Είναι πράγματι καλύτερα τα ακτινικά φρένα, σε σχέση με τα συμβατικά; Αν ναι, για πόση βελτίωση μιλάμε; Και επίσης… πως προήλθαν τα ακτινικά φρένα;
Μιλώντας για φρένα, μια λέξη που προκαλεί ρίγη συγκίνησης στους μοτοσυκλετιστές είναι η λέξη «ακτινικά». Μιλώντας για ακτινικά φρένα, μπορούμε να αναφερόμαστε τόσο σε ακτινικές δαγκάνες, όσο και σε ακτινικές αντλίες ή «τρόμπες», όπως τις ξέρουμε καλύτερα.
Μια διάταξη που συναντάμε σε μοτοσυκλέτες επιδόσεων ή superbikes, τα ακτινικά φρένα γοητεύουν τους αναβάτες, οι οποίοι τα θεωρούν καλύτερα! Κατά πόσο καλύτερα είναι όμως… ΑΝ τελικά είναι;
Πράγματι, αυτή η στιβαρότητα είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αλλά και βελτίωση που έχουν οι ακτινικές δαγκάνες, σε σχέση με τις συμβατικές. Ωστόσο, ένας μύθος που επικρατεί είναι ότι μια ακτινική δαγκάνα έχει πάντα μεγαλύτερη ισχύ από μια αντίστοιχη συμβατική.
Γιατί λοιπόν πολλοί αναβάτες επιμένουν τόσο πολύ στην ακτινική δαγκάνα; Για δύο λόγους: 1) η χρήση τους σε κορυφαίες-γρήγορες μοτοσυκλέτες υπονοούν ότι ευθύς αμέσως πρόκειται για κάτι καλύτερο, 2) η εμφάνισή τους. Οι ακτινικές δαγκάνες είναι πολύ πιο όμορφες «στο μάτι», κακά τα ψέμματα!
Όσον αφορά τις τρόμπες φρένων, «ακτινική» πρόταση υπάρχει και εκεί! Και πάλι, η βελτίωση δεν έχει να κάνει με την ισχύ της αντλίας, αλλά με την αίσθηση. Καθώς η μανέτα ασκεί την δύναμη κατευθείαν στο έμβολο της αντλίας, η ανάδραση είναι αμεσότερη και η αίσθηση φρεναρίσματος καλύτερη. Το αποτέλεσμα είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό από την δαγκάνα: Καλύτερο φρενάρισμα, όχι όμως από δύναμη, αλλά από αίσθηση!
Πηγή: mototriti