Μια μοτοσυκλέτα από την εποχή της «άτυπης» κόντρας ταχύτητας των κατασκευαστών, ακόμη ένα κεφάλαιο στην ένδοξη ιστορία της Kawasaki.
Τότε, πριν 29 χρόνια, η εταιρεία παρουσίασε την ZX-11 ή ZZR1100, όπως κυκλοφόρησε στην δική μας αγορά. Ήταν η πιο πρόσφατη hypersport πρόταση της εταιρείας σε μια εποχή που η τελική ταχύτητα ήταν απλά, το παν για την αγορά. Με 145 ίππους και 11 kgm ροπής από τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 1.052 κ.εκ., η ZZR1100 μπορούσε να αγγίξει τα 283 χιλιόμετρα την ώρα, κατά 14 χλμ/ώρα περισσότερα από τον προκάτοχό του.
Το ZZR1100 έφερε για πρώτη φορά στην βιομηχανία μοτοσυκλέτας, το Ram-Air: Τους αεραγωγούς τοποθετημένους στο εμπρός τμήμα της μοτοσυκλέτας, που σε συνδυασμό με το κατάλληλο φιλτροκούτι, αύξαναν την πίεση τροφοδοσίας του αέρα στον κινητήρα στις υψηλές ταχύτητες, για περισσότερη ισχύ. Εκτός αυτού, η ZZR1100 έφερε αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών –μια τεχνολογία ιδιαίτερα φρέσκια στην βιομηχανία, τότε- που παρά την χρήση του δεν κατάφερε να μειώσει ιδιαίτερα, το ολικό βάρος των 274 κιλών της ZZR. Παρόλα αυτά, ούτε και οι επιδόσεις της επηρεάστηκαν από αυτή την τιμή βάρους!
Το ZZR1100 τελικά κατανικήθηκε στον αγώνα της τελικής ταχύτητας, από το Honda CBR1100XX Blackbird, που πέτυχε 287,3 χιλιόμετρα την ώρα, πιστοποιημένα. Από εκεί και πέρα, ακολούθησε και η γνωστή Suzuki Hayabusa, αλλά και η «συμφωνία κυρίων» που περιόριζε τις ταχύτητες των μοτοσυκλετών παραγωγής στα 300 χιλιόμετρα την ώρα…
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου