• Latest News

    Ακτινικά φρένα: Μύθοι και αλήθειες


    Είναι πράγματι καλύτερα τα ακτινικά φρένα, σε σχέση με τα συμβατικά; Αν ναι, για πόση βελτίωση μιλάμε; Και επίσης… πως προήλθαν τα ακτινικά φρένα;


    Μιλώντας για φρένα, μια λέξη που προκαλεί ρίγη συγκίνησης στους μοτοσυκλετιστές είναι η λέξη «ακτινικά». Μιλώντας για ακτινικά φρένα, μπορούμε να αναφερόμαστε τόσο σε ακτινικές δαγκάνες, όσο και σε ακτινικές αντλίες ή «τρόμπες», όπως τις ξέρουμε καλύτερα. 
    Μια διάταξη που συναντάμε σε μοτοσυκλέτες επιδόσεων ή superbikes, τα ακτινικά φρένα γοητεύουν τους αναβάτες, οι οποίοι τα θεωρούν καλύτερα! Κατά πόσο καλύτερα είναι όμως… ΑΝ τελικά είναι; 


    Ξεκινώντας από τις ακτινικές δαγκάνες, ας δούμε κατ αρχήν γιατί ονομάστηκαν έτσι. Πήραν αυτή την ονομασία λόγω του τρόπου στήριξής τους στο πηρούνι, με δύο βίδες οι οποίες είναι ακτινικά εδρασμένες, ως προς τον άξονα του τροχού. Λίγο πιο απλά, οι δύο βίδες στήριξης της δαγκάνας "κοιτάζουν" τον άξονα του τροχού, καθώς βιδώνουν στο πηρούνι, σε αντίθεση με μία αξονική ή συμβατική δαγκάνα, στην οποία οι βίδες στήριξής της "βλέπουν" προς το εσωτερικό του τροχού. Οι ακτινικές δαγκάνες εμφανίστηκαν αρχικά στους αγώνες, ως μια λύση με περισσότερη στιβαρότητα και αντοχή. 
    Πράγματι, αυτή η στιβαρότητα είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αλλά και βελτίωση που έχουν οι ακτινικές δαγκάνες, σε σχέση με τις συμβατικές. Ωστόσο, ένας μύθος που επικρατεί είναι ότι μια ακτινική δαγκάνα έχει πάντα μεγαλύτερη ισχύ από μια αντίστοιχη συμβατική. 


    Αυτό ΔΕΝ ισχύει! Η διαφορά είναι κυρίως φαινομενική, λόγω της καλύτερης αίσθησης που μεταφέρει η ακτινική δαγκάνα στον αναβάτη, και συνεπώς του επιτρέπει να φρενάρει περισσότερο χωρίς φόβο!Ειδικά σε εφαρμογές street- καθημερινής χρήσης, που δεν περιλαμβάνουν ακραίες συνθήκες, η διαφορά είναι ελάχιστη, έως και αμελητέα! 
    Γιατί λοιπόν πολλοί αναβάτες επιμένουν τόσο πολύ στην ακτινική δαγκάνα; Για δύο λόγους: 1) η χρήση τους σε κορυφαίες-γρήγορες μοτοσυκλέτες υπονοούν ότι ευθύς αμέσως πρόκειται για κάτι καλύτερο, 2) η εμφάνισή τους. Οι ακτινικές δαγκάνες είναι πολύ πιο όμορφες «στο μάτι», κακά τα ψέμματα! 
    Όσον αφορά τις τρόμπες φρένων, «ακτινική» πρόταση υπάρχει και εκεί! Και πάλι, η βελτίωση δεν έχει να κάνει με την ισχύ της αντλίας, αλλά με την αίσθηση. Καθώς η μανέτα ασκεί την δύναμη κατευθείαν στο έμβολο της αντλίας, η ανάδραση είναι αμεσότερη και η αίσθηση φρεναρίσματος καλύτερη. Το αποτέλεσμα είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό από την δαγκάνα: Καλύτερο φρενάρισμα, όχι όμως από δύναμη, αλλά από αίσθηση! 


    Πηγή: mototriti

    Η Yamaha κάνει το 1-2


    Ο Maverick Vinales κάνει τον ταχύτερο χρόνο τη δεύτερη ημέρα των επίσημων δοκιμών στη Sepang με τον Valentino Rossi να ακολουθεί ακριβώς πίσω του.


    Μπορεί ο Vinales να ήταν μόλις 13ος στο τέλος της πρώτης ημέρας, αλλά σήμερα κατάφερε την τελευταία στιγμή να κάνει χρόνο 1`59.355 περνώντας στην πρώτη θέση και αφήνοντας τον Rossi στη δεύτερη για μόλις 35 εκατοστά του δευτερολέπτου. Ο βροχερός καιρός ήταν και σήμερα καθοριστικός παράγοντας, αφού όλοι περίμεναν την άσφαλτο να στεγνώσει και κανείς αναβάτης δεν βγήκε στην πίστα την πρώτη ώρα των δοκιμών.

    Όταν τελικά η δράση ξεκίνησε, οι Jack Miller, Pol Espargaro και Andrea Dovizioso εναλλάσσονταν στην πρώτη θέση μέχρι ο Rossi να δώσει το στίγμα του και κάνει τον καλύτερο χρόνο με 1`59.766. Σύντομα, και ο Marquez της Honda έπεσε κάτω από τα 2 λεπτά, ενώ περίπου στα μισά της διαδικασίας, ο Dovizioso βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα χρονομέτρησης. Ο χρόνος που σημείωσε ο αναβάτης της Ducati έμεινε για αρκετές ώρες μέχρι τελικά ο Marquez και στη συνέχεια ο Zarco να τον βελτιώσουν.

    Μόλις μισή ώρα πριν τη λήξη των δοκιμών, η δράση κορυφώθηκε και στην πρώτη θέση βρέθηκε ο Cal Crutchlow, όμως ο Rossi ήταν ταχύτερος και πέρασε μπροστά καταρρίπτοντας τον χρόνο που είχε πετύχει την προηγούμενη μέρα ο Pedrosa. Τελικά, με 11 λεπτά να απομένουν, ο Vinales έκανε τον ταχύτερο γύρο αφήνοντας τους Rossi και Crutchlow στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

    Αποτελέσματα δεύτερης μέρας:

    1          Maverick Vinales       Yamaha                       1:59.355                    
    2          Valentino Rossi          Yamaha                       1:59.390          0.035  
    3          Cal Crutchlow              LCR Honda                1:59.443          0.088  
    4          Jorge Lorenzo            Ducati                         1:59.498          0.143  
    5          Jack Miller                  Pramac Ducati             1:59.509          0.154  
    6          Johann Zarco             Tech 3 Yamaha           1:59.702          0.347  
    7          Marc Marquez            Honda                         1:59.730          0.375  
    8          Andrea Dovizioso       Ducati                         1:59.732          0.377  
    9          Danilo Petrucci           Pramac Ducati             1:59.747          0.392  
    10        Andrea Iannone         Suzuki                         1:59.917          0.562  
    11        Aleix Espargaro          Aprilia                         1:59.925          0.57    
    12        Dani Pedrosa              Honda                         1:59.999          0.644  
    13        Alex Rins                     Suzuki                        2:00.042          0.687  
    14        Pol Espargaro             KTM                            2:00.262          0.907  
    15        Tito Rabat                  Avintia Ducati               2:00.506          1.151  


    Πηγή; mototriti

    SUSUKI GSXR1000. Στα χρώματα του MotoGP

    Έχουν προστεθεί μαύρες και κίτρινες πινελιές.

    Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της ομάδας των MotoGP η Suzuki αποκάλυψε και τη νέα χρωματική επιλογή για την GSX-R 1000 που είναι εμπνευσμένη από την αγωνιστική.


    Τα νέα χρώματα περιλαμβάνουν το χαρακτηριστικό μπλε της Suzuki με τα χοντρά λευκά γράμματα, αλλά έχουν προστεθεί μαύρες και κίτρινες λεπτομέρειες που κάνουν την εμφάνισή της μοναδική. Τα νέα χρώματα θα είναι διαθέσιμα από τον Μάρτιο τόσο για την GSX-R1000, όσο και για την GSX-R1000R, όμως οι ομοιότητες με τις αγωνιστικές των Iannone και Rins δεν σταματούν εκεί.


    Υιοθετούν την τεχνολογία VVT, η οποία προσφέρει δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση ψηλά, ενώ θα διαθέτουν traction control που ρυ
    θμίζεται σε 10 στάδια και λαμβάνει δεδομένα για την κλίση της μοτοσυκλέτας, launch control, plus cornering ABS, quickshifter και auto-blipper.   


