρ. Πρόκειται για ένα αναλογικό στροφόμετρο, με μια ενσωματωμένη οθόνη πολλαπλών ψηφιακών ενδείξεων στο κάτω μέρος του. Είναι ευανάγνωστος και παρέχει αρκετές πληροφορίες όπως ταχύτητα, μερικούς και ολικό χιλιομετρητή, στάθμη καυσίμου, αυτονομία και σχέση κιβωτίου. 


    Κινητήρας – Τραβάει και τροχόσπιτο


    Χαράς Ευαγγέλια για τους φαν της ροπής, αποτελεί ο Milwaukee 8, που έχει τοποθετηθεί στα σωθικά του Fat Bob. Πρόκειται για ένα 4βάλβιδο αεροελαιόψυκτο κινητήρα, με το ψυγείο να φωλιάζει ανάμεσα στους σωλήνες του πλαισίου, διπλής ανάφλεξης, στον οποίο έχουν τοποθετηθεί διπλοί αντικραδασμικοί άξονες, με στόχο την μείωση των κραδασμών. Αυτό δεν σημαίνει ότι έχει χάσει τον V-Twin χαρακτήρα του, απλώς έχει γίνει πιο ομαλός και κατάλληλος για ξεκούραστη οδήγηση. Η συμμόρφωση με τους κανονισμούς Euro 4, επετεύχθη χάρη στην βελτιστοποίηση της επικάλυψης των βαλβίδων και τον έλεγχο της θερμοκρασίας καύσης. Το 114 στο καπάκι του κινητήρα υποδεικνύει την χωρητικότητα του μοτέρ και οι 114 κυβικές ίντσες μεταφράζονται σε 1863 κυβικά! Η υποτετράγωνη φύση του κινητήρα με τα έμβολα διαμέτρου 102 χιλιοστών και 114.3 χιλιοστών διαδρομής, παράγουν 93 ίππους στις 5.020σαλ και μέγιστη ροπή 15,76κιλά μόλις στις 3.500σαλ. Η κίνηση από το 6-τάχυτο κιβώτιο φτάνει στον πίσω τροχό, μέσω ενός ιμάντα μετάδοσης. Η μέση τιμή  των 8,3 λίτρων καυσίμου στα 100 χιλιόμετρα είναι λογική τιμή αν αναλογιστούμε τα κυβικά που έχουν να ταΐσουν, όμως αν είστε συνεχώς με το γκάζι ανοιχτό, ο ανεφοδιασμός θα έρθει αρκετά γρήγορα, δεδομένης και της χωρητικότητας των 13,6 λίτρων του ρεζερβουάρ.


    Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα – Βήματα μπροστά


    Το χαρακτηριστικό γύρω από το οποίο έχει δομηθεί το νέο πλαίσιο του Fat Bob είναι αυτό της δυναμικής απόδοσης. Η ατσάλινη σωληνωτή διάταξη προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία κατά  35%, ενώ έχουν αυξηθεί και οι γωνίες κλίσης, κάτι που επιβεβαιώνεται και στην πράξη. Το μπροστινό ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χιλιοστών προέρχεται από την Showa, ενώ στο πίσω μέρος τοποθετήθηκε μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και απόσβεση του ελατηρίου. Μάλιστα η ρύθμιση μπορεί να γίνει εύκολα μέσω ενός υδραυλικού συμπιεστή 5 θέσεων. Για την επιβράδυνση του νέου μοντέλου της Harley, φροντίζουν δύο δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων με πλευστούς δίσκους στο εμπρός μέρος και μια διπίστονη δαγκάνα με μονό δίσκο στο πίσω. Αν και δεν είναι ακτινικές, ανταπεξέρχονται επάξια στο ρόλο τους. Το διακριτικό ABS ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό. Οι επιβλητικοί τροχοί 16 ιντσών από κράμα αλουμινίου, πατούν πάνω σε φαρδιά Dunlop ελαστικά, διαστάσεων 150/80 μπροστά και 180/70 πίσω.


    Στο δρόμο – Σμιλεμένο διαμάντι

     
    Μερικά πράγματα στη ζωή δεν αγοράζονται, αλλά αποκομίζονται και αυτό το καταλαβαίνεις όταν βρεθείς στη σέλα του δίτροχου Αμερικάνου μποντιμπιλντερά. Η αίσθηση ότι έχεις τόσα κυβικά κάτω και ανάμεσα από τα πόδια σου, είναι αρκετή για να σε συναρπάσει. Ίσως αυτό να φαντάζει σε ορισμένους  ως αποτρεπτικός παράγοντας κίνησης στην πόλη, αλλά κάτι τέτοιο δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Μπορεί ο Bob να είναι Fat, ή καλύτερα εύσωμος, αλλά παρόλα τα 306 συνολικά κιλά του, εκτελεί άφοβα ρυθμικές κινήσεις και ελιγμούς, χωρίς να σε προβληματίζει. Το καλοζυγισμένο πλαίσιο συνηγορεί σε αυτή την ιδιότητα, με αποτέλεσμα το Fat Bob να ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού. Περιορισμοί; Ελάχιστοι, όπως για παράδειγμα το μικρό κόψιμο του τιμονιού και η αδυναμία μεταφοράς δεύτερου ατόμου. 

    Όμως δεν φτιάχτηκε γι αυτό. Στον ανοιχτό δρόμο θα απολαύσεις την δεινή ικανότητα cruising που κουβαλάει από τα γεννοφάσκια του. Ο κινητήρας αν και V-Twin είναι αρκετά ομαλός σε σύγκριση με παλαιότερους ίδιου τύπου, αλλά και πιο ήσυχος. Και αν το πρώτο με βρίσκει σύμφωνο, στο θέμα του θορύβου έχω σοβαρές ενστάσεις. Γίνεται να έχεις μια τόσο ωραία φωνή και να μην σου δίνουν την δυνατότητα να τραγουδήσεις; ¶τιμο Euro4! Ευτυχώς υπάρχει ελεύθερη εξάτμιση στον επίσημο κατάλογο της εταιρίας. Όσο για το διαθέσιμο ηχόχρωμα από 1865 κυβικά, το αφήνω στη φαντασία σας. Ο συμπλέκτης είναι βαρύς και το κιβώτιο κλασικό Harley με θετικά θορυβώδη κουμπώματα. Και από απόδοση; Στο γύρισμα του δεξιού καρπού, γίνεσαι θιασώτης του bigger is better και τα τεράστια αποθέματα ροπής, σε εξωθούν στο να απονείμεις ωδή στο Αμερικάνικο όνειρο. Δεν είναι τόσο η ιπποδύναμη, όσο τα σχεδόν 16 κιλά ροπής, τα οποία εμφανίζονται μόλις από τις 3.500σαλ. και τα οποία θα τεντώσουν τα άνω σου άκρα, κάνοντας σε να νιώθεις σαν σύγχρονος τιραμόλα. ¶ψογος ψεκασμός, άμεση απόκριση και αστείρευτη επιτάχυνση μέχρι και σε ταχύτητες άνω των 180 χιλιομέτρων. Η συνολική γεωμετρία στοχεύει την σπορ οδική συμπεριφορά και σε γρήγορους ρυθμούς, οι πραγματικές δυνατότητες του Fat Bob θα απογυμνωθούν μπροστά σου. Το Fat Bob έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Είναι ικανό για μεγαλύτερες γωνίες κλίσεις όμως τα εμπρός τοποθετημένα μαρσπιέ δεν επιτρέπουν το κάτι παραπάνω. Οι αναρτήσεις εξασφαλίζουν άψογο χειρισμό και σταθερότητα σε κάθε πεδίο. Δίνουν μια στιβαρή αλλά σαφή αίσθηση στον οδηγό, ενώ η απορρόφηση των ανωμαλιών είναι ικανοποιητική. Το πίσω αμορτισέρ δεν τερματίζει σε απότομες λακκούβες και ανωμαλίες. Το μεγάλο μεταξόνιο από την μια σου επιτρέπει να ξεκινήσεις τάπα στα φανάρια χωρίς χαζοσπιναρίσματα και από την άλλη αποτρέπει καταστάσεις υποστροφής στην έξοδο της στροφής. Ίσως κάπου εδώ δικαιολογώ ως ένα σημείο την απουσία traction control. Τα φρένα ανταποκρίνονται στο ρόλο τους και δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης ακόμα και μετά από έντονη χρήση. Υποδειγματική η λειτουργιά του ABS, που με ανάγκασε πολλές φορές να ψάξω να δω αν δουλεύει ή απλώς σταμάτησε να λειτουργεί. 


    Η άποψή μας



    Μόνο αφού συνειδητοποιήσεις ότι το Fat Bob είναι ένα παραδοσιακό Harley, που μπορεί να υπολείπεται σε ηλεκτρονικές ευκολίες σε σχέση με τον ανταγωνισμό αλλά προσφέρει κάτι μοναδικό, είσαι έτοιμος να αρχίσεις να ξετυλίγεις το κουβάρι της μεταστροφής σε μια πιο αμιγώς σπορ φιλοσοφία, των μοντέλων της Αμερικάνικης εταιρίας. Ναι, το Fat Bob είναι μια cruiser κατασκευή, αλλά με σαφείς βλέψεις στην σπορ πλευρά της οδήγησης και το επιδεικνύει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο που δεν εντάσσεται στα πλαίσια της κατηγορίας. Η Pure American muscle περιβολή, ο κινητήρας θηρίο και τα σπορτίφ περιφερειακά, συνθέτουν ίσως το καλύτερο σε χειρισμό και συμπεριφορά Harley έως τώρα. Σε μια εποχή που η απουσία ηλεκτρονικών αφορίζει κάθε προσπάθεια για την επίτευξη του διαφορετικού, το Fat Bob σου δίνει την ευκαιρία να ζήσεις το Αμερικάνικο όνειρο.

    Κινητήρας  
    Τύπος 4T, 2K, V-Twin 45o, A/E
    Κυβισμός (κ.εκ.) 1868
    Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.)102 X 114,3
    Συμπίεση (:1)10.5
    Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.) 93/5.020
    Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) 15,76/3.500
    Τροφοδοσία Ηλ.Ψεκασμός
    Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα) 13.6
    Κατανάλωση (λτ./100χλμ.)8.3
    Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 200+
      
    Πλαίσιο - Αναρτήσεις - Φρένα  
    Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
    Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις Ανεστραμμένο πιρούνι 43χιλ
    Διαδρομή (χλστ.) Δ/Α
    Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις Monoshock, ΠΕ, ΑΕ 
    Διαδρομή (χλστ.) Δ/Α
    Φρένα Ε (χλστ.)2Δ, 4Ε, ABS
    Φρένα Π (χλστ.)Δ, 2Ε, ABS
      
    Τροχοί - Ελαστικά  
    Ελαστικό Ε150/80-16
    Ελαστικό Π180/70-16
      
    Διαστάσεις / Βάρος  
    Μήκος (χλστ.)2340
    Πλάτος (χλστ.)Δ/Α
    Μεταξόνιο (χλστ.)1615
    ΄Ύψος σέλας (χλστ.)710
    Βάρος (κιλά) 306
      
    Εξοπλισμός  
    ABS / Ρυθμ.Ν/Ο
    Τraction Control / Ρυθμ. Ο
    ΣτροφόμετροΝ
    Immobilizer Ν
    Yπολογιστής ταξιδιού Ν
    Μερικός χιλιομετρητής Ν
    Ένδειξη βενζίνης Ν
    Δείκτης θερμοκρασίας Ο
    Θερμοκρασία περιβάλλοντος Ο
    Ζελατίνα / Ρυθμ. Ο/Ο
    Ρυθμιζόμενες μανέτες Σ/ΦΟ/Ο
    Πλάγιο σταντ Ν
    Κεντρικό σταντ Ο
    Χειρολαβές / Σχάρα Ο/Ο
    Ρυθμιζόμενες αναρτησεις Ε/Π Ο/Ν

    Πηγή: mototriti

    BMW R nineT: Στον σινεμά με τον Tom Cruise



    Σε νέα ταινία «Mission Impossoble» φαίνεται ότι θα δούμε την R nineT της BMW. 


    Ο Tom Cruise φαίνεται ότι επιστρέφει στον ρόλο του Ethan Hunt και σε νέα ταινία «Mission: Impossible», με ένα trailer για την ταινία να είναι ήδη στην δημοσιότητα. Αυτό που γίνεται σαφές είναι ότι ο ηθοποιός θα οδηγεί μία BMW RnineT Scrambler στην ταινία, η οποία περιλαμβάνει και μια σκηνή καταδίωξης.

    Ο ηθοποιός πιθανότατα θα πραγματοποιήσει και stunt σκηνές –μην ξεχνάμε ότι ο Cruise είναι γνωστός για την ικανότητά του και την επιλογή του να εκτελεί ο ίδιος τις επικίνδυνες σκηνές στις ταινίες του.

    Μένει μόνο να δούμε και την ταινία στην ολότητά της, προκειμένου να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι τι θα κάνει ο Tom με την μοτοσυκλέτα του…


    Πηγή: mototriti

    Rossi: Ελπίζω αυτό το βάθρο Να δώσει ώθηση στην Yamaha!



    Κι εκεί που, μετά την απογοήτευση του Σαββάτου, τα πράγματα έμοιαζαν δύσκολα, ήρθε ένας αποφασισμένος Rossi ν’ αλλάξει τα δεδομένα.

    Η Μ1 δεν έγινε ξαφνικά η ιδανική μοτοσυκλέτα, ούτε τα προβλήματα λύθηκαν, ωστόσο ο Ιταλός για μια ακόμη φορά βρήκε λύσεις για να είναι δυνατός στον Αγώνα.

    Την ίδια ώρα, μάλιστα, που ο ομόσταυλός του ήταν και πάλι απογοητευτικός.
    «Μετά τις κατατακτήριες ήμουν απαισιόδοξος, κάναμε όμως μερικές αλλαγές στο ζέσταμα κι ένοιωθα καλά».

    «Από την τρίτη σειρά της εκκίνησης τα πάντα μπορούν να συμβούν. Όμως ήμουν γρήγορος μέχρι το τέλος. Αυτό που με κάνει πιο χαρούμενο είναι ότι ήμουν 5’’ πίσω από τον Marquez».
    Όμως γρήγορα θέλει να κατευνάσει τον όποιο ενθουσιασμό:

    «Αυτό όμως είναι το μέγιστο που μπορούμε τώρα. Πέρυσι εδώ κυριαρχούσαμε και τώρα δεν μπορούσαμε κάτι καλύτερο από την 3η θέση».

    «Δεν είναι τυχαίο που είμαστε 15 Αγώνες χωρίς νίκη... δεν ξέρω αν θα συνεχιστεί αυτό... δεν έχουμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, απλά οι αντίπαλοί μας είναι πιο γρήγοροι».
    «Ελπίζω ότι αυτό το βάθρο σήμερα, θα αποτελέσει ένα είδος ώθησης για τους ανθρώπους στο εργοστάσιο».

    «Εδώ πάντως ήταν μια πίστα που μας ευνοούσε και όχι τόσο τους άλλους. Θα πρέπει ν’ αντέξουμε, να πάρουμε όσο περισσότερους βαθμούς γίνεται και να περιμένουμε τις αναβαθμίσεις στο δεύτερο μισό».

    Ο επόμενος Γύρος είναι ο εντός έδρας Αγώνας του στο Mugello.

    «Πριν τις ιδιωτικές δοκιμές που έγιναν εκεί ήμουν αισιόδοξος. Αλλά τώρα είμαι απαισιόδοξος. Αλλά είναι φανταστικό GP και θα προσπαθήσω να μετατρέψω την πίεση σε θετική ενέργεια».
    Τέλος, του ζήτησαν να τους πει τι περιμένει από εδώ και πέρα με τον Marquez.

    «Έχει ήδη ένα καλό προβάδισμα. Το χειρότερο όμως για τους αντιπάλους του δεν είναι η διαφορά στη βαθμολογία, αλλά το ότι είναι ο πιο γρήγορος στην πίστα».


    Πηγή: motograndprix.gr

    YAMAHA NIKEN Τώρα διαθέσιμη για ηλεκτρονική παραγγελία!



    YAMAHA NIKEN

    Η πρώτη στον κόσμο 3τροχη μοτοσυκλέτα παραγωγής με συνδυασμένη κλίση τροχών, τώρα διαθέσιμη για ηλεκτρονική παραγγελία!

    Από το μέλλον κατευθείαν στις οθόνες σας! Η επαναστατική NIKEN διατίθεται στην τιμή των €15.900 με ΦΠΑ και αποκλειστικά μέσω συστήματος online κρατήσεων.

    Σχεδιασμένη για να προσφέρει νέες δυνατότητες στους αναβάτες που έχουν στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον και αναζητούν μια εντελώς νέα εμπειρία, η YAMAHA NIKEN (Νάϊκεν) έχει μία από τις πιο ριζοσπαστικές φιλοσοφίες σχεδιασμού και αντιπροσωπεύει την αρχή μιας νέας εποχής. Καθώς διαθέτει δύο μπροστινούς τροχούς που παίρνουν κλίση και παρέχουν μια μοναδική εμπειρία κίνησης στις στροφές, η YAMAHA NIKEN είναι η πρώτη στον κόσμο 3τροχη μοτοσυκλέτα παραγωγής με συνδυασμένη κλίση τροχών.

    Σκεφτείτε να μπορούσατε να κινείστε με απόλυτη ακρίβεια και απαράμιλλη αυτοπεποίθηση σε δρόμους με πολλές στροφές...μια νέα αίσθηση που μπορεί να συγκριθεί με τη συναρπαστική εμπειρία του Carving στο σκι. Η αίσθηση, ο χειρισμός και η εμφάνιση αυτού του επαναστατικού νέου είδους μοτοσυκλέτας είναι πρωτόγνωρα. Η προηγμένη, αποκλειστική τεχνολογία της Yamaha που χρησιμοποιείται στη διάταξη διπλών μπροστινών τροχών με κλίση, προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης - για υψηλές επιδόσεις στις στροφές - ώστε ο αναβάτης της NIKEN να μπορεί να κινείται με απόλυτη ακρίβεια και απαράμιλλη αυτοπεποίθηση. Επιπλέον, στους δύο μπροστινούς τροχούς υπάρχουν δύο σετ μπροστινών φρένων, οπότε τα επίπεδα πρόσφυσης και πέδησης είναι επίσης πρωτόγνωρα στο δρόμο!

    Η NIKEN διαθέτει τρικύλινδρο κινητήρα 847 κ.εκ. με σχεδίαση crossplane, ο οποίος προσφέρει άφθονη ροπή και περιβάλλεται από ένα προηγμένο υβριδικό πλαίσιο. Διαθέτει επίσης προηγμένες ηλεκτρονικές τεχνολογίες ελέγχου που βελτιώνουν τον συνολικό έλεγχο και παρέχει αίσθηση οδήγησης που διαφέρει από κάθε άλλη μοτοσυκλέτα.

    Για κράτηση οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπαίνουν στον σύνδεσμο : https://niken.yamaha-motor.eu/el-GR/registration

    Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο επίσημο Δίκτυο Συνεργατών Υamaha στον σύνδεσμο https://www.yamaha-motor.eu/gr/dealer-locator/index.aspx#/full/GR.




    Πηγή: motograndprix.gr
    Scroll to Top