Καυτά σύνολα που χαρίζουν απολαυστικές βόλτες. Εγγύηση σε αυτό συνιστά η κορυφαία οδική συμπεριφορά τους και οι αγριεμένοι κινητήρες 1000 κυβικών, που θα πείσουν και τους πιο αναποφάσιστους.
Η μεγάλη κατηγορία στα streetfighter περιλαμβάνει μοτοσυκλέτες που αποτελούν το διακαή πόθο των περισσοτέρων μοτοσικλετιστών. Αυτά τα πολεμικά μηχανήματα εκπέμπουν μια σαγηνευτική γοητεία και οι αναβάτες που θα πιαστούν στα δίχτυα της, όσο ενάρετοι και συγκρατημένοι και αν είναι, πολύ σύντομα θα βρεθούν βουτηγμένοι ως τον λαιμό στην οδηγική αμαρτία.
Kawasaki Z1000 13.990 ευρώ
Suzuki GSX-S 1000: 13.595 ευρώ
Triumph Street Triple 1050: Από 14.290 ευρώ
Yamaha MT-10 14.900 ευρώ
Σχεδίαση
Η αξιολόγηση της αισθητικής μια μοτοσικλέτας αποτελεί δύσκολο πεδίο, στην προκειμένη περίπτωση όμως ο αντικειμενικό στόχος είναι η σχεδίαση να συμπλέει με τον χαρακτήρα αυτών των μοτοσικλετών, δηλαδή να είναι όσο το δυνατόν πιο επιθετική. Το Z1000 διαθέτει αρκετή δόση επιθετικότητας, με τον alien σχεδιασμό του, highlight του οποίο αποτελεί η μάσκα που θυμίζει κάποιο μοχθηρό εξωγήινο πλάσμα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το ΜΤ-10 της Yamaha, όντας ξεχωριστό, με τη μάσκα που θυμίζει transformer με παρανοϊκό χαμόγελο, που μάλλον έχασε τα λογικά του. Το Suzuki είναι όμορφο αλλά συγκριτικά με τα άλλα δύο, πιο ήπιο σχεδιαστικά, έχοντας ένα πιο ρευστό design με αρκετές καμπύλες. Το Street Triple ανανεώθηκε, αλλά διατήρησε τον ξεχωριστό χαρακτήρα του με τους δίδυμους επιθετικούς προβολείς και την μυώδη συνολική εικόνα. Σε ότι αφορά στην ποιότητα κατασκευής, είναι δύσκολο να πούμε ότι κάποιο από αυτά υστερεί. Όντας naked, δηλαδή με πολλά μέρη εκτεθειμένα σε κοινή θέα, οι κατασκευαστές τους έχουν φροντίσει ώστε η ποιότητα υλικών, η βαφή και το φινίρισμα αυτών, να είναι πολύ καλής ποιότητας.
Κινητήρες
Τετρακύλινδροι σε σειρά για τους ιάπωνες, τρικύλινδρος για το Triumph , δύο διαφορετικοί κόσμοι σε σύγκρουση. Ο τρικύλινδρος του Speed Triple χάρη στα νέα έμβολα, τη νέα κυλινδροκεφαλή και τον ελαφρύτερο στρόφαλο, μεταφέρει στον πίσω τροχό 150 ίππους στις 10.500σαλ με βελτιωμένη ροπή της τάξης των 11,9kg-m η οποία εμφανίζεται σε πιο χαμηλό εύρος στροφών. Ο εν σειρά 4κύλινδρος του ΜΤ-10, με τον crossplane στρόφαλο και τον μονόδρομο συμπλέκτη προέρχεται μεν από το R1 αλλά έχει δεχτεί πάρα πολλές και σημαντικές αλλαγές ώστε να προσαρμόσει ανάλογα και την απόδοσή του η οποία είναι 160 ίπποι στις 11.500σαλ. με ροπή 11,3 στις 9.000σαλ. Αυτός του GSX-S έλκει την καταγωγή του από τα GSX-R K5 και επιλέχθηκε λόγω της λιγότερο υπερτετράγωνης φύσης του, που ταιριάζει καλύτερα στην κατηγορία αυτή. Η ονομαστική του απόδοση είναι 144 ίπποι στις 11.300σαλ,ενώ η ροπή είναι 10,2 κιλά στις 9.300σαλ. Το Z φέρει τον κινητήρα στον οποίον βασίστηκε όλη η νεότερη σειρά των μοτοσικλετών του λίτρου, ο οποίος με τις τελευταίες βελτιώσεις, αποδίδει 142 ίππους στις 10.000σαλ. και 11,3 kg-m στις 7.300σαλ. Με εξαίρεση το Ζ, τα υπόλοιπα τρία, εξοπλίζονται με τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Όλα τα μοντέλα υιοθετούν την κλασσική διάταξη πλαισίου, δηλαδή δύο δοκούς από αλουμίνιο. Στα μπροστινά, βρίσκουμε πλήρως ρυθμιζόμενα USD 43 χλστ. για Triumph, Suzuki και Yamaha. Πλήρως ρυθμιζόμενο USD 41 χλστ. και για την Kawasaki. Triumph και Yamaha συγκρούονται στα ίσια για την επικράτηση στην πίσω ανάρτηση, με φουλ ρυθμίσεις για το μονό αμορτισέρ του Speed Triple και ΜΤ-10, όταν στα Ζ και GSX-S προσφέρονται απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση ελατηρίου μόνο. Σε ότι αφορά στον τομέα της πέδησης, οι ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά είναι το κατεστημένο της κατηγορίας, με την διάμετρο των δίσκων να βρίσκεται στα 310 χλστ για τα δύο ιαπωνικά Ζ και GSX-S(το Z είναι το μοναδικό με wave δίσκους μάλιστα) και στα 320 χλστ. για το Speed Triple της Triumph και το όπλο MT-10. Το GSX-S υπολείπεται στα χαρακτηριστικά έναντι των άλλων, καθώς φέρει συμβατική τρόμπα στο μπροστινό φρένο, έναντι των ακτινικών σε Kawasaki, Triumph και Yamaha. Η εικόνα ολοκληρώνεται με διπίστονες δαγκάνες στο πίσω φρένο για το Speed Triple και το GSX-S, ενώ το Ζ και το ΜΤ-10 αρκούνται σε μονοπίστονη. Τέλος όλες οι μοτοσικλέτες φέρουν σύστημα ABS στον standard εξοπλισμό τους.
Συμπέρασμα
Όποιο και από τα τρία και αν επιλέξετε χαμένοι δεν θα βγείτε. Το ΜΤ-10 της Yamaha είναι μια για όσους επιθυμούν μια μοτοσυκλέτα με ξεχωριστή σχεδίαση, άνετη-καθημερινή εργονομία, πολύ καλό στήσιμο για ένα ευρύ πεδίο χρήσης και φυσικά ξεχωριστός κινητήρας που προσφέρει παράλληλα πολύ καλές επιδόσεις. Το Kawasaki είναι αυτό που πρέπει για τους βαμμένους γιαπωνεζόφιλους, για αυτούς που θέλουν τετρακύλινδρη απόλαυση στο max και το brutal που βγάζουν παραδοσιακά οι μοτοσικλέτες από το Akashi. Πατώντας πάνω στις γερές βάσεις που έχει χτίσει, το Speed Triple, βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, έρχεται να βάλει δύσκολα στους ανταγωνιστές. Πλούσιος εξοπλισμός, βρετανική ποιότητα και σπορ γονίδια είναι τα όπλα που το αναδεικνύουν. Το GSX-S είναι ο ελβετικός σουγιάς, θα σας πάει με γραβάτα και χαρτοφύλακα στο γραφείο αλλά στο σχόλασμα, με μια γκαζιά, θα ξεχάστε όλους τους πληθυντικούς ευγενείας, τα meeting και το στρες.
Kawasaki Z1000 13.990 ευρώ
Suzuki GSX-S 1000: 13.595 ευρώ
Triumph Street Triple 1050: Από 14.290 ευρώ
Yamaha MT-10 14.900 ευρώ
Σχεδίαση
Η αξιολόγηση της αισθητικής μια μοτοσικλέτας αποτελεί δύσκολο πεδίο, στην προκειμένη περίπτωση όμως ο αντικειμενικό στόχος είναι η σχεδίαση να συμπλέει με τον χαρακτήρα αυτών των μοτοσικλετών, δηλαδή να είναι όσο το δυνατόν πιο επιθετική. Το Z1000 διαθέτει αρκετή δόση επιθετικότητας, με τον alien σχεδιασμό του, highlight του οποίο αποτελεί η μάσκα που θυμίζει κάποιο μοχθηρό εξωγήινο πλάσμα. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το ΜΤ-10 της Yamaha, όντας ξεχωριστό, με τη μάσκα που θυμίζει transformer με παρανοϊκό χαμόγελο, που μάλλον έχασε τα λογικά του. Το Suzuki είναι όμορφο αλλά συγκριτικά με τα άλλα δύο, πιο ήπιο σχεδιαστικά, έχοντας ένα πιο ρευστό design με αρκετές καμπύλες. Το Street Triple ανανεώθηκε, αλλά διατήρησε τον ξεχωριστό χαρακτήρα του με τους δίδυμους επιθετικούς προβολείς και την μυώδη συνολική εικόνα. Σε ότι αφορά στην ποιότητα κατασκευής, είναι δύσκολο να πούμε ότι κάποιο από αυτά υστερεί. Όντας naked, δηλαδή με πολλά μέρη εκτεθειμένα σε κοινή θέα, οι κατασκευαστές τους έχουν φροντίσει ώστε η ποιότητα υλικών, η βαφή και το φινίρισμα αυτών, να είναι πολύ καλής ποιότητας.
Κινητήρες
Τετρακύλινδροι σε σειρά για τους ιάπωνες, τρικύλινδρος για το Triumph , δύο διαφορετικοί κόσμοι σε σύγκρουση. Ο τρικύλινδρος του Speed Triple χάρη στα νέα έμβολα, τη νέα κυλινδροκεφαλή και τον ελαφρύτερο στρόφαλο, μεταφέρει στον πίσω τροχό 150 ίππους στις 10.500σαλ με βελτιωμένη ροπή της τάξης των 11,9kg-m η οποία εμφανίζεται σε πιο χαμηλό εύρος στροφών. Ο εν σειρά 4κύλινδρος του ΜΤ-10, με τον crossplane στρόφαλο και τον μονόδρομο συμπλέκτη προέρχεται μεν από το R1 αλλά έχει δεχτεί πάρα πολλές και σημαντικές αλλαγές ώστε να προσαρμόσει ανάλογα και την απόδοσή του η οποία είναι 160 ίπποι στις 11.500σαλ. με ροπή 11,3 στις 9.000σαλ. Αυτός του GSX-S έλκει την καταγωγή του από τα GSX-R K5 και επιλέχθηκε λόγω της λιγότερο υπερτετράγωνης φύσης του, που ταιριάζει καλύτερα στην κατηγορία αυτή. Η ονομαστική του απόδοση είναι 144 ίπποι στις 11.300σαλ,ενώ η ροπή είναι 10,2 κιλά στις 9.300σαλ. Το Z φέρει τον κινητήρα στον οποίον βασίστηκε όλη η νεότερη σειρά των μοτοσικλετών του λίτρου, ο οποίος με τις τελευταίες βελτιώσεις, αποδίδει 142 ίππους στις 10.000σαλ. και 11,3 kg-m στις 7.300σαλ. Με εξαίρεση το Ζ, τα υπόλοιπα τρία, εξοπλίζονται με τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά βοηθήματα.
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Όλα τα μοντέλα υιοθετούν την κλασσική διάταξη πλαισίου, δηλαδή δύο δοκούς από αλουμίνιο. Στα μπροστινά, βρίσκουμε πλήρως ρυθμιζόμενα USD 43 χλστ. για Triumph, Suzuki και Yamaha. Πλήρως ρυθμιζόμενο USD 41 χλστ. και για την Kawasaki. Triumph και Yamaha συγκρούονται στα ίσια για την επικράτηση στην πίσω ανάρτηση, με φουλ ρυθμίσεις για το μονό αμορτισέρ του Speed Triple και ΜΤ-10, όταν στα Ζ και GSX-S προσφέρονται απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση ελατηρίου μόνο. Σε ότι αφορά στον τομέα της πέδησης, οι ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά είναι το κατεστημένο της κατηγορίας, με την διάμετρο των δίσκων να βρίσκεται στα 310 χλστ για τα δύο ιαπωνικά Ζ και GSX-S(το Z είναι το μοναδικό με wave δίσκους μάλιστα) και στα 320 χλστ. για το Speed Triple της Triumph και το όπλο MT-10. Το GSX-S υπολείπεται στα χαρακτηριστικά έναντι των άλλων, καθώς φέρει συμβατική τρόμπα στο μπροστινό φρένο, έναντι των ακτινικών σε Kawasaki, Triumph και Yamaha. Η εικόνα ολοκληρώνεται με διπίστονες δαγκάνες στο πίσω φρένο για το Speed Triple και το GSX-S, ενώ το Ζ και το ΜΤ-10 αρκούνται σε μονοπίστονη. Τέλος όλες οι μοτοσικλέτες φέρουν σύστημα ABS στον standard εξοπλισμό τους.
Συμπέρασμα
Όποιο και από τα τρία και αν επιλέξετε χαμένοι δεν θα βγείτε. Το ΜΤ-10 της Yamaha είναι μια για όσους επιθυμούν μια μοτοσυκλέτα με ξεχωριστή σχεδίαση, άνετη-καθημερινή εργονομία, πολύ καλό στήσιμο για ένα ευρύ πεδίο χρήσης και φυσικά ξεχωριστός κινητήρας που προσφέρει παράλληλα πολύ καλές επιδόσεις. Το Kawasaki είναι αυτό που πρέπει για τους βαμμένους γιαπωνεζόφιλους, για αυτούς που θέλουν τετρακύλινδρη απόλαυση στο max και το brutal που βγάζουν παραδοσιακά οι μοτοσικλέτες από το Akashi. Πατώντας πάνω στις γερές βάσεις που έχει χτίσει, το Speed Triple, βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, έρχεται να βάλει δύσκολα στους ανταγωνιστές. Πλούσιος εξοπλισμός, βρετανική ποιότητα και σπορ γονίδια είναι τα όπλα που το αναδεικνύουν. Το GSX-S είναι ο ελβετικός σουγιάς, θα σας πάει με γραβάτα και χαρτοφύλακα στο γραφείο αλλά στο σχόλασμα, με μια γκαζιά, θα ξεχάστε όλους τους πληθυντικούς ευγενείας, τα meeting και το στρες.
Πηγή: mototriti