    Πηγή: mototriti

    WIDE BOY. Εξακύλινδρο θεριό


    Ο Larry Houghton κατασκεύασε μια μοναδική εξακύλινδρη streetfighter γύρω από έναν κινητήρα Honda CBX.

     

     
    Η CBX έκανε την εμφάνισή της το 1978 και
     έμεινε στην ιστορία χάρη στον εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα ο οποίος απέδιδε 105 ίππους, χωρίς να είναι πολύ πιο φαρδύς από τον αντίστοιχο της CB750. Μπορεί οι customizers να προτιμούν να δουλεύουν πάνω σε CB750, αλλά υπάρχουν και κάποιες μοναδικές κατασκευές με βάση το CBX και το «Wide Boy» της Lamb Engineering είναι μια από αυτές.

    Ο μηχανικός Larry Houghton ξεκίνησε το project παίρνοντας τον κινητήρα ενός CBX του 1983 και φτιάχνοντας γύρω από αυτόν ένα 
    μονοκόμματο αλουμινένιο πλαίσιο που συνεχίζεται μέχρι πίσω σχηματίζοντας και το υποπλαίσιο.Το μονόμπρατσο ψαλίδι προέρχεται από Ducati 916 και οι τροχοί των 17 ιντσών είναι της Marchesini. Το σύστημα της εμπρός ανάρτησης είναι όμοιο με το Telelever της BMW και χρησιμοποιεί πιρούνι τύπου Hossack. Ξεχωριστή αναφορά αξίζει να γίνει στο χειροποίητο τιμόνι το σχήμα του οποίου θυμίζει origami, με όλα τα καλώδια να περνούν από το εσωτερικό του για μια «καθαρή» εμφάνιση.
     
    Η 6 σε 6 εξάτμιση κατασκευάστηκε φυσικά στο χέρι από ανοξείδωτους σωλήνες, ενώ η αιχμηρή εμφάνιση συμπληρώνεται από το 
    γωνιώδες ρεζερβουάρ και τη μυτερή καρίνα. Τα δυο εμπρός προβολάκια που είναι τοποθετημένα το ένα πάνω από το άλλο συμβαδίζουν αισθητικά με τα δυο στρογγυλά οργανάκια. Το μαύρο χρώμα κυριαρχεί και συνδυάζεται ιδανικά με τις πορτοκαλί λωρίδες και τις γκρι λεπτομέρειες. Τέλος, τον ρόλο της σέλας έχει αναλάβει ένα λεπτό κομμάτι από μαύρο δέρμα, το οποίο προφανώς δίνει προτεραιότητα στην εμφάνιση και όχι στην άνεση.    


    Πηγή: mototriti

    Πως ξέρεις ότι πάλιωσε η μοτοσυκλέτα σου ;


    Μπορεί σήμερα να πει κανείς ότι έχει παλιώσει η μοτοσυκλέτα του; Και αν ναι, τι είναι αυτό που την κάνει να γερνάει και να γίνεται παλιά; Είναι η χρονολογία ή κάποιο διαφορετικό κριτήριο;


    Μέχρι πριν μια δεκαετία θα έλεγε κανείς ότι καινούργια είναι μια μοτοσυκλέτα μέχρι δύο –τριών ετών. Σήμερα όμως, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών του αγοραστικού κοινού, ακόμα και μια μοτοσυκλέτα δέκα ετών θεωρείται αναλογικά φρέσκια. Αν όμως δεν είναι η ηλικία, τότε πως κρίνουμε αν μια μοτοσυκλέτα έχει παλιώσει; 

    Οι μεγάλες αλλαγές φέρνουν μικρότερο προσδόκιμο ζωής
    Τι είναι όμως αυτό που κάνει τις μοτοσυκλέτες να γερνάνε και να γίνονται παλιές; Κάποτε υπήρχε η θεωρία πως από τη στιγμή που τα περισσότερα μοντέλα πέρασαν σε ηλεκτρονικό ψεκασμό, τα καρμπυρατεράτα είναι για πέταμα. Και πως ακόμα όταν μπήκαν στην εξίσωση όλα αυτά τα πολύπλοκα, στην λειτουργία τους, ηλεκτρονικά συστήματα, οι μοτοσυκλέτες σταμάτησαν να είναι αθάνατες και πως μετά από κάποια χρόνια θα έρθουν σε αχρηστία. 

    Αλλάζουμε μοτοσυκλέτες πριν τις δούμε να γερνάνε
    Υπήρχαν απόψεις που έλεγαν πως οι κατασκευαστές φτιάχνουν τις μοτοσυκλέτες με ημερομηνία λήξης, καθώς και οι πιο κυνικοί που υποστήριζαν ότι όταν θαμπώσουν τα πλαστικά και όταν σε στείλει στο συνεργείο επανειλημμένως, τότε είναι η ώρα της για πέταμα. Φυσικά και είναι υπερβολικοί. Σίγουρα τα περισσότερα μέρη της μοτοσυκλέτας σχεδιάζονται με συγκεκριμένο προσδόκιμο ζωής. Για τους κινητήρες για παράδειγμα, ακούγονται νούμερα έως και πάνω από 200.000 χιλιόμετρα. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει, καθώς στη σημερινή παγκόσμια καταναλωτική κοινωνία δεν κρατάει κανείς τις μοτοσυκλέτες τόσα χιλιόμετρα για να τις δει να γερνάνε και να πεθαίνουν.

    Δεν είναι η χρονολογία το μοναδικό κριτήριο παλαιότητας
    Αυτή η εικόνα φαίνεται να αλλάζει τα τελευταία χρόνια. Μια ματιά γύρω μας αρκεί για να καταλάβει κανείς, πως περιμένουμε πλέον πολύ περισσότερα από τις μοτοσυκλέτες μας και συνεχίζουμε να τα θεωρούμε καινούργια ακόμα και όταν διανύουν την δεύτερη δεκαετία της ζωής τους. Ίσως δεν παλιώνουν, αλλά κάτι έχει αλλάξει. Αν τα χρόνια δεν είναι το κριτήριο παλαιότητας, τότε μήπως είναι η τεχνολογία που κουβαλούν ή μήπως τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει; Κάποιοι θεωρούν σύγχρονη μια μοτοσυκλέτα επειδή έχει traction control. Και αυτό παρότι τα τελευταία χρόνια δεν άλλαξε μόνο η τεχνολογία, αλλά και η φιλοσοφία, η κατανάλωση, οι ρύποι και η αξιοπιστία.

    Όταν την φροντίζεις σωστά δεν παλιώνει ποτέ
    Υπάρχουν και εκείνοι που υποστηρίζουν ότι όσο μια μοτοσυκλέτα συντηρείται και λειτουργεί σωστά και δείχνει όπως όταν πρωτοαγοράστηκε, παραμένει καινούργια και άρα δεν τίθεται θέμα αλλαγής λόγω παλαιότητας. Σαφώς η συντήρηση είναι μεγάλο μέρος του πως κρίνουμε μια μοτοσυκλέτα αν είναι παλιά ή καινούργια, μπορεί όμως να ανταγωνιστεί σε κατανάλωση, ασφάλεια και ρύπους ένα μοντέρνο μοντέλο επειδή είναι καλά συντηρημένη; 

    Εσείς τι λέτε; Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο θεωρείτε ότι μια μοτοσυκλέτα πάλιωσε; Είναι η ηλικία, έτσι στεγνά ένας αριθμός; Η τεχνολογία, αν ακολουθεί τις σημερινές τάσεις ή αν ανήκει σε άλλη εποχή; Η συντήρηση, αν είναι άψογη ή πλημμελής; 


    Πηγή: mototriti

    Μονοετές συμβόλαιο για Rossi; Ανοιχτός σ’ ένα τέτοιο ενδεχόμενο ο Ιταλός


    Ο Valentino Rossi είναι αισιόδοξος ότι θα ανανεώσει το συμβόλαιό του με την Movistar Yamaha, αν και - όπως παραδέχεται - είναι πιθανό αυτό να είναι για ένα χρόνο.

    Το συμβόλαιο του 39χρονου (σε λίγες εβδομάδες) Rossi ολοκληρώνεται στο τέλος αυτής της χρονιάς, ενώ ήδη αυτό του ομόσταυλού του, του Vinales, ανανεώθηκε για άλλα δυο χρόνια.

    Μιλώντας στο περιθώριο της σημερινής παρουσίασης της Yamaha, ο Valentino Rossi ρωτήθηκε και για το μέλλον του:

    «Συνήθως τα συμβόλαια είναι διετή, αλλά μπορεί να είναι κι ενός έτους. Η Yamaha είναι ανοιχτή σ’ αυτό το ενδεχόμενο».

    «Θα το σκεφτούμε και θα το συζητήσουμε. Θα είναι για ένα ή δυο χρόνια, αλλά θέλω να περιμένω πρώτα τα τεστ και ίσως τους πρώτους τρεις Αγώνες».

    «Δεν έχουμε και πολλά να πούμε για το συμβόλαιο. Είμαστε έτοιμοι, θετικοί και αισιόδοξοι. Δεν βιαζόμαστε και νομίζω ότι κάτι θα βγει μετά τα τεστ».

    «Έχω μεγάλο κίνητρο να δώσω το 100%, αλλά πρέπει να δούμε αν είμαστε εκεί! Ειδάλλως θα βλέπω τους αγώνες από τον καναπέ. Πρέπει ν’ αποφασίσω αν θέλω να συνεχίσω ή όχι».

    Τέλος μίλησε λίγο και για την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας και για το σημαντικό τεστ που είχε η Yamaha στην Sepang, μετά το επίσημο τεστ της Valencia πέρυσι.

    «Ήταν σημαντικά τεστ και τα δυο επειδή συγκρίναμε τις μοτοσυκλέτες του ’16 και του ’17 αλλά και δυο άλλα πλαίσια που είχαμε χρησιμοποιήσει μέσα στη σεζόν».

    «Είμαι χαρούμενος διότι τόσο εγώ, όσο και ο Maverick δώσαμε την ίδια πληροφόρηση για την εξέλιξη. Τώρα πρέπει να δούμε αν θα έχουμε καλύτερη αίσθηση».

    «Το πρώτο τεστ νομίζω ότι θα είναι πολύ σημαντικό. Με την παλιά μοτοσυκλέτα από την πρώτη στιγμή δεν είχα καλή αίσθηση και είμαι περίεργος να δω την αίσθησή μου στην Sepang τώρα».


    Πηγή: motograndprix.gr

    motoGP - Πρόγραμμα 2018





    28
    JAN
    Sepang MotoGP™ Official Test
    Sepang International CircuitMALAYSIA



    16
    FEB
    Buriram MotoGP™ Official Test
    Chang International CircuitTHAILAND



    01
    MAR
    Qatar MotoGP™ Official Test
    Losail International CircuitQATAR



    18
    MAR
    1 - Grand Prix of Qatar
    Losail International CircuitQATAR



    08
    APR
    2 - Gran Premio Motul de la República Argentina
    Termas de Río HondoARGENTINA



    22
    APR
    3 - Red Bull Grand Prix of The Americas
    Circuit Of The AmericasUNITED STATES



    06
    MAY
    4 - Gran Premio Red Bull de España
    Circuito de JerezSPAIN



    03
    JUN
    6 - Gran Premio d'Italia Oakley
    Autodromo del MugelloITALY



    17
    JUN
    7 - Gran Premi Monster Energy de Catalunya
    Circuit de Barcelona-CatalunyaSPAIN



    01
    JUL
    8 - Motul TT Assen
    TT Circuit AssenNETHERLANDS



    05
    AUG
    10 - Monster Energy Grand Prix České republiky
    Automotodrom BrnoCZECH REPUBLIC



    12
    AUG
    11 - Motorrad Grand Prix von Österreich
    Red Bull Ring – SpielbergAUSTRIA



    26
    AUG
    12 - Octo British Grand Prix
    Silverstone CircuitGREAT BRITAIN



    23
    SEP
    14 - Gran Premio Movistar de Aragón
    MotorLand AragonSPAIN



    07
    OCT
    15 - PTT Thailand Grand Prix
    Chang International CircuitTHAILAND



    21
    OCT
    16 - Motul Grand Prix of Japan
    Twin Ring MotegiJAPAN



    28
    OCT
    17 - Australian Motorcycle Grand Prix
    Phillip IslandAUSTRALIA



    04
    NOV
    18 - Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix
    Sepang International CircuitMALAYSIA




























































































































































































    Πηγή: motogp.com
    Scroll to Top