H Suzuki έγδυσε ο GSX-R 1000 και παρουσίασε ως μοντέλο 2015 το Suzuki GSX-S1000. Αν και στην Ελλάδα έχουμε πλέον πολύ μικρό ενδιαφέρον για μοτοσικλέτες 1000cc δρόμου, σε άλλες χώρες τα τελευταία χρόνια (της οικονομικής ύφεσης) πολλοί αναβάτες ανταλλάσσουν τα superbikes για sport naked ή sport touring. Θυμίζουμε ότι αυτή η τάση οδήγησε πολλά εργοστάσια πέρυσι να δείξουν πολύ ωραίες και σημαντικές naked μοτοσικλέτες. Να λοιπόν η λογική πίσω από την κίνηση αυτή της Suzuki. Μάλιστα το εργοστάσιο έδειξε μια γυμνή έκδοση και μια με φέρινγκ με πιο τουριστικά χαρακτηριστικά, την Suzuki GSX-S1000F για την οποία θα μιλήσουμε σε επόμενο άρθρο.
Design
Στην ανακοίνωση τύπου της Suzuki για τον σχεδιασμό του Suzuki GSX-S1000 διαβάσαμε μερικά ενδιαφέροντα πράγματα, πέρα από τα τετριμμένα πλέον ότι… μοιάζει με θηρίο που ετοιμάζεται να ορμίσει στη λεία του. Οι σχεδιαστές της Suzuki έλαβαν υπόψη ότι ο αγοραστής της νέας μοτοσικλέτας είναι άνω των 40 ετών, επομένως το σχέδιο έπρεπε να αποπνέει ποιότητα. Αρκετά προσγειωμένη άποψη και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει. Ο προβολέας είναι αιχμηρός και στην επιθετική σχεδίαση συμβάλλει και η μορφή των φώτων LED ακριβώς από κάτω του. Στην αιχμηρή σχεδίαση της μοτοσικλέτας συμβάλλουν τα πλαϊνά πλαστικά καλύμματα του ψυγείου, η καρίνα και η μυτερή ουρά. Το τελικό της εξάτμισης είναι κοντό επειδή συλλέκτης της είναι κάτω από τον κινητήρα κι έτσι αφήνει καθαρό οπτικό πεδίο στον πίσω τροχό. Το νέο Suzuki GSX-S1000 προσφέρεται για το 2015 σε τρία χρώματα: Metallic Triton Blue (μπλε), Sparkle Black / Candy Daring Red (μαύρο/κόκκινο) και Mat Fibroin Gray (γκρι).
Οργανα
Ολες οι ενδείξεις που ενδιαφέρουν τον αναβάτη απεικονίζονται σε μια οθόνη υγρών κρυστάλλων που είναι κόμπακτ και ελαφριά καθώς ζυγίζει μόλις 275gr (Suzuki GSR750: 320gr Suzuki GSX-R1000: 380g), ενώ η φωτεινότητά της ρυθμίζεται. Στις ενδείξεις περιλαμβάνονται ταχύμετρο, στροφόμετρο, οδόμετρο, στάθμη καυσίμου, ρολόι, δύο χιλιομετρητές, ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου, θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού, μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης, αυτονομίας και θέση ευαισθησίας του Traction Control.
Κινητήρας
Ο κινητήρας του νέου Suzuki GSX-S1000 προέρχεται από το Suzuki GSX-R 1000 του 2008! Γιατί από τότε; Το μυαλό πάει αυτόματα στο κόστος, αλλά η Suzuki αιτιολογεί την επιλογή της πιο… μηχανολογικά. Το μοτέρ του 2008 έχει μεγαλύτερη διαδρομή σε σχέση με τα επόμενα μοντέλα στα 59mm αντί των 57,3mm κι έτσι κρίθηκε ως καταλληλότερος για τη νέα αποστολή του στον πιο πρακτικής φύσης χαρακτήρα της νέας μοτοσικλέτας. Η μακρύτερη διαδρομή επιτρέπει πιο κόμπακτ διαστάσεις στον θάλαμο καύσης και δίνει τη δυνατότητα στη ρύθμιση της σχέσης συμπίεσης ενώ διατηρείται επίπεδη επιφάνεια πιστονιού και ευρεία απόδοση ισχύος σε όλο το φάσμα των στροφών. Η δύναμη του κινητήρα δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη πάντως.
Η σχέση συμπίεσης είναι κι αυτή λίγο χαμηλότερη στα 12,2:1 αντί για 12,9:1 που έχει ο κινητήρας με τις κοντύτερες διαδρομές. Τα πιστόνια είναι καινούργια και σχεδιασμένα με τη χρήση μεθόδου ανάλυσης FEM (Finite Element Method) όπως μας πληροφορεί το εργοστάσιο που επιτυγχάνει ιδανική αντοχή και βάρος. Τα ελατήρια του εμβόλου είναι κατά 3% ελαφρύτερα από αυτά του κινητήρα του Suzuki GSX-R1000 του 2007 με την ίδια αντοχή.
Οι εκκεντροφόροι έχουν ξανασχεδιασμένο προφίλ ώστε ο κινητήρας του Suzuki GSX-R 1000 να γίνει ηπιότερος και πιο ταιριαστός στις συνθήκες δρόμου. Τα μπουζί είναι ιριδίου και σύμφωνα με το εργοστάσιο παράγουν ισχυρό σπινθήρα για καλύτερη καύση και επομένως μεγαλύτερη ισχύ, πιο γραμμική απόκριση του γκαζιού, ευκολότερη εκκίνηση του κινητήρα και πιο σταθερό ρελαντί σε σύγκριση με συμβατικά μπουζί. Οι κύλινδροι είναι ενσωματωμένοι στο άνω μέρος του στροφαλοθαλάμου και κι έχουν ηλεκτροχημική επίστρωση Suzuki Composite Electrochemical Material (SCEM).
Ο ψεκασμός SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) έχει 44mm σώματα ψεκασμού (όπως του Suzuki GSX-R 1000 K7) με τις δεύτερες πεταλούδες να ελέγχονται από σερβομηχανισμό με στόχο την επίτευξη ομαλότερη απόδοσης ισχύος και καλύτερης καύσης. Οι ψεκαστήρες έχουν 10 οπές και σχετικά μεγάλο μήκος για ιδανική εκνέφωση του μείγματος, καλύτερη καύση και μικρότερη κατανάλωση. Ο ψεκασμός ελέγχεται φυσικά από αισθητήρα οξυγόνου και πίεσης στην εξάτμιση.
Το φιλτροκούτι είναι ξανασχεδιασμένο λαμβάνοντας υπόψη τις νέες απαιτήσεις της εισαγωγής κι έχει διάφραγμα στο εσωτερικό του που κατευθύνει τον αέρα, αυξάνει την αποτελεσματικότητα και μειώνει τον θόρυβο της εισαγωγής.
Η εξάτμιση είναι κι αυτή ξανασχεδιασμένη σε διάταξη 4-σε-2-σε-1 με σωληνάκια γέφυρες ανάμεσα στον πρώτο και τον τέταρτο λαιμό και τον δεύτερο και τον τρίτο. Η διάταξη αυτή εξασφαλίζει δυνατότερες χαμηλομεσαίες στροφές με τη βοήθεια και της βαλβίδας πίεσης στην εξάτμιση.
Το ψυγείο ψυκτικού υγρού είναι κι αυτό ξανασχεδιασμένο με καμπύλο σχήμα για να εξοικονομεί χώρο, ενώ το ψυγείο λαδιού είναι υγρόψυκτο και όχι αερόψυκτο όπως στο Suzuki GSX-R 1000 με πλεονέκτημα ότι είναι πιο κόμπακτ, πιο ελαφρύ και εξοικονομεί χώρο για την εξάτμιση.
Η μίζα του νέου Suzuki GSX-S1000 ελέγχεται πλέον ηλεκτρονικά. Για να πάρει μπροστά ο κινητήρας δεν χρειάζεται να πατάτε το κουμπί μέχρι να πάρει, αλλά μια φορά και μετά το αφήνετε. Η 32bit ECU αναγνωρίζει το σήμα και δίνει εντολή στη μίζα να περιστραφεί όσο χρειάζεται. Χάρη στο σύστημα αυτό για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια, ο αναβάτης δεν χρειάζεται να πατά τον συμπλέκτη για να δουλέψει η μίζα (με το κιβώτιο στη νεκρά – αλλιώς έτσι κι αλλιώς δεν γυρίζει η μίζα).
Traction Control
To Suzuki GSX-S1000 του 2015 έχει σύστημα traction control που παρακολουθεί συνεχώς την ταχύτητα του εμπρός και του πίσω τροχού, τη θέση του γκαζιού, του στροφάλου και τη σχέση στο κιβώτιο κι εφόσον καταγράψει ολίσθηση, περιορίζει την ισχύ επεμβαίνοντας στο χρονισμό της ανάφλεξης και στην παροχή αέρα. Το σύστημα επιβεβαιώνει τις συνθήκες κάθε 4 millisecond. Το Traction Control είναι ρυθμιζόμενο σε τρεις θέσεις ευαισθησίας ή μπορεί να απενεργοποιηθεί. Στη θέση 1 το TC είναι στη μικρότερη ευαισθησία και αφήνει ολισθήσεις του τροχού, κατάλληλο για σπορ οδήγηση και δρόμους με καλή πρόσφυση. Στη θέση 2 το σύστημα παρεμβαίνει λίγο νωρίτερα σε σχέση με τη θέση 1, αποτελώντας το ενδιάμεσο στάδιο, κατάλληλο για τους περισσότερους αναβάτες σύμφωνα με το εργοστάσιο και τις περισσότερες συνθήκες δρόμου. Στη θέση 3 το σύστημα είναι στη μέγιστη ευαισθησία του για κακές συνθήκες δρόμου και για βροχή.
Πλαίσιο – αναρτήσεις
Το πλαίσιο είναι αλουμινένιο δύο δοκών αλλά είναι εντελώς καινούργιο και ειδικά φτιαγμένο για το Suzuki GSX-S1000 και τις συνθήκες δρόμου που καλείται να αντιμετωπίσει. Μάλιστα σύμφωνα με την ανακοίνωση της Suzuki, το νέο πλαίσιο είναι ελαφρύτερο από αυτό το Suzuki GSX-R 1000. Το ψαλίδι όμως δεν είναι καινούργιο αλλά προέρχεται απευθείας από superbike ξαδερφάκι της νέας μοτοσικλέτας. Ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί μερικά σημαντικά τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως το συνολικό βάρος και το μεταξόνιο, αλλά γνωρίζουμε ότι η γωνία κάστερ είναι στις 25ο και το ίχνος στα 100mm, επομένως είναι εύλογα λίγο πιο αργή από του Suzuki GSX-R 1000. Το ύψος της σέλας είναι κανονικό, στα 815mm.
Το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών 43mm προέρχεται από την KYB και είναι πλήρως ρυθμιζόμενο (μπράβο στη Suzuki – δεν είναι αυτονόητα τέτοια πιρούνια σ’ αυτή την κατηγορία). Το αμορτισέρ εδράζεται σε μοχλικό σύστημα και έχει ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς.
Τροχοί – φρένα
Τα φρένα του νέου Suzuki GSX-S1000 προέρχονται από τη Brembo. Οι δαγκάνες εμπρός είναι ίδιες με του Suzuki GSX-R 1000 του 2014 και είναι τετραέμβολες ακτινικής στήριξης με πλευστούς δίσκους διαμέτρου 310mm. Τα αντικριστά έμβολα έχουν όλα διάμετρο 32mm. Τα φρένα ελέγχονται 50 φορές ανά περιστροφή τροχού από σύστημα ABS της Bosch που ζυγίζει μόλις 640gr. Οι αλουμινένιοι τροχοί έχουν νέο σχέδιο με 6 μπράτσα και φοράνε ελαστικά 120/70-17 εμπρός και 190/50/17 πίσω.
Εργονομία
Το αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής είναι ίσιο, Renthal fat bar και ομολογουμένως αρκετά εντυπωσιακό κομμάτι για τιμόνι πρώτης τοποθέτησης σε μοτοσικλέτα της Suzuki. Προσφέρει ακαμψία, χαμηλό βάρος και μειωμένους κραδασμούς, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει μια ωραία και ποιοτική εικόνα στην μοτοσικλέτα. Η σέλα έχει σπορτίβικο σχήμα που διευκολύνει τις κινήσεις του αναβάτη σε σπορ οδήγηση, η θέση του συνεπιβάτη όμως δεν εμπνέει για ταξίδι: είναι μικρή, ψηλά και χωρίς δυνατότητα να κρατηθεί αυτός που κάθεται από πουθενά.
Το naked χιλιάρι που έλειπε από τη Suzuki
Η Suzuki έχει ισχυρή παρουσία και μεγάλη παράδοση στα τετρακύλινδρα naked, αλλά ένα γυμνό 1000άρι και μάλιστα γδυμένο superbike της έλειπε. Όχι πια! Μάλιστα η Suzuki μας θυμίζει στην ανακοίνωσή της ότι οι ρίζες της σειράς GSX ξεκίνησαν το 1976 με το Suzuki GS 750, το πρώτο τετρακύλινδρο, τετράχρονο της εταιρίας. Το 1980 ακολούθησε ο 16βάλβιδος στο Suzuki GSX 750E που ήταν και το πρώτο της GSX. Ακολούθησε το θρυλικό πια Suzuki GSX 1100S Katana ενώ το 1985 ήρθε το πρώτο Suzuki GSX-R 750.
Για τη νέα της μοτοσικλέτα Suzuki GSX-S1000 το εργοστάσιο ισχυρίζεται ότι αξιοποιεί εμπειρία ακόμη και από τα MotoGP στα οποία θυμίζουμε ότι θα συμμετέχει εκ νέου από το 2015 και μετά.
Το κόστος του νέου Suzuki GSX-S 1000 θα παίξει αποφασιστικό ρόλο για την πορεία της νέας μοτοσικλέτας που έχει σημαντικούς αντιπάλους, όπως το Kawasaki Z1000/SX, το BMW S1000R, το KTM 1290 SuperDuke R, το Aprilia V4R Tuono, το Ducati Monster 1200 ακόμη και το Yamaha FZ1. Με τον κινητήρα πάντως του GSX-R 1000, το ABS, το traction control, τα φρένα Brembo και τις πολλά υποσχόμενα αναρτήσεις έχει αρκετά υψηλές προδιαγραφές για sport naked μοτοσικλέτα. Θα μπορέσουμε να το εντάξουμε όμως καλύτερα όταν θα ανακοινωθεί η τιμή, η ισχύς του και το βάρος του.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Suzuki GSX-S 1000 2015 |
Κινητήρας | Suzuki τετρακύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος, με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 73,4 x 59 |
Χωρητικότητα (cc) | 999 |
Σχέση συμπίεσης | 12,2:1 |
Μέγιστη ισχύς | ΔΑ |
Μέγιστη ροπή | ΔΑ |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός SDTV 44mm |
Εκκίνηση | |
Λίπανση | Συμβατικό κάρτερ |
Κιβώτιο | 6 σχέσεων |
I | - |
II | - |
III | - |
IV | - |
V | - |
VI | - |
Πρωτεύουσα μετάδοση | - |
Τελική μετάδοση | - |
Πλαίσιο | Αλουμινένιο περιμετρικό δύο δοκών |
Μπροστινή ανάρτηση | Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι KYB 43mm με διαδρομή 125mm. Ρυθμίσεις: Προφότιση, Απόσβεση Επαναφοράς, Αποσβεση Συμπίεσης |
Πίσω ανάρτηση | Υδραυλικό μονό αμορτισέρ KYB με μοχλισμό. Ρυθμίσεις: Προφότιση, Απόσβεση Επαναφοράς |
Μπροστινό φρένο | 2 δίσκοι, διαμέτρου 310mm. Δαγκάνες Brembo 4 εμβόλων, monoblock, ακτινικής στήριξης |
Πίσω φρένο | Δίσκος διαμέτρου 220mm, δαγκάνα 1 εμβόλου |
Μπροστινό ελαστικό | 120/70-17 |
Πίσω ελαστικό | 190/50-17 |
Μήκος (mm) | 2115 |
Πλάτος (mm) | 795 |
Υψος (mm) | 1080 |
Υψος σέλας (mm) | 815 |
Μεταξόνιο (mm) | ΔΑ |
Ιχνος (mm) | 100 |
Γωνία Caster | 25° |
Βάρος (kg) | ΔΑ |
Ρεζερβουάρ (lt) | 17 |
Πηγή: mrbike.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου