Πόσο καλά άραγε γνωρίζουμε να φρενάρουμε με την μοτοσυκλέτα μας; Μήπως το φρένο μας τρομάζει περισσότερο από κάθε τι άλλο στην οδήγηση του δικύκλου;
Ποιο είναι ίσως και το πιο τρομακτικό σημείο στην οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας; Πολλοί θα σκεφτούν την επιτάχυνση, άλλοι τις ταχύτητες για τις οποίες οι μοτοσυκλέτες είναι ικανές. Κάποιοι άλλοι θα μιλήσουν για τις κλίσεις στις στροφές και την πιθανότητα πτώσης. Ωστόσο, η αλήθεια βρίσκεται αλλού…
Αν κάποιος ρωτήσει μαζικά τους μοτοσυκλετιστές, θα διαπιστώσει ότι αυτό που ένας τεράστιος αριθμός αναβατών φοβάται περισσότερο από όλα, είναι το δυνατό φρενάρισμα. Μάλιστα, δεν ισχύει μόνο αυτό, αλλά οι περισσότεροι αναβάτες μοτοσυκλετών δεν έχουν εξασκήσει επαρκώς τα φρεναρίσματά τους, με συνέπεια να μην μπορούν να εκμεταλλευτούν σωστά το σύστημα πέδησης, αλλά και να τους λείπει μια σημαντικότατη τεχνική ικανότητα.
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Μα διότι οι αναβάτες φοβούνται μια πιθανή πτώση, εάν μπλοκάρουν τον εμπρός τροχό. Οι περισσότεροι από τους Έλληνες αναβάτες αυτή την στιγμή-αν όχι όλοι- έχουν λάβει την εκπαίδευσή τους σε μοτοσυκλέτες χωρίς ABS, ενώ οι πρώτες οδηγικές εμπειρίες των περισσότερων έχουν λάβει χώρα σε τέτοια μοντέλα! Κατά συνέπεια, πολλοί από εμάς έχουμε βιώσει το μπλοκάρισμα του εμπρός τροχού σε έντονο φρενάρισμα και πιθανότατα, την πτώση που ακολουθεί!
Ο κίνδυνος αυτός «εξοστράκισε» την ανάγκη για εξάσκηση στο έντονο φρενάρισμα στο πίσω μέρος του κεφαλιού των αναβατών, οι οποίοι αποφεύγουν πάση θυσία τα φρένα πανικού, ενώ γίνονται θύματα ατυχημάτων, αν δεν έχουν άλλη επιλογή… Όμως είναι προφανές ότι ένας αναβάτης θα πρέπει να ξέρει να διαχειριστεί το πολύ έντονο φρενάρισμα, αν χρειαστεί. Τελικά λοιπόν, πόσο καλά φρενάρουν οι αναβάτες; Και τι μπορεί να γίνει για αυτό;
Το ισχυρό φρενάρισμα είναι μια ικανότητα που πρέπει να εξασκηθεί οπωσδήποτε από κάθε αναβάτη, και φυσικά πριν κάθε άλλου είδους… υπέρβαση με το δίκυκλό μας, όπως υψηλές ταχύτητες και γρήγορη οδήγηση. Ο τρόπος εκπαίδευσης είναι απλός: Απευθυνόμαστε σε ένα σχολείο οδήγησης, όπου οι ειδικευμένοι εκπαιδευτές θα μας διαφωτίσουν πλήρως, για το μείζον αυτό ζήτημα.
Ακριβώς αυτό το σημείο είναι και το στοιχείο που θα κάνει την διαφορά και θα μας οπλίσει με την ικανότητα, να καταλαβαίνουμε πότε εκμεταλλευόμαστε πλήρως το σύστημα πέδησης της μοτοσυκλέτας μας. Τα φρένα δεν χρειάζονται φόβο, αλλά εξάσκηση και τελικά θα γίνουμε όχι μόνο καλύτεροι, αλλά και ασφαλέστεροι αναβάτες. Αυτό φυσικά, είναι κάτι που ισχύει τόσο αν η μοτοσυκλέτα μας έχει ABS, όσο και αν δεν έχει, καθώς φυσικά ένας έμπειρος εκπαιδευτής γνωρίζει πώς να καθοδηγήσει τον αναβάτη στο επιθυμητό αποτέλεσμα, ότι μοτοσυκλέτα και αν οδηγεί.
Σκεφτείτε το και αλλιώς: Είναι λογικό να έχουμε την δυνατότητα να κινηθούμε πολύ γρήγορα με μία μοτοσυκλέτα, αλλά να μην μπορούμε να την σταματήσουμε αποτελεσματικά σε όλες τις συνθήκες; Φυσικά όχι. Αλήθεια όμως, πόσοι αναβάτες έδωσαν προτεραιότητα στην εκμάθηση των φρένων της μοτοσυκλέτας τους και δεν έμαθαν πρώτα… πώς να της πίνουν το αίμα; Εμείς στοιχηματίζουμε, κανένας.
Εσείς τι πιστεύετε; Γνωρίζει ο μέσος αναβάτης να φρενάρει σωστά; Πόσο δύσκολο είναι τελικά να εξασκηθούμε στο δυνατό φρενάρισμα; Έχετε κάνει ποτέ, ασκήσεις για πέδηση στο όριο με το δίκυκλό σας; Και τέλος, εκμεταλλευόμαστε πλήρως τα σύγχρονα συστήματα ABS στις μοτοσυκλέτες;
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου