• Latest News

    Συχνή αντικατάσταση μοτοσυκλέτας ή την κρατάμε μέχρι τέλους;


    Η οικονομική κατάσταση δεν ευνοεί την συχνή αντικατάσταση, όμως όταν τα έξοδα μαζευτούν ίσως συμφέρει να επενδύσουμε στις νέες τεχνολογίες και τη μεγαλύτερη ασφάλεια


    Στην σημερινή Ελλάδα της κρίσης οι περισσότεροι αναβάτες έχουν μοτοσυκλέτες που η ηλικία τους κατά μέσο όρο ξεπερνάει τα 8 έτη. Με 7.000 έως 10.000 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο το χρόνο, οι περισσότερες είναι φορτωμένες με περισσότερα από 60.000 χιλιόμετρα. Ακόμα και αν οι ιδιοκτήτες να τα έχουν επιμελώς συντηρημένα, μήπως τους κοστίζουν ακριβότερα από μια ενδεχόμενη αντικατάσταση μοντέλου, ειδικά τώρα που οι εταιρίες προσφέρουν πιο αραιά διαστήματα σέρβις;

    Η κρίση και η οικονομική κατάσταση δεν ευνοούν την συχνή αντικατάσταση 

    Όμως πόσο πραγματικά αυτό επηρεάζει το διάστημα το οποίο εμείς κρατάμε τα αυτοκίνητά μας; Στην Ελλάδα όπου η αγορά της μοτοσυκλέτας διώκεται με τεράστιους φόρους και μεγάλα τέλη ταξινόμησης που επιβαρύνουν την τελική τιμή και το κόστος χρήσης συνεχώς αυξάνεται, η συχνή αντικατάσταση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δεδομένου πως πλέον και εδώ η απαξίωση τρέχει με καταιγιστικούς ρυθμούς τα τρία πρώτα χρόνια, η λογική αγοράς-πώλησης-αγοράς δεν ευνοείται, καθώς η απομείωση της αρχικής τιμής φτάνει το 35%. 

    Μειώνεται η χασούρα και το κόστος συντήρησης μετά τα πέντε πρώτα έτη

    Αυτό που φαίνεται όμως είναι πως οι μοτοσυκλέτες σιγά-σιγά μετά το πέρας της πρώτης πενταετίας έχουν πολύ χαμηλότερο ρυθμό απαξίωσης, καθώς η τιμή έχει χαμηλώσει αρκετά και σταθεροποιείται σε κάποια επίπεδα. Επιπλέον τα έξοδα συντήρησης είναι αναλογικά μικρότερα, αφού έχουν περάσει τα μεγάλα σέρβις και οι μοτοσυκλέτες ζουν στην ουσία την δεύτερη ζωή τους.  Επιπλέον η εγγύηση έχει λήξει και το κόστος πέφτει ακόμα περισσότερο, αφού έχουμε τη δυνατότητα να επισκεπτόμαστε το φτηνότερο και όχι το εξουσιοδοτημένο ή το καλύτερο συνεργείο. 

    Όταν η απαξίωση της τιμής ελαχιστοποιηθεί και τα μεγάλα έξοδα συντήρησης έχουν καλυφθεί, οι ιδιοκτήτες επιλέγουν να τις κρατήσουν 

    Οι ιδιοκτήτες των μοτοσυκλετών ηλικίας από πέντε ετών και πάνω, είναι αυτοί που δεν βρίσκουν πλέον λόγο να τις αντικαταστήσουν. Έχουν φάει την πρώτη κρυάδα της μεγάλης μείωσης και βλέπουν την τιμή να σταθεροποιείται. Οι δόσεις για την αποπληρωμή έχουν σταματήσει να τρέχουν και τα μεγάλα έξοδα για συντήρηση των βασικών αναλωσίμων και των μεγάλων σέρβις, έχουν ήδη γίνει. Έχουν δηλαδή στην κατοχή τους ένα όχημα με σχεδόν μηδαμινές απατήσεις που θα τους βγάλει ασπροπρόσωπους για άλλα πέντε χρόνια ζωής. 


    Με τα πρώτα μεγάλα έξοδα συντήρησης συμφέρει η αντικατάσταση με ό,τι συνεπάγεται σε νέες τεχνολογίες και μεγαλύτερη ασφάλεια

    Από την άλλη πλευρά, την ώρα των πρώτων μεγάλων σέρβις, που θα χρειαστεί ένα σεβαστό ποσό για να την συνεφέρεις από θέμα συντήρησης, αν προσθέσεις την αξία πώλησης της μοτοσυκλέτας σου, έστω και αν έχει απαξιωθεί, ίσως τελικά συμφέρει η αντικατάσταση της. Επιπλέον η μεγαλύτερη ηλικία αυξάνει τις πιθανότητες αστοχίας κάποιου μέρους προσθέτοντας απρόσμενο και μεγάλο κόστος στη χρήση. Συγχρόνως, οι παλιότερες μοτοσυκλέτες έχουν σημαντικά μεγαλύτερη κατανάλωση, ενώ οι καινούργιες είναι καλύτερα εξοπλισμένες και φέρνουν νέες τεχνολογίες οι οποίες είναι υπέρ της ασφάλειας του αναβάτη και δεν υπολογίζονται σε χρηματικές μονάδες.

    Με όλα αυτά υπόψη, εσείς πόσο καιρό θα κρατήσετε τη δική σας μοτοσυκλέτα; Την ώρα που θα χρειαστεί αρκετά χρήματα για συντήρηση θα την κρατήσετε ή θα βάλετε τη διαφορά και θα πάρετε καινούργια;

    Πηγή: mototriti
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Συχνή αντικατάσταση μοτοσυκλέτας ή την κρατάμε μέχρι τέλους; Rating: 5 Reviewed By: moto-Steki
    Scroll to Top