• Latest News

    Βάζεις Xenon; Καταστρέφεις τα φώτα σου.


    Έχεις την εντύπωση ότι τα φώτα Xenon που έβαλες στην μοτοσυκλέτα είναι… βελτίωση; Καλύτερα να αναθεωρήσεις, διότι πιθανόν… τα έκανες χειρότερα!


    Τα τελευταία χρόνια τα φωτιστικά σώματα Xenon έχουν κάνει «μπαμ» σε αυτοκίνητο αλλά και μοτοσυκλέτα. Από μια τεχνολογία πολυτελείας που τις έβρισκε κανείς σε high-end μοντέλα, τα φώτα Xenon έγιναν εξαιρετικά προσιτά και μπορεί κανείς να τα τοποθετήσει πραγματικά οπουδήποτε. Όμως… είμαστε σίγουροι ότι τα ίδια μας τα φώτα, είναι σχεδιασμένα να υποστηρίξουν τους λαμπτήρες Xenon; Η αλήθεια είναι ότι τις περισσότερες φορές, όχι.
     
    Τα περισσότερα φανάρια δεν έχουν σχεδιαστεί για λάμπες Xenon
     
    Ένας λαμπτήρας Xenon παράγει το φως με πολύ διαφορετικό τρόπο από ότι μια συμβατική λυχνία. Ο μηχανισμός τους βασίζεται στην ηλεκτρική εκκένωση μέσα από έναν μικρό θάλαμο που περιέχει το αέριο, το οποίο και παράγει τελικά τη φωτεινή δέσμη. Για αυτό το λόγο, το φως εξέρχεται με πολύ διαφορετικό τρόπο από έναν λαμπτήρα Xenon από ότι με λάμπες συμβατικής τεχνολογίας, καθιστώντας απαραίτητο έναν ειδικό μηχανισμό εστίασης –κάτοπτρο ή σύστημα φακού, το γνωστό projector. Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες, ειδικά οι παλαιότερες, δεν έχουν φωτιστικά σώματα σχεδιασμένα γύρω από τις Xenon λυχνίες με αποτέλεσμα, αν βάλεις μια τέτοια λάμπα σε ένα τέτοιο φανάρι, η δέσμη που θα βγαίνει θα είναι… ό, τι να ναι, χωρίς εστίαση και χωρίς την αναμενόμενη ισχύ. Πολύ αποτελεσματικά λοιπόν έχεις… καταστρέψει το φωτιστικό σώμα σου, το οποίο για να σχεδιαστεί και για να εγκριθεί για κυκλοφορία πέρασε από άπειρες ώρες μελέτης και δοκιμών! Μην ξεχνάμε επίσης ότι οι καινούργιες μοτοσυκλέτες δεν πέρασαν xenon «φάση», όπως τα αυτοκίνητα, αλλά μετακινήθηκαν κατευθείαν στα LED. Δεν είναι και τόσο τυχαίο λοιπόν…
     
    Τα φώτα Xenon ενοχλούν, τελεία. 
     
    Πείτε την αλήθεια. Σίγουρα έχετε «σιχτιρίσει» και εσείς κάποιον άλλο χρήστη του δρόμου, που βρέθηκε πίσω σας και σας στράβωσε με τα φώτα του, που ως δια μαγείας ήταν xenon. Τον λόγο που αυτό συμβαίνει τον αναφέραμε και παραπάνω. Καθώς οι περισσότεροι προβολείς δεν έχουν σχεδιαστεί για λαμπτήρες Xenon, ο φωτισμός σκεδάζεται και ένα μεγάλο μέρος καταλήγει στα μάτια των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου. Μην ξεχνάμε ότι τα «φώτα διασταυρώσεως», τα οποία είναι τα γνωστά μεσαία φώτα και αυτά που ο ΚΟΚ προβλέπει στις περισσότερες περιπτώσεις, πρέπει να φωτίζουν μέχρι 40 μέτρα εμπρός, χωρίς να θαμβώνουν ούτε τους προπορευόμενους, ούτε τους κινούμενους αντίθετα οδηγούς. Και όμως, πόσες φορές έχουμε προσέξει απέναντί μας και πίσω μας, φώτα σαν… αστεροειδείς που μας τύφλωσαν και περιμέναμε υπομονετικά να μας προσπεράσουν, προκειμένου να δούμε και πάλι καλά το δρόμο. Δεν είναι λοιπόν μόνο ενοχλητικά, μπορούν να γίνουν και επικίνδυνα, όσο χρησιμοποιούνται με φανάρια μη σχεδιασμένα για αυτά.
     
    Η μόδα και η δικαιολογία: «Θέλω να με βλέπουν οι άλλοι»

    «Θέλω να με βλέπουν, για αυτό βάζω φώτα». Μια φράση αντίστοιχη με την… «ξέρεις ποιος είμαι εγώ;» Υποδηλώνει άνθρωπο εγωιστή, που δεν σέβεται τους γύρω του ενώ μάλιστα απαλλάσσει εαυτόν από την ευθύνη του να προσέχει στο δρόμο ο ίδιος όσο πρέπει. Κάτι τέτοιους τους βλέπει συνήθως να φορούν το πιο… μπλε xenon που υπάρχει, ρυθμισμένο να κοιτάει το Θεό και τα μάτια των υπόλοιπων οδηγών, αντί για τον δρόμο. Είναι λοιπόν επικίνδυνος τόσο για τον εαυτό του όσο και για τους άλλους. Aλλοι αναβάτες θέλουν να αλλάξουν τα φώτα τους με Xenon καθαρά και μόνο για λόγους εμφάνισης και μόδας, μια ακόμη ανασφαλής πρακτική. Η οδήγηση και η ασφάλεια ενός οχήματος δεν είναι πράγματα με τα οποία μπορείς να παίξεις, βάζοντας μπροστά τον εγωισμό σου και τροποποιώντας χωρίς να γνωρίζεις τι κάνεις.
     
    Πολλά xenon kits είναι επικίνδυνα για την μοτοσυκλέτα σου.
     
    Με την ταχεία διάδοση των συστημάτων xenon μπήκαν στο παιχνίδι και κατασκευαστές αμφιβόλου ποιότητας, οι οποίοι ευθύνονται φυσικά και για την δραματική πτώση της μέσης τιμής ενός xenon set. Όμως, πάνω από μία φορά, έχουν αναφερθεί από μοτοσυκλετιστές σοβαρά προβλήματα στη μοτοσυκλέτα που προήλθαν από αυτά τα φώτα. Αν η εκγατάσταση γίνει με λάθος τρόπο, η υψηλής τάσης ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου έχει αναφερθεί ότι μπορεί να προκαλέσει παρεμβολές στο immobilizer ή να αποσταθεροποιήσει την τάση στα ηλεκτρικά, σε κάποια μοντέλα. Ακόμα, έχει αναφερθεί υπερθέρμανση πολλών από τις κεντρικές μονάδες ελέγχου των λαμπτήρων ή οι ίδιοι οι λαμπτήρες έχουν… λιώσει τα φανάρια της μοτοσυκλέτας, ακριβώς λόγω της κακής εστίασης από το ακατάλληλο κάτοπρο! (δεν τα βγάζουμε από το μυαλό μας αυτά… ακόμη και πωλητές συστημάτων xenon είχαν δώσει προειδοποίηση επίσημα.) Θα ρισκάρεις λοιπόν να κάνεις τόσες ζημιές στο όχημά σου τοποθετώντας «απλά» ένα ζευγάρι φώτα; Εδώ είναι καλό να αναφέρουμε φυσικά ότι, αν ένας αναβάτης θέλει να αλλάξει τον φωτισμό της μοτοσυκλέτας του προς το πιο "λευκό" μπορεί να τοποθετήσει λάμπες τύπου Xenon, οι οποίες είναι πυρακτώσεως με το κατάλληλο φίλτρο στο τζάμι (οι γνωστές μπλε λάμπες). Αυτές φέρνουν αποτέλεσμα παρόμοιο με τα Xenon χωρίς τα προβλήματα των τελευταίων.

    Τι πιστεύετε εσείς; Απλό τρικ της αγοράς και μάλιστα επικίνδυνο ή πραγματική βελτίωση στα φώτα; Έχετε ή θα βάζατε Xenon και για ποιους λόγους; Προτιμάτε αμιγώς Xenon ή και οι λάμπες τύπου Xenon κάνουν την δουλειά τους; 


    Πηγή: mototriti
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Βάζεις Xenon; Καταστρέφεις τα φώτα σου. Rating: 5 Reviewed By: moto-Steki
    Scroll to Top