• Latest News

    Φόρτωσε τη μοτοσυκλέτα και έφυγες!



     

    Οι καλοκαιρινές διακοπές έφτασαν και τι καλύτερο από το να φύγεις με τη μοτοσυκλέτα σου. Πως όμως θα μεταφέρουμε τις αποσκευές σου; 

    Διάβασέ τα όλα εδώ.


    Δεν χρειάζεσαι αυτοκίνητο, αν φορτώσεις σωστά τη μοτοσυκλέτα.
    Τo πλεονέκτημα της μοτοσικλέτας σε σχέση με ένα αυτοκίνητο είναι η ταχύτερη-πιο απολαυστική- οδήγηση που παρέχει σε αυτοκινητόδρομους και πολύ περισσότερο σε επαρχιακό δίκτυο. Έτσι αν φορτωθεί κατάλληλα μπορεί να μας συνοδεύσει παντού. Ο Βασιλιάς του φορτώματος και των εκδρομών είναι σίγουρα οι μοτοσυκλέτες On-Off. Παρ` όλα αυτά, ό,τι μοτοσυκλέτα και αν έχετε μπορείτε να πραγματοποιήσετε ένα ταξίδι, αφού όλες οι κατηγορίες πλέον  δέχονται αποσκευές. Ακόμα και στις supersport, που δεν έχουν κατασκευαστεί για τέτοιο σκοπό, μπορείτε να τοποθετήσετε πλαϊνά σαμάρια και tangbag και να κινηθείτε με ασφάλεια.
     
    Ένα μεγάλο Top Case μπορεί να έχει χωρητικότητα μέχρι και 58λίτρα.

    Στο εμπόριο διατίθενται πλέον δεκάδες προτάσεις για το φόρτωμα της μοτοσικλέτας. Από top case και σαμάρια, μέχρι tank bag και δίχτυα, οι εταιρείες έχουν φροντίσει ώστε η μοτοσικλέτα, να μπορεί να φορτωθεί με όσο το δυνατόν λιγότερες συνέπειες στη συμπεριφορά της. 

    Top Case:

    Το top case αποτελεί μία από τις πιο συνηθισμένες μεθόδους αύξησης των μεταφορικών δυνατοτήτων ενός δίτροχου και συναντάται όχι μόνο στα καλοκαιρινά ταξίδια, αλλά και στην καθημερινή μετακίνηση. Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματά του είναι ότι μπορεί να κλειδώσει και δεν χρειάζεται να αφαιρεθεί όταν ο αναβάτης βρίσκεται μακριά από τη μοτοσικλέτα. Επιπλέον, το σκληρό υλικό του προστατεύει το εσωτερικό του από τα στοιχεία της φύσης. Η τοποθέτησή του απαιτεί την ύπαρξη σχάρας ή ανάλογων στηριγμάτων, διαδικασία που πραγματοποιείται από ειδικό. 

    Σαμάρια:

    Τα σαμάρια είναι εξίσου διαδεδομένα στους κύκλους των μοτοσικλετιστών, χάρη στην εύκολη τοποθέτησή τους, αλλά και τις μεγάλες μεταφορικές τους δυνατότητες που μπορούν να φτάσουν και τα 35 λίτρα. Τοποθετούνται αμφότερα στο πλάι του πίσω μέρους της μοτοσικλέτας, με προσοχή όμως ώστε να μην επηρεάσουν αρνητικά την ισορροπία αυτής. Είναι κατασκευασμένα από μαλακά υλικά, πολλά εκ των οποίων προσφέρουν πλήρη ή μερική προστασία από τη βροχή. 

    Πλαϊνές βαλίτσες:

    Σε αντίθεση με τα «μαλακά» σαμάρια, οι συγκεκριμένες βαλίτσες είναι κατασκευασμένες από σκληρό υλικό και τοποθετούνται σε ειδικές βάσεις που έχουν προηγουμένως προσαρμοστεί στη μοτοσικλέτα. Όπως και το top case, οι πλαϊνές βαλίτσες κλειδώνουν και προσφέρουν καλή προστασία από τη βροχή. Ωστόσο, εξαιτίας του υλικού τους, και της χωρητικότητας που μπορεί να φτάσει και τα 45 λίτρα, το βάρος τους είναι αυξημένο. 

    Tank Bag:

    Αλλη μια ιδιαίτερα διαδεδομένη λύση είναι το tank bag, η μικρή βαλίτσα που τοποθετείται στο ρεζερβουάρ της μοτοσικλέτας. Η χωρητικότητα ενός tank bag δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, (5-25 λίτρα) οπότε προτιμάται συνήθως για μικρότερου όγκου πράγματα. Η προσαρμογή του στο ρεζερβουάρ γίνεται είτε μαγνητικά είτε με ιμάντες και δεν αλλάζει τόσο τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας όσο την άνεση του αναβάτη, οπότε καλό είναι να μην το παρακάνουμε στο μέγεθος. Ένα από τα θετικότερα στοιχεία του tank bag είναι ότι δίνει άμεση πρόσβαση στα μικροπράγματα του αναβάτη (χαρτιά, κέρματα για τα διόδια), ενώ το πάνω μέρος του μπορεί να φιλοξενήσει ένα χάρτη, τον οποίον μπορεί ο αναβάτης να συμβουλεύεται ακόμη και εν κινήσει. 

    Σάκος πλάτης: 

    Ο σάκος πλάτης δεν απαιτεί την παραμικρή προσαρμογή στη μοτοσικλέτα, αφού προορίζεται (προφανώς) για την πλάτη του αναβάτη ή του συνεπιβάτη. Πάντως, παρά το γεγονός ότι δεν πρόκειται να επηρεάσει τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, χρειάζεται προσοχή και φειδώ στο φόρτωμα, αφού ένας σάκος πλάτης μπορεί να έχει χωρητικότητα έως 35 λίτρα, οπότε θα κουράσει γρήγορα αυτόν που τον κουβαλά. Για το λόγο αυτό, ο συγκεκριμένος τύπος σάκου φέρει αρκετές ρυθμίσεις αλλά και επιπλέον ιμάντες, ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί κατάλληλα. 
     
    Τα βαριά αντικείμενα πρέπει να τοποθετούνται πάντα στο κάτω μέρος.
     
    Όταν ξεκινήσουμε να φορτώνουμε, βάζουμε πρώτα τα βαριά αντικείμενα. Με αυτόν τον τρόπο διατηρούμε (όσο είναι εφικτό) χαμηλά το κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας. Τα πιο ελαφριά αντικείμενα τοποθετούνται ψηλότερα για τον ίδιο λόγο. Σε αντίθετη περίπτωση, επηρεάζεται πάρα πολύ η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας και καθίσταται επικίνδυνη, καθώς οι χειρισμοί επιτυγχάνονται με δυσκολία. Όσο μεγαλύτερο το βάρος τόσο χειρότερη η κατάσταση.
     
    Ακολούθησε τις οδηγίες του κατασκευαστή και μην ξεπερνάς το όριο κιλών της μοτοσυκλέτας.
     
    Κάθε κατασκευαστής αναφέρει το μέγιστο βάρος που επιτρέπεται να σηκώσει η μοτοσικλέτα. Καλό είναι για τη μέγιστη ασφάλειά μας να μην ξεπερνάμε το αναγραφόμενο όριο (σε κιλά).

    Φρόντισε να μην εξέχουν πολύ αριστερά-δεξιά μεγάλα αντικείμενα, όπως π.χ. ομπρέλες θαλάσσης. Είναι επικίνδυνο για όλους.

    Τοποθετούμε τις πλαϊνές υφασμάτινες βαλίτσες προσέχοντας να μην ακουμπάνε πάνω στην εξάτμιση. Αν και διαθέτουν ειδικό υλικό για υψηλές θερμοκρασίες, καλό είναι να μην έρχονται σε επαφή με τις εξατμίσεις

    Ογκώδη αντικείμενα, όπως π.χ. sleeping bag, που δεν χωράνε μέσα σε βαλίτσες, τα δένουμε με τα ειδικά χταπόδια ή ιμάντες σε τέτοιο σημείο που να μην είναι εκτεθειμένα στον αέρα, επηρεάζοντας την οδήγηση.

    Αν τοποθετήσετε σαμάρια ή πλαϊνές βαλίτσες, φροντίστε να μην υπάρχει μεγάλη απόκλιση στο μεταξύ τους βάρος, διαφορετικά η μοτοσικλέτα θα «τραβάει» από τη μία πλευρά και η συμπεριφορά της θα επηρεαστεί αρνητικά.

    Το επιπλέον βάρος που θα έχει η μοτοσυκλέτα απαιτεί και την ανάλογη ρύθμιση στην ανάρτηση, ώστε η συμπεριφορά της να επηρεαστεί όσο το δυνατόν λιγότερο.

    Τέλος, αφού φορτώσετε τη μοτοσικλέτα σας και πριν ξεκινήσετε το ταξίδι, κάντε μια βόλτα, ώστε να δείτε και να προλάβετε όποια προβλήματα μπορεί να παρουσιαστούν.


    Πηγή: mototriti

    4 πράγματα που θα κάνουν χαρούμενο τον συνεπιβάτη



     

    Δες τώρα πώς θα κάνεις ασφαλείς και απολαυστικές τις βόλτες σου με δεύτερο άτομο.


     Η οδήγηση με συνεπιβάτη δεν είναι εύκολη υπόθεση, οπότε πριν αποφασίσεις να πάρεις δεύτερο άτομο είναι καλό να έχεις οδηγήσει αρκετά και να έχεις μάθει τη μοτοσυκλέτα σου. Σιγουρέψου πρώτα ότι νιώθεις άνετα πάνω στη σέλα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

    Ένδυση



    Ο σωστός προστατευτικός εξοπλισμός είναι απαραίτητος για όποιον ανεβαίνει σε μοτοσυκλέτα είτε οδηγεί, είτε όχι. Κράνος, μπουφάν, γάντια, μποτάκια και παντελόνι πρέπει να φοράει και ο συνεπιβάτης, αφού έχει να αντιμετωπίσει ακριβώς τους ίδιους κινδύνους και τα ίδια στοιχεία της φύσης με τον οδηγό. Μάλλον δεν θα έχετε ιδιαίτερο πρόβλημα στο να πείσετε μια γυναίκα να εξοπλιστεί σωστά, μιας και είναι μια ακόμα πρώτης τάξεως ευκαιρία για shopping. Στην αγορά υπάρχει μεγάλη ποικιλία από είδη ένδυσης αποκλειστικά για γυναίκες, που μπορεί να καλύψει κάθε ανάγκη.

    Εξοπλισμός μοτοσυκλέτας



    Όσο πιο ασφαλής και άνετος είναι ο συνεπιβάτης, τόσο περισσότερο θα θέλει να βρίσκεται πάνω στη μοτοσυκλέτα και δεν θα κάνει παράπονα. Αν κάνετε μεγάλες αποστάσεις δικάβαλο, μια πιο άνετη σέλα θα κρατήσει και τους δυο ξεκούραστους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επίσης, ίσως μπορείς να τοποθετήσεις στη μοτοσυκλέτα πιο μεγάλα και άνετα μαρσπιέ συνεπιβάτη ή ακόμα και κεντρική βαλίτσα με μαξιλαράκι για την πλάτη του, για να στηρίζεται καλύτερα. Τέλος, δες αν υπάρχει διαθέσιμη θερμαινόμενη σέλα, η οποία θα κάνει πιο ζεστές τις χειμωνιάτικες εξορμήσεις σας.

    Σύστημα ενδοεπικοινωνίας



    Ένα σύστημα ενδοεπικοινωνίας μπορεί να αποδειχθεί μια πολύ καλή επένδυση. Επιτρέπει στους αναβάτες να επικοινωνούν με ευκολία και αυτό μπορεί να ενισχύσει την ασφάλεια, αφού ο οδηγός μπορεί να δώσει άμεσα πληροφορίες στον συνεπιβάτη, για το αν παράδειγμα σκοπεύει να επιταχύνει απότομα, ώστε να μην τρομάξει. Επίσης, πολλά συστήματα ενδοεπικοινωνίας συνδέονται με το κινητό τηλέφωνο και μπορεί ο συνεπιβάτης να ακούει μουσική ή διαχειρίζεται τις κλήσεις του και να μη βαριέται, αφού από την πίσω θέση δεν έχεις και πολλά να κάνεις για να περάσει η ώρα.

    Χαλαρά. Δεν είσαι μόνος



    Πριν ξεκινήσετε για κάποιο μακρινό ταξίδι δικάβαλο κάντε μαζί μερικές πιο μικρές διαδρομές. Αυτές θα επιτρέψουν σε εσένα, αλλά και στον συνεπιβάτη να εξοικειωθείτε και να είστε προετοιμασμένοι σε μεγάλο βαθμό για αυτά που θα αντιμετωπίσετε. Είναι σημαντικό να υπακούς στις υποδείξεις του. Κόψε ταχύτητα, αν σου το ζητήσει, απέφυγε τις μεγάλες κλίσεις και τις απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Το ζητούμενο είναι να απολαύσετε και οι δύο την διαδρομή, κάτι που δεν πρόκειται να συμβεί αν ο συνεπιβάτης φοβάται.


    Πηγή: mototriti

    Ducati: 3 νέα μοντέλα το 2021



     

    Η Ducati φαίνεται να ετοιμάζει Diavel 1260 Lamborghini, Scrambler 1100 Pro Dark και Multistrada Enduro 1260 Grand Tour για την επόμενη χρονιά.


    Έγγραφα που κατατέθηκαν στην υπηρεσία προστασίας περιβάλλοντος της Αμερικής επιβεβαιώνουν ότι η Ιταλική εταιρεία ετοιμάζει Multistrada Enduro 1260 Grand Tour, Diavel 1260 Lamborghini και Scrambler 1100 Pro Dark για το 2021. Θα βασίζονται σε ήδη υπάρχοντα μοντέλα, οπότε δεν περιμένουμε αλλαγές σε μηχανικά μέρη. Το Diavel 1260 Lamborghini θα έχει ξεχωριστό χρωματισμό και κάποια άλλα διακοσμητικά στοιχεία που θα το διαφοροποιούν από τα υπόλοιπα της σειράς, ενώ κάτι ανάλογο θα ισχύει και για το Scrambler 1100 Pro Dark. Η Ducati έχει παρουσιάσει “Dark” εκδόσεις και στο παρελθόν, οπότε περιμένουμε μαύρο πλαίσιο, μαύρη βαφή και άλλες μικρές αισθητικές αλλαγές.

    Το σημαντικότερο νέο όμως είναι η άφιξη του Multistrada Enduro 1260 Grand Tour, το οποίο θα είναι μια πλήρως εξοπλισμένη έκδοση. Φέτος, η Multistrada 1260 S Grand Tour απέκτησε κεντρικό σταντ, πλαϊνές βαλίτσες, νέα σέλα, θερμαινόμενα γκριπς, LED προβολείς ομίχλης, αισθητήρα πίεσης ελαστικών και νέο hands free καπάκι ρεζερβουάρ. Αυτά τα στοιχεία εξοπλισμού περιμένουμε να υιοθετηθούν και από την πιο χωμάτινη Enduro έκδοση που θα δούμε την επόμενη χρονιά, όπως όλα δείχνουν.


    Πηγή: mototriti

    Kawasaki: Σχέδια με ραντάρ για το H2 SX




    Εμφανίστηκαν και επί χάρτου τα σχέδια της Kawasaki που προβλέπουν την τοποθέτηση ραντάρ στην sport touring H2 SX. Δείτε περισσότερα…

    Πριν λίγα 24ωρα μόλις, η BMW μπήκε πολύ δυναμικά στο παιχνίδι των ηλεκτρονικών με ραντάρ, ανακοινώνοντας το σύστημα ACC για τις επόμενες μοτοσυκλέτες της. Κάπως έτσι, έπιασε, τρόπον τινά, στον ύπνο τον ανταγωνισμό της, αφού οι άλλες εταιρείες έμειναν προς το παρόν, μόνο σε «σχεδιασμό και προγραμματισμό». Τα σχέδια όμως που βλέπετε εδώ, προέρχεται από την Kawasaki και δείχνει την εφαρμογή της τεχνολογίας, σε ένα H2 SX.
     
    Το H2 SX, όπως είναι γνωστό, είναι το πλέον… sport touring της γκάμας της Kawasaki και είναι φυσικό, η εταιρεία να θέλει να το χρησιμοποιήσει σαν πλατφόρμα για τις νέες της τεχνολογίες. Προσέξτε τα δύο σχέδια, τα οποία δείχνουν την μοτοσυκλέτα από μπροστά και από επάνω, στο ύψος του εμπρόσθιου μέρους. Ο αισθητήρας ραντάρ είναι τοποθετημένος στην δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας και φαίνεται με τον αριθμό 60, στα σχέδια.
     

    Είναι προφανές ότι η Kawasaki επιλέγει αυτή την τοποθέτηση για το ραντάρ, αφού στην περίπτωση του H2 SX, τόσο το κεντρικό τμήμα της μάσκας όσο και το αριστερό καταλαμβάνονται από το φωτιστικό σώμα και την εισαγωγή αέρα, αντίστοιχα. Κάπως έτσι θα είναι και ευκολότερο για την Kawasaki να κρύψει το ραντάρ, τοποθετώντας το πίσω από ένα ήδη υπάρχον… καπάκι, στο σημείο αυτό.

     
    Η λειτουργία ενός τέτοιου συστήματος είναι ήδη γνωστή: Το ραντάρ μετρά και υπολογίζει την απόσταση της μοτοσυκλέτας από το προπορευόμενο όχημα. Σε συνεργασία με το cruise control, το σύστημα προσαρμόζει την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας ώστε να διατηρήσει σταθερή την απόσταση αυτή κατά την οδήγηση.
     
    Προς το παρόν, δεν έχουν δημοσιευθεί περισσότερα για το σύστημα και την εφαρμογή του από την Kawasaki ή ακόμα και από τις άλλες εταιρείες που έχουν ανακοινώσει τις προθέσεις τους. Σύμφωνα με το BikeSocial που εξασφάλισε και τις εικόνες, το σύστημα που τελικά θα χρησιμοποιήσουν οι εταιρείες είναι… το ίδιο και το αυτό, από την Bosch και τα μοντέλα που θα το φέρουν αναμένονται να παρουσιαστούν το φθινόπωρο. Μείνετε συντονισμένοι…

    (Φωτό: BikeSocial)
    Πηγή: mototriti

    Ducati Multistrada V4: Σε τελική μορφή, στο δρόμο!



    Συνεχίζουν οι δοκιμές της Ducati Multistrada V4, η οποία ετοιμάζεται για το μεγάλο ντεμπούτο στο 2021, με τον φακό να την τσακώνει μια φορά ακόμη στο δρόμο. Δείτε περισσότερα.


    Η Ducati Multistrada V4 έχει γίνει ήδη sensation στα παγκόσμια μοτοσυκλετιστικά μέσα, ενώ εμμέσως πλην σαφώς, έχει επιβεβαιωθεί και από την ίδια την Ducati για παρουσίαση το 2021. Αυτή την φορά όμως, μερικές ακόμα εικόνες της μοτοσυκλέτας είδαν το φως της δημοσιότητας, δείχνοντας την χωρίς ίχνος καμουφλάζ!
     
    Η γνώριμη μορφή της Multistrada λοιπόν, διακρίνεται εύκολα και δεν αλλοιώνεται από την ενσωμάτωση του V4 κινητήρα. Ο τελευταίος, είναι σχεδόν πλήρως καλυμμένος από τα πλαστικά της μοτοσυκλέτας, ενώ θωρακίζεται στο κάτω μέρος του από μια ποδιά. Το ιδιαίτερα ογκώδες σύστημα εξάτμισης, απαραίτητο για να περνάει η μοτοσυκλέτα τις Euro5, βρίσκεται στο κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας.
     
    Η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας διατηρεί φυσικά τα στοιχεία της σειράς Multistrada, με μια ελαφρώς διαφορετική εμπρός όψη. Το φωτιστικό σώμα είναι νέο, ενώ η υποδοχή για το ραντάρ στο μούτρο διακρίνεται εύκολα. Το πίσω μέρος δεν φέρει κάτι «extravagante» κινούμενο σχεδιαστικά σε τυπικές γραμμές, ενώ το τελικό της εξάτμισης φαίνεται να βγαίνει στην δεξιά πλευρά.
     
    Το μοντέλο εμφανίζεται να φέρει νέο πλαίσιο και ψαλίδι, αλλά η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα χρησιμοποιεί τις ήδη υπάρχουσες ζάντες από την Multistrada 950, τις οποίες «δανείζεται». Δεν έχει γίνει σαφές, φυσικά, αν το τελικό μοντέλο θα φέρει τροχούς 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω και στην τελική του εκδοχή, ωστόσο με τα περισσότερα μεγάλα on-off να ακολουθούν αυτό το δρόμο, δεν θεωρείται απίθανο.
     
    Με τις «φυσικές» εκθέσεις μοτοσυκλέτας να έχουν ακυρωθεί φέτος λόγω COVID-19, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα δούμε την Multistrada V4 σε «κανονική» εμφάνιση. Το πιθανότερο είναι ότι το μοντέλο θα παρουσιαστεί ψηφιακά τον επόμενο καιρό, όταν και θα μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες. Μείνετε συντονισμένοι…


    Πηγή: mototriti
    Scroll to Top