Η επιλογή μιας μεταχειρισμένης δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αν ελέγξεις προσεκτικά τη λειτουργία του κινητήρα, τα φρένα, τις αναρτήσεις, το συμπλέκτη και τη μετάδοση, θα αποφύγεις τις ακριβές επισκευές στο μέλλον.
Αποφάσισες να πάρεις μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα. Οι επιλογές όμως είναι πολλές και δυσκολεύεσαι να αποφασίσεις. Το βιβλίο του service θα σε βοηθήσει να έχεις μια εικόνα του πόσο φρόντιζε ο ιδιοκτήτης τη μοτοσυκλέτα του, αλλά υπάρχει περίπτωση να μη λέει όλη την αλήθεια. Αν κάνεις όμως, μερικούς απλούς ελέγχους, θα μπορέσεις να απορρίψεις κάποιες υποψήφιες και να κάνεις την επιλογή ευκολότερη.
Ο κινητήρας θα πρέπει να παίρνει εύκολα μπροστά, να κρατάει σταθερό ρελαντί και να ανεβάζει στροφές χωρίς δισταγμό. Αν δεις καπνό ή ακούσεις περίεργους θορύβους, κάποιο πρόβλημα υπάρχει.
Ο κινητήρας είναι το βασικότερο εξάρτημα της μοτοσυκλέτας, οπότε είναι απαραίτητο να το τσεκάρεις ότι λειτουργεί σωστά. Σιγουρέψου ότι παίρνει εύκολα μπρός, κρατάει σταθερό ρελαντί και ανεβάζει στροφές χωρίς κομπιάσματα ή διακοπές. Αν παρουσιάζει έντονους κραδασμούς ή ακούγονται μεταλλικοί θόρυβοι, σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Αν δείτε μπλε καπνό να βγαίνει από την εξάτμιση, είναι ένδειξη ότι ο κινητήρας καίει λάδια. Καπνό επιτρέπεται να δούμε μόνο αν ο κινητήρας είναι δίχρονος και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει το χρώμα του να είναι λευκό.
Θα πρέπει οι αναρτήσεις να βυθίζονται ομαλά και να επιστρέφουν στην αρχική τους θέση, όταν τις πιέζεις. Αν θέλεις να αποφύγεις τα έξοδα, τσέκαρε τα καλάμια για διαρροές.
Οι αναρτήσεις επηρεάζουν άμεσα τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και κατ`επέκταση την ασφάλεια του αναβάτη, για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να λειτουργούν σωστά. Για να ελέγξεις την κατάσταση των αναρτήσεων, πίεσε το εμπρός φρένο και βύθισε το πιρούνι. Θα πρέπει να επιστρέφει ομαλά στην αρχική του θέση. Σιγουρέψου ότι τα καλάμια δεν έχουν χτυπήματα ή γρατζουνιές και δεν παρουσιάζουν διαρροή λαδιού από τις τσιμούχες. Αντίστοιχα, δοκίμασε το πίσω αμορτισέρ πιέζοντας τη σέλα. Αν οι αναρτήσεις συμπιέζονται χωρίς να υπάρχει αναβάτης, τότε έχουν αρχίσει να χάνουν την απόδοσή τους και χρειάζονται άμεσα συντήρηση.
Ο συμπλέκτης δεν θα πρέπει να ενεργοποιείται στο τέλος της διαδρομής της μανέτας, γιατί αυτό σημαίνει φθορά στους δίσκους και έξοδα επισκευής. Ο τζόγος της αλυσίδας να μην ξεπερνάει τα 2 – 3 εκατοστά και τα δόντια των γραναζιών να είναι αιχμηρά.
Για να ελέγξεις την κατάσταση του συμπλέκτη βάλε ταχύτητα στο κιβώτιο, πάτησε τη μανέτα του συμπλέκτη και με σβηστό τον κινητήρα προσπάθησε να τσουλήσεις τη μοτοσυκλέτα. Αν δεν συναντάς ιδιαίτερη αντίσταση, ο συμπλέκτης είναι σε καλή κατάσταση. Δες ότι δεν ενεργοποιείται στο τέλος της διαδρομής της μανέτας, όταν πας να ξεκινήσεις, διότι αυτό σημαίνει φθορά στους δίσκους και έξοδα επισκευής. Όσον αφορά τη μετάδοση, σιγουρέψου ότι η αλυσίδα δεν είναι σκουριασμένη και ο τζόγος της δεν ξεπερνάει τους 2 με 3 πόντους. Τα δόντια των γραναζιών θα πρέπει να είναι ίσια, αιχμηρά και χωρίς σκουριές.
Πριν κάνεις test ride, τσέκαρε τη στάθμη των υγρών φρένων, τη φθορά σε δίσκους και τακάκια και την αίσθηση της μανέτας, για να είσαι σίγουρος ότι η μοτοσυκλέτα μπορεί να σταματήσει.
Καταλαβαίνεις πόσο σημαντικό είναι το να μπορεί η μοτοσυκλέτα να φρενάρει με ασφάλεια. Πριν την οδηγήσεις για πρώτη φορά, κοίτα τη στάθμη των υγρών φρένων και το χρώμα τους. Αν είναι σκούρο θα χρειαστούν αλλαγή. Οι δίσκοι δεν θα πρέπει να έχουν έντονα σκαλοπάτια ή γρατζουνιές, να θυμάσαι ότι η αντικατάστασή τους κοστίζει ακριβά. Τέλος, τσέκαρε τη φθορά στα τακάκια και πίεσε τη μανέτα και το πεντάλ του φρένου για να δεις αν έχουν καλή αίσθηση και αν κάνουν τη δουλειά που πρέπει. Αν η μοτοσυκλέτα διαθέτει ταμπούρα, μπορείς να ελέγξεις τη φθορά τους από τους ρεγουλατόρους. Όταν είναι στο τέρμα σημαίνει ότι χρειάζονται άμεση αντικατάσταση οι σιαγόνες.
Ο κινητήρας θα πρέπει να παίρνει εύκολα μπροστά, να κρατάει σταθερό ρελαντί και να ανεβάζει στροφές χωρίς δισταγμό. Αν δεις καπνό ή ακούσεις περίεργους θορύβους, κάποιο πρόβλημα υπάρχει.
Ο κινητήρας είναι το βασικότερο εξάρτημα της μοτοσυκλέτας, οπότε είναι απαραίτητο να το τσεκάρεις ότι λειτουργεί σωστά. Σιγουρέψου ότι παίρνει εύκολα μπρός, κρατάει σταθερό ρελαντί και ανεβάζει στροφές χωρίς κομπιάσματα ή διακοπές. Αν παρουσιάζει έντονους κραδασμούς ή ακούγονται μεταλλικοί θόρυβοι, σημαίνει ότι υπάρχει κάποιο σοβαρό πρόβλημα. Αν δείτε μπλε καπνό να βγαίνει από την εξάτμιση, είναι ένδειξη ότι ο κινητήρας καίει λάδια. Καπνό επιτρέπεται να δούμε μόνο αν ο κινητήρας είναι δίχρονος και σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει το χρώμα του να είναι λευκό.
Θα πρέπει οι αναρτήσεις να βυθίζονται ομαλά και να επιστρέφουν στην αρχική τους θέση, όταν τις πιέζεις. Αν θέλεις να αποφύγεις τα έξοδα, τσέκαρε τα καλάμια για διαρροές.
Οι αναρτήσεις επηρεάζουν άμεσα τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας και κατ`επέκταση την ασφάλεια του αναβάτη, για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να λειτουργούν σωστά. Για να ελέγξεις την κατάσταση των αναρτήσεων, πίεσε το εμπρός φρένο και βύθισε το πιρούνι. Θα πρέπει να επιστρέφει ομαλά στην αρχική του θέση. Σιγουρέψου ότι τα καλάμια δεν έχουν χτυπήματα ή γρατζουνιές και δεν παρουσιάζουν διαρροή λαδιού από τις τσιμούχες. Αντίστοιχα, δοκίμασε το πίσω αμορτισέρ πιέζοντας τη σέλα. Αν οι αναρτήσεις συμπιέζονται χωρίς να υπάρχει αναβάτης, τότε έχουν αρχίσει να χάνουν την απόδοσή τους και χρειάζονται άμεσα συντήρηση.
Ο συμπλέκτης δεν θα πρέπει να ενεργοποιείται στο τέλος της διαδρομής της μανέτας, γιατί αυτό σημαίνει φθορά στους δίσκους και έξοδα επισκευής. Ο τζόγος της αλυσίδας να μην ξεπερνάει τα 2 – 3 εκατοστά και τα δόντια των γραναζιών να είναι αιχμηρά.
Για να ελέγξεις την κατάσταση του συμπλέκτη βάλε ταχύτητα στο κιβώτιο, πάτησε τη μανέτα του συμπλέκτη και με σβηστό τον κινητήρα προσπάθησε να τσουλήσεις τη μοτοσυκλέτα. Αν δεν συναντάς ιδιαίτερη αντίσταση, ο συμπλέκτης είναι σε καλή κατάσταση. Δες ότι δεν ενεργοποιείται στο τέλος της διαδρομής της μανέτας, όταν πας να ξεκινήσεις, διότι αυτό σημαίνει φθορά στους δίσκους και έξοδα επισκευής. Όσον αφορά τη μετάδοση, σιγουρέψου ότι η αλυσίδα δεν είναι σκουριασμένη και ο τζόγος της δεν ξεπερνάει τους 2 με 3 πόντους. Τα δόντια των γραναζιών θα πρέπει να είναι ίσια, αιχμηρά και χωρίς σκουριές.
Πριν κάνεις test ride, τσέκαρε τη στάθμη των υγρών φρένων, τη φθορά σε δίσκους και τακάκια και την αίσθηση της μανέτας, για να είσαι σίγουρος ότι η μοτοσυκλέτα μπορεί να σταματήσει.
Καταλαβαίνεις πόσο σημαντικό είναι το να μπορεί η μοτοσυκλέτα να φρενάρει με ασφάλεια. Πριν την οδηγήσεις για πρώτη φορά, κοίτα τη στάθμη των υγρών φρένων και το χρώμα τους. Αν είναι σκούρο θα χρειαστούν αλλαγή. Οι δίσκοι δεν θα πρέπει να έχουν έντονα σκαλοπάτια ή γρατζουνιές, να θυμάσαι ότι η αντικατάστασή τους κοστίζει ακριβά. Τέλος, τσέκαρε τη φθορά στα τακάκια και πίεσε τη μανέτα και το πεντάλ του φρένου για να δεις αν έχουν καλή αίσθηση και αν κάνουν τη δουλειά που πρέπει. Αν η μοτοσυκλέτα διαθέτει ταμπούρα, μπορείς να ελέγξεις τη φθορά τους από τους ρεγουλατόρους. Όταν είναι στο τέρμα σημαίνει ότι χρειάζονται άμεση αντικατάσταση οι σιαγόνες.
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου