Είστε λάτρεις της μοτοσυκλέτας και θέλετε να οδηγείτε ταχύτερα, αλλά με ασφάλεια και χωρίς να κάνετε βασικά λάθη;
Διαβάστε τα 5 βασικά tips, που συνήθως αγνοούν οι μοτοσυκλετιστές. Θα εκπλαγείτε από τη διαφορά στην οδήγηση, αν εφαρμόσετε αυτά τα βήματα.
- Χαλαρώστε
Για να διασφαλίσετε ότι η κίνησή σας στη μοτοσυκλέτα είναι όσο το δυνατόν φυσκότερη και πιο ελεύθερη, θα πρέπει να σταματήσετε να είστε άκαμπτοι. Κρατήστε τις χειρολαβές με απλό τρόπο, χωρίς μεγάλη πίεση. Οι αρθρώσεις του καρπού και του αγκώνα δεν πρέπει να είναι άκαμπτες. Τα χέρια σας δεν πρέπει να είναι ίσια, πρέπει να υπάρχει μια γωνία στους αγκώνες σας. Γενικότερα, τόσο η πλάτη όσο και ο λαιμός σας θα ήταν πολύ χρήσιμο να είναι χαλαροί, εξασφαλίζοντας την ευκινησία όλου του σώματος.
- Κοιτάξτε πού θέλετε να πάτε
Αυτή είναι μια από τις πιο απλές κι αποτελεσματικές συμβουλές για έναν αναβάτη. Αν παρατηρήσετε, θα δείτε πως η πλειοψηφία των μοτοσυκλετιστών κάνει ακριβώς το αντίθετο. Όταν οδηγείτε με μια κανονική ταχύτητα, κοιτάζετε συνεχώς ένα σημείο μακριά, όπου θέλετε να φθάσετε. Αυτό θα βελτιώσει τον έλεγχό σας πάνω στη μοτοσυκλέτα.
Διατηρείστε το κεφάλι σας σταθερό, σαρώνοντας τον ορίζοντα κι έτσι ελέγχετε υποσυνείδητα την ταχύτητα τη θέση και τη γωνία κλίσης της μοτοσυκλέτας με καλύτερο τρόπο. Αποφύγετε να κοιτάζετε γύρω σας κι όχι μπροστά σας και σίγουρα δε χρειάζεται να καρφώνετε την προσοχή σας στις ανωμαλίες του δρόμου σε υπερβολικό βαθμό.
Διατηρείστε το κεφάλι σας σταθερό, σαρώνοντας τον ορίζοντα κι έτσι ελέγχετε υποσυνείδητα την ταχύτητα τη θέση και τη γωνία κλίσης της μοτοσυκλέτας με καλύτερο τρόπο. Αποφύγετε να κοιτάζετε γύρω σας κι όχι μπροστά σας και σίγουρα δε χρειάζεται να καρφώνετε την προσοχή σας στις ανωμαλίες του δρόμου σε υπερβολικό βαθμό.
- Εφαρμόστε το Counter Steering
Το πιστεύετε ή όχι, κάνετε Counter Steering με τη μοτοσυκλέτα σας εν γνώσει σας ή όχι. Πριν μπείτε σε μια στροφή, ο μπροστινός τροχός κοιτάει προς την αντίθετη φορά. Γνωρίζοντας ότι συμβαίνει αυτό το φαινόμενο, έχετε τη δυνατότητα να ελέγξετε τη γραμμή της μοτοσυκλέτας σας πιο αποτελεσματικά.
Επιπλέον, κάτι άλλο που πολλοί από εσάς θα αμφισβητήσουν είναι ότι πιέζοντας το εσωτερικό των χειρολαβών της μοτοσυκλέτας, θα σας βοηθήσει να στρίψετε με μικρότερη γωνία κλίσης. Πιθανότατα, αυτό ακούγεται τρελό, αλλά μόλις καταλάβετε πώς λειτουργεί, θα «χαράζετε» τις στροφές με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
4. Χρησιμοποιήστε αποτελεσματικά το φρενάρισμα του κινητήρα
Επιπλέον, κάτι άλλο που πολλοί από εσάς θα αμφισβητήσουν είναι ότι πιέζοντας το εσωτερικό των χειρολαβών της μοτοσυκλέτας, θα σας βοηθήσει να στρίψετε με μικρότερη γωνία κλίσης. Πιθανότατα, αυτό ακούγεται τρελό, αλλά μόλις καταλάβετε πώς λειτουργεί, θα «χαράζετε» τις στροφές με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
4. Χρησιμοποιήστε αποτελεσματικά το φρενάρισμα του κινητήρα
Μερικοί από εμάς έχουν τη συνήθεια να οδηγούν με τον κινητήρα σε χαμηλές στροφές. Η αλήθεια είναι ότι ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες, η διατήρηση του κινητήρα σε μεσαίες στροφές βελτιώνει τον έλεγχο του δικύκλου. Μπορείτε να ελέγξετε την κατεύθυνσή του σε κάποιο βαθμό με το άνοιγμα ή το κλείσιμο του γκαζιού στην είσοδο της στροφής.
Κατεβάζοντας ταχύτητα, μπορείτε να ελέγξετε καλύτερα τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας σας. Συνηθίστε να δουλεύετε τον κινητήρα σε μεσαίες στροφές και θα δείτε πόσο αποτελεσματικό είναι.
Κατεβάζοντας ταχύτητα, μπορείτε να ελέγξετε καλύτερα τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας σας. Συνηθίστε να δουλεύετε τον κινητήρα σε μεσαίες στροφές και θα δείτε πόσο αποτελεσματικό είναι.
- Πολλές κι ήρεμες βόλτες
Η τάση που έχουμε να πηδάμε πάνω στη σέλα και να προσπαθούμε να φθάσουμε στον προορισμό μας γρήγορα, είναι συνήθως η αιτία μιας πρόσκρουσης. Ποιος είπε ότι η οδήγηση σε δυο τροχούς είναι απλή υπόθεση; Τόσο το σώμα όσο και το μυαλό σας χρειάζονται να χρόνο να εκπαιδευτούν για να εκτελούν ορισμένες κινήσεις. Η εμπειρία μπορεί να επιτευχθεί με πολλή εξάσκηση.
Συνεπώς να οδηγείτε πολύ, γνωρίζοντας σαφώς τα όρια των δεξιοτήτων σας και κρατώντας αποστάσεις ασφαλείας από τα άλλα οχήματα. Όσο πιο πολύ εξασκείστε, τόσο μεγαλύτερη εμπειρία θα αποκτήσετε και θα έχετε μεγαλύτερο έλεγχο της μοτοσυκλέτας. Τέλος, να θυμάστε! Η μάθηση ποτέ δε τελειώνει, ακόμα κι αν είστε ο γκουρού της γνώσης. Και οι καλύτεροι αναβάτες στον κόσμο έχουν περιθώρια βελτίωσης και ίσως θα μπορούσαν να έχουν αποφύγει κάποια ατυχήματα. Διατηρείτε τη ψυχραιμία σας, οδηγείτε με υπευθυνότητα και δουλέψτε τις ικανότητές σας.
Συνεπώς να οδηγείτε πολύ, γνωρίζοντας σαφώς τα όρια των δεξιοτήτων σας και κρατώντας αποστάσεις ασφαλείας από τα άλλα οχήματα. Όσο πιο πολύ εξασκείστε, τόσο μεγαλύτερη εμπειρία θα αποκτήσετε και θα έχετε μεγαλύτερο έλεγχο της μοτοσυκλέτας. Τέλος, να θυμάστε! Η μάθηση ποτέ δε τελειώνει, ακόμα κι αν είστε ο γκουρού της γνώσης. Και οι καλύτεροι αναβάτες στον κόσμο έχουν περιθώρια βελτίωσης και ίσως θα μπορούσαν να έχουν αποφύγει κάποια ατυχήματα. Διατηρείτε τη ψυχραιμία σας, οδηγείτε με υπευθυνότητα και δουλέψτε τις ικανότητές σας.
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου