Η μοτοσυκλέτα Suzuki GSX-R Hayabusa αποτελεί μία από τις κορωνίδες της ταχύτητας και της κόντρας των εταιρειών για το ρεκόρ των 300 χλμ/ώρα. Σε μετρήσεις ταχύτητας έφτασε τα 350 χλμ/ανά ώρα. Το μοντέλο του 1999 παρά το μεγάλο βάρος του είχε 0-100 σε 2.68 δευτ. και 0-200 σε 6.9 δευτ.
Ήταν στα μέσα της δεκαετίας του 1990, όταν οι μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες μοτοσυκλετών ξεκίνησαν να φλερτάρουν με το ρεκόρ των 300 χλμ/ώρα. Η έναρξη έγινε με το Honda CBR 1100 XX και έπειτα ακολούθησαν τα Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa και Kawasaki ZX-12 R. Αυτά τα τρία μοντέλα ήταν οι κυρίαρχοι της ταχύτητας.
To GSX-R 1300 Hayabusa, συνταράσσει τον κόσμο με τη ταχύτητα των 312 χλμ/ώρα. Είναι εξοπλισμένο με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1298 κ.εκ. 175 ίππων. Σε όλο το εγχείρημα σημαντικό ρόλο έπαιξε η εξαιρετική αεροδυναμική που διαθέτει και προκύπτει από το σχήμα «αυγού» του φέρινγκ. Αυτή η λύση εξασφάλιζε την καλύτερη απόδοση της ροής αέρα πίσω από τη μοτοσυκλέτα. Τα τεστ ταχύτητας πραγματοποιήθηκαν σε αυτοκινητοδρόμους (Autobahn) στην Γερμανία, με ένα εντυπωσιακό ταχύμετρο πλήρους κλίμακας, το οποίο έδειξε εώς και 350 χλμ/ώρα. Παρά το μεγάλο βάρος της μοτοσυκλέτας, που άνευ υγρών αγγίζει τα 243 κιλά, το Hayabusa του 1999 είχε 0-100 σε 2.68 δευτ. και 0-200 σε 6.9 δευτ.
Στις επόμενες εκδόσεις του Hayabusa υπήρξαν αναβαθμίσεις και βελτιώσεις. Ο κινητήρας στην έκδοση του 2008 ήταν 1347 κ.εκ. και είχε απόδοση 197 ίππων. Όμως, έγινε αντιληπτό ότι όλη αυτή η δύναμη με σκοπό την ταχύτητα ήταν αναχρονιστική, αλλά ταυτόχρονα αποτελούσε και πηγή κινδύνου. ΓιΆ αυτόν τον λόγο, η μέγιστη ταχύτητα περιορίστηκε στα 299 χλμ/ ώρα.
Πηγή: mototriti
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου