• Latest News

    Ο νεος ειναι ωραιος VS ο παλιος ειναι αλλιως. Ποιοι ειναι καλυτεροι οδηγοι;


    Με την πάροδο του χρόνου, οι μοτοσυκλέτες εξελίχθηκαν, σε βαθμό που ο αναβάτης καταφέρνει να τιθασεύσει την αυξημένη δύναμη τους. Από την άλλη πλευρά, οι μοτοσικλετιστές βελτίωσαν τις οδηγικές τους ικανότητες, εκμεταλλευόμενοι τις τεχνολογικές καινοτομίες των μοτοσυκλετών.

    Ακόμα και μια άμεση σύγκριση στην ίδια διαδρομή ή πίστα, παρουσιάζει δυσκολίες στην συλλογή δεδομένων, καθώς πολλαπλοί αστάθμητοι παράγοντες, επηρεάζουν κάθε φορά το αποτέλεσμα των μετρήσεων αυτών.

     
    Ο Fred Merkel με ένα Honda RC30,
    έγραψε τον ταχύτερο χρόνο, το 1990 στο Donington


    Διαφορετικές καιρικές συνθήκες, διαφορετικές κάθε φορά ρυθμίσεις στην ανάρτηση, αλλαγές την επιλογή των ελαστικών, είναι μόνο μερικοί από τους λόγους,  που αποτελούν τροχοπέδη, στην ισοδύναμη σύγκριση διαφόρων μοντέλων μοτοσυκλετών, ανά έτος.

    Ένας πιο ασφαλής τρόπος, για τη συλλογή δεδομένων, είναι να δούμε τους χρόνους επαγγελματιών οδηγών αγώνων σε μια πίστα, ανά έτος. Μια αναδρομή στην πίστα του Donington της Αγγλίας θα μας δώσει μια ιδέα. Ξεκινώντας από το 1990, ο νικητής είχε ταχύτερο χρόνο 1:39.41  Αργότερα,  το 1996 ο χρόνος, του ταχύτερου γύρου έπεσε στα 1:33,47, για να φτάσουμε στο τελευταίο αγώνα με νικητή τον Sykes και χρόνο 1:26,71.

    Μια πρώτη αποτίμηση μας δείχνει βελτίωση 13 δευτερολέπτων, μέσα σε 17 έτη, συγκριτικά μικρή, αν αναλογιστούμε ότι οι σημερινές μοτοσυκλέτες έχουν καλύτερη πρόσφυση, δυνατότερους κινητήρες  και μια πλειάδα ηλεκτρονικών βοηθημάτων.


     
    O Tom Sykes έκανε το 2016,
    τον ταχύτερο χρόνο πίστας στο Donington


    Είναι επομένως λογικό, ότι η πρόοδος της τεχνολογίας, συμπαρασύρει και τις μοτοσυκλέτες στο να γίνουν, αναλογικά πάντα, πιο γρήγορες. Μια βελτίωση των χρόνων 10-15%, είναι φυσιολογική, καθώς αποτυπώνει σε παράδειγμα, τη μετάβαση, από μια εποχή που η αποθήκευση δεδομένων γινόταν σε σκληρούς δίσκους, ενώ τώρα γίνεται σε real time αποθηκευτικά μέσα. Είναι θέμα διαχείρισης.

    Μπορεί οι επαγγελματίες οδηγοί να επωφελούνται από τη χρήση ηλεκτρονικών, όχι όμως  στον ίδιο βαθμό όπως εμείς οι υπόλοιποι, μη επαγγελματίες. Ένας μέσος αναβάτης μπορεί να οδηγήσει πιο γρήγορα, πάνω σε μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα, εξαιτίας της εξέλιξης αυτών και μάλιστα, σε ποσοστό πάνω από 15%, από όταν δεν θα είχε τις ηλεκτρονικές ευκολίες. 

    Μερικοί υποστηρίζουν, ότι επειδή ξεκίνησαν την μοτοσυκλετιστική τους καριέρα σε παλιές μηχανές, μπόρεσαν να αποκτήσουν μεγαλύτερη εμπειρία και ότι μπορούν να οδηγήσουν σε οποιεσδήποτε συνθήκες, Από την άλλη, όσοι αφομοίωσαν τον τρόπο οδήγησης τους σύμφωνα με τα ηλεκτρονικά, έμαθαν πάνω σε σύγχρονες κατασκευές και έτσι βελτιώθηκαν συνολικά σαν οδηγοί.

    Εσείς τι πιστεύετε; Γίναμε καλύτεροι οδηγοί με τις νέες μοτοσυκλέτες;
    Μήπως ευνούχισαν τις οδηγικές μας ικανότητες;
    Τελικά η μετάβαση από μια παλία σε μια νέα μοτοσυκλέτα μας κάνει ταχύτερους;

    Πηγή: 
    mototriti
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Ο νεος ειναι ωραιος VS ο παλιος ειναι αλλιως. Ποιοι ειναι καλυτεροι οδηγοι; Rating: 5 Reviewed By: moto-Steki
    Scroll to Top