• Latest News

    Επιδότηση έως 40% για ηλεκτρικό δίκυκλο




    Τα νέα μέτρα και κίνητρα υπέρ της διάδοσης της ηλεκτροκίνησης, ανακοίνωσε επίσημα ο πρωθυπουργός πριν λίγη ώρα, συμπεριλαμβάνοντας και τα δίκυκλα. Δείτε τι προβλέπεται.

    Ναι, επιτέλους, ανακοινώθηκαν τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση στην χώρα μας και περιλαμβάνουν και το δίκυκλο! Σήμερα, ανήμερα της παγκόσμιας ημέρας περιβάλλοντος, σε ειδική εκδήλωση που έγινε στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι, ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης εξήγγειλε σχέδιο μέτρων και κινήτρων, για την διάδοση της ηλεκτροκίνησης.
     
    Ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε ότι στόχος του είναι «έως το 2030, το ένα από τα 3 οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα να είναι ηλεκτρικό» και φυσικά μεταξύ άλλων, παρουσίασε τα σχέδια του για την αγορά του αυτοκινήτου. Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπεται για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου κάνοντας ένα κλικ εδώ. 

    Για τα δίκυκλα, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τα εξής: Η αγορά ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας θα επιδοτείται κατά 20% από το κράτος, ενώ για ηλεκτρικό ποδήλατο, η επιδότηση θα ανέρχεται έως και 40%.
     
    Παράλληλα για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, ανακοινώθηκαν και άλλα μέτρα, ως εξής:
    • Επιδότηση 100 εκατομμυρίων ευρώ για 18 μήνες στην αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου, που υπολογίζεται ότι θα καλύψει το 25% του κόστους για περίπου 14.000 ηλεκτρικά οχήματα
    • Εξαίρεση των δαπανών φόρτισης από το φορολογητέο εισόδημα
    • Πρόβλεψη για τοποθέτηση ηλεκτρολογικής υποδομής για φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σε κάθε νέα οικοδομή.
    • Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις, για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα
    • Φορολογικά κίνητρα σε επιχειρήσεις, για απόκτηση και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και προμήθεια-εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.
    • Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στο Δημόσιο
    • Ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας των υποδομών και υπηρεσιών φόρτισης
    • Θέσπιση κανόνων ασφαλείας για την λειτουργία των φορτιστών και την εκπαίδευση των τεχνικών και των συνεργείων.
     
    Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι η μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης «είναι μια επιλογή πολιτική, που αφορά την υγεία των κατοίκων και το μέλλον ενός τόπου» αλλά και ένας «νέος τρόπος ζωής και ένα άλλο υπόδειγμα κανονικότητας». Τι πιστεύετε εσείς; Είναι αρκετά τα μέτρα για να εισάγουν περισσότερους αναβάτες στην ηλεκτροκίνηση; Πόσο επιτυχημένη θα είναι η μετάβαση μας; Εσείς είστε έτοιμοι για μια νέα εποχή μετακίνησης;


    Πηγή: mototriti

    Γιατί οι τετραβάλβιδοι κινητήρες επικράτησαν;




    Οι τετραβάλβιδες κεφαλές έχουν πλέον καθιερωθεί στον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Γιατί όμως χρησιμοποιούνται συνήθως τέσσερις και όχι τρεις ή πέντε βαλβίδες; Διάβασέ τα όλα εδώ.


    Οι κινητήρες μοτοσυκλετών πάντοτε βρίσκονταν ένα βήμα μπροστά από αυτούς των αυτοκινήτων για έναν απλούστατο λόγο: Οι μοτοσυκλέτες, λόγω περιορισμένου όγκου, είναι αναγκασμένες να έχουν κινητήρες μικρού μεγέθους και άρα κυβισμού, κάτι που σημαίνει ότι, για να αποκτήσεις μία αξιοπρεπή ισχύ, όταν η χωρητικότητα είναι περιορισμένη, πρέπει αναγκαστικά να αυξήσεις την ποσότητα του καυσίμου που καίγεται στη μονάδα του χρόνου. Η ποσότητα του καυσίμου μπορεί να αυξηθεί, είτε «μπουκώνοντας» με κάποιο τρόπο τον κύλινδρο σε κάθε κύκλο, είτε αυξάνοντας τον ίδιο τον αριθμό των κύκλων, δηλαδή ανεβάζοντας τις στροφές του κινητήρα. Ενίοτε, χρησιμοποιούνται και οι δύο παραπάνω τρόποι, ταυτόχρονα. Η αρχή λειτουργίας των κινητήρων εσωτερικής καύσης ορίζει ότι, ένα μοτέρ πρέπει να έχει τουλάχιστον δύο βαλβίδες σε κάθε κύλινδρό του: μία εισαγωγής και μία εξαγωγής.



    Οι περισσότερες των δύο, βαλβίδες ήρθαν για να εξυπηρετήσουν αυτή ακριβώς την προσπάθεια αύξησης ισχύος-απόδοσης. Θέλοντας οι μηχανικοί να «μπουκώσουν» με καύσιμο τον κύλινδρο, μεγάλωσαν αρχικά τη διάμετρο της βαλβίδας εισαγωγής. Το πόσο μπορεί να μεγαλώσει, αυτή η διάμετρος όμως, περιορίζεται από τη συνολική διάμετρο του θαλάμου καύσης που δεν είναι πολύ μεγάλη. Έτσι, η μία μεγάλη βαλβίδα εισαγωγής αντικαταστάθηκε με δύο μικρότερες που χωράνε ευκολότερα σε θάλαμο καύσης της ίδιας διαμέτρου και συνολικά έχουν ακόμη μεγαλύτερο εμβαδόν.

    "4": Ο μαγικός αριθμός



    Αργότερα οι βαλβίδες έγιναν τέσσερις, δύο εισαγωγής και δύο εξαγωγής. Με την τοποθέτηση τεσσάρων μικρών βαλβίδων, αντί για δύο μεγάλων σε κάθε κύλινδρο, ήρθαν και κάποια άλλα πλεονεκτήματα. Μία μικρή βαλβίδα έχει μικρότερη μάζα από μια πιο μεγάλη, οπότε μπορεί να κινηθεί και πιο γρήγορα. Έτσι, μπορεί να ανέβει το όριο περιστροφής του κινητήρα, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την απόδοση, χωρίς να υπάρχει περιορισμός από το σύστημα κίνησης των βαλβίδων. Επίσης, η αύξηση του συνολικού εμβαδού των βαλβίδων επιτρέπει την τοποθέτηση ηπιότερων εκκεντροφόρων (μικρότερο βύθισμα των βαλβίδων). Ηπιότεροι εκκεντροφόροι σημαίνει καλύτερη ροπή στις μεσαίες στροφές. Τα πλεονεκτήματα, όμως, δε σταματούν εδώ. Με τέσσερις βαλβίδες σε κάθε θάλαμο καύσης, το μπουζί έρχεται και τοποθετείται στο κέντρο, δηλαδή στην ιδανική θέση, καθώς ισαπέχει από τις δύο βαλβίδες εισαγωγής, κάνοντας γρηγορότερα και άρα καλύτερα την καύση. Γρηγορότερη καύση σημαίνει μικρότερη προπορεία ανάφλεξης (αβάνς) και ακόμη μεγαλύτερο περιθώριο αύξησης των στροφών.

    Και γιατί όχι πέντε βαλβίδες;



    Σύμφωνα με τα παραπάνω, εύκολα θα μπορούσε κάποιος να συμπεράνει ότι με πέντε βαλβίδες στον κύλινδρο, υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση, δεν είναι όμως έτσι. Με πέντε βαλβίδες στον κύλινδρο (τρεις εισαγωγής, δύο εξαγωγής), πράγματι αυξάνεται ακόμη περισσότερο το συνολικό εμβαδόν εισαγωγής του μείγματος, αλλά τα πλεονεκτήματα μάλλον σταματούν εκεί. Για να μπορέσουν να κινηθούν τρεις βαλβίδες από έναν εκκεντροφόρο, τοποθετούνται ανομοιόμορφα (δεν έχουν την ίδια γωνία). Επίσης, με το μπουζί αναγκαστικά στο κέντρο (αφού δεν υπάρχει αλλού χώρος), η μεσαία βαλβίδα βρίσκεται κοντύτερα σε αυτό από τις δύο ακριανές. Το αποτέλεσμα είναι να μην γίνεται ομοιόμορφη καύση και να απαιτείται μεγαλύτερος στροβιλισμός του μείγματος. Παράλληλα, για να χωρέσουν πέντε ή περισσότερες βαλβίδες, αναγκαστικά στριμώχνονται στην εξωτερική περιφέρεια του κυλίνδρου, οπότε καταλήγουν πιο μακριά από το μπουζί σε σχέση με τις τέσσερις. Η καύση χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να ολοκληρωθεί και οι στροφές δεν μπορούν να αυξηθούν τόσο, όσο σε έναν τετραβάλβιδο. Το αποτέλεσμα είναι, ο πενταβάλβιδος να αποδίδει μικρότερη ισχύ από τον τετραβάλβιδο, αλλά καλύτερη ροπή.


    Πηγή: mototriti

    BMW M1000RR: Ακραία σχεδιαστική πρόταση




    Η πρόθεση υπάρχει, αλλά από σχέδιο… τι γίνεται; Κάπως έτσι οραματίζεται μία BMW M1000RR, ένας ανεξάρτητος σχεδιαστής. Πως σας φαίνεται;

    BMWF 900 R από 9.240 & F900 XR από 11.950 ευρώ

    Η πρόθεση της BMW να παρουσιάσει μοτοσυκλέτες με το πασίγνωστο λογότυπο «M» ή αλλιώς Μ-οτοσυκλέτες (ba dum tss) είναι γνωστή, έχοντας μάλιστα κατοχυρώσει ήδη ονομασίες για τα επερχόμενα πρώτα μοντέλα. Φυσικά το M1300GS είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον, αλλά η BMW ετοιμάζει και ένα M1000RR, προφανώς βασισμένο στο S1000RR. Πως θα είναι όμως μια τέτοια μοτοσυκλέτα;
     
    Το πιθανότερο, είναι ότι μιλάμε για μία τροποποιημένη και βαρέως εξοπλισμένη έκδοχη της RR, αλλά ο Ινδός σχεδιαστής Nirjhar Mandal έχει ακραίες ορέξεις! Οι εικόνες που βλέπετε εδώ αποτελούν την δική του άποψη για την BMW M1000RR και παραπέμπουν σε καταστάσεις… fast and furious και στα drag strips.
     
    Εμφανισιακά, ο Mandal επιλέγει την… υπερβολική οδό, με ακραία γωνιώδη εμφάνιση για το μοντέλο, έντονους χρωματισμούς αλλά και μονόμπρατσο μακρυψάλιδο! Η εξάτμιση έχει την μορφή ελεύθερης απόληξης, ενώ αν προσέξετε τις λεπτομέρειες θα δείτε ότι ο Mandal «τοποθέτησε» σύστημα ηλεκτρικής υπερτροφοδότησης, που θα αυξάνει ακόμα περισσότερο την ισχύ του μοντέλου. Στοιχηματίζουμε ότι ο ήχος του συγκεκριμένου μοντέλου θα είναι κόλαση…


     
    Η μοτοσυκλέτα… εννοείται ότι είναι μονοθέσια, ενώ ο Mandal έχει τοποθετήσει πολλά στοιχεία αεροδυναμικής, όπως τα πτερύγια στο εμπρός μέρος και την «τρυπητή» ουρά. Χρωματικά, ο κλασικός πλέον συνδυασμός μπλε-κόκκινου-λευκού κάνει ξανά την εμφάνιση του, με μπόλικο carbon και «περιφερειακά» από το ψηλότερο ράφι.
     
    Αν και το σχέδιο του Mandal είναι φιλόδοξο, το πιθανότερο είναι ότι θα μείνει στην θεωρία, αφού ένα μοντέλο παραγωγής αποκλείεται να είναι τόσο ακραίο. Πως θα σας φαινόταν, όμως, αν ήταν πράγματι έτσι;  


     

    Πηγή: mototriti

    Benelli TRK 800: Διέρρευσε!



    Αποκαλύφθηκε σύμφωνα με δημοσιογράφους του εξωτερικού, η μορφή του Benelli TRK 800, που το περιμένουμε εδώ και καιρό. Δείτε περισσότερα…

    BENELLI: TRK 251 Περιπέτεια για όλους με 3.960e

    Το Benelli TRK 800, σαν μοντέλο, βρίσκεται στα «αναμενόμενα» από την Ιταλική εταιρεία εδώ και καιρό. Μετά από αλλεπάλληλες επιβεβαιώσεις, αν και όχι άμεσες, ήρθε και η πρώτη κατασκοπευτική εικόνα, που «καρφώνει» διεθνώς την εμφάνιση του νέου Benelli TRK 800.
     
    Η φωτογραφία είδε το φως της δημοσιότητας και σε βρετανικά εδάφη, μέσω του γνωστού περιοδικού BikeSocial. Ας δούμε μαζί το νέο μοντέλο: Αρχικά, ο έντονα περιπετειώδης εμφανισιακός χαρακτήρας της μοτοσυκλέτας είναι εμφανέστατος, με το TRK 800 να φέρει ακτινωτούς τροχούς, ψηλές αναρτήσεις και κάγκελα, ακόμα και προστατευτικά ψυγείου αν προσέξετε. Το εμπρός φωτιστικό σώμα είναι λεπτό και «διπλό» και προτείνει μια νέα εμφανισιακή γλώσσα, η οποία θα διαφοροποιηθεί από αυτή του TRK 502, που κυκλοφορεί ήδη στην χώρα μας.
     
    Ακόμα, ορατές είναι και οι χούφτες στο τιμόνι, ενώ στο κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας διακρίνεται και μια μικρή ποδιά, που προστατεύει το κάρτερ –μπορούμε να πούμε ότι περιμέναμε και μια πλήρους μεγέθους ποδιά, στην συγκεκριμένη περίπτωση. Οι ξένοι κατάσκοποι κάνουν λόγο ακόμα, για ύπαρξη οθόνης TFT στον πίνακα οργάνων, keyless σύστημα εκκίνησης, φωτιζόμενους διακόπτες και άλλα τεχνολογικά gadgets.
     
    O κινητήραας του TRK 800 αναμένεται να είναι η ίδια μονάδα, με αυτή που είδαμε στο 752S και στο Leoncino 800, δηλαδή δικύλινδρος εν σειρά με απόδοση της τάξης των 80 ίππων. Η τιμή της θα κυμανθεί στα επίπεδα που έχει θέσει η Benelli και το TRK 800 (ή 802, αν η εταιρεία ακολουθήσει την μέχρι τώρα ονοματολογία της) θα είναι ιδιαίτερα προσιτό για την κατηγορία του, όπως και το TRK 502 αντίστοιχα. Περιμένουμε περισσότερα…


    Πηγή: mototriti
    Scroll to Top