Θα τοποθετούσατε ποτέ μεταχειρισμένα ελαστικά στην μοτοσυκλέτα σας; Πιστεύετε ότι είναι μια αγορά που μπορεί να αποδειχθεί ότι σας γλίτωσε χρήματα, σε βάθος χρόνου; Ή μήπως όχι;
Ωστόσο, πολλοί αναβάτες δεν αντιλαμβάνονται την σπουδαιότητα της σωστής κατάστασης των ελαστικών. Ακόμη χειρότερα, είναι πολλοί αυτοί που αμελούν την συντήρηση των ελαστικών τους, μη φροντίζοντας κατάλληλα για τις πιέσεις αέρα και την αντικατάστασή τους. Δεν είναι και πολύ σπάνιο θέαμα, δυστυχώς, να συναντάμε δίκυκλα που φορούν ελαστικά…4ετίας η ακόμη και παραπάνω! Επομένως, πολλές μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν είναι εξαιρετικά επικίνδυνες για τους αναβάτες τους, αλλά και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Γιατί πολλοί αναβάτες δεν αλλάζουν λάστιχα; Μια απάντηση που θα πάρουμε συχνά, είναι το κόστος αγοράς. Πράγματι, τα ελαστικά μοτοσυκλέτας δεν… τα λες και φθηνά. Αυτό ωστόσο δεν είναι τυχαίο: Πρόκειται για προϊόντα κορυφαίας τεχνολογίας, τα οποία καλούνται να ανταποκριθούν σε τεράστιες απαιτήσεις και πολύ υψηλές προδιαγραφές, πράγμα που δικαιολογεί απόλυτα, το κόστος αγοράς τους. Φυσικά, πέρα από κάθε εξήγηση, για πολλούς το κόστος αγοράς νέων ελαστικών είναι απλά ένας αριθμός. Για αυτό αρκετοί μοτοσυκλετιστές καταφεύγουν στα μεταχειρισμένα ελαστικά.
Πρόκειται για μια σχετικά πρόσφατη τάση της αγοράς, που φυσικά έχει προκύψει από την δύσκολη οικονομική συγκυρία. Αναβάτες αλλάζουν τα πολυκαιρισμένα ή τελειωμένα ελαστικά τους, με άλλα μεταχειρισμένα μεν, αλλά καλύτερης κατάστασης, δε. Για όσους επιλέγουν να το κάνουν αυτό, το θέμα τελειώνει εκεί, αφού οι ίδιοι θεωρούν ότι άλλαξαν λάστιχα και συνεχίζουν τα καθημερινά τους χιλιόμετρα, απρόσκοπτα.
Μήπως όμως μια τοποθέτηση μεταχειρισμένων ελαστικών, είναι ακόμη πιο επικίνδυνη και από την κυκλοφορία με παλιά λάστιχα; Και γιατί ισχύει αυτό; Σε οτιδήποτε μεταχειρισμένο υπάρχει ένας πολύ σημαντικός παράγοντας: Το ιστορικό χρήσης. Τοποθετώντας ένα ζευγάρι μεταχειρισμένα ελαστικά, δεν γνωρίζουμε τίποτα για αυτό και ένα μεταχειρισμένο ελαστικό μπορεί να κρύβει παγίδες, που να το κάνουν επικίνδυνο! Ένα μεταχειρισμένο λάστιχο μπορεί να φαντάζει ως ευκαιρία εκ πρώτης όψης: Να μην είναι πολύ παλιό αλλά και να φαίνεται ότι έχει μπόλικη γόμα διαθέσιμη ακόμα. Αλλά, είμαστε σίγουροι ότι ο προηγούμενος ιδιοκτήτης, λειτουργούσε το ελαστικό στις σωστές πιέσεις του, πάντα; Ένα ελαστικό που λειτουργούσε μόνιμα σε πιέσεις χαμηλότερες από τις κανονικές του θα υποστεί φθορά της γόμας του πολύ σύντομα και ίσως να μην αποδίδει τα αναμενόμενα, ακόμη και αν θεωρητικά δεν είναι ακόμη παλιό!
Επιπλέον, μπορούμε να γνωρίζουμε με βεβαιότητα, ότι το λάστιχο δεν έχει υποστεί μεγάλες περιόδους ακινησίας, με φορτίο ή ακόμη και χωρίς αέρα; Η ακινησία ενός ελαστικού με φορτίο είναι πραγματικά καταστρεπτική. Μπορεί να προκαλέσει παραμορφώσεις τόσο στη γόμα, όσο και στο σκελετό του, καθιστώντας το από επισφαλές έως και απόλυτα επικίνδυνο. Πολλά ακόμη μπορούν να συμβαίνουν και να διαφύγουν ίσως της προσοχής μας, όπως το ελαστικό να φέρει μπάλωμα ή να έχει ρωγμές στην πλευρά του. Οι συγκεκριμένες ρωγμές προδίδουν μια γόμα που έχει σκληρύνει πολύ και ένα λάστιχο που έχει ταλαιπωρηθεί, άσχετα αν δεν φαίνεται, οπτικά, από το πέλμα! Ακόμη, μπορεί το μεταχειρισμένο ελαστικό που πάμε να αγοράσουμε, να ήταν ακόμη και αχρησιμοποίητο σε κάποια αυλή ή παρατημένη μοτοσυκλέτα, στο έλεος του ήλιου και των καιρικών συνθηκών!
Για αυτό το λόγο, η καλύτερη και ορθότερη λύση, είναι να τοποθετούμε ΠΑΝΤΑ καινούργια ελαστικά στην μοτοσυκλέτα μας. Κανένα προσωρινό οικονομικό όφελος δεν συγκρίνεται με τον απολογισμό ενός τυχόν ατυχήματος. Εξάλλου, όλοι οι κατασκευαστές τονίζουν ιδιαίτερα, ότι τα ελαστικά πρέπει να αντικαθίστανται, σε κάθε περίπτωση, με καινούργια και τα προηγούμενα ελαστικά να μην χρησιμοποιούνται ξανά.
Εσείς, τι λέτε; Θα τοποθετούσατε μεταχειρισμένα ελαστικά στη μοτοσυκλέτα σας; Θεωρείτε ότι μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό κίνδυνο στην χρήση του δικύκλου;
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου