Η Honda έκανε την αρχή με το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT και οι γνώμες είναι διχασμένες. Αργά ή γρήγορα περιμένουμε να δούμε κι άλλες εταιρείες να εξοπλίζουν τις μοτοσυκλέτες τους με αντίστοιχα κιβώτια. Έχετε οδηγήσει κάποια μοτοσυκλέτα με ημιαυτόματο κιβώτιο; Θα την αγοράζατε;
Τα ημιαυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη υπάρχουν στον κόσμο του αυτοκινήτου εδώ και αρκετά χρόνια. Στις μοτοσυκλέτες αργήσαμε να τα δούμε και η Honda ήταν αυτή που πρώτη παρουσίασε ένα τέτοιο κιβώτιο και εφοδίασε κάποιες από τις μοτοσυκλέτες της. Οι γνώμες των αγοραστών διχάστηκαν, αφού κάποιοι καλωσόρισαν τη νέα τεχνολογία, ενώ άλλοι προτίμησαν την παραδοσιακή λύση του μηχανικού κιβωτίου.
Το προφανές πλεονέκτημα ενός ημιαυτόματου κιβωτίου είναι η απουσία συμπλέκτη και το γεγονός ότι οι αλλαγές πραγματοποιούνται αυτόματα. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να ανοίγει και να κλείνει το γκάζι και το κιβώτιο αποφασίζει ποια είναι η καταλληλότερη σχέση ανά πάσα στιγμή και την αλλάζει σε μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό κάνει εύκολη την κίνηση στην πόλη, όπου οι ταχύτητες είναι μικρές και οι αλλαγές ταχυτήτων συνεχείς. Ο αναβάτης μπορεί να παρέμβει στη λειτουργία του και να αλλάξει ο ίδιος ταχύτητα από κουμπιά στο τιμόνι ή να επιλέξει την πλήρως χειροκίνητη λειτουργία, δηλαδή να έχει αποκλειστικά αυτός τον έλεγχο του κιβωτίου. Οι αλλαγές γίνονται ομαλά και κάθε μετακίνηση είναι πιο ξεκούραστη για αναβάτη και συνεπιβάτη. Στις τελευταίες εκδόσεις του, το DCT, έχει διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας για σπορ ή οικονομική οδήγηση τα οποία διαφέρουν ως προς τις στροφές του κινητήρα στις οποίες πραγματοποιούνται οι αλλαγές. Όμως σε πολλές περιπτώσεις και κυρίως όταν ο αναβάτης θέλει να κινηθεί γρήγορα, οι επιλογές της σχέσης που κάνει ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διαφέρουν από αυτές που θα έκανε ο αναβάτης.
Από την άλλη μεριά ο απόλυτος έλεγχος που σου προσφέρει ένα μηχανικό κιβώτιο είναι αυτό που ζητάνε οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές. Η αίσθηση του να αλλάζεις ταχύτητα από τον επιλογέα και να χρησιμοποιείς τη μανέτα του συμπλέκτη είναι μοναδική και δεν συγκρίνεται με το να αλλάζεις ταχύτητα πατώντας κουμπάκια. Με το πατινάρισμα του συμπλέκτη, ο αναβάτης, μπορεί να ρυθμίσει με ακρίβεια το ποσό της δύναμης που περνάει στον πίσω τροχό. Επίσης, ένα μηχανικό κιβώτιο είναι πιο ελαφρύ, κάτι που έχει αντίκτυπο στο συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας και άρα στις επιδόσεις της. Το ότι είναι πιο απλή κατασκευή και δεν ελέγχεται από ηλεκτρονικά συστήματα το καθιστά και πιο αξιόπιστο, αφού είναι πιο δύσκολο να παρουσιάσει βλάβη. Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την τιμή της μοτοσυκλέτας η οποία είναι χαμηλότερη όταν αυτή είναι εφοδιασμένη με παραδοσιακό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Έχετε οδηγήσει μοτοσυκλέτα με ημιαυτόματο κιβώτιο; Πώς σας φάνηκε η αίσθηση; Θα την επιλέγατε έναντι μίας με μηχανικό κιβώτιο;
Το προφανές πλεονέκτημα ενός ημιαυτόματου κιβωτίου είναι η απουσία συμπλέκτη και το γεγονός ότι οι αλλαγές πραγματοποιούνται αυτόματα. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να ανοίγει και να κλείνει το γκάζι και το κιβώτιο αποφασίζει ποια είναι η καταλληλότερη σχέση ανά πάσα στιγμή και την αλλάζει σε μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό κάνει εύκολη την κίνηση στην πόλη, όπου οι ταχύτητες είναι μικρές και οι αλλαγές ταχυτήτων συνεχείς. Ο αναβάτης μπορεί να παρέμβει στη λειτουργία του και να αλλάξει ο ίδιος ταχύτητα από κουμπιά στο τιμόνι ή να επιλέξει την πλήρως χειροκίνητη λειτουργία, δηλαδή να έχει αποκλειστικά αυτός τον έλεγχο του κιβωτίου. Οι αλλαγές γίνονται ομαλά και κάθε μετακίνηση είναι πιο ξεκούραστη για αναβάτη και συνεπιβάτη. Στις τελευταίες εκδόσεις του, το DCT, έχει διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας για σπορ ή οικονομική οδήγηση τα οποία διαφέρουν ως προς τις στροφές του κινητήρα στις οποίες πραγματοποιούνται οι αλλαγές. Όμως σε πολλές περιπτώσεις και κυρίως όταν ο αναβάτης θέλει να κινηθεί γρήγορα, οι επιλογές της σχέσης που κάνει ένα ημιαυτόματο κιβώτιο διαφέρουν από αυτές που θα έκανε ο αναβάτης.
Από την άλλη μεριά ο απόλυτος έλεγχος που σου προσφέρει ένα μηχανικό κιβώτιο είναι αυτό που ζητάνε οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές. Η αίσθηση του να αλλάζεις ταχύτητα από τον επιλογέα και να χρησιμοποιείς τη μανέτα του συμπλέκτη είναι μοναδική και δεν συγκρίνεται με το να αλλάζεις ταχύτητα πατώντας κουμπάκια. Με το πατινάρισμα του συμπλέκτη, ο αναβάτης, μπορεί να ρυθμίσει με ακρίβεια το ποσό της δύναμης που περνάει στον πίσω τροχό. Επίσης, ένα μηχανικό κιβώτιο είναι πιο ελαφρύ, κάτι που έχει αντίκτυπο στο συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας και άρα στις επιδόσεις της. Το ότι είναι πιο απλή κατασκευή και δεν ελέγχεται από ηλεκτρονικά συστήματα το καθιστά και πιο αξιόπιστο, αφού είναι πιο δύσκολο να παρουσιάσει βλάβη. Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε την τιμή της μοτοσυκλέτας η οποία είναι χαμηλότερη όταν αυτή είναι εφοδιασμένη με παραδοσιακό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Έχετε οδηγήσει μοτοσυκλέτα με ημιαυτόματο κιβώτιο; Πώς σας φάνηκε η αίσθηση; Θα την επιλέγατε έναντι μίας με μηχανικό κιβώτιο;
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